(PL) Manchester United - Manchester City 12 desember

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Kjedelig er det så absoutt, City nekter oss kontringer, da er det ikke mye igjen...Bruno har ikke flyt heller. Frykter tap. City spiser seg nærmere en scoring.

Men det kan vel åpne seg litt på slutten, kanskje vi kan få til en overgang.
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

City kontrollerer 2 omgang.
To veldig taktiske lag, der United er opptatt av å nekte City.
United har muligheten.
Den kan plutselig komme på en overgang.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Et av de kjedegliste derbyene jeg har sett.

Skuffende fra begge lag, ingen av disse lagene viste at de kan kjempe om tittelen.

0 - 0 ok, gir Solskjær litt mer tid...

Skuffende ja.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Må vel være noen av den kjedeligste kampen man har sett på fan så lenge, men 1 poeng mot City er ikke helt på jorde.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

For meg er ikke dette fotball...det er bare "underholdning" om du skal ta et kurs til i trenerutdanningen...det er trist, en fallitterklæring på vegne av klubbene, især hjemmelaget. Godt det ikke var tilskuere. Men nå skal sikkert begge managerne roses opp i skyene...
post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Synes vi var beste laget de første 30-35 minuttene. Så farligere ut. Snudde på slutten av omgangen. Andreomgang var rett og slett kjedelig fra begge lag.

Greit resultat.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Om man sammenligner dette med 3-3 derbyet på Maine Road i 1990/91 er det døden å se på.
Ja, det skjer lite.
Det er en taktisk krig.
Personlig likte jeg mer den gamle all action fotballen.
Men, sånn har spillet blitt.
Taktisk.
Hadde United angrepet her med alle mann hadde det blitt massakre.
City er nesten like redde, og tør ikke å slippe mange mann fram.

Jeg synes matchen har nerve, særlig i første omgang.

Hadde dette vært en match mellom to lag der jeg var nøytral hadde jeg kanskje funnet på noe annet.
Men, som United fan, velger jeg å se det positive.
Guardiola klarte ikke å spille ut Solskjærs United.
Dermed står det 3-1-2 Solskjær - Guardiola
Last edited by Pink Final on 12 Dec 2020, 20:47, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ingen stor fotballkamp, virket som begge Managere ville unngå og tape.
Tross alt var der viktig å ikke tape. Gymlærer fra Norge gjør det fortsatt bra mot Guardiola.
Hadde ikke trodd at United skulle ligge foran City på tabellen, på dette tidspunktet.
Den dagen jeg synes et lokalderby er kjedelig og holder på og sovne. Da begynner jeg med Ludo 😊 For meg så er uansett alltid spenningen der.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 12 Dec 2020, 20:45 Hadde United angrepet her med alle mann hadde det blitt massakre.
City er nesten like redde, og tør ikke å slippe mange mann fram.
Det er helt korrekt oppsummert. Hadde vi kjørt på framover med mange mann og blottstilt oss bakover så tror jeg dette hadde blitt stygt.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Vært i sentrum i hele dag så fikk ikke sett kampen, men fra det jeg leser av rapporter på united.no, så var 0-0 et rettferdig resultat. Basert på uhell de siste kampene kunne marginene gått mot oss her også, men slik gikk det heldigvis ikke. Vi bør vel være brukbart fornøyde med ett poeng. Fortsatt heng på toppen, i en veldig jevn liga. Hvis vi klarer å slå Sheffield United, som har vært merkverdig dårlige hittil, og Leeds, så bør vi ha godt heng på toppen, og kanskje komme oss inn i topp fire igjen.

Det positive med exit fra CL, hvis Solskjær er smart og driter i EL, er at vi kan fokusere på ligaen og dermed få mer hvile på de sentrale spillerne våre.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Så ikke kampen (abonnerer ikke lenger på blodsugende tv2sumo), men svært skuffende resultat - selv om det er City.

Nå er det vel slik at United, hittil denne sesongen, ikke har slått et eneste av topp-lagene. Uavgjort mot Chelsea, tap mot Arsenal, tap mot Tottenham og uavgjort mot City. Det er altfor dårlig, spesielt mtp at dette hovedsaklig har vært hjemmekamper. Med andre ord: de vinner ikke hjemme, og hvor trolig er det at United klarer å vinne på bortebane?
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Elkey wrote: 12 Dec 2020, 23:25 hvor trolig er det at United klarer å vinne på bortebane?
Ikke godt å si, men vi har fem seire av fem mulige på bortebane hittil i sesongen i PL, så sånn sett ser det jo ganske lyst ut
post liked by: Pangaea, Elkey, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

1 mål på siste 4 hjemmekamper. 6 kamper spilt på Old T. 3 mål scora, sluppet inn 10, 1 seier, 2 U, 3 tap.
Hjemmetabellen viser 16. plass.

Borte: 5 seire av 5 mulige, nummer 1 på bortetabellen. Scora 16 sluppet inn 7. Strange times.
LUHG!
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Dette var tynn suppe!

At Solskjær uttaler at dette var den beste prestasjonen mot City under han er jo bare en helt latterlig påstand!
Jeg ville heller ha tapt 2-0 med et lag som prøvde i det minste å spille fotball! Dette var noe av det feigeste jeg har sett til dags dato!
Solskjær kan prate så mye diplomatisk svada han bare vil!
Dette holder ikke! Enkelt og greit!
Solskjær & Bussen på tur!!

Vidar Dale Fjeld

Jeg synes Gary Neville sa det ganske så treffende. Hadde JM vært manager hadde laget blitt slaktet for å ha parkert bussen..
Post Reply