(PL) Liverpool - Manchester United (17-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Buchan wrote: 17 Jan 2021, 20:24 Er så lei det evinnelige dommer gnålet fra Klopp, spillere og supportere. Nå føler de seg snytt pga dommeren blåste av til pause
Enig.
De er ofte fornærmet og føler seg urettferdig behandlet.
Blitt et varemerke for den klubben.
Offended by everything, ashamed of nothing.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Fornøyd og skuffa på samme tid.

Forandringen som har skjedd på ett år (for ikke å snakke om to år) er tydelig, både med oss og Liverpool. Å spille jevnt med Liverpool på Anfield viser at vi er klare for å være med helt i toppen.
Samtidig er det skuffende at vi ikke spiller en enda bedre kamp mot et Liverpool som er svakere enn på veldig lenge. Vi er gode i forsvar, synes også vi jevnt over er gode til å spille av presset deres. Men det som skjer etter det, er for svakt. Vi hadde mange enorme overgangsmuligheter, men søler det bort pga manglende presisjon og dårlige valg. Bruno hadde en av sine svakeste kamper i United-trøya, dessverre, heller ikke Rashford og Martial hadde flyt. Pogba var bedre, men blir ikke nok involvert fra kanten til å prege kampen skikkelig.

Jeg skjønner - og liker - at vi har en tydelig plan om at angrepsspillet vårt skal være så direkte, framoverrettet og hurtig som mulig. Men det åpner også for høy feilprosent. Spesielt Bruno kan av og til hatt nytte av å tenke seg en tidel eller to lenger før han slenger i vei en gjennombruddspasning. Det er jo en byttehandel; dersom presisjonen er der blir det livsfarlig for motstander, er den ikke der (som i denne kampen), føles det som om vi kaster bort altfor mange muligheter. For trenerteamet blir dette en risk/reward-vurdering, og med mindre vi ønsker oss tilbake til balltrilling på tvers, er dette noe vi antagelig må leve med. I mine øyne er det en riktig vurdering å spille sånn med tanke på spillermaterialet vårt, men det krever at spillerne utfører det bedre.
post liked by: offside, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Synes Solskjær oppsummerte det bra. "vi kan spille bedre enn dette", "vi gir bort ballen for ofte", "vi tar feil valg ved gode overgangsmuligheter"

En annen ting (min mening) er at Fred og McTominay er for dårlige i sitt offenive spill, når Pogba blir dytta ut på kant mangler vi ballspillere sentralt, når Fernandes blir pakka inn og nøytralisert i tillegg så blir vi veldig tamme...

Kunne tenkt meg Pogba inn som en av de to bak på midten, og brukt Martial/Rashford/Greenwood på kantene og Cavani på topp som utgangspunkt resten av sesongen.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vil tro Pogba kommer til å spille mye som en av de to videre i sesongen, men at Ole ikke stolte på hans defensive arbeidskapasitet i denne kampen.
Burde kanskje også vurdert å bytte posisjon på Pogba og Bruno underveis mot Liverpool. Bruno drifter uansett ofte over mot sidene, og kan gjøre stor skade derfra også. Han ble dessuten litt lett for i duellene, Pogba ville vært vært vanskeligere å håndtere rent fysisk for Thiago.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 18 Jan 2021, 08:20 Samtidig er det skuffende at vi ikke spiller en enda bedre kamp mot et Liverpool som er svakere enn på veldig lenge. Vi er gode i forsvar, synes også vi jevnt over er gode til å spille av presset deres. Men det som skjer etter det, er for svakt. Vi hadde mange enorme overgangsmuligheter, men søler det bort pga manglende presisjon og dårlige valg. Bruno hadde en av sine svakeste kamper i United-trøya, dessverre, heller ikke Rashford og Martial hadde flyt.
Enig i dette. 0-0 borte mot Liverpool er selvfølgelig noe man i utgangspunktet skal være fornøyd med, da scouserne har vært helt ekstreme på Anfield de siste årene. Men i går var de tvunget til å spille med to midtbanespillere som midtstoppere + at angrepstrioen deres er helt ute av form - og da er det både synd og ergelig at vi ikke makter å skåre ett eneste mål.

Men dette kommer faktisk av at våre angrepsspillere også er ute av form, dessverre. Martial var ikke fullstendig krise i går, men jeg likte at byttet med Cavani kom tidlig etter pause. Jeg skulle egentlig gjerne sett at uruguyaneren startet. Men mer bekymringsverdig er det kanskje med Rashford.. han virker helt ute av det og prøver å gjøre alt selv. Hvis han hadde slått fra seg ballen ved et par anledninger så kunne Pogba eller Cavani kommet seg til veldig gode sjanser.

Men selv om Liverpool mangler viktige brikker i forsvar, så er det positivt at vi er skuffet over et uavgjortresultat på Anfield. Det viser at man har tatt steg det siste året.. så får vi bare håpe at vi klarer å gjøre jobben mot de "enkle" lagene i tiden som kommer. Fulham og Sheffield United først ut..

