(PL) Sheffield United - Manchester United (17.12)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Funny hvordan noen engelske navn kan uttales på norsk!

Bæsj 1!

Haha. Lo godt Alle gangene Semb sa Bæsj 1 :)
post liked by: Elkey
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United var helt klart best, og SU kan takke seg heldig at de ikke tapte kampen 7-0 - eller noe i den duren.

For å ta målene mot først: SU er heldige med begge sine mål; Henderson skulle klarert på første mål, og skulle ha plukket ballen på andre målet. At en spiller får heade inn mål fra 1m avstand på corner, er ubegripelig. Henderson hadde en dårlig kamp, dog var han ikke foruten noen flotte redninger - det skal være sagt.

så målene for: Rashford scorer to flotte mål, og Martial er heldig med sin scoring (jeg skjønner ikke hvordan Ramsdale bommet på den ballen).

For ikke disse tabbene til Henderson og Ramsdale, så hadde United vunnet denne kampen 2-0, og alle ville syntes at United hadde god kontroll på kampen. Dessverre så følte man at SU kom til å score på slutten, og gav en følelse av at United kom til å rote dette bort.

United har uten tvil noe å forbedre, spesielt på det defensive. De slipper inn alt for mange mål. Hadde PL vært avgjort på hvem som hadde minst mål i mot, så ville United vært på en 13. plass per i dag, og det er med en kamp mindre spilt. Så ikke bra. Ikke bra i det hele tatt.

Framover på banen er det mye sløseri, nesten, og ikke langt i fra... Her må enkelte spillere skjerpe seg. Veldig tydelig i denne kampen syntes jeg. SU reddet mye i siste liten, og var heldig med United hadde noen dårlige avleveringer, eller ikke så enkelte av sine medspillere.

Men fornøyd med seier selvsagt. Det var helt fortjent, og viktig siden de andre storlagene feilet.
post liked by: Buchan, Pink Final, offside, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

fint med seier og 3 poeng, dette måtte vi ta vare på vi fikk resultatene på vår side denne runden.
Vinner vi hengekampen så er vi på sølvplass, det har vi vel ikke vært siden Mourihno var trener.

Vi skal ikke undervurdere viktigheten av De Gea.
Det er fort gjort å klage på han.
Jeg har nevnt det før, engelske keepere har en tendens til å gjøre blemmere.
Du vet ikke hva du har før du mister det.
De Gea er fortsatt vår nummer 1.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Blodfink

Alf banan
Posts: 273
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 552

The Rock wrote: 18 Dec 2020, 00:37 Funny hvordan noen engelske navn kan uttales på norsk!

Bæsj 1!

Haha. Lo godt Alle gangene Semb sa Bæsj 1 :)
Er vi 10 år?

Ellers fornøyd med hvordan Henderson beviste at han er bedre en De Gea? Du spådde Henderson er førstekeeper etter nyttår, fortsatt trua?
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Alf banan wrote: 18 Dec 2020, 08:48
The Rock wrote: 18 Dec 2020, 00:37 Funny hvordan noen engelske navn kan uttales på norsk!

Bæsj 1!

Haha. Lo godt Alle gangene Semb sa Bæsj 1 :)
Er vi 10 år?

Ellers fornøyd med hvordan Henderson beviste at han er bedre en De Gea? Du spådde Henderson er førstekeeper etter nyttår, fortsatt trua?
Pass på deg selv du! Slutt å bry deg!!! Du er bare ute etter å lage dritt!

Nei sorry du har ikke sagt det.

Dette var siste gang jeg svarte deg! Drittlei av deg og måten du holder på her inne! Skjerp deg og slutt med dritten din!!!

Vidar Dale Fjeld

Så var det på'an igjen...
post liked by: The Rock
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Vidar Dale Fjeld wrote: 18 Dec 2020, 10:13 Så var det på'an igjen...
Ja dessverre Vidar. Er enkelte som ikke klarer å oppføre seg. Kun ute etter å lage kvalme.
Troll må man bare overse. Å svare troll er det dummeste man kan gjøre så derfor var dette siste gang jeg gadd å bruke noe av min tid på dette tullet hans.

Dere andre burde også overse disse trolla!
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Elkey wrote: 18 Dec 2020, 01:05
Framover på banen er det mye sløseri, nesten, og ikke langt i fra... Her må enkelte spillere skjerpe seg. Veldig tydelig i denne kampen syntes jeg. SU reddet mye i siste liten, og var heldig med United hadde noen dårlige avleveringer, eller ikke så enkelte av sine medspillere.
Er ikke helt enig i at vi sløser så mye, verken i denne kampen eller ellers i sesongen. Vi hadde en xG på 1.79 og scoret 3. Sesongen sett under ett har vi en xG på 17 og har scoret 22. Så det er tall som antyder at vi tvert imot er ganske effektive.

Begge Rashford-målene er egentlig "dårlige" sjanser med lav sannsynlighet for scoring (det første er en enorm avslutning, det siste en keepertabbe). Så bommer han på et par som er større, men det går opp i opp og vel så det.
post liked by: Pink Final

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Hadde Rashford hatt stabilt gode avslutninger så hadde han scoret 40-50 mål i sesongen og vært på messi-nivå. Viste igjen at han er en fantastisk god spiller som kan bli en av verdens aller beste. Passerer ledd og folk som en varm kniv i smør...! I tillegg vil jeg si Pogba fungerte bra i går og spilte sikkert og konsekvent, og umulig å ta fra ballen. Er vel kanskje den største tabben Henderson har hatt!? Ellers er han stabilt god til ha en klasseredning på slutten. Så lenge det er langt mellom tabbene så har jeg trua! :strong:
post liked by: Blodfink

Alf banan
Posts: 273
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 552

The Rock wrote: 18 Dec 2020, 10:19
Vidar Dale Fjeld wrote: 18 Dec 2020, 10:13 Så var det på'an igjen...
Ja dessverre Vidar. Er enkelte som ikke klarer å oppføre seg. Kun ute etter å lage kvalme.
Troll må man bare overse. Å svare troll er det dummeste man kan gjøre så derfor var dette siste gang jeg gadd å bruke noe av min tid på dette tullet hans.

Dere andre burde også overse disse trolla!
Hva har jeg trollet med? Spurte deg 2 spørsmål.
1. er du 10 år? Kanskje det bare er meg, men syns ikke bæsje humor er gøy i voksen alder. Men vi er alle forskjellige

2. spurte et seriøst spørsmål om du ennå trodde Henderson kom til å bli førstekeeper etter nyttår. Eller har du endret mening siden Henderson tabbet seg ut i går, noensom du har kritisert De Gea for veldig ofte.

Ser ikke noe prøblem med disse spørsmålene. 🙄
post liked by: Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Kan dere to slutte...se hvem som klarer å heve seg over dette! :-)
post liked by: The Rock
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

@Pink Final. Xg sier vel bare noe om kvaliteten på skuddene de har, og tar ikke høyde for alle sjanser der spillerne ikke skyter eller ikke får skutt. Det er også sånn at når f.eks. Rashford sendes gjennom alene mot keeper og bommer på mål og at dommer så velger å dømme offside, så fremkommer heller ikke disse sjansene. Det er ikke utenkelig at VAR hadde godkjent dersom det ble mål. Men ingen reagerer på at det dømmes offside etter at skuddet er tatt.

Men uansett. Jeg føler United mangler litt, eller har ekstra å gå på, når det kommer til å score mål. Kliniske avslutninger er nøkkelen. Men jeg er optimistisk, for United har en ung angrepsrekke som bare kan bli bedre...
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Ryder wrote: 18 Dec 2020, 10:36 Begge Rashford-målene er egentlig "dårlige" sjanser med lav sannsynlighet for scoring (det første er en enorm avslutning, det siste en keepertabbe).
Jeg vil påstå at begge sjansene er ganske så store og sjanser som spisser av Rashford sitt kaliber skal skåre på. Førstetouchet til Rashford på det første målet er nesten like bra som avslutningen og når han først får et så bra touch, så er sannsynligheten stor for å skåre.. hvis man pauser videoen og ser hvordan Ramsdale har posisjonert seg.

Og Rashford-mål nummer to er også en ganske god sjanse. Ja, vi var heldige med at Martial fikk et dårlig (?) touch som ble en perfekt pasning til Rashford og ja, vi var heldige med at Ramsdale tabbet seg ut. Men igjen.. om man ser hvordan Ramsdale står plassert når Rashford skyter, så skal det ikke være noe problem for en god spiss og plassere den ballen i lengste hjørne. Uheldigvis klarte ikke Rashford dette, men heldigvis er Ramsdale elendig i mål.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7529
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26875
Liker mottatt: 17382

Elkey wrote: 18 Dec 2020, 19:08 @Pink Final. Xg sier vel bare noe om kvaliteten på skuddene de har, og tar ikke høyde for alle sjanser der spillerne ikke skyter eller ikke får skutt. Det er også sånn at når f.eks. Rashford sendes gjennom alene mot keeper og bommer på mål og at dommer så velger å dømme offside, så fremkommer heller ikke disse sjansene. Det er ikke utenkelig at VAR hadde godkjent dersom det ble mål. Men ingen reagerer på at det dømmes offside etter at skuddet er tatt.
Enig i det.
Men , tror du har tagget feil person.
Kanskje @Ryder du mente å tagge?
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 18 Dec 2020, 19:43 Men , tror du har tagget feil person.
Kanskje @Ryder du mente å tagge?
Tror kanskje du har rett :-)
post liked by: Blodfink
Post Reply