(FA) Manchester United - Watford (09-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

messilingard wrote: 09 Jan 2021, 23:37 Van Beek fortjener å spille med de beste gutta. Ekstremt intelligent og gjør ting veldig riktig. Tar muligens noe lite risiko til tider, samtidig så gjør han veldig få feil sammenlignet med for eksempel Pogba. Burde spille mer med Fernandes.
Enig, men han tar ikke plassen til Pogba, no chance, men at han bør få flere sjanser er jeg enig i.

McTominay er jo lett å like, han har fighing spirit. Men som Pink synes jeg han gir bort enkle pasninger og i tillegg lager for mange unødvendige frispark. Lag gjerne frispark for å stoppe overganger, men de hvor han løper ned feilvendte motstandere blir jeg frustrert av.

I enkeltkamper er han stor til tider, men jevnt over synes jeg han er litt under standarden jeg ønsker meg.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

messilingard wrote: 09 Jan 2021, 23:37 Kan til en viss grad si meg enig med McTominay. Syntes likevel at han har en god kamp og får visst frem pasningsfoten ved et par anledninger. Bringer fysikk og tempo på banen. Tror han er fryktelig kjip å spille mot.

Van Beek fortjener å spille med de beste gutta. Ekstremt intelligent og gjør ting veldig riktig. Tar muligens noe lite risiko til tider, samtidig så gjør han veldig få feil sammenlignet med for eksempel Pogba. Burde spille mer med Fernandes.

Ellers er det en generell svak kamp for vår del. Vi burde kunne kontrollere kampen i større grad.
Jeg synes også at McTominay var blant lagets beste.
Lagets beste offensive hodespiller mener jeg, og fysikk og innsats.
Påpeker dog ganske mange slurvete pasningsfeil.
Der han upresset bommer med pasningene.

Van de Beek er jeg kanskje for streng med?
Lavt i banen virker han veik.
Men, han gjør mange løp og bevegelser offensivt.
Jeg har etterlyst mer bevegelse på de uten ball, så i etterpåklokskapens navn skal van de Beek få ros for det.
Har også noen smarte pasninger og flikker.
Skulle imidlertid ønske han stod mer fram som boks til boks spiller.
Men, han er nok best høyt i banen, som en medløpsspiller.
Gjøre kombinasjoner og løpe inn i rom.
En de luxe utgave av Lingard.

Må si at jeg ikke føler meg helt trygg på Henderson som keeper heller.
Virker litt for offensiv, tar sjanser.
Likte ikke den utrustningen der han riktignok kom først og fikk slått ut til innkast.
Ett sekund senere der, og det kunne endt annerledes.
Glad United har de Gea mens Henderson forhåpentlig utvikler seg mer som keeper.

Noen ganger spiller laget dårlig, og vinner - som i går.
Andre ganger spiller laget bra, og taper - som mot City sist.

Bare for å skyte inn spillerbørsen på United.no.
Den er jo subjektiv, men synes den bærer for mye preg av kampresultat og mindre av reell prestasjon.
Sist mot City lå mye av laget på 5, i går lå mye av laget på 7.
Forstår lite av det.
Men, spillerbørs der er jo en helt annen sak.
Bruker det som en illustrasjon på at resultat lett påvirker synet på hvordan laget har spilt.
post liked by: Torquemada, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Belfastboy wrote: 09 Jan 2021, 21:48 Får håpe det går bra med Bailly etter "mordforsøket" fra Henderson. Så ikke pent ut akkurat


---

Jeg synes Greenwood og Mata var alt for passive i går. Det var noen forsøk fra begge to, men det ble bare halvveis.

Greenwood var litt lite bevegelig og ventet for ofte på å motta ball i stedet for å være i bevegelse. Ved flere anledninger burde han ha forsøk å gå rett på mål selv, men i stedet ventet han og endte med å spille ball bakover eller miste den.

Det var tydelig å se at dette ikke var spillere som var godt samspilt. Mange situasjoner med misforståelser, et par av dem i forsvar som kunne ha gjort det farlig for oss.

Selv om det ble seier, så hadde det vært ønskelig med et resultat som bidrar mer til selvtillit hos flere av spillerne. McT er vel en av de få utpå som drar med seg mye positivt.

Lingard har helt tydelig ikke helt troa på seg selv, det er vondt å se på. Han hadde noe skikkelig bra på gang før alt klappa helt sammen både på og utenfor banen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Blodfink wrote: 09 Jan 2021, 23:55 Enig, men han tar ikke plassen til Pogba, no chance, men at han bør få flere sjanser er jeg enig i.
Som jeg ser det så er Pogba et tapt prosjekt uansett. Hvor vidt vi får solgt han for 30, 40, 50, 60 millioner pund til sommeren spiller nada rolle for min del. At han signerer en ny kontrakt har i alle fall jeg utelukket. Er derfor jeg heller ønsker at Van de Beek skal få minuttene. Rent sportslig så er ikke Pogba veldig langt foran VdB heller, for det er Pogba alt for ustabil i sine prestasjoner.
Blodfink wrote: 09 Jan 2021, 23:55 McTominay er jo lett å like, han har fighing spirit. Men som Pink synes jeg han gir bort enkle pasninger og i tillegg lager for mange unødvendige frispark. Lag gjerne frispark for å stoppe overganger, men de hvor han løper ned feilvendte motstandere blir jeg frustrert av.
Helt enig angående enkle pasningsfeil. McTominay blir aldri noen Carrick for eksempel. Men han er likevel en av de få som virkelig står frem når det må kriges. Slik jeg ser det så er våre midtstoppere for svake til av vi kan stille med kun én balanserende midtbanespiller. Jeg tror det defensive hadde sett betraktelig verre hvis det ikke sto for McTominay og Fred sin evne til å beskytte stopperne våre. Begge to dekker mye rom, er tøffe i duellspillet og vinner en del baller for oss. At vi lager noen frispark for mye får heller være for min del, aggressiviteten er noe av det som gjør det kjipt å spille i mot disse to.
Pink Final wrote: 10 Jan 2021, 08:55 Van de Beek er jeg kanskje for streng med?
Lavt i banen virker han veik.
Men, han gjør mange løp og bevegelser offensivt.
Jeg har etterlyst mer bevegelse på de uten ball, så i etterpåklokskapens navn skal van de Beek få ros for det.
Har også noen smarte pasninger og flikker.
Skulle imidlertid ønske han stod mer fram som boks til boks spiller.
Men, han er nok best høyt i banen, som en medløpsspiller.
Gjøre kombinasjoner og løpe inn i rom.
En de luxe utgave av Lingard.
Van de Beek er ingen defensiv midtbanespiller som jeg ser det. Hans styrker ligger i det offensive spillet. Syntes likevel at han fremsto bedre i defensive spillet i går enn ved tidligere anledninger. Vinner et par baller som ender i potensielle overganger. At det ikke ender i noe produksjon kan nok skylles på medspillere. Sannsynligheten hadde i alle fall økt betraktelig med Rashford, Martial og Bruno på banen.

Personlig så ønsker jeg heller å gi Van de Beek en slags Mata rolle mot antatt svakere motstand. Få han på banen med Bruno, Martial og Rashford. Se om vi virkelig vil klare å kontrollere kamper og dominere i større grad. Hvis de gutta der finner tonen kan de fort produsere stygt mye. Men samhandling tar tid, og jeg mener vi fortsatt har steg og ta på det området. Per dags dato er mye av den offensive produksjonen knyttet til et øyeblikks magi fra Bruno eller en kontring. Med Van de Beek på banen har vi flere strenger å spille på, som vi ikke får med for eksempel Greenwood. Pogba er selvfølgelig en konkurrent, men han er for ustabil og hele Raiola situasjonen gjør at jeg helst ser Pogba permanent ute av troppen.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

@messilingard, vi er kun uenige om Pogba etter det du skriver. Og litt uenige om McTominay.

Angående ustabilitet så er Pogba ustabil, men har hatt en stabil god periode nå. Ustabilitet er noe som kjennetegner samtlige spillere synes jeg, ikke minst McTominay.

DvdB er vi helt enige om, det du skriver om ham kunne jeg skrevet selv, gi ham muligheter høyere i banen. Men jeg forstår veldig godt at Solskjær foretrekker Pogba foreløpig, som har vist flott laginnsats og defensiv jobbing. Han er også ganske vond å møte.

Men dette er ikke Pogba-tråden så gir meg der.
LUHG!
Post Reply