(PL) Sheffield United - Manchester United (17.12)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1896
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13258
Liker mottatt: 5074

Blodfink wrote: 17 Dec 2020, 22:14 Liker innleggs-teknikken til Telles
Den er veldig bra, knallhardt i riktig høyde og bak forsvaret når han slår inn fra 25-30 meter. Bare å mate på for han, men da må også medspillerne bli enda flinkere til å stikke inn i rommene
post liked by: Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det der skulle ikke vært corner. Da ble det selvsagt mål. Pokker altså....
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19101

Se der ja, begge våre stoppere i duell mot McGoldrick...Lindelöf header ballen i skallen til spissen, blir et helsike siste minutter da kanskje...
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17640

Viktig redning av Henderson.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Viktig at vi vinner denne, men noen solid forestilling var det ikke.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Synes MU har et midstopper problem, Svensken er svak i duellspillet Harry er ikke noe bedre. Men flott med 3 poeng på en litt dårlig kveld.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19101

Ja, flott redning av Henderson, ujevn kamp, det er slik United er for tiden, berg og dalbane. Funker bra for så å surre litt.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Job done! Skulle gjerne skrevet well done, men sluttminuttene ødela..

Forferdelig åpning på kampen pga personlig feil av Henderson. Slikt skjer, men det skal selvfølgelig ikke skje på dette nivået. Faktisk helt horribelt dårlig.
Det tok noen minutter før vi våknet, men sterkt at vi klarte å snu kampen allerede før pausen. Gode relasjoner mellom Pogba og Martial.
Litt skuffet over avslutningene til Rashford i dag, bortsett fra på den første scoringen hans, men resten var veldig dårlige. Stort forbedringspotensial her.

Ellers en litt skuffende involvering av Henderson også på det andre baklengsmålet, synes jeg. Ballen er på 5-meter og han burde nok vært ute og avverget før den traff hodet til Lindelöf.

Ikke feil at man fikk hvilt både Fred og McTominay i dag. Jeg tror de blir viktige mot Leeds i helgen.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Viktig å gjøre det spennende 😊. United slakket av, og det nytter ikke da blir du tatt.
Men jeg kan forstå det litt pga kampprogrammet.
Nå er det bare for den glorifiserte gym læreren fra Norge å holde koken.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

pixma wrote: 17 Dec 2020, 22:58 Synes MU har et midstopper problem, Svensken er svak i duellspillet Harry er ikke noe bedre
De er gode på mye, men sliter også på en del. Glemte å nevne i forrige innlegg at det var skuffende at de begge tapte mye avgjørende dueller helt på slutten. Hjemmelaget spilte ballen bak til Ramsdale hver gang og han banket ballen opp i banen - og hver gang tapte vi den første duellen.. og når vi omsider vant tilbake ballen så klarte vi ikke å holde ballen i laget heller. Vi bare dundret den ut og det samme skjedde på nytt.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19101

10 borteseiere på rad, håpe på 2 til da, det har ingen gjort før så jeg.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Når spilles hengekampen ? :)
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Captain Marvel wrote: 17 Dec 2020, 23:12 Når spilles hengekampen ? :)
Jeg vet ikke.
Tror ikke det er noe ledig i kalenderen 😊. Kanskje United skal satse på å bli slott ut i liga cupen. Da er der kanskje en åpning i løpet av nyåret.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4668
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2599
Liker mottatt: 10545

Skjønte at dette ikke kom til å bli pent, og sånn ble det. Bryr meg egentlig ikke om noe mer enn tre poeng i dag, og det fortjente vi, tross alt.

En del bra framover og en del tvilsomt bakover, omtrent som vanlig. Og som vanlig er det igjen overganger vi gjør det på. 1-2-målet er på et vis etablert spill, men ellers skaper vi 8 av 10 sjanser på overgang. Men der er vi til gjengjeld fryktelig gode. Rashford får en del pes her, men synes han var veldig god i dag og vår bestemann. Ikke bare fordi han scorer to, men fordi han hele tiden strekker ShU med gode løp, ballbehandlingen er bedre enn på lenge. 1-1 er toppklasse fra Rashford fra start til mål. Måten han buer løpet på, nedtaket og avslutningen.
Pogba var bra, klink 7-er, Bruno ikke helt på nett i dag. Martial rusten, men fikk det viktige første målet.

Så mener jeg vi bør diskutere bruken av Greenwood som førstevalg på høyre i 4-2-3-1. Jeg elsker Mason og mener han er en helt unik avslutter - men han deltar for lite i det oppbyggende spillet. Han er SPISS, ikke ving. Jeg har veldig lyst til å se Donny der, i den samme rollen Mata har når han starter eller kommer inn. OGS synes å mene at det enten er Bruno eller Donny, men der er jeg uenig. Jeg ønsker å se dem sammen, tror de kan kombinere veldig bra.

Begge målene imot er skikkelige drittmål, det ene en gedigen tabbe og en dent andre bare ping-pong-bingo. Sånt skjer, men må likevel lukes bort skal vi ha noe i toppen å gjøre.

Men vi vant en kamp vi måtte vinne, og vi vant den fortjent. Det får holde.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Manchester United er det første laget i engelsk topp serie sin historie, som har scoret minst tre mål i seks bortekamper på rad.
Det er da noe å ta med seg 😊
post liked by: Blodfink, Elkey, Pink Final, Belfastboy
Post Reply