[CL] RasenBallsport Leipzig - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

RasenBallsport Leipzig - Manchester United

Champions League
TIR 08.12.2020
Kampen starter kl: 21:00
TV 2 Sport 1/Sumo (N), V Premium (S), 3+ (DK), Viaplay (N/S/DK)


RB kommer fra 3-3 i bortekampen mot Bayern, der de vel ledet opptil flere ganger.

Tyskerne har vunnet alle hjemmekampene sine denne sesongen, United må bryte den rekka om de røde skal komme seg videre fra gruppa. Uavgjort holder. Veldig spent på dette. PSG tapte 2-1 i tilsvarende kamp, tyrkerne ble slått 2-0.

Håper det blir rom for kontringer, noe det fort blir. Da har vi alle muligheter. Rashford får en viktig rolle, så håper han holder seg frisk og skadefri gjennom dette. Bruno, Pogba og Greenwood er andre som må steppe opp og dra dette i land for oss.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvordan blir det med tilskuere? Noen som vet? Vil gi hjemmefordel - uten tvil...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Elkey wrote: 06 Dec 2020, 18:17 Hvordan blir det med tilskuere?
Vet ikke, tror Tyskland har strenge regler...Bundesliga har ikke tillatt tilskuere tror jeg. UEFA har vel en regel om at 30 prosent av stadion kan fylles opp om lokale myndigheter tillater det. Men ingen bortefans uansett.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

RasenBallsport Leipzig må trolig vinne for å avansere fra gruppa.
Hvilket passer United bra.
Om tyskerne trykker fram oppstår det bakrom, noe United er eksperter på å utnytte.
Ser ikke helt bort fra at lynkjappe James blir brukt ila matchen.
Blir det 5-3-2 hos United?
Med Tuanzebe inn i en stoppertrio.

Uavgjort kan holde for begge om det utrolige skjer at Basaksehir vinner i Paris.
post liked by: Elkey
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Jeg har noen tanker om Pogba, han bør kanskje starte i morra? Han er vel såpass glad i å spille, og spiller han godt så øker salgssummen litt. Om han vil vekk så vil han vekk, men United kan jo skvise noen kamper ut av ham uansett.

Synes det hadde vært litt fint og litt mot strømmen om han spiller fra start. Da er det jo selvfølgelig litt viktig at han presterer litt.

Jeg tror jaggu han starter. Og så er det litt sterkt om United ikke lar seg forstyrre av Raiola, at de bare fortsetter med sitt liksom?

Hva synes dere om dette? Er det idioti eller er det artig som jeg tenker det er?
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tenkte i går at han umulig kan starte, men nå er jeg ikke så sikker. Tror nok Raiola vet at han med utspillet risikerer å sende Pogba ut i kulda - fordi det vil drive prisen hans ned og dermed øker muligheten for en overgang. På en måte er det bedre for Raiola (og Pogba?) om han sendes ned på reservelaget ("dakar Paul, kom og redd ham fra denne fæle klubben") enn om han spiller og spiller dårlig.
Så det hadde vært litt typisk om det går en faen i OGS og at han sender Pogba utpå for å spolere Raiolas planer. Eller blir det litt for mye omvendt psykologi? Regner uansett med at Ole tar en lang prat med Pogba, finner ut hvor skapet står, og tar en vurdering ut fra det.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Tror ikke man kan stole på Pogba i en kamp som dette. Jeg blir derfor veldig overrasket om han starter.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kanskje klubben har forberedt seg på denne kampen en stund nå og ikke inkludert Pogba i lagoppstillingen - og at det er derfor disse uttalelsene fra Raiola kommer nå? Hovedpersonen selv er sikkert ekstremt lei av situasjonen og et klubbskifte kan nok ikke komme raskt nok.
McTominay er ikke akkurat Pogba-kvalitet, men jeg velger Scott fremfor Pogba 10 av 10 ganger i en kamp som dette.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Lingard wrote: 08 Dec 2020, 11:02 McTominay er ikke akkurat Pogba-kvalitet, men jeg velger Scott fremfor Pogba 10 av 10 ganger i en kamp som dette.
Som jeg ser det så er McTominay bedre enn Pogba basert på det som har blitt prestert på klubbnivå siden Solskjær tok over. Forskjellige spillertyper, men McTominay er milevis foran i defensive arbeidet. I det offensive er Pogba bedre, men samtidig langt under Fernandes som er mer sammenlignbar.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Tror vi viser oss fra vår beste side og vinner & 3 poeng med hjem!
post liked by: Elkey
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

The Rock wrote: 08 Dec 2020, 12:53 Tror vi viser oss fra vår beste side og vinner & 3 poeng med hjem!
Jeg frykter det verste i kveld.

Edit: Men akkurat i det jeg postet dette kom jeg på at Upamecano ikke spiller i kveld. Kanskje bør man tenke litt mer optimistiske tanker likevel..
post liked by: Belfastboy
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Lingard wrote: 08 Dec 2020, 15:57
The Rock wrote: 08 Dec 2020, 12:53 Tror vi viser oss fra vår beste side og vinner & 3 poeng med hjem!
Jeg frykter det verste i kveld.

Edit: Men akkurat i det jeg postet dette kom jeg på at Upamecano ikke spiller i kveld. Kanskje bør man tenke litt mer optimistiske tanker likevel..
Ja jeg velger å håpe iallefall.
Tja da får vi håpe at erstatteren ikke er noe bedre i det minste. Han klarte jo ikke å følge med på gutta våre. Har selv sett lite til han så trodde vi sist kamp mot dem skulle møte en av de beste stopperne. Det viste seg at han var en av de letteste stopperne vi har møtt på lang tid.
Mulig han klarer seg bra i tyskland men ser ikke ut som han duger noe særlig mot bra motstand.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Matchen er så viktig, både sportslig og kommersielt.

Hjertet sier United seier hver eneste gang.

Hodet sier at dette er vidåpent.
50/50.

Det som gjør meg mer komfortabel er at United klarer seg med uavgjort.
Heldigvis ikke avhengig av å vinne.

Så, om det er vidåpent blir det H33,33% U33,33% B33,33%.
Da skal vel United ha 67% mulighet til å gå videre ut i fra min hjemmesnekra formel.😀
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Lingard wrote: 08 Dec 2020, 15:57 Men akkurat i det jeg postet dette kom jeg på at Upamecano ikke spiller i kveld.
Ser på det som en enorm fordel for oss at han er ute.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sjukt, men eg håper United taper i kveld.
All fornuft sier at det er det rette for United, på sikt.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Otac wrote: 08 Dec 2020, 17:17 Sjukt, men eg håper United taper i kveld.
All fornuft sier at det er det rette for United, på sikt.
Det tror jeg du må utdype litt..
Ryke ut av Champions League - rett før utslagsrundene?
post liked by: Pink Final
Post Reply