[CL] Manchester United - PSG

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13028
Liker mottatt: 5000

Lingard wrote: 02 Dec 2020, 23:30 Enig i at spillerprestasjonene til Rashford har vært veldig ujevn post corona - egentlig nesten hele dette kalenderåret, men han gjør så mye bra på siste tredjedel av banen at han er ekstrem
Jeg er helt enig at Rashford er og skal være en trussel for motstanderne. Men det er mer potensialet hans som vi vet han har som ikke kommer til syne nå. Ser stadig vekk at det virker som han ikke har helt troen på det han gjør, er veldig avventende og passiv der han tidligere satte full gass framover, utfordret og var farlig. Nå synes jeg han har en tendens til å oppsøke der det er flest motstandere framfor å gjøre det enkelt.
post liked by: Elkey, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17315

Ryder wrote: 02 Dec 2020, 23:30 Blir vel resultatet som styrer hele vinklingen denne gangen også, men bortsett fra de første 20 gjør vi en god kamp. Vi skaper trykk også med ti mann, noe jeg ikke trodde vi kom til å gjøre. Hadde vi scoret på kjempesjansene på 1-1 hadde det vært en annen historie.

Så skal OGS selvsagt ta av Fred, selv om han spilte bra. Fred har en spillestil der han er arrig og spiller på marginer i duellene. Han vil aldri spille 100 prosent safe.
Quoter dette også.
Slik at når vi diskuterer denne matchen om noen uker så må vi huske at resultatet ikke gir hele bildet av matchen.

Her kunne United vunnet etter tre kvarter med god fotball og spesielt første halvdel av 2 omgang.
Takk for at du yter Fred rettferdighet.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Belfastboy wrote: 02 Dec 2020, 23:35 Men det er mer potensialet hans som vi vet han har som ikke kommer til syne nå.
Rashford er blant annet ekstremt rask, og det er svært provoserende å være vitne til at han gang på gang på gang lar seg bli løpt opp og fratatt ballen når han er gjennom. Det forbauser meg like mye i hver kamp jeg ser.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4625
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2544
Liker mottatt: 10402

Rashford må stramme opp kroppen og bruke den, han er en atletisk fyr. Nå, så snart motstanderen oppnår kroppskontakt, er duellen tapt før den har begynt. Det trenger den ikke å være, men Rashford tror åpenbart også dette selv og legger aldri noe imot.

Men som sagt, han spiller stort sett bra i dag.
post liked by: Buchan
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Prøver å se forbi skuffelsen. United skapte mye, mange spilte bra. Og er litt enig med OGS om at Fred var såpass god at han ikke fortjente å bli byttet av. McTominay også god.

Man må se framover nå. 8 kamper gjenstår i år. 5 bortekamper. Kun 3 hjemme. Det blir flere tøffe kamper; RBL, City, Leeds, Everton, Leicester...

Nå gjelder det å vise seg fram.

Glory Glory
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13028
Liker mottatt: 5000

Det er kanskje bare jeg som forventer så uendelig mye mer fra Rashford. Det ligger noe uforløst der, virker slapp og at selvtilliten ikke er 100%.
Ser bare hvordan Fred (være med han:)) gjør det på banen for tiden. Massevis av selvtillit, innsats og jobber som et dyr på midten. Et unødvendig rødt kort i dag på han, men du verden hvor viktig han er på midtbanen til United.
Og det sagt, så virker det som mange ikke evner å se den jobben han gjør bakover. Alt skal måles i scoringer og målgivende, trist men sant!
Bruno f.eks bli hyllet i omtrent hver kamp ettersom han scorer mål. Nesten ingen som kritiserer han for dårlige pasninger som skaper sjanser imot.
Fotball er ikke bare det å score flere mål enn motstanderen, det er så mye mer som ligger i bunn for at resultatet blir bra til slutt.
post liked by: Buchan, Pangaea, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

Elkey wrote: 02 Dec 2020, 23:53 Prøver å se forbi skuffelsen. United skapte mye, mange spilte bra. Og er litt enig med OGS om at Fred var såpass god at han ikke fortjente å bli byttet av. McTominay også god.

Man må se framover nå. 8 kamper gjenstår i år. 5 bortekamper. Kun 3 hjemme. Det blir flere tøffe kamper; RBL, City, Leeds, Everton, Leicester...

Nå gjelder det å vise seg fram.

Glory Glory
Enig, som sagt etter en veldig dårlig start første 15-20 min så kom United med i kampen. Og fortjente å utligne.
Selv om skuffelsen er stor så er det ikke tid til synes synd på selv, kampene kommer på løpende bånd.
Så for vi håpe på at de slår WH og haler i land minst et poeng i Tyskland.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Dritsurt :(

Selvfølgelig mulig vi hadde tapt kampen uansett ettersom det ble 1-2 like før, men HATER å få mål eller kort i mot som er åpenbart riv ruskende galt. Hvorfor blir ikke VAR brukt på slikt også? Fred skulle selvsagt ikke blitt utvist for en takling han vinner.

Nå blir det faktisk veldig vanskelig å komme oss videre, som er ganske utrolig etter den fantastiske starten vi hadde. Det tapet i en elendig kamp mot Basaksehir kan bli veldig kostbart, både sportslig og økonomisk. Jaja... får håpe vi klarer å reise oss igjen til Leipzig, og slår dem igjen. En ny Rashford spesial? :)
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14488
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22897
Liker mottatt: 18829

Synes Maguire og Lindelöf ble litt avslørt i dag, spesielt på fart, Neymar hadde små problemer med å drible seg forbi Lindelöf ved noen anledninger. De trenger de to CDM`er vi stort sett setter opp foran dem, sidebackene sover også til tider. Det kunne vært en 3-5 kamp au...Jeg synes det lukta scoring så fort PSG nærma seg vårt mål.

Martial hadde et ok skudd til hans forsvar. Ellers frustrerer han meg voldsomt.

Og så led vi vel litt under at Bruno ikke ble delaktig i så mye i dag.

Bare veldig frustrerende at vi ikke benytter fete muligheter. Jevnt over synes jeg ikke dette laget hang helt sammen i kveld, til tross for perioder med godt spill.


For meg ble denne forestillingen litt tilbake til start...

Uenig med OGS i at vi forsvarte oss så godt, og med den benken vi hadde i dag så kunne Fred blitt tatt av, uten at det hadde prega oss i stor grad tror nå jeg.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Blodfink wrote: 03 Dec 2020, 02:54 Synes Maguire og Lindelöf ble litt avslørt i dag, spesielt på fart, Neymar hadde små problemer med å drible seg forbi Lindelöf ved noen anledninger. De trenger de to CDM`er vi stort sett setter opp foran dem, sidebackene sover også til tider. Det kunne vært en 3-5 kamp au...Jeg synes det lukta scoring så fort PSG nærma seg vårt mål.

Martial hadde et ok skudd til hans forsvar. Ellers frustrerer han meg voldsomt.

Og så led vi vel litt under at Bruno ikke ble delaktig i så mye i dag.

Bare veldig frustrerende at vi ikke benytter fete muligheter. Jevnt over synes jeg ikke dette laget hang helt sammen i kveld, til tross for perioder med godt spill.


For meg ble denne forestillingen litt tilbake til start...

Uenig med OGS i at vi forsvarte oss så godt, og med den benken vi hadde i dag så kunne Fred blitt tatt av, uten at det hadde prega oss i stor grad tror nå jeg.
Hmm, her må jeg faktisk si meg uenig, men det må være lov. :D

Først og fremst så er jeg veldig imponert over det Lindelöf og Maguire har levert for oss den siste tiden og etter min mening spilte de nok en god kamp i går. 1 mot 1 defensivt mot Neymar tror jeg faktisk en hver midtstopper i verden ville fått problemer - ikke bare Lindelöf.

I store deler av matchen var vi bedre enn et av Europas beste lag. PSG var bedre enn oss de første 20 minuttene og de siste 20 minuttene. Jeg hadde en svært dårlig følelse og fryktet dette kunne bli ganske så stygt da Neymar sendte PSG i føringen allerede før det var spilt 10 minutter, men etter situasjonen med Fred så forandret kampen seg og plutselig var vi det beste laget.

Å spille en kamp mot PSG hvor Mbappe og Neymar er helt usynlige/ufarlige tror jeg er nærmere umulig, så jeg synes vi klarte oss veldig bra, spesielt med tanke på at vi startet med en ganske offensiv ellever.

Jeg likte å se Martial ute til venstre igjen. Han var ikke veldig god i går og brant et par store muligheter som han burde ha scoret på men jeg ser gjerne at han spiller mer ute til venstre i tiden fremover slik at Cavani får sjansen på topp. Om Martial hadde banket ballen i mål og sendt oss opp i 2-1 på kontringen like etter pause, så hadde vi vært sikret avansement. Marginer der altså.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17315

The Rock wrote: 02 Dec 2020, 23:20 Vi hadde en god periode der ja. Ikke så mye pga Fred!!
Du tuller?
Etter to grusomme pasningsfeil i starten spilte Fred seg stort opp.
Han bidrar i aller høyeste grad til at United vinner midtbanen.
Presser PSG gutta og stresser dem slik at de ikke får til sitt spill.

I starten klarte ikke United å sy sammen tre pasninger, etterhvert overtok PSG problemet med å ikke få flyt i spillet.
MYE pga Fred og McTominay.
Ja, Fred har noen pasningsfeil, men se på den ‘terrier’ jobben han gjør.

Fred spiller så bra at det blir vanskelig å ta ham av.

Angående Solskjær:

I store deler av kampen må PSG ligge bakpå å satse på kontringer.
Det forteller vel litt om Solskjær?
Tuchel har trøbbel med å sette opp et system med alle sine stjerner som matcher United.
Last edited by Pink Final on 03 Dec 2020, 06:44, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Det med Fred er jo ikke frispark engang dommeren hadde nok sett 1 omgang og noen av taklingene til Fred i pausen, så han var bestemt på at neste gang noen hylte av smerte etter takling fra Fred så skulle han få gult kort uansett, det er jo en skam at ikke VAR kommer inn å sier fra at det ikke er noe feil i den taklingen. Med en så stor dommer feil håper jeg at han ikke får dømme flere kamper i CL.PS Fred er vel muligens viktigste spilleren til MU nu for tiden synes han gjør en fantastisk jobb på midtbanen. Skuffelsen etter tapet er så stort at man mistet nattesøvnen og elles er i dårlig humør.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Buchan, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

Lenge siden jeg har vært så skuffet etter et tap. Som nevnt tidligere så var United dårlige i starten av kampen. Fred og McTominay sprang mest i låne som vi sier, men så snudde det. Og United spilte en god kamp mot faktisk et av Europas beste lag.
Det var en slik kamp der jeg synes United var gode, men marginene var i mot. Og det kan de skylde seg selv for at de ikke klarer å sette sjansene.
OGS blir nok slaktet for ikke å ha byttet ut Fred, her gamblet han, og tapte for man vel si. Noe han selv innrømmet etterpå.
Paul Scholes sa blant annet: Jeg kan skjønne hvorfor Solskjær ikka tok av Fred av banen. I de siste 35 minutter av første omgang var United utmerkede. Full kontroll på kampen og jeg tror han var fornøyd med prestasjonen,

PSG du verden for et ufyselig lag, bare spør McTominay hva han mener.
Og Herrera han ruller vel enda etter den taklingen fra Fred, snakk om å overspille. Men akkurat dette er ikke noe nytt.
Det vil nå bli en gedigen nedtur hvis man nå blir utslått av gruppen, selv om det er en av de tøffeste gruppene.
Med både forrige sesong finalist, og semifinalist.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Tenk om, og viss og vass forekommer ikke i fotballen. Det er den samme visa dag ut og dag inn. Så ujevnt at det er en gru. Jeg tar av meg de røde brillene og ser de samme problemer som jeg har sett hele tiden. Så vet vi alle at ting tar tid, men er oppriktig bekymret for at vi vil bli et av lagene som kjemper om topp 4-plass og ikke seriemesterskap og titler. Enhver annen trener hadde tatt av Fred...det samme ville nær sagt enhver supporter. Jeg er like sur i dag...;-)
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14488
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22897
Liker mottatt: 18829

Lingard wrote: 03 Dec 2020, 03:18 Hmm, her må jeg faktisk si meg uenig, men det må være lov.
Det er helt lov, skulle bare mangle, jeg vet godt jeg er i undertall om min mening om matchen i går.

Vi hadde en ypperlig mulighet til å slå et lag på vei ned slik jeg ser det, men vi klarte altså ikke det. Derfor er det en mislykket kamp i mine øyne, PSG var farlige i hvert eneste angrep synes nå jeg, og de kunne fort ha scora 5 kanskje 6, for meg er det mislykket defensivt av United.

Jeg er også veldig uenig i at Fred ikke blir tatt av med en gang han får det gule, jeg gjentar at benken vår var sterk i går, jeg tro altså ikke at vi ville spilt dårligere uten Fred på banen. Et viktig poeng er jo nå at han er utestengt mot Leipzig, det må jo skremme de som mener han er så viktig for laget.

Jeg har sagt det mange ganger før, ulike meninger er fascinerende og null stress for min del.

Angående Neymar så er det fullt mulig å nøytralisere ham mer enn i går, har sett det før. Men i går får han tid og rom av forsvaret vårt. McT klarte å komme tett på, så jeg vil gi ham skryt. Mbappe har ikke scora på 1 år snart i CL, så han fortsatte den dårlige formen i går. Funker bra i Ligue 1, men ikke i CL det siste året.

Angående at PSG er et drittlag som syter så er det noe alle vet, som jeg har sagt før: Mot slike lag må man spille skittent selv, Mourinho -sitatet stemmer: Nice players don`t win...Noen ganger gjør de selvfølgelig det, men det er kynisme som gjelder i CL, det lærte ærlige United i går. Dommeren beit på rullingen til Herrera, Herrera tar ikke 5 øre for å gjøre slikt, ekkelt men effektivt.

Jeg sier ikke at jeg liker denne dritten, men jeg sier at United taper på å spille ærlig i dette selskapet. PSG kom med en plan og lyktes, frustrerende nok.

Nå møter vi et litt ærligere lag i Leipzig, så tror vi har bedre muligheter der, en 50/50 kamp i mitt hode pr .nå.
LUHG!
Post Reply