[CL] Manchester United - İstanbul Başakşehir

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg kan forstå de som savner helheten i det United driver med, det svinger mye i prestasjonene.
United startet glimrende, og ledet komfortabelt 3-0. Kanskje slakket de av litt på gassen, kanskje var mange bytter årsaken til at prestasjonen sank. Jeg vet ikke, er alikevell ikke så bekymret når det blir 4-1 seier. På to hjemmekamper i CL så har United scoret 9 mål.
Vi har en god mulighet for å gå videre fra denne gruppen, selv om mange dømte United nord og ned.
Solskjær stilte med et offentsivt lag, og Tyrkerne hang ikke med i svingene i starten
Kjøpet av Bruno Fernandes begynner å fremstå som et røverkjøp, for en spiller. Og for en mentalitet da han på forhånd hadde bestemt seg for at Rashford skulle ta straffen, og selv gikk glipp av et hat trick.
Når United for til sin en touch fotball så er det tøft å se på, da går det hurtig. Da er de absolutt på høyde med de beste.
Et gått eksempel på det er det fjerde målet.


Det er skjelden jeg klager på kommentatorer og på såkalte eksperter i studio.
Men altså Alsaker ti minutter før slutt og stillingen er 3-1, så snakker han om hvor trygt egentlig Solskjær sitter.
Og Thorstvedt og Hangeland i studio med sine utaleser. Jeg lurer i grunnen på hvor mange andre lag som for slik pes etter å ha vunnet 4-1. Men ok nå ble jeg litt for patriotisk her.
post liked by: pixma, Pink Final, Torquemada, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Buchan wrote: 25 Nov 2020, 13:56
Det er skjelden jeg klager på kommentatorer og på såkalte eksperter i studio.
Men altså Alsaker ti minutter før slutt og stillingen er 3-1, så snakker han om hvor trygt egentlig Solskjær sitter.
Og Thorstvedt og Hangeland i studio med sine utaleser. Jeg lurer i grunnen på hvor mange andre lag som for slik pes etter å ha vunnet 4-1. Men ok nå ble jeg litt for patriotisk her.
Ja, det var egentlig litt merkelig å høre på Alsaker mot slutten, det var ikke måte på hvor ille det var og hvor nære Istanbul var poeng. Samme med at han snakket Cavani veldig ned etter en etter mitt sin positiv kamp i sin første start. Synes generelt kommentatorene holder et ganske høyt nivå, synes for eksempel sjelden det er problematisk når Liverpool-supporter Alsaker kommenterer United. Men svingte pendelen veldig i en retning etter hvert.

Men norske kommentatorer påvirkes selvsagt også av narrativet i f.eks engelsk presse, som denne sesongen har vært veldig negativ til Solskjær.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink, Belfastboy

Deleted User 367

Maguire er kanskje ikke den stopperen som vi skulle stole 100% på, litt synd ettersom han ikke var akkurat gratis.
Til og med når han fører ball og er upresset kan man bli nervøs av. :O
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Synes kampen i går var grei jeg. Første omgang var til tider super. Men andre omgang ble naturlig nok noe mer slapp, særlig etter byttene.

Cavani gjorde en god figur. Når/hvis han får noen kamper, så tror jeg samhandling med de andre vil gjøre at han blir mer produktiv. Det er greit å ha en med hodestyrke i angrepet. Selv om jeg av og til savner en figur som Fellaini, som med sin ekstreme ferdighet i lufta var i stand til å endre preget på kamp mot slutten når han kom inn.

Fred var jeg i perioder frustrert over. Mye bra, men alt for mange farlige feil. Slike feil som han gjorde i går kan han ikke tillate seg.

Telles... fortsetter han slik så kan Shaw slite med å komme inn igjen.

AWB var slett ikke sitt vanlig jeg i går.

Bruno var fantastisk.

Rash hadde flere bra greier på gang, men vi trenger at han kommer skikkelig i gang og får mål i spill.

Martial var usynlig i perioder, men så glimtet han litt til i perioder. Han jobbet imponerende mye bakover når det var behov, og hadde flere bra involveringer inne ved egen 16m. Bare så synd at han ikke greier å få seg et mål. Nå han kommer i gang, så får vi som regel mål i flere kamper før han forsvinner litt igjen.

Etter mange bytter var det litt for tydelig at ting ikke hang helt sammen, men utrolig moro at James fikk en liten stjerne i margen på slutten.

DDG - helt ok med unntak av målet. Det der var ei gedigen blemme.

---
PS: så beklager jeg lav aktivitet fra min side. Det har vært litt travelt. Egne utøvere har økt treningsmengde, og har nå 12+ treninger pr uke. Det blir av og til bingo om jeg rekker å få med meg kamp.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final, Belfastboy
Post Reply