Shaw var helt enorm på venstrebacken. Han har klart seg bra mot Salah før og hadde null problemer med egypteren i går. Lindelöf og Maguire var også veldig gode og er nok det beste stopperparet vårt, til tross for de gode prestasjonene til Bailly den siste tiden. Det vil nok uansett bli mye spilletid på Bailly fremover, kanskje allerede på onsdag?

Paul Pogba med nok en god kamp - og denne gang ute til høyre. Dette er nesten som en ny signering. :D Det positive med at han fungerer ute til høyre er at Rashford kan komme seg tilbake på venstresiden sin. Det begynner å lukte krutt av angrepsspillerne våre, men synd de ikke er helt i form. Cavani kan lett spille istedefor Martial i tiden fremover, men også Greenwood fortjener spilletid nå som både Martial og Rashford virker helt ute av det. De har sikkert godt av en pause.

Men tilbake til Pogba. Som flere allerede har nevnt her --> kanskje er tiden inne for at han skal få spille regelmessig sentralt på midtbanen sammen med Fred, Matic eller McTominay? Og ikke bare av og til, men uke inn og uke ut? Som regel er det Matic som spiller når Pogba er midtbane, men man tenker jo at Pogba kan fungere med Fred også? Franskmannen jobber mye bedre nå enn hva han har gjort tidligere.. og det er nesten så man håper at han ønsker å bli i klubben når han holder på som dette.

Sentral midtbane eller kantspiller - samme for meg. Jeg er glad Pogba er tilbake i god form.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Må forresten også bare legge til: Fytti grisen for en god spiller Thiago er. Det er en stund siden jeg så en spiller sist leke seg så mye mot midtbanen vår.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ryder wrote: 18 Jan 2021, 08:20 Vi hadde mange enorme overgangsmuligheter, men søler det bort pga manglende presisjon og dårlige valg.

Jeg skjønner - og liker - at vi har en tydelig plan om at angrepsspillet vårt skal være så direkte, framoverrettet og hurtig som mulig. Men det åpner også for høy feilprosent.
Enig, feilprosenten er høy og feilvalgene mange.
Så er det jo litt sånn Solskjær vil United skal spille.
Direkte fram med en gang.
Uniteds pasninger blir slått med høy risiko.

Liverpool under Klopp har blitt kjent for sin intensitet, med rette.
I går var de forsiktige i pasningsspillet sitt, lite risiko.
Liverpool trillet mye, leste et sted at den mest slåtte pasningen i går var fra Henderson tilbake til Allison.
Deretter internt i forsvaret deres.

Akkurat det sier jo indirekte noe om United også.
At laget ikke sto så høyt eller presset dem så hardt.
Ihvertfall ikke i første omgang.

Tilbake til United pasninger.
Personlig liker jeg det Solskjær forfekter.
Mener det er tradisjonell United fotball.
Hurtig spill framover med risiko i spillet/pasningene.
Det var det United jeg begynte å holde med, og var/er så stolt av.
(Og hovedgrunnen til at det var vanskelig for meg å godta van Gaal ball.
Det minnet mer om tradisjonell Liverpool fotball fra 80 åra).

Håper egentlig United fortsetter med slike pasninger på første touch.
Og spesielt i slike kamper som i går.
I kamper hvor United har mer ball, må de jo legges inn perioder hvor man hviler litt med ballen i laget.
Slik man gjorde under Ferguson.
Scholes var jo så god på å sette tempoet i spillet.
Småspill når laget trengte å hvile, og de direkte pasningene når laget angrep.
Liker som deg direkte pasninger, selv om det er risikofylt, og fare for overgang i mot.
Det vil også skape sjanser, spektakulære situasjoner og mål.

Når det gjelder feilvalg har flere av spillerne mye å gå på for tiden.
På den kontringen med Rashford i går.
Skulle ønske Cavani hadde vinklet løpet sitt litt, og gitt Rash mer rom på den måten.
Det sagt, Rash holdt for lenge på ballen der.
post liked by: Lingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Trodde vi skulle knuse dette laget 4-0? 🤔
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 18 Jan 2021, 10:06

Håper egentlig United fortsetter med slike pasninger på første touch.
Og spesielt i slike kamper som i går.
I kamper hvor United har mer ball, må de jo legges inn perioder hvor man hviler litt med ballen i laget.
Slik man gjorde under Ferguson.
Scholes var jo så god på å sette tempoet i spillet.
Småspill når laget trengte å hvile, og de direkte pasningene når laget angrep.
Liker som deg direkte pasninger, selv om det er risikofylt, og fare for overgang i mot.
Det vil også skape sjanser, spektakulære situasjoner og mål.
"Faren" med å spille slik vi gjør, er at vi ikke får øvelse i å roe ned og hvile med ballen i laget.
Uten at jeg har sjekket stats på dette, er vi ikke like pasningssikre som en del andre topplag. Det med at vi ikke er gode til å kontrollere og drepe tempoet i kamper der vi leder, kan nok ha med dette å gjøre. Vi har ikke så mange gir.
Fotballen under Fergie var mer variert, vi hadde flere strenger å spille på.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply