[PL] Manchester United - WBA (21.11.20)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Lingard wrote: 22 Nov 2020, 01:00 Jeg synes også Telles kom godt ut av kampen i dag, selv om jeg gjerne skulle sett mer av de offensive kvalitetene hans.
For meg så virker det noen ganger som at Rashford og Martial er litt såkalt "fotballdumme". I dag så ser jeg at Rashford konsekvent holder sin kant, og dermed har de to der - både Rashford og Telles.
Gode kanter, som Mate og Salah i Liverpool, trekker inn når sjansen byr seg, men Rash holder sin plass, dermed står vi med to mann der ute. Hva er egentlig poenget med det?
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Denne kampen var et nytt lavmål spør du meg.
Vi var heldige som fikk seiern og 3 poeng.
At man sier det i en kamp mot West Brom på hjemmebane er ganske absurd.
At vi slapp unna straffen imot oss er bare englevakt. En av de klareste straffene denne sesongen spør du meg.
Å vi har null samspill. Ja vi triller ball i ny og ned men det sitter ikke og de fleste er helt clueless og skjønner ikke hva dem skal gjøre.
Bare å glemme denne kampen og ta de 3 poengene.
Får håpe vi tar revansje mot tyrkerne til uka.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Positivt
Seier - laget kommer i tillegg til flere store sjanser.
Bruno Fernandes - enorme overblikk og pasninger m.o.m.
David de Gea - glimrende beinparade og keeper sweeper ved en anledning da WBA holdt på å spille seg igjennom.
Aaron Wan-Bissaka - Flere driblinger, noe jeg husker hans jnr trener i Crystal P, Richard Shaw sa han var god på. Også noen gode innlegg fra Azza.
Forsvaret - hele forsvaret var solid.
Trøkket - I en periode etter 1-0 målet trøkket United på, da lå 2-0 i lufta, selv om WBA var på hugget for å ta overganger.
Liker at Solskjær instruerer laget til å gå for flere mål.
Ikke som Mourinho hvor laget ofte ble lave etter 1-0.
Må legge til at helt på slutten detter United dypt, og forsvarer 1-0.
Nervepirrende form for fotball.
Kun én tilfeldighet skal til, så er 3 poeng blitt til 1 poeng.

Negativt
Samme leksa, det er ikke bevegelse foran ballfører.
Jeg har vært, og er en ivrig forsvarer av Solskjær.
Men, den offensive samhandlingen må forbedres.
Har sendt mail til United.no redaksjonen, og håper de tar den biten med i en mandagsvideo snart.

Laget slet med å score, og Martial var den som bommet mest.
Må legge til at jeg synes Thorstvedt var reflektert i studio, da han sa at den største muligheten er en 36% sjanse (statistisk fakta) og at.Martial scorer mer enn XG tilsier på generell basis.

Hos WBA gjør Sam Johnstone en god match, hvilket ikke burde stå under negativt.
Han spilte bra.

Marginer
West Brom har en i tverrligger.
En annen dommer kunne gitt straffe til WBA.
David Coote tok seg tid til å studere Bruno vs Conor Gallagher, og falt ned på at Bruno tok ballen først.
I min bok 50/50, og WBA kunne fort fått straffe der.

United får straffe da Darnell Furlong handser på Mata’s skudd fra 3 meters hold.
Synes den straffa er grei, selv om skuddet er tett på.

Johnstone redder skuddet, men er helt klart 1 meter foran streken i det skuddet går.
Helt rett at sparket tas om igjen.

Man United vinner hjemme - utrolig viktig.
Men, mangel på offensiv samhandling, mangel på innøvde bevegelser, mangel på spill på andre eller tredje bevegelse - det begynner å tære på tålmodigheten.
Dette Solskjær rette opp.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Er enig i at dette ikke er en kamp for historiebøkene, men kampen sett under ett så synes jeg at United vant fortjent. Skapte vel 17 sjanser. Ni avslutninger hvorav syv på mål. (Ja jeg vet at nødvendigvis et skudd på mål, ikke betyr at det er en stor sjanse). Men noen av United sine var store. WBA hadde også et par store sjanser. WBA sin keeper var vel banens beste. Martial burde scoret, og Rashford sin sjanse var gedigen. VAR bikket også i vår favør. Det beste her er tross alt å endelig vinne hjemme igjen. Tross all elendighet som mange vill ha det til, så United foran både City og Arsenal på tabellen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final wrote: 22 Nov 2020, 07:53 Positivt
Seier - laget kommer i tillegg til flere store sjanser.
Bruno Fernandes - enorme overblikk og pasninger m.o.m.
David de Gea - glimrende beinparade og keeper sweeper ved en anledning da WBA holdt på å spille seg igjennom.
Aaron Wan-Bissaka - Flere driblinger, noe jeg husker hans jnr trener i Crystal P, Richard Shaw sa han var god på. Også noen gode innlegg fra Azza.
Forsvaret - hele forsvaret var solid.
Trøkket - I en periode etter 1-0 målet trøkket United på, da lå 2-0 i lufta, selv om WBA var på hugget for å ta overganger.
Liker at Solskjær instruerer laget til å gå for flere mål.
Ikke som Mourinho hvor laget ofte ble lave etter 1-0.
Må legge til at helt på slutten detter United dypt, og forsvarer 1-0.
Nervepirrende form for fotball.
Kun én tilfeldighet skal til, så er 3 poeng blitt til 1 poeng.

Negativt
Samme leksa, det er ikke bevegelse foran ballfører.
Jeg har vært, og er en ivrig forsvarer av Solskjær.
Men, den offensive samhandlingen må forbedres.
Har sendt mail til United.no redaksjonen, og håper de tar den biten med i en mandagsvideo snart.

Laget slet med å score, og Martial var den som bommet mest.
Må legge til at jeg synes Thorstvedt var reflektert i studio, da han sa at den største muligheten er en 36% sjanse (statistisk fakta) og at.Martial scorer mer enn XG tilsier på generell basis.

Hos WBA gjør Sam Johnstone en god match, hvilket ikke burde stå under negativt.
Han spