[PL] Burnley - Manchester United / Søndag 02.09.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply

Seier/Uavgjort/Tap?

Seier
3
50%
Uavgjort
3
50%
Tap
0
No votes
 
Total votes: 6
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

Manchester United

Søndag 02.09.2018
Kampen starter om:



Turnering: Premier League
Sted: Turf Moor, Burnley


Head to Head:

Kamper spilt: 8
Man Utd seire: 4
Uavgjort: 3
Burnley seire: 1
(Premier League statistikk siden 1992)



Forrige møte:



Pressekonferanse:


User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Føler egentlig, ja jeg ser ironien, en liten optimisme rundt Mourinho etter fadesen mot Spurs. Hvis gutta kommer ut med samme gnist, tempo og angrepsvilje som i første omgangen mot Spurs så vinner vi denne kampen. Det jeg derimot frykter er en tilbakegang til veldig lavt press, og en solid organisering bakover.

Lagmessig så ser jeg vel helst noen nye endringer her også. Bailly, med mindre han er på kant med Mourinho bør starte ved siden av Smalling på stopperplass. Backene sier seg selv med Valencia og Shaw. Matic og Pogba sentralt med Pereira. Syntes egentlig at Fred bør få mer tid til å venne seg til ligaen. Syntes det er for mange balltap og er vel egentlig veldig imponert enda. Kan ikke si at jeg er så fryktelig imponert av Pogba heller, men fyren er verdensklasse når han gidder. Får håpe han får hodet på plass, hvis han fortsetter i samme sporet som de siste kampene her nå utover høsten kan vi egentlig bare selge han i januar.

Lingard, Sanchez og Lukaku på topp. Lukaku må begynne å score mål og Sanchez må komme ordentlig i gang. Eventuelt får vi gå all inn på Rashford og kvitte oss med Sanchez også. Er tidlig i sesongen, men vårrengjøring i januar skader ikke hvis prestasjonene og holdningene ikke er på plass.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

Enig i mye av det du sier [mention]messilingard[/mention], føler også det er litt optimisme etter Spurs kampen, spesielt første omgangen var god. Håper vi kan spille slik mot Burnley også, da burde målene komme. Lukaku virker ikke helt å ha teknikken på plass, han er vel ikke kjent med verdens beste teknikk, men han pleier jo å sette avslutningene. Solskjær, Nistelroy, Cole, Yorke, Van Persie, Rooney hadde ikke bommet på slike sjanser Lukaku hadde i går. Det sprer seg til hele laget når man ikke setter sjanser. Det er tidlig enda, men han må bli mer effektiv for å bli den verdensklasse spissen vi trenger. Kanskje Zlatan kan komme å hjelpe til i januar? Har vært litt rykter om det

Noen som forresten fikk med seg denne fra oppvarmingen mot Spurs?


Satser på at Bailly får sjansen igjen, mest sannsynlig sammen med Smalling. Shaw var god igjen og må få starte.
Fred, Matic, Pogba på midten. Sanchez, Lukaku og Lingard på topp.

Jeg forsto ikke helt posisjonen til Herrera mot Spurs. Er det noe nytt Mourinho har startet med, virket som at han spilte midtstopper. 5-3-2?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Lukaku har mye å jobbe med...håper han benkes mot Burnley. Sanchez kan spille på topp, eller Rashford kan få muligheten på ny...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17369

Man United tar den korte turen til Turf Moor.
Premier Leagues eldste stadion.
Burnley har spilt her siden 1883.
I 1888 var Burnley en av de 12 grunnleggerne av The Football League.

Burnley skal spille EL kun 3 dager før denne, noe som innebærer risiko for nye skader.

Spent på hvilken inngang José velger.
Håper på høyt press og mye fart fra start, som mot Spurs.

Det var moro å se på Lingard og Shaw mandag kveld.
Jesse er en viktig spiller, med sitt press, sine bevegelser og løp i rom.
Når han er venn med ballen er han en klassespiller.
Shaw virker å være på hugget, flink til å komme fram og rundt på sin side.

