(PL) Manchester United - Leeds United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Deilig med seier, syntes United gikk ut helt fra starten og viste at de ville ha seieren. Det var tempo, teknikk, attack, attack, attack.
Se på Rashford og de andre, de var lette til beins, de var lekne. Akkurat det er gøy å se.

Det har vært kamper hvor vi har virket tunge, under Van Gaal ble det sagt at spillerne spilte med tvangstrøye, Mourinho var til tider drepende kjedelige.

Det virket som spillene bare slapp seg løs i dag, og det tror jeg ligger på det mentale. Her må Solskjær få kred.

Ps.

Admins er det ikke greit å bare banne folk, ingen her inne får betel for å være støttekontakt....

Uansett, 10 kamper senere etter 1 6 tapet ligger vi over Tottenham med en kamp mer spilt... Det hadde jeg ikke trodd, da var jeg langt nede.

Om vi skal ta av? Nei selvsagt ikke, det er en merkelig sesong med mange rare resultater. Men glede seg skal man. For det var en fryd å se på. Greit så slipper vi inn to mål, men Leeds er et offansivt lag. De kommer til å gi mange lag problemer, og har gitt en del lag problemer. De spiller så klart med høy risiko.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ai ai, utrolig morsom kamp! Uttrykket "end to end" får ny betydning, ikke mye balltrilling på midten fra noen av lagene. Helt nydelig fotball, akkurat slik jeg liker den. Gikk i et bankende kjør begge veier, aller mest riktig vei, heldigvis.

Kampen viser selvsagt svakhetene med "Bielsa-ball", samtidig var det tydelig å se at OGS og co hadde gjort hjemmeleksa. Lot Leeds få smake egen medisin, knallhardt press og rett i strupen, gikk av mannsmarkeringene og med dype løp fra McFred, og det fant de aldri ut av. Ikke at det noen gang var aktuelt for Bielsa å justere, og der ligger vel det største problemet hans. Fullstendig kompromissløs - av og til virker det som om fotball er mer som et tankeeksperiment for ham, der "realitetene" er et forstyrrende element. Alle andre ville jo endret plan etter 0-2 eller 0-3, men han står på sitt. De skaper jo ganske mye gjennom hele kampen også, så planen har noe for seg. Men styrkene henger sammen med svakhetene, og det er ingen vilje til å endre det som åpenbart bærer galt av sted.
Jeg tror aldri i verden de rykker ned, mange lag vil ikke ha tempoet og kvaliteten offensivt til å straffe Leeds. Men de kommer nok heller neppe til å være utfordrer til Europa-spill, slik mange spådde tidlig i sesongen.

Gode prestasjoner stort sett over hele linja, selv om forsvaret var rufsete kollektivt og individuelt hele kampen. De seks fremste spiller alle en kanonkamp. Herlig at James fikk et mål.

Uansett hvordan dette nå ender med Solskjær - med ham som manager har vi hatt MANGE flere morsomme kamper enn under noen av forgjengerne. Hadde Mourinho vært manager hadde vi aldri i verden scoret 6 i denne kampen, da hadde det handlet om å drepe kampen på 2-0. Van Gaal hadde vært misfornøyd med at Leeds hadde 60% ballbesittelse.
Stolt over at vi bare fortsetter å kjøre på, igjen og igjen. Så får det heller bli noen hjerte-i-halsen-øyeblikk bakover underveis.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

jeg vil rette en takk til Leeds og Bielsa for at det er en glede å se på fotballkamper igjen. En mann som er tro mot sin fotball og lar det være opp til motstander og utnytte lagets svakheter per dags dato. Marginer i begynnelsen og vi vinner betryggende i en feiende flott fotballkamp. Ikke vil jeg refse noen i det hele tatt...vi er gode på det vi nærmest er best på i verden, og jeg har nesten fått Leeds som nr. 2-lag. Hadde 9- 5 vært et mer rettferdig resultat? Fotballen vant uansett mest...

