[CL] Manchester United - PSG

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 02 Dec 2020, 23:47 Rashford må stramme opp kroppen og bruke den, han er en atletisk fyr. Nå, så snart motstanderen oppnår kroppskontakt, er duellen tapt før den har begynt. Det trenger den ikke å være, men Rashford tror åpenbart også dette selv og legger aldri noe imot.

Men som sagt, han spiller stort sett bra i dag.
Vi har sett ham dytte van Dijk over ende i en ren skulderduell. Kunne godt tenkt meg en litt slemmere Rashford.
post liked by: Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 03 Dec 2020, 03:18
I store deler av matchen var vi bedre enn et av Europas beste lag. PSG var bedre enn oss de første 20 minuttene og de siste 20 minuttene. Jeg hadde en svært dårlig følelse og fryktet dette kunne bli ganske så stygt da Neymar sendte PSG i føringen allerede før det var spilt 10 minutter, men etter situasjonen med Fred så forandret kampen seg og plutselig var vi det beste laget.

Å spille en kamp mot PSG hvor Mbappe og Neymar er helt usynlige/ufarlige tror jeg er nærmere umulig, så jeg synes vi klarte oss veldig bra, spesielt med tanke på at vi startet med en ganske offensiv ellever.

Jeg likte å se Martial ute til venstre igjen. Han var ikke veldig god i går og brant et par store muligheter som han burde ha scoret på men jeg ser gjerne at han spiller mer ute til venstre i tiden fremover slik at Cavani får sjansen på topp. Om Martial hadde banket ballen i mål og sendt oss opp i 2-1 på kontringen like etter pause, så hadde vi vært sikret avansement. Marginer der altså.
Synes det er vanskelig å være for misforøyd etter i går. Det er surt å tape, men vi spilte en jevn kamp mot et av Europas beste lag, og hadde vi ikke sløst voldsomt med sjansene kunne vi vunnet greit. (Martial sov nok dårlig i natt.)

Sammenlignet med hvordan vi stort sett har sett ut siden SAF pensjonerte seg var dette rimelig bra og et par steg i riktig retning.

Det som fremdeles irriterer meg er bortetapet i Istambul. Om vi ryker ut av gruppespillet denne sesongen kommer det katastrofale forsvarsarbeidet på begge målene i mot der til å stå igjen som sesongens bunnpunkt for meg.
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Vi gjør en bra prestasjon, og er på høyde og vel så det med nylig CL-finalist. Det er jo der nivået vårt skal være, men de to kampene mot PSG i høst er til sammenligning mye bedre enn de to kampene vi hadde mot dem vinteren 2019 ("miraklet i Paris" til tross, vi var jo heldige i den kampen men i år fortjente vi seieren i Paris). Vi er et tydelig bedre lag nå enn vi var da, det står jeg på.

Så sånn sett er jeg ikke bekymret, vi er inne i en god stim spillemessig. Men føler meg aldri helt trygg på psyken i dette laget, og hvordan resultater innvirker på selvtillit osv.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Jeg ser også tydelig forbedring til tider, samtidig så hadde vi blitt slått ut av PSG om disse to kampene hadde vært sluttspill. Resultatmessig er det altså en forverring fra vi møtte de i 2019. Enig i at vi ser sterkere ut nå enn da, men vi taper allikevel. Så jeg mener det er vanskelig å konkludere med hvor United står fremdeles.

Det med det mentale er interessant, vi får jo et svar på det mot West Ham.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Tja, jeg påstår at PSG er svakere i år enn i fjor, det viser starten i den hjemlige serien og kampene i årets CL. Så skjønner jeg det at supportere leter med lys og lykte etter forklaringer på alt som ikke går ens vei. Men som jeg var inne på over her, tenk om osv eksisterer ikke i fotball. PSG hadde flest avslutninger osv...tenk om de hadde scoret på alle sine sjanser? ;-)
Vi står på stedet hvil...slik vi har gjort de siste 10 år...Fulham og spiller godt innimellom.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vidar Dale Fjeld wrote: 03 Dec 2020, 16:07 Vi står på stedet hvil...slik vi har gjort de siste 10 år...Fulham og spiller godt innimellom.
Enig.
Det er ikkje OGS sin feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Er det so dumt om United ryker ut av CL då?
Eg trur kanskje det er ok. Ikkje har vi bredden og ikkje har vi 11er en til å vinne. Heller konsentrere oss om færre kamper, og å få laget stabilt. Nok kamper som det er.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13361
Liker mottatt: 5122

Otac wrote: 03 Dec 2020, 19:16 Er det so dumt om United ryker ut av CL då?
Eg trur kanskje det er ok. Ikkje har vi bredden og ikkje har vi 11er en til å vinne. Heller konsentrere oss om færre kamper, og å få laget stabilt. Nok kamper som det er.
Ryker United ut av CL så blir det EL i stedet. Og der har de kanskje større mulighet for å gå videre enn i CL. Så sånn sett kan det bli flere kamper enn i CL.
Spørsmålet blir om hvis det skulle ende med EL på nyåret hvordan det blir prioritert i forhold til videre spill i CL. Med tanke på forrige sesong så satset United steinhardt på alle fronter, og om det er smart denne sesongen med kamper tett som hagl ville ikke jeg tatt sjansen på.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Finnes det andre sporter der uærlighet og usportslighet blir belønnet på samme måte/grad som i fotball? Jeg kommer ikke på noe i farten, og det virker som fotball er i særstilling her.

VAR burde selvsagt ha hjulpet, men når de ikke engang for lov til å se på ting som er riv ruskende galt, så lurer jeg litt på hva som er vitsen. Fint at millimeteroffside blir sendt i reprise 12 ganger og at det blir teknisk sett riktig avgjørelse, men hva med feil som får langt større konsekvenser for kampen?

Dette er et systematisk problem i fotballen, og det blir aldri løst så lenge ikke dommerne er knallharde med det som åpenbart er filming, og så lenge VAR ikke får anledning til å fortelle dommeren at her har du driti på leggen.
post liked by: Pink Final

Alf banan
Posts: 320
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 648

Er så flaut å se fotballspillere som ruller rundt for absolutt ingenting. Men er vel en typisk ting for spillere fra sør amerika spesielt.
Det som forundrer meg er hvorfor de holder på når de vet at det er hundre kamera på stadio som filmer absolutt alt. Feks episoden med Fred og Parades. Bli han ikke flau når han ser dette i ettertid? Jeg hadde i alle fall vært dritflau og ikke ville vist meg offentlig på lang tid hadde jeg oppført meg slik, når bevisene er så tydelige på at dette bare var dårlig skuespill.

Så kan man trekke paralleller med syklister, som fullfører ritt med brukne kravebein og all slags smerter.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Helt enig at det er virkelig flaut å se, men er enda mere opptatt at treneren lar spillerene sin få lov å drive på sånn man må jo nesten tru at det på oppfordring fra sjefen at dem hyle og rulle når dem mister ballen på rett vis. Det har vært mye bedre om VAR har tatt tak i den skiten en å måle mm på ofside.

Vidar Dale Fjeld

Regner med at dette også gjelder egne spillere og ikke bare når det går i mot Manchester United...vi har og har hatt våre spillere som behersker kunsten...
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13361
Liker mottatt: 5122

Alf banan wrote: 04 Dec 2020, 11:54 Så kan man trekke paralleller med syklister, som fullfører ritt med brukne kravebein og all slags smerter.
Kan også trekke paralleller med håndball og ishockey. Der er det ikke mye filming. Der ser det ut til å være nulltoleranse for å filme for å oppnå straff for motstanderne.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

I håndball er det problemer synes jeg, nok av kamper hvor det er mye rar dømming...Mulig det har blitt bedre de senere år, jeg følger ikke med lenger. Men før var det mye som tydet på skittent spill, når man så på både dømmingen og spillere.

Men helt klart mye trøbbel i fotballen...
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13361
Liker mottatt: 5122

I håndball så er det tjuvtriks selvfølgelig, som det er i andre lagidretter også. Spesielt fra lag/land på Balkan, men ikke sånn at det går utover idretten.

Dommerne synes jeg er stort sett gode, både nasjonalt og internasjonalt (europacuper/landskamper). Men de har i likhet med fotball litt problemer i f.eks. VM hvor det også blir satt opp dommere fra medlemslandene, og da er kvaliteten ikke alltid tipp-topp.

I fotball er det alt for mange pingler som ikke tåler kroppskontakt og som gjør alt for å filme til seg straffe- eller frispark og for å pådra motspillerne gule og røde kort. Skulle gjerne ha sett de på en håndballbane, det hadde vært et artig skue. Tipper de ikke hadde holdt ut fem minutter en gang!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Tror nok vi må leve med dommere som lar seg påvirke og VAR som man aldri vet helt med...Mtp Fred i kampen, så står jeg på at han skulle vært plukka av...Det var ikke veldig mange som fikk sjokk av at han fikk gult nr.2 vel. "Det lå i korta"...hehe

Det er jo alltid sånn, dommere kompenserer, det måtte skje. Så jeg er lite opptatt av dommeren, mer opptatt av Fred.
LUHG!
Post Reply