(PL) Burnley - Manchester United (12-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Smakte ja, men en heldig seier!

Pogba enorm ? Han var stort sett middels hele kampen. Er heldig som scorer da ballen går innom 2 burnley spillere!
Blir kvalm av hele Pogba!

Æsj! Gleder meg til vi er kvitt han til sommern!
Last edited by The Rock on 12 Jan 2021, 23:22, edited 1 time in total.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Top of the leauge!

Da drar vi til Anfield som ligaledere.

Martial virker noen ganger vaksinert mot å score...

Håper bare ikke covid fucker kampen så Liverpool får henta en stopper i tide.

Gleder meg til søndag...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
The Rock wrote: 12 Jan 2021, 23:20 Æsj! Gleder meg til vi er kvitt han til sommern!
😂😂😂😂
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy, messilingard, Elkey, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Top of the League! :D

Meget bra kamp av Pogba. Klinket til i dueller, løp mye og scoret vinnermålet. Han er virkelig inne i en fin periode. Jeg føler nesten at laget mot Liverpool sier seg selv - spørsmålet er bare om man kan benke Pogba når han er i denne formen eller skal han innta "kantrollen" en gang til? Da får han i så fall nok å gjøre på siden sin mtp hvor offensiv Trent er.. og i tillegg må Martial og Cavani krige om spissplassen.

Ellers en liten skandale at dommeren annullerte målet til Maguire. Jeg synes den feilen er på grensen til så alvorlig at VAR kan gripe inn. Håpløst.

Cavani gjør mye bra, men burde kanskje sendt oss i ledelsen ved et par anledninger? Kunne truffet litt bedre på avslutningsforsøkene sine, men jeg må si at jeg liker å spille med Cavani på topp.. og ser gjerne at han får fornyet tillit mot Liverpool. Jeg tror stopperne til Pool kommer til å ha større problemer med Cavani enn med Martial.. og sistnevnte som presterte å bomme alene med keeper på overtid. Skuffende..
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det har som regel aldri vært enkelt i Burnley for United, selv om sist vi slapp inn mål mot dem borte var i 2010 hvis jeg ikke husker feil.
Men tolmodigheten seiret til slutt, det var ikke pent men du verden så viktig, og fortjent.
Smått utrolig annulleringen av målet til Maguire, men det betydde heldigvis ikke noe.
Dette er et lag som vill noe, og klarer å grave frem seiere som dette. Så for vi se hva ender opp med til slutt. Men gøy er det.
post liked by: Pink Final

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Heldig seier? Var tilnærmet enveiskjøring med vaksinasjon mot å score mål. 2.omg til Pogba var muligens en av de beste omgangene til Pogba i United? Knallhard i dueller, få pasningsfeil, spilte sikkert, kunne kanskje kombinert mer. Han var rett og slett solid. Men vil han dra så får han bare dra. Da henter vi Grealish! Alternativt er å putte Bruno i mer sittende playmaker-rolle og hente vår egen ødegaard fra real. :perf:
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

WE'RE NUMBER ONE!!

TOP OF THE LEAGUE, BABY!!

:yikes: :love: :champion:
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

The Rock wrote: 12 Jan 2021, 23:20 Smakte ja, men en heldig seier!

Pogba enorm ? Han var stort sett middels hele kampen. Er heldig som scorer da ballen går innom 2 burnley spillere!
Blir kvalm av hele Pogba!

Æsj! Gleder meg til vi er kvitt han til sommern!
Lurer oppriktig på om vi samme kamp?!
Mener United dominerte kampen fra start til slutt og vi ble frarøvet ett Maguire mål samt vi hadde flere store muligheter. Blir ett lite press mot oss siste 5-10 minuttene men det er svært lite unormalt når hjemmelaget presser for en utligning.

Bailly og Maguire solide def. Pogba BB. Cavani jobber sokkene av seg. Må være ett sant helvete å møte som forsvarspiller. Vinner også utover i 2 omg flere baller på motstanders banehalvdel.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

United vinner fortjent.
Men Burnley begynner og avslutter best.
Synes de forsvarer seg bra.
Forstår dere som synes dette er et møkkalag.
De spiller primitivt, allikevel - jeg har stor respekt for hva Sean Dyche gjør der.
De bruker lite penger, og har med begrensede ressurser valgt å satse på fysisk fotball.
Husker hvordan Wagner og Huddersfield mislykkes fullstendig med ballbesittende fotball når spillerne ikke var gode nok.

United vinner fordi laget er best, og fordi laget VIL mye.
Matchen er et skoleeksempel på kulturen Solskjær har bygd.
Har vært flere som mener kultur bare er prat.
Det er det så absolutt ikke.
Dette er et lag som kjemper for hverandre.

Pogba var outstanding i går.
God med ball, flott overblikk og fysisk styrke til å gjennomføre mot svære bulldosere i Burnley laget.

Denne matchen kledde også Bailly.
Du verden så god han var i går, en bauta.

Maguire også god, men han må lære seg å ikke bruke armene så mye.
Nei, jeg tenker ikke på den tvilsomt annullerte goalen.
Men corneren i mot kunne endt med straffe.