Deleted User 108

Du må rette en takk til Solskjær og Manchester United også @Vidar Dale Fjeld .
De var vel med å gjorde dette til en severdig kamp de også?
Jeg kommer aldri til å greie å heie på Leeds, men vi er forskjellige.
Men for å ta Manchester United, laget mitt, så er det deilig å se at de kan spille fotball. Vi er i følge våre supportere dårligere enn de fleste. Det må også bety at vi har mest å gå på. Med en manager som geniet Bielsa vil vi bli uslåelig.
Synes Wan Bissaka roter og surrer fælt for tiden. Lindelöf er bedre enn Maguire jevnt over. Mctominay og Fred er giganter når de er i form. Rashford mye å gå på enda. Men synes det begynner å se ok ut.
Nå må vi hvile en del spillere på onsdag og rotere inn de som har lite spilletid.
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Mcilroy wrote: 21 Dec 2020, 09:52 Du må rette en takk til Solskjær og Manchester United også @Vidar Dale Fjeld .
De var vel med å gjorde dette til en severdig kamp de også?
Jeg kommer aldri til å greie å heie på Leeds, men vi er forskjellige.
Men for å ta Manchester United, laget mitt, så er det deilig å se at de kan spille fotball. Vi er i følge våre supportere dårligere enn de fleste. Det må også bety at vi har mest å gå på. Med en manager som geniet Bielsa vil vi bli uslåelig.
Synes Wan Bissaka roter og surrer fælt for tiden. Lindelöf er bedre enn Maguire jevnt over. Mctominay og Fred er giganter når de er i form. Rashford mye å gå på enda. Men synes det begynner å se ok ut.
Nå må vi hvile en del spillere på onsdag og rotere inn de som har lite spilletid.
Støttes @Mcilroy.
Synes også det er litt rart at man er så tro til sin stil at man ikke evner å endre taktikk når de ligger under 3-0. Men det kan vi være glade for.
Dette var første gang på 28 år at et Bielsa lag slapp inn 6 mål.
Angående Leeds så er ikke de mine favoritter, flått å høre at det norske Leeds forum er saklig.
Men når du kommer til andre Leeds forum så går det på München og å håne Marcus Rashford. Det er så grovt at det ikke egner seg på trykk.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Mcilroy wrote: 21 Dec 2020, 09:52 Du må rette en takk til Solskjær og Manchester United også
Enig her.
Solskjær hadde forberedt laget sitt godt.
Det bidro i aller høyeste grad til å gjøre dette severdig.
Dette kampbildet hadde vi ikke fått med Mourinho, og ihvertfall ikke med van Gaal.

Solskjær fikk kritikk sist, for å spille forsiktig mot City.
Da er det realt å gi ham kred nå for å gå rett i strupen på Leeds.

Selvsagt skal Leeds og Bielsa også ha ros her.
Bielsa er Bielsa.
Han endrer ingenting.
De blir gjennomhullet i forsvar, men han holder på sin mannsmarkering.
Hadde nok blitt kalt naiv om han var United manager, og United feks hadde røket 2-6 på Anfield.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Buchan wrote: 21 Dec 2020, 10:08 Angående Leeds så er ikke de mine favoritter, flått å høre at det norske Leeds forum er saklig.
Trådstarter der var ganske usaklig FØR match, men ble faktisk satt på plass av et par andre.
ETTER match var de analytiske og saklige synes jeg.
Kudos.

Ellers enig, engelske Leeds forum er hatske greier.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg lever godt med at jeg totalt har sluttet å "hate" lag...
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Vidar Dale Fjeld wrote: 21 Dec 2020, 10:38 Jeg lever godt med at jeg totalt har sluttet å "hate" lag...
Kan ikke se noen som har snakket om å hate noen her, å ikke heie på, eller å ikke like et lag. Er ikke det samme som å hate 😊
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Var mer en generell uttalelse basert på hvor "hatsk" mange er(ikke her inne)...skal legge til at jeg "hatet" mye mer i tidligere tider. Kanskje er det mer et "ungdomsfenomen" når det kommer til fotball. Men kampen i går ga meg troen på fotball som et underholdningsprodukt, og til det trengs det to lag som "utnytter" hverandres svakheter...der vi hadde marginene i starten og fikk overtaket i kampen. Om det finnes nøytrale supportere så måtte denne kampen få toppkarakter. Jeg roste Leeds og Bielsa for sin "naivitet" på vegne av fotballen og hvor brilliant vi utnyttet det, også på vegne av fotballen. Håper andre lag tar etter og gir fotballen tilbake til publikum.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink

Deleted User 108

Hat er jo selvfølgelig et sterkt ord, det nærmeste jeg kommer til å føle hat mot lag er Liverpool og City. Det er på grunn av ting som er selvopplevd på turer til Manchester. City supportere som samlet seg rundt München minne-planketten utenfor Old Trafford før match og sang München sanger og fly-styrt sanger. På Anfield når vi ble holdt igjen en time etter kamp og Liverpool supportere passerte og kastet diverse ting på oss bortesupportere. To unge gutter fikk kutt i hodet da de ble truffet av mynter bla. Jernrør ble også kastet inn til oss. Når man opplever slike neandertaler oppførsel blir man litt betenkt over IQ'en til folk.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Pink Final wrote: 20 Dec 2020, 20:06 Fem mål eller mer under

Busby 94 ganger
Ferguson 68 ganger
Atkinson 9 ganger
Solskjær 8 ganger
Docherty 4 ganger
Sexton 4 ganger
McGuinness 3 ganger
O’Farrell 1 gang
Moyes 1 gang
Van Gaal 1 gang
Mourinho 0 ganger.
Solskjærs United beveger seg stadig oppover på lista.
Kun en bak Atkinson nå.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply