(PL) Manchester United - Aston Villa (01-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg var en periode meget frustrert over Fred, men han har tatt enorme steg. Han har hatt mange gode kamper, men allikevel er det noen ting som mangler og et og annet som er frustrerende. Han kjemper som en løve på midten, men skulle gjerne ha sett at han var mer presis med ballen. Det gjelder både lange pasninger og skudd. Her er det mye rart av og til. Alt for ofte (hver kamp) klinker han til med en livsfarlig feilpasning eller tre. Rett til motstander slik at de kan gå rett på mål.

AWB var kanon i dag, kan vant til og med en skikkelig hodeduell. Akkurat det tror jeg ikke at jeg har sett før.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja enig i mye av det dere skriver her, men det må lukes enda mer, feil som gjøres i dag koster dyrt som regel, i dag slapp vi unna heldigvis, seieren er fortjent synes jeg, men Solskjær er heldigvis klar over hva som bør forbedres, han nevner dreping av kamper, konsentrasjon og det å bli bedre på å ri en ledelse inn.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

offside wrote: 01 Jan 2021, 23:19 Tabbene han gjør er peanuts i forhold til poeng han redder for oss.
Han har jobbet bra på trening visstnok, han måtte jo opp et par hakk synes nå jeg. Nå er han tilbake skikkelig.

Men den dårlige perioden så kostet han poeng, nå tjener han de i stedet.
post liked by: Buchan, offside
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Torquemada wrote: 01 Jan 2021, 23:04 AWB, Pogba og Martial best i dag synes jeg. Bailly gjorde seg ikke vekk han heller.
Legg til Fred, så har du våre beste menn i dag. Jeg fikk ikke sett de 20 siste minuttene pga at TV2 Sumo stoppet, så håper jeg får sett de en annen gang. Har lest at Villa var farlig frempå helt på slutten?

Men rett før Sumo stoppet, sa jeg til meg selv at i dag har AWB, Pogba, Martial, Bailly og Fred vært gode. Husker egentlig ikke om jeg nevnte Martial, men han gjorde som regel noe fornuftig hver gang han var involvert, så jeg tar han med på lista.

Jack Grealish - FOR EN SPILLER. Drømmesignering. Våre spillere var rett og slett redde for å gå i duell med han i frykt for å tape - fikk litt sånn flashback fra tiden hvor vi hadde Ronaldo.

Scott McTominay - Skotten har vært solid lenge, men i dag var han på grensen til fryktelig. Han gjorde svært lite fornuftig de gangene han hadde ballen. Balltap i form av feilpasninger og dårlige touch i tillegg til å lage klønete frispark. Men ellers skal vel alle ha skryt for kampen i dag. Kanskje på tide at vi gir litt skryt til David de Gea også - det virker som konkurransen med Henderson har gjort han godt.

----------------------------------------------------------

Men Paul Pogba, dere. For et nivå den fyren har inne. Litt synd at vi etter all sannsynligheter mister han til sommeren, men kanskje er det best for begge parter. Men jeg har lengtet etter å se han i en slik rolle som han hadde i dag. Litt som Grealish opererer i Villa. Han fikk konsentrere seg mest om det offensive og trekke litt ut mot siden.. og ellers vandre litt fritt. Det offensive fløt bra i dag, synes jeg. Eller, det så hvertfall som starten til noe bra, hvis dette er en rolle man kan bruke Pogba i fremover. Han befant seg inne i boksen hver gang backene våre kom seg til innlegg og det er veldig positivt.

Men litt som sist match, så synes jeg spillerne kan bruke han enda mer. I dag la jeg spesielt merke til noen ganger hvor Rashford hadde ballen i nærheten av 16-meteren, som enten valgte avslutning eller så valgte han å drible for å komme seg til en avslutning. Paul Pogba sto flere ganger i god posisjon til å avslutte selv (hadde bedre vinkel enn Rash) eller han kunne spilt ballen videre og skapt gode avslutnings- eller innleggsmuligheter for andre spillere.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg glemte forresten å nevne AWB på baklengsmålet. En sånn feil hører virkelig ikke hjemme på dette nivået. Han hadde en bra kamp i dag, men det er ikke første gang han sover/slurver på den måten.
post liked by: Blodfink, Buchan, offside, Torquemada, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 02 Jan 2021, 00:16 Har lest at Villa var farlig frempå helt på slutten?
Bailly med en blokkering som var perfekt, for en kriger! Redda fort seieren der.

Ellers enig i oppsummeringen din. Det var en god kamp av Pogba, AWB, de Gea, Martial og Fred. Matic gjorde et bra innhopp, McTominay ikke heldig i dag. Og Rashford vil for mye, og tunnelsynet må han jobbe med.
post liked by: Lingard, Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

God oppsummering av kampen @Lingard. Flere spillere var gode i dag. Spesielt gledelig å se hvordan Pogba spilte. For meg var han litt MotM, da det var han som satte i gang angrepet som ledet til 1-0, og han som skaffet straffespark som gav 2-1. Han var også farlig nær scoring ved flere anledninger.

Aston Villa var overraskende dårlig. Keeperen deres holder de inne i kampen. De var også "heldig" med målet de scoret. Men det er nesten ingen overraskelse lenger, at United slipper inn slike mål.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

God kamp mellom to gode lag, og all honnør til Aston Villa som er et bra lag for tiden.
Dette er første gang på syv år at jeg føler at vi er med igjen, nå er det fortsatt tidlig og det kan komme nedturer. Men det er bare å nyte øyeblikket, og tenke på hvor lenge siden vi har kunnet gjøre det.
Jeg liker responsen fra laget etter nedturen å bli slått ut av CL.
Dette er virkelig en gruppe som jobber for hverandre og manageren, og for ikke panikk når de for et mål i mot. Og det er et lag som hele tiden jakter mål. Jeg føler at de blør for drakta. Når hadde vi den følelsen sist.
Det slippes fremdeles inn litt for enkle mål. AWB var på bærtur da han stod og kranglet med dommeren i stedet for å komme seg tilbake i posisjon. Shaw gjorde heller ikke noen god jobb der.
Så var det, det kynisme i de siste spilleminuttene. Pogba som spilte en meget god kamp, burde holdt på ballen, gått ned mot hjørne flagget. I stedet for spille ballen inn i feltet, noe som førte til at AV kontret, men takket være en fantastisk blokk av Bailly så gikk det bra. Men så lenge de forsetter med å score mer enn det slippes inn så er jo det bra.
1 November så var vi vel 9 poeng bak Liverpool.
Så for vi krysse fingrene om at etter syv magre år, så kommer det syv feite år.
post liked by: Elkey, Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Lingard wrote: 02 Jan 2021, 00:16 Men Paul Pogba, dere. For et nivå den fyren har inne. Litt synd at vi etter all sannsynligheter mister han til sommeren, men kanskje er det best for begge parter. Men jeg har lengtet etter å se han i en slik rolle som han hadde i dag. Litt som Grealish opererer i Villa. Han fikk konsentrere seg mest om det offensive og trekke litt ut mot siden.. og ellers vandre litt fritt. Det offensive fløt bra i dag, synes jeg. Eller, det så hvertfall som starten til noe bra, hvis dette er en rolle man kan bruke Pogba i fremover. Han befant seg inne i boksen hver gang backene våre kom seg til innlegg og det er veldig positivt.

Men litt som sist match, så synes jeg spillerne kan bruke han enda mer. I dag la jeg spesielt merke til noen ganger hvor Rashford hadde ballen i nærheten av 16-meteren, som enten valgte avslutning eller så valgte han å drible for å komme seg til en avslutning. Paul Pogba sto flere ganger i god posisjon til å avslutte selv (hadde bedre vinkel enn Rash) eller han kunne spilt ballen videre og skapt gode avslutnings- eller innleggsmuligheter for andre spillere.
Er ikke uenig i at Pogba spilte en god kamp. Han viste definitivt at han har et høyt toppnivå inne. Men han er fortsatt ikke noe som vi kommer til å savne etter min mening. Alt for ustabil på banen og da har man ikke begynt å tenke på alt det utenomsportslige som følger etter han. Nå leter jeg ganske aktivt etter feil hos Pogba, noe jeg definitivt syntes at er fortjent. Men han forsøker å gjøre det umulige til tider og mister ballen for ofte etter min mening. Det gjør for så vidt Bruno også, men samtidig så leverer Bruno målpoeng. Det gjør ikke Pogba i særlig stor grad. Når man setter opp alle de negative sidene ved Pogba, han er skadeutsatt, har et ekstremt lavt bunnivå, og spiller alt for ustabilt til å være 27 år gammel. Da mener jeg at de negative sidene ved han utveier det faktum at han har et høyt toppnivå.

I den forstand jeg er uenig i Solskjær sine avgjørelser så er det å behandle Pogba så bra som han faktisk har gjort helt håpløst. Etter min mening burde Van de Beek heller fått flere sjanser til å spille seg varm fremfor å gi Pogba spilletid. Spesielt etter alt oppstyret med Raiola. Ikke at Van de Beek har spilt veldig bra, men Pogba har også hatt en del dårlige kamper tidligere i sesongen. Føler uansett at VdB hadde fortjent flere sjanser enn hva han har fått. Uansett burde ikke Pogba spille for klubben slik jeg ser det. I alle fall hvis man skal følge mantraet "INGEN er større enn KLUBBEN!".

Bortsett fra det så syntes jeg kampen i går var dårlig fra vår side. Spesielt defensivt. AV fikk som regel alt for mye plass og rom. Grealish, som jeg forøvrig syntes får vel godt betalt av dommere i PL, får for mye plass. Skal si meg enig at han er en lei nøtt å knekke, men hvis man velger å gi han såpass mye plass blir han enda vanskeligere. Da er det bedre å velge Matic sin løsning mot slutten og heller bare ta han ut. En annen ting er at Ville fikk alt for mye plass til å legge inn. I stedet for å forsøke å blokkere innleggsforsøket så blir vi alt for passive og steller oss gjerne på 3-4 meter og lar Ville spillerene få sikte mot Watkins i boksen.

Sånn bortsett fra at vi i slet med å kontrollere kampen så hadde vi noen gode kontringer. Noe dårlig produksjon på grunn av Rashfords dårlige dag på jobben, men vi ser likevel hvor farlige vi kan være. Uansett burde Rashford tilbake på venstresiden. Han blir farligere når han kommer derfra. Rashford vil inn i banen før han avslutter og sliter noe med å løse dette effektivt når han kommer fra høyresiden. Scoret selvfølgelig mot Wolves, men det var vel egentlig først og fremst tilfeldigheter som avgjorde den kampen.

Nå må det sies at vi har spilt veldig mye kamper den siste tiden. Og det å vinne på en dårlig dag er et godt tegn. Blant annet har Bruno spilt mer enn hva jeg egentlig er komfortabel med. Det siste vi trenger er noe slitasjeskader på han. Selv om at han tåler mye kamper virker det som. Dette er blant annet en av grunnene til at jeg helst skulle sett at Van De Beek hadde fått mer minutter og mer selvtillit slik at vi kunne hvilt Bruno noe oftere.

Noe negativt her, det til tross for at tabellsituasjonen er lysere enn på mange år. Men føler vel at skryt skal gis som fortjent og kritikk gis når det er passende.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

messilingard wrote: 02 Jan 2021, 09:15 I den forstand jeg er uenig i Solskjær sine avgjørelser så er det å behandle Pogba så bra som han faktisk har gjort helt håpløst. Etter min mening burde Van de Beek heller fått flere sjanser til å spille seg varm fremfor å gi Pogba spilletid. Spesielt etter alt oppstyret med Raiola. Ikke at Van de Beek har spilt veldig bra, men Pogba har også hatt en del dårlige kamper tidligere i sesongen. Føler uansett at VdB hadde fortjent flere sjanser enn hva han har fått. Uansett burde ikke Pogba spille for klubben slik jeg ser det. I alle fall hvis man skal følge mantraet "INGEN er større enn KLUBBEN!".
Jeg er ikke uening i kjernen av det du skriver, men vi må huske på at en så stor klubb som United også skal drives slik at kommer inn nok penger til å kunne kjøpe nye stjerner.

Jeg tror kanskje at korona-restriksjoner har bidratt til å tvinge Pogba til å fokusere mer på fotball. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre så mye annet akkurat nå. Hvis dette bidrar til at Pogba blir bedre, så gi ham spilletid fram mot sommeren. Da er det mulig å få tilbake mesteparten av pengene han kostet. Pogba skulle ha vært solgt for lenge siden, før OGS kom inn.

Håper at det er mulig å få Pogba til å spille 3-4 fantastiske kamper nå i Januar, slik at det kommer et akseptabelt bud på han. Gjerne et hattrick mot LFC.
messilingard wrote: 02 Jan 2021, 09:15 Bortsett fra det så syntes jeg kampen i går var dårlig fra vår side. Spesielt defensivt. AV fikk som regel alt for mye plass og rom. Grealish, som jeg forøvrig syntes får vel godt betalt av dommere i PL, får for mye plass. Skal si meg enig at han er en lei nøtt å knekke, men hvis man velger å gi han såpass mye plass blir han enda vanskeligere. Da er det bedre å velge Matic sin løsning mot slutten og heller bare ta han ut. En annen ting er at Ville fikk alt for mye plass til å legge inn. I stedet for å forsøke å blokkere innleggsforsøket så blir vi alt for passive og steller oss gjerne på 3-4 meter og lar Ville spillerene få sikte mot Watkins i boksen.
Synes slett ikke det var en dårlig kamp. Villa har vært et godt lag den siste tiden. De har lagd nesten like mange mål som United, men har sluppet inn langt færre. De spiller en ganske direkte form for fotball som er underholdende og kan være vanskelig å stå imot. United greide seg bra i går synes jeg. Selv om det var sløsing med muligheter, og kampen burde ha vært drept på et tidligere tidspunkt.

Midtbanen til Villa var bedre en United sin i går. Tryggere med ball, og langt færre feilpasninger. Grealish traff med 92% av sine 50 pasninger. Bruno Fernandes traff med 80%, McT med 71% og Pogba 77%.

AWB og Bailly hadde hovedoppgaven med å ta ut Grealish, og den jobben greide de bra. At de holdt litt avstand og ikke gikk direkte i duell synes jeg var meget bra. I tette dueller er det lettere at han plutselig kommer seg rundt og setter fart inn mot mål. Da er forsvaret fort i mindretall hvis det fylles på av andre spillere på vei inn. I stedet for tett duell ble han skjermet ut i mindre farlig område. Godt jobbet synes jeg. At flere av United sine spiller gikk hardt til verks synes jeg var bra. Det skal gjøre vondt å møte forsvaret vårt. AWB hadde ei hard men klokkeren takling ved midtstreken, den gjorde vondt så jeg.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Torquemada wrote: 02 Jan 2021, 11:15 Jeg er ikke uening i kjernen av det du skriver, men vi må huske på at en så stor klubb som United også skal drives slik at kommer inn nok penger til å kunne kjøpe nye stjerner.

Jeg tror kanskje at korona-restriksjoner har bidratt til å tvinge Pogba til å fokusere mer på fotball. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre så mye annet akkurat nå. Hvis dette bidrar til at Pogba blir bedre, så gi ham spilletid fram mot sommeren. Da er det mulig å få tilbake mesteparten av pengene han kostet. Pogba skulle ha vært solgt for lenge siden, før OGS kom inn.

Håper at det er mulig å få Pogba til å spille 3-4 fantastiske kamper nå i Januar, slik at det kommer et akseptabelt bud på han. Gjerne et hattrick mot LFC.
United de siste årene har de siste årene vært "net spenders" når det kommer til overgangsmarkedet. Og det med ganske stor margin. (Sjekk denne linken for kilde.) I tillegg har ikke salg av spillere vært en særlig stor inntektskilde for United. Med unntak av Ronaldo og tildels Lukaku og Di Maria vel og merke. Det skal bli spennende å se om United klarer å forhandle frem gode sponsoravtaler fremover. Chevrolet-avtalen går ut etter inneværende sesong blant annet.

Jeg tror ikke United kommer til å få tilbake kjøpssummen for Pogba uavhengig av hvor godt han evt ville prestert. Under forutsetningen av at han skal selges førstkommende sommer vel og merke. For det er det for lite likviditet blant storklubbene til å dekke overgangssum samt agenthonorar. I tillegg kommer lønnen til Pogba som nok er ganske avskrekkende for mange direktører og presidenter rundt om kring i Europa, i tillegg har han kun et år igjen av kontrakten sin til sommeren. Vi vil nok få noe igjen dersom han presterer mot maksnivå, men jeg tviler sterkt på at vi havner på et tre sifret beløp målt i millioner euro.

Jeg mener uansett at det er viktigere å få i gang flere spillere nå fremover fremfor å prioritere en som tydelig vil bort. Gi heller minuttene til Greenwood og Van de Beek så tror jeg at avkastningen over tid vil være høyere enn at Pogba presterer i en halv sesong.
Torquemada wrote: 02 Jan 2021, 11:15 Synes slett ikke det var en dårlig kamp. Villa har vært et godt lag den siste tiden. De har lagd nesten like mange mål som United, men har sluppet inn langt færre. De spiller en ganske direkte form for fotball som er underholdende og kan være vanskelig å stå imot. United greide seg bra i går synes jeg. Selv om det var sløsing med muligheter, og kampen burde ha vært drept på et tidligere tidspunkt.

Midtbanen til Villa var bedre en United sin i går. Tryggere med ball, og langt færre feilpasninger. Grealish traff med 92% av sine 50 pasninger. Bruno Fernandes traff med 80%, McT med 71% og Pogba 77%.

AWB og Bailly hadde hovedoppgaven med å ta ut Grealish, og den jobben greide de bra. At de holdt litt avstand og ikke gikk direkte i duell synes jeg var meget bra. I tette dueller er det lettere at han plutselig kommer seg rundt og setter fart inn mot mål. Da er forsvaret fort i mindretall hvis det fylles på av andre spillere på vei inn. I stedet for tett duell ble han skjermet ut i mindre farlig område. Godt jobbet synes jeg. At flere av United sine spiller gikk hardt til verks synes jeg var bra. Det skal gjøre vondt å møte forsvaret vårt. AWB hadde ei hard men klokkeren takling ved midtstreken, den gjorde vondt så jeg.
Jeg var nok noe sløv med det forrige innlegget. Villa er definitivt ikke et lag vi kan undervurdere om dagen. Og Grealish er selvfølgelig en lei nøtt å knekke. Men jeg syntes de ga han kanskje vel mye respekt. Jeg syntes de for lett lot han vende opp, evt sto for lenge på halvdistanse fremfor å holde seg tettere. Det er mulig å opprettholde korte avstander i presset uten å selge seg. Også var det ganske sjeldent at Grealish kom 1v1 uten at United hadde sikring i nærheten. Da burde vi være mer aggressive i det defensive.

Jeg syntes også at vi spesielt på venstresiden tillot for mange innlegg. Matty Cash fikk for mye rom og tid til å sikte på Watkins i boks. Spesielt når når man ser at vi ikke vinner noe særlig med dueller i egen boks blir det viktigere å innleggene som jeg ser det.

Bortsett fra det så er jeg enig at spesielt midtbanen vår slet med å kontrollere kampen. Litt av problemet ligger nok i at spesielt Pogba og Bruno har til tider veldig høy, og noe unødvendig, risiko i spillet sitt. Vi mister mye baller på grunn av risikoen som tas. Er en balansegang der, men noe risiko må en regne med.
post liked by: Torquemada, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Enig i at det var mye plass for Villa til å slå innlegg, jeg skreiv under kampen at de fikk mye rom faktisk også innenfor 16 m. Synes Shaw og Maguire hadde en svak kamp.

Angående risiko på midtbanen, så slo Fred og McTominay bort ball i går. McTominay burde vært byttet ut ved pause. Fred gjør såpass god jobb så det blir vanskelig å kritisere ham for mye, men enig i det som blir sagt av noen her, han har en 2-3 farlige balltap hver eneste match.

Pogba er en viktig spiller når han har den oppadgående formen som nå. Han har et nivå og gjør ting som kun Bruno kan gjøre etter ham, som før 1-0 i går, høy klasse på den vippen og dempingen før han leverer ballen til Rashford, som flikker videre til AWB.

Han viser også god defensiv jobbing der han klarerer og vinner hodedueller, noe han også gjorde offensivt. Han gikk i taklinger og han blir forsøkt "drept" av Mings på den corneren, soleklart rødt kort, men VAR konkluderer med "normal" kontakt...Skandaløst...
LUHG!
Locked