Hva skjedde med Lindelöf?
Så solid mot Leicester, og fullstendig på bærtur i de to siste.
Taper dueller og glipper markeringer.

Det samme med Bailly.
Han solgte seg riktignok et par ganger mot Leicester, men spilte en veldig god kamp.
Også er det helt natta mot Brighton.

Vi som ser på Tv kommer til å se fra Bob Lord stand.
Kameraene er der.

Bob Lord var mangeårig styreformann i Burnley.

Han fikk et horn i siden til United på 50 tallet.
I påsken 1957 vant United 3-1 på Turf Moor.
Klubbene møttes to ganger den påsken.
Da de skulle møtes på Old Trafford hadde United allerede vunnet ligaen.
5 dager etter møtet med Burnley ventet semifinale mot Real Madrid i E-cupen.
Matt Busby valgte derfor å hvile hele 9 spillere.
Uvanlig på den tiden.
Ja, å stille med svekket mannskap kunne føre til bot fra The Football League.
Burnley formann Bob Lord ble sint, fordi han mente Busby ikke respekterte klubben Burnley.
Lord gikk ut i media og rakket ned på Busby.

Imidlertid, da kampen ble spilt vant United 2-0.
Bredden var så stor at selv reservene var bedre enn Burnley.
Dette falt Bob Lord tungt for brystet.
Så ett år senere, da München ulykken inntraff hadde Lord flere lite pene utspill i media.

En mnd etter München vant Burnley 3-0 mot United.
Uniteds unggutt Mark ‘Pancho’ Pearson fikk rødt kort, noe urettferdig i følge Unitedbøker.
Lord fikk imidlertid vann på mølla.

Pearson hadde datidens litt rocka stil, med lange kinnskjegg.
Datidens opprørere, the Teddy Boys hadde den stilen.
The Teddy boys var småvoldelige.
Bob Lord gikk ut i media og kalte Pearson og United The Teddy Boys.
Ment som en fornærmelse mot fungerende manager Jimmy Murphy og Manchester United.

Bob Lord er borte for lengst.
Men, TV tribunen bærer navnet hans.

Har på følelsen at United vinner en storseier for øynene på Bob Lord stand søndag.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

Pressekonferansen lagt til i første post.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814


Gjermund Skotte
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2018, 21:00

Ny kamp, nye roteringer. Har inter imot noen av våre fine midtstoppere, men hvorfor ikke la komboen Bailly og Lindeløf få lov til å sette seg?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17369

Beste 90 minuttene på 7-8 måneder.
Kunne blitt 5-0.
Håper på fortsettelse etter landslagspausen.
Da venter topplaget Watford.

PS! Hadde vært gøy om flere postet innlegg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Virkelig stigning i programmet fra Manchester United sin side. Litt synd at det ikke ble fler mål, men sjangsene er der så det er bra. Burnley var tafatte, selv med med en mer på banen så var de aldri noen trussel.
Ikke så veldig ofte jeg hisser meg opp over Dommeren, men i dag må man kunne si at han var under pari 😊
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Veldig god og kontrollert kamp. Motstanderen stilte ikke opp til sin kamp akkurat heller, derfor tar jeg på ingen måte av.

+ Lindeløf, Smalling og Shaw med solid gjennomført match. Shaw var klasse offensivt og var med på 2-0 målet. Selvtillit har mye å si. Fortsetter han slik så bøyer jeg meg i støvet og stikker finger`n i jorda. Jeg har vært hans største kritiker.
Lukaku - 2 mål. Kunne hatt et par mål til, og minst 2 assist.

- Sanchez. Jobber bra, men får ikke til stort annet enn et innlegg som resulterer i mål. Mye slurv og mye av det samme vi så i Micky. Tar vanskelige valg, lykkes så å si aldri.
- Dommer! Fæl dag på jobb. Rashford får riktig rødt kort for panna, Bardsley slipper unna med stempling og panne i retur...
- Hands og rødt kort til Mee(?) på tampen? Straffe når Lukaku bare skal trille ballen i åpen kasse?