De Gea med rolig dag på jobb.
Må bare nevne et jeg føler meg mye mer trygg med han bakerst.
Virker å ha mer ro enn Henderson.
Sistnevnte virker å ha litt markeringsbehov.
Håper Hendo fortsetter å vokse som keeper, for han har mange kvaliteter og er et United produkt.

Liker også at Shaw er så aktiv på sin side.
Nesten alt som skapes på kant skapes på venstre siden.

En god boost å reise til Anfield som ligaleder.

Det blir en annen type match.
Ball på bakken og mer fart.
Fred kommer til å bli viktig der tror jeg.

United har god stats på Anfield, men har ikke vunnet der siden van Gaal’s dager.
På tide med en seier der igjen.
Slik vi så ofte fikk under Ferguson og Atkinson (og Busby).
post liked by: Belfastboy, Buchan, Elkey, Lingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ball øyas mest undervurderte manager mener jeg, selvfølgelig alt er ikke rosen rødt. Og det er OGS klar over. Men jeg mener han har stått rakrygget i stormen. Nå vet vi at neste storm som regel ikke langt unna, et tap mot Liverpool så er det på an igjen.
Men siden United tapte 2-0 mot Liverpool på Anfield, så har Liverpool vunnet 65 poeng og United 68 poeng.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Seff deilig med tabelltopp! Men hallo? Vi slo såvidt lille Burnley! Hadde det ikke vært for at de var så elendige foran kassa og har null sluttprodukt å hadde de fort puttet 3-4 mål på oss!

Vi har en lang lang vei før vi er et godt samspilt lag. Det er mange middels prestasjoner i laget vårt hver kamp.

Greit å være glad for seier men please slutt å overdriv a! Skulle tro vi hadde slått Real i CL finalen!

Deleted User 429

Pink Final wrote: 13 Jan 2021, 08:11 Maguire også god, men han må lære seg å ikke bruke armene så mye.
Nei, jeg tenker ikke på den tvilsomt annullerte goalen.
Men corneren i mot kunne endt med straffe.
Synes ikke at det var klart utifra noen av vinklene vi fikk se at ballen traff handa hans. På siste vinkelen som ble vist under kampen så det faktisk mer ut som at den traff handa til AWB, men vanskelig å se. Viste de noen bedre vinkler i studio? Jeg så på Sky, og der nevnte de ikke situasjonen engang etter kampen.
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Beta wrote: 13 Jan 2021, 08:49
Pink Final wrote: 13 Jan 2021, 08:11 Maguire også god, men han må lære seg å ikke bruke armene så mye.
Nei, jeg tenker ikke på den tvilsomt annullerte goalen.
Men corneren i mot kunne endt med straffe.
Synes ikke at det var klart utifra noen av vinklene vi fikk se at ballen traff handa hans. På siste vinkelen som ble vist under kampen så det faktisk mer ut som at den traff handa til AWB, men vanskelig å se. Viste de noen bedre vinkler i studio? Jeg så på Sky, og der nevnte de ikke situasjonen engang etter kampen.
Vi har da fått noen straffer i sånne situasjoner vi da. Så her var vi meget heldige at vi ikke fikk en imot!

Deleted User 429

The Rock wrote: 13 Jan 2021, 08:52
Beta wrote: 13 Jan 2021, 08:49 Synes ikke at det var klart utifra noen av vinklene vi fikk se at ballen traff handa hans. På siste vinkelen som ble vist under kampen så det faktisk mer ut som at den traff handa til AWB, men vanskelig å se. Viste de noen bedre vinkler i studio? Jeg så på Sky, og der nevnte de ikke situasjonen engang etter kampen.
Vi har da fått noen straffer i sånne situasjoner vi da. Så her var vi meget heldige at vi ikke fikk en imot!
Kan ikke huske at vi har fått straffe på hands som ikke kan sees, men deg om det.
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dette laget har vokst kraftig rent mentalt det siste året. Fra å være en gjeng nervebunter, ser vi nå et lag med tydelig vinnermentalitet. Lar seg ikke stresse, trykker på mer og mer til målet til slutt kommer. Troppen disponeres godt, og det virker som det er lite slitasje.

Skulle gjerne vært de siste 5-10 minuttene foruten, vi har fortsatt en del å gå på når det gjelder å drepe/kontrollere kamper, men resten av 2. omgang (og siste tredel av første) var strålende.
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Beta wrote: 13 Jan 2021, 08:49 Synes ikke at det var klart utifra noen av vinklene vi fikk se at ballen traff handa hans
Enig i det, ikke noen klar situasjon.
Jeg mener allikevel at Maguire må passe armene sine.
Kanskje lettere sagt enn gjort.

Ble uansett en fortjent seier, som burde vært større.
United i svært god form før møtet med Liverpool.

Ja, dessverre @Buchan.
Et tap på Anfield, og knivene er ute igjen.
Selv fra Uniteds egne supportere.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Buchan wrote: 13 Jan 2021, 08:38 Nå vet vi at neste storm som regel ikke langt unna, et tap mot Liverpool så er det på an igjen.
Men siden United tapte 2-0 mot Liverpool på Anfield, så har Liverpool vunnet 65 poeng og United 68 poeng.
Viser jo at dette er god form, ikke et blaff.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply