[CL] RasenBallsport Leipzig - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Helt tom nå. For en skuffelse.

Denne kampen taper vi nesten 100 prosent på grunn av ELENDIG forsvarsspill og en bakre femmer som er så sløve at de skulle hatt juling. Framover skaper vi totalt en god del, omtrent på nivå med hva vi kan forvente mot et såpass godt lag som Leipzig. Vi kommer ikke til å spille dem ut, men vi må sette sjansene og være konsentrerte og tette bakover. Vi skaper flere sjanser, men det hjelper ikke når vi deler ut julegaver to uker for tidlig.

Wan-Bissaka.... Har sagt det før og sier det igjen - du er heller ikke en god forsvarsspiller dersom du ikke følger med rundt deg. Å være god til å sklitakle holder ikke når du aldri vet hva som befinner seg bak deg.
Maguire... Ser ikke noe lederskap der, verken verbalt eller gjennom å være et godt eksempel. 3-0-målet er typisk ansvarsfraskrivelse.
De Gea.... Dean Henderson hadde GARANTERT reddet 3-0-målet. Han hadde stupt inn i Kluivert, i stedet for å feige ut ved å gå ned på kne. Grow a pair.

Matic og McTominay er helt usynlige før pause. Tar ikke ansvar, gjør ingen ting fornuftig med ball, klarer aldri å demme opp.

Så synes jeg de tre foran skal ha godkjent. Skaper ting, selv i første omgagn, og på en annen dag hadde vi satt flere av sjansene på gunstigere tidspunkt.

Kan være etterpåklok og si at taktikk og formasjon var feil, men trodde på forhånd det var riktig tenkt. Det hjelper uansett ikke når vi gjør så idiotiske personlige feil. Når tre stoppere ligger på én Leipzig-spiss, og AWB likevel trekker inn mot dem. Samtidig er det lett å se i ettertid at vi manglet ballspillere i dypere roller, og derfor slet mer med Leipzig-presset enn vi hadde trengt å gjøre.
post liked by: Buchan, Blodfink, Elkey, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bra oppsummert det @Ryder , det var juniorspillere jeg så i de 5 bak i dag, i tillegg hadde vi ikke sjanse mot taktikken til RB i første omgang, noe sted på banen.

Vi fikk to gode muligheter før pause der jeg mener Rashy burde spilt til Greenwood og omvendt. Etter pause får vi litt taket på det i perioder. Synd vi rota fælt etter 3-2...Men det skyldes at Nagelsmann sendte laget sitt i intenst press av oss...Det takler vi bare ikke.

Nærme på crossen til Pogba, der hadde RB gullhår som ikke satt den i eget nett.

Men jevnt over så var det en svak kamp synes jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Etterpåklokskap er ikke sann klokskap muligens, men diamant funka bra mot RB på Old Trafford.
post liked by: Elkey, Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 09 Dec 2020, 00:15
Etterpåklokskap er ikke sann klokskap muligens, men diamant funka bra mot RB på Old Trafford.
Det er sant, samtidig har diamant definitivt ikke fungert i de påfølgende kampene vi har forsøkt. Kan for lite om dette, men kanskje hadde det i alle fall gitt en klarere rollefordeling bak der. Nå var det tydelig at Leipzig bevisst gikk for å vende spillet bak vår wingback.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 09 Dec 2020, 00:34 Det er sant, samtidig har diamant definitivt ikke fungert i de påfølgende kampene vi har forsøkt. Kan for lite om dette, men kanskje hadde det i alle fall gitt en klarere rollefordeling bak der. Nå var det tydelig at Leipzig bevisst gikk for å vende spillet bak vår wingback.
Støttes, det er vanskelig å finne Uniteds beste formasjon, varierer fra kamp til kamp hvordan d går med samme formasjon...Så byttes det formasjon, noen ganger lykkes det, andre ikke...OGS ser ikke ut til å finne helt ut av det...Det er så ustabilt, ikke lett å være ham heller, heldigvis treffer han med taktikken innimellom. Får jo bare håpe at det siger inn en trygghet i denne troppen.

Men jeg er helt seriøs når jeg ønsker nytt forsvar...Signeringene Ole har gjort stoler jeg ikke på, ujevne og de har sine klare mangler.

At Maguire ble valgt til kaptein er horribelt synes jeg. Så jeg er skeptisk til en del av det manageren gjør for å være helt ærlig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ole G etter kampen. Mye prat om de første 20 minuttene av kampen. Han sier de hadde forberedt seg godt, og sier også at 2-0 kanskje skulle vært annulert for dytt i ryggen. Sier faktisk at kanskje United ikke er "streetwise enough", at Telles kanskje burde ha gått i bakken.


LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Litt enklere å svelge dette da vi tapte fortjent i dag. I tillegg var vi virkelig dårlige da vi tapte mot Basaksehir - og det var vel egentlig da avansementet røk, selv om vi selvfølgelig burde ha klart uavgjort mot enten Leipzig eller PSG.. men enklere sagt enn gjort da dette er to gode lag.

Vi kom oss utover i matchen, men baklengsmålene i dag er helt forferdelig og det har vært mange slike denne sesongen. Og det er kanskje litt dumt å gå inn på enkeltspillere, men i dag var mye forferdelig ut på matta. Det så ikke ut som AWB og Telles visste hvor de skulle være i starten av kampen. Greit Leipzig var gode og vendte spillet hele tiden og gjorde det vanskelig, men det burde ikke kommet som noe sjokk?

AWB er nokså ubrukelig offensivt og god defensivt 1 mot 1, men det er det. Taktisk er han ikke bra og han er kanskje det største problemet i forsvaret til at vi ikke klarer å holde på ballen eller å spille oss ut bakfra. U-B-R-U-K-E-L-I-G, dessverre. Her punget vi ut for det vi trodde var en av ligaens beste høyrebacker, men det viser seg at han ikke bør spille på et lag som ønsker å ha ballen i laget - eller et lag som ønsker å angripe med backene. Jeg aner ikke hvordan vi skal bli kvitt han uten å gå masse penger i minus, men Wan-Bissaka er overhodet ikke det vi trenger på høyrebacken. Han er sikkert en fin fyr, men han har ikke de kvalitetene som skal til for å spille back på et topplag (noe vi prøver å være).

Jeg håper Williams får prøve seg regelmessig på høyrebacken denne sesongen og ikke bare innhopp og kamper fra start i cup mot enkle lag. Hvor mye dårligere kan laget være? Veldig usikker på om Williams ha de kvalitetene som skal til for å være i klubben om 3-4 år, men de kvalitetene har hvertfall ikke Wan-Bissaka.. med mindre han ønsker å være en squadplayer.

Fikk dere med dere det fantastiske hælsparket etter ca 28 minutter som endte opp med kontring imot og en "nestensjanse" til Leipzig? E-L-E-N-D-I-G! Hvorfor sentret han ikke ballen i fra seg tidligere? Hadde vel 3-4 (om ikke 5!) pasningsalternativer før han rotet seg inn i trøbbel.

I tilegg har man David de Gea. Spanjolen som har reddet oss så utrolig mange ganger, men er det på tide å si farvel? Har vi en bedre keeper i Henderson på benken? Kunne Henderson sagt noe til AWB på det første baklengsmålet? Gitt en liten heads up om at det kommer en Leipzig-spiller bak deg, så følg med....

Og hvordan hadde Henderson taklet baklengsmål nummer 3? Hadde han bare satt seg ned eller hadde han stupt i Kluivert for å prøve å hindre en scoring? Jeg mener selvfølgelig at Maguire skal ta skylden for dette baklengsmålet, men jeg er skuffet over involveringen til de Gea på dette målet. Jeg forventer ikke at han skal stoppe Kluivert, men han kunne hvertfall prøvd..

-----------------------------------------------

Men i bunn og grunn kan man nesten skylde på formasjonen for at det gikk som det gikk. Backene var feilplasserte, forsvaret sto veldig høyt helt i starten, noe Leipzig utnyttet veldig bra. I tilegg startet vi med to defensive midtbanespillere foran forsvaret, så egentlig burde vi jo holdt nullen i dag. Formasjonen virket jo i utgangspunktet trygg, men ingenting fungerte.. og vanskeligere ble det selvfølgelig når ballen ligger i eget mål før det er spilt 2 minutter.

Spillerne skal ha kudos for at de kjemper til siste sekund. Pogba skal ha skryt for et bra innhopp.. og en ny scoring.
Greenwood og Rashford jobbet bra på topp, men avslutningene satt ikke helt.. og spesielt Rashford slet voldsomt med touchene også.

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt optimistisk foran lørdagens byderby. City er noen hakk vassere enn Leipzig.
Går vi for diamanten? 4-2-3-1? Eller prøver vi nok en gang tre midtstoppere?



EDIT: Jeg tenkte at dommeren kom til å annullere 2-0-scoringen pga armbruk på Telles, men nei. Merkelig at ikke VAR tok den, synes jeg. Vet ikke hvor mye Telles kunne hindret at han på bakerste stolpe fikk ballen, men dytten han fikk i ryggen (med strake armer) gjorde hvertfall slik at han ikke fikk til å prøve en gang.
post liked by: Elkey, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mye enig i det du sier @Lingard.

Solid defensiv og keeper skaper resultater...Forsvaret vårt koster oss dyrt...Og de Gea var pinglete på 3-0...Selv om Maguire spilte en ledende rolle...Lindelöf jogger også opp i han som slår innlegget...

Vi ser ikke ut som et lag som jobber sammen og har struktur, det er surrete i hver eneste kamp. Når ikke McT og Matic klarer å henge med i dag, blir det forsvaret der sitting ducks ...De trenger beskyttelse....4-4-2 hadde kanskje gjort susen, vi nøytraliserte jo Chelsea med det. 0-0 mot PSG eller RB så hadde vi gått videre.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Dessverre så sitter jeg igjen med samme følelse som jeg har gjort siden jojo-laget ble overtatt av Ole. Det er blåkopier hele veien, der ustabiliteten er blitt et varemerke og viss og om er unnskyldninger som går igjen. Jeg liker ikke det jeg ser, jeg liker ikke den totale mangelen på fremgang, nesten i alle spillets faser. Igjen er det et håp om at en eller annen får til en enkeltmannsprestasjon som skal redde kampen/resultatet. Ole snakker om de rette spillerne, rette mentaliteten osv...vel, han kan ikke noen av de enda, all den tid laget er som Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Vi er så fraværende som lag i store deler av kamper at det er skremmende...og vi har ingen som tar tak verbalt og som skal rettlede spillere ute på banen...jeg trodde at en kaptein var managers forlengede arm ute på banen...synd de ikke har vært på samme kamp samtidig. Det FINNES ingen fremgang...bare oftere og oftere en økende frustrasjon over spillet og laget som lag. Det har ingen betydning hvilket lag vi møter...vi kan være like gode/dårlige mot alt fra nivå 3 til toppklubbene i hele verden. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Ole ikke klarer å utvikle laget videre. Vi ser det i etablert, vi ser det i innstilligen til kamper/omganger...på og av. Laget må nå bygges rundt Bruno og spillere som passer hans stil...da er det mange som må vekk og følgelig mange som må inn. Hvilken manager som skal gjøre det er jeg mer uviss på...vi får summere opp ved sesongslutt, men noe positivt må skje om jeg ikke ønsker en ny ved roret til neste sesong. Det er mangel på utvikling...uten Bruno hadde vi vært i nedrykksstriden med begge bena....kraftig!!!
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Gode poster dere har over her.
Har ikke mye å tilføye.

Er så lei av personlige feil i forsvar på småguttespiller nivå.
Mot Sevilla, mot Basaksehir og i går, spesielt på 1-0.

Nagelsmann utmanøvrerte Solskjær taktisk fra start.
United fikk rettet opp i 2 omgang.

Skuffa.
Dr. Jekyll and Mr.Hyde som du skriver @Vidar Dale Fjeld.
Jeg tror Dr Jekyll versjonen slår City på lørdag.

Synes du er streng når du snakker om nedrykkstrid uten Fernandes @Vidar Dale Fjeld.

Etter den starten med seier i Paris og 5-0 over Leipzig.
Også ende på 3 plass.
Det virker så unødvendig.

Føles som å kjøpe is på kjeks også sklir hele isen av og går i bakken og du står der med kjeksen i hånda.
EL kjeksen på torsdag kveldene.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final wrote: 09 Dec 2020, 07:32 Gode poster dere har over her.
Har ikke mye å tilføye.

Er så lei av personlige feil i forsvar på småguttespiller nivå.
Mot Sevilla, mot Basaksehir og i går, spesielt på 1-0.

Nagelsmann utmanøvrerte Solskjær taktisk fra start.
United fikk rettet opp i 2 omgang.

Skuffa.
Dr. Jekyll and Mr.Hyde som du skriver @Vidar Dale Fjeld.
Jeg tror Dr Jekyll versjonen slår City på lørdag.

Synes du er streng når du snakker om nedrykkstrid uten Fernandes @Vidar Dale Fjeld.

Etter den starten med seier i Paris og 5-0 over Leipzig.
Også ende på 3 plass.
Det virker så unødvendig.

Føles som å kjøpe is på kjeks også sklir hele isen av og går i bakken og du står der med kjeksen i hånda.
EL kjeksen på torsdag kveldene.
Nagelsmann`s jakke var feet da! :P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Synest OGS får alt for mykje pes.
Ja, tre elendige mål bakover. Men kven av topp managere hadde fått eit mesterlag ut av Lindeløf, McGuire, Matic, Ein ung McTominay og ein avskrudd DeGea?

Bare defensiv midt, der vi må bruke Matic. Ufatteleg at eit lag av Uniteds kaliber skal måtte spille med denne avdanka spilleren som ikkje har vært god nok på 3-4 år. Lagets kanskje viktigaste posisjon for stabilt spill.

Og so får Solskjær Pogba saken rett i hendene rett før kampen, i tillegg til å måtte kjempe med Glazers og Woodwards potensielle trussel av skifte av manager.

Det er ikkje skapt gode arbeidsbetingelser for OGS. Slik som f.eks Pep og Klopp og Lampard har.
post liked by: Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

The Rock wrote: 09 Dec 2020, 08:13 Nagelsmann`s jakke var feet da!
Ikke sant @Daffy Duck.
Nei, The Rock heter du her inne, går litt i surr.
Van the Man, The Rock, Daffy Duck, Chuck Norris, Mr.Rashford, Heisenberg, Jaap Stam, Gay Final, Rio Ferdinand, David Beckham.
😄😜

Så ikke så nøye på jakka til Nagelsmann i går.
Den han hadde på Old Trafford var fin.

Edit Mod: Dette med flere brukere har vært oppe til diskusjon tidligere. Frem til det blir lagt fram noen tydelige bevis så dropper vi det kun for å opprettholde en saklig og god diskusjon! - messilingard
post liked by: Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final wrote: 09 Dec 2020, 08:43
The Rock wrote: 09 Dec 2020, 08:13 Nagelsmann`s jakke var feet da!
Ikke sant @Daffy Duck.
Nei, The Rock heter du her inne, går litt i surr.
Van the Man, The Rock, Daffy Duck, Chuck Norris, Mr.Rashford, Heisenberg, Jaap Stam, Gay Final, Rio Ferdinand, David Beckham.
😄😜

Så ikke så nøye på jakka til Nagelsmann i går.
Den han hadde på Old Trafford var fin.
Hei! Kan du seriøst slutte med å assosiere meg med andre personer!
jeg aner ikke hvem noen av disse nickene du ramset opp her!
jeg prøvde bare her å skape litt humor som du til tider etterlyser. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve få deg glise litt over Nagelsmann sin jakke!

Sorry at jeg prøvde å skape litt humor..... Det skal ikke skje igjen!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Individuelt er det for lavt nivå på forsvarsrekka vår, enig i det, og når Maguire heller ikke klarer å dirigere dem bra nok, blir det sånn som dette. Jeg mener OGS må begynne å spille inn Tuanzebe, han må jo se at Lindelöf/Maguire-paret ikke er godt nok på sikt. Kanskje er ikke Tuanzebe svaret heller, men det er i alle fall en spiller med utviklingspotensial i motsetning til de to som spiller nå.

Ellers vil jeg ikke slutte å mase om min kjepphest: Vi trenger en stabilt god DM! Jeg tror mye av vinglingen når det gjelder formasjon og inngang til kamper skyldes at vi er nødt til å endre formasjon etter hvilke midtbanespillere som er tilgjengelige/i form. Vi trenger en som kan løse den jobben alene, stabilt i kamp etter kamp. Både Donny, Scott, Fred og Pogba er best som indreløpere, og vi mister en dimensjon både offensivt og defensivt så snart en av dem må inn i en defensiv midtbanerolle. I tillegg vil det kamuflere mange av svakhetene i den bakre fireren. Men det blir vel høyreving og midtstopper som kjøpes... 🤷‍♂️
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

@The Rock
En på kanten takling fra meg.
Du får nå bare nekte på at disse brukerne tilhører samme mann.

Jeg pleier ikke komme med ufinheter, og har flere ganger prøvd å diskutere fotball med brukerne over på en saklig og seriøs måte.

Bra med humor @The Rock.
Beklager om jeg tråkket deg på tærne.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 09 Dec 2020, 09:03 Individuelt er det for lavt nivå på forsvarsrekka vår, enig i det, og når Maguire heller ikke klarer å dirigere dem bra nok, blir det sånn som dette. Jeg mener OGS må begynne å spille inn Tuanzebe, han må jo se at Lindelöf/Maguire-paret ikke er godt nok på sikt. Kanskje er ikke Tuanzebe svaret heller, men det er i alle fall en spiller med utviklingspotensial i motsetning til de to som spiller nå.

Ellers vil jeg ikke slutte å mase om min kjepphest: Vi trenger en stabilt god DM! Jeg tror mye av vinglingen når det gjelder formasjon og inngang til kamper skyldes at vi er nødt til å endre formasjon etter hvilke midtbanespillere som er tilgjengelige/i form. Vi trenger en som kan løse den jobben alene, stabilt i kamp etter kamp. Både Donny, Scott, Fred og Pogba er best som indreløpere, og vi mister en dimensjon både offensivt og defensivt så snart en av dem må inn i en defensiv midtbanerolle. I tillegg vil det kamuflere mange av svakhetene i den bakre fireren. Men det blir vel høyreving og midtstopper som kjøpes... 🤷‍♂️
Dm er utrulig nok viktigare i United enn midtstopper akkurat no. Litt av problemet var vel at vi hadde spilt inn Fred i det siste, so blei han utilgjengeleg.
Post Reply