Borte supporterne. Beste i England? Utklassing på banen og supporterne følger opp på tribunen. Sjukt bra stemning!

Nå en kort pause før "topplaget" Watford venter.
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Fikk ikke sett kampen, men fulgte med på liveoppdateringer. Virker som om kampen forløp seg likt som åpningen mot Tottenham, men at vi nå faktisk greide å få ballen i mål, i tillegg til at Burnley åpenbart var langt svakere enn Tottenham. Fint at Lukaku får med seg to mål, selv om han tydeligvis også bommet på noen store sjanser. Leste også at Lingard igjen var veldig livlig, og Sky Sports nevnte han som en katalysator for angrepet vårt. Kjedelig med Rashford, men sånn kan det gå. Han var nå tidlig ute og beklaget, i hvert fall. Det er sånt som skjer, nå vil han dessverre ikke være tilgjengelig de neste kampene, men det kan da åpne opp for Martial, om dog kun en plass på benken.

Det er omtrent aldri god timing for landslagspauser, og dette er intet unntak. Etter førsteomgangen mot Tottenham og gårsdagens kamp så kan det være at vi har noe bra på gang. Det er lovende takter i hvert fall, og jeg liker det at vi går ut i hundre og angriper. Med de spillerne vi har framover burde vi kunne kjøre over de fleste, og jeg håper at angrepsspillerne våre vil begynne å klikke mer og mer sammen utover sesongen. Tror nok Mourinho har planer om å kjøre med Sanchez, Lingard og Lukaku som førstevalg framover, og dette er en trip med mye fart, og stort potensial. Når du så legger til Shaw som er veldig villig til å bli med framover, og midtbanetrioen, så tror jeg dette kan bli riktig så bra. Potensialet er der, i hvert fall. Samtidig er det fortsatt spørsmålstegn rundt forsvaret. Håper Mourinho finner en fast midstopperduo snart, da dette ikke er en type posisjon hvor rotering er det beste. Vi trenger å få en samspilt duo der bak, og selv om jeg leser at de klarte seg fint der bak i går, så er det ikke til å komme bort fra at Burnley ikke bydde på stor motstand.

Synes også det var fint å lese en av liveoppdateringene, da Shaw var med framover og gikk for skudd. Det er tydelig at han spiller med en god dose selvtillit for øyeblikket. Ut ifra det jeg har lest så hadde ikke Pogba noen stor kamp, men sto fram da vi måtte spille med 10 mann, så det er fint. Fellaini ryddet opp på dødballer i mot, og De Gea var våken da det plutselig var behov for han. Var viktig å slå tilbake med seier her, og det er veldig fint at det var en klar seier (som burde vært langt større), og ikke minst fint med null baklengs. Det siste var også viktig nå etter at vi har lekket som en sil før denne kampen.

Da er det landslagspause, før ny kamp mot Watford, som flyr høyt for øyeblikket. Watford kommer nok til å ha høy selvtillit før denne kampen, og de har en annen slagkraft offensivt enn det Burnley stilte opp med her, så det blir en vanskelig kamp, men uansett et lag vi burde slå.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

United var bra i denne kampen, og da Rashford ble utvist så tok vi faktisk kontringene - det likte jeg!

Alt i alt vår beste kamp siden vi slo City i vår, så her er det lov å være fornøyd.

Også slår det meg at vi faktisk er best når Mourinho er Mourinho - altså når Fred og Bailly går ut for Fellaini og Smalling, og når vi satser på raske kombinasjoner og kontringer. Når det kommer til pubfotball så er vi kanskje best i verden på det, så da foretrekker jeg det hver dag i uken, fremfor å skulle mislykkes med Sarriball, tiki-taka eller Bielsaball.

Gir denne United-kampen terningkast 5, og håper det løsnet for spesielt Lukaku fremover, nå.
Post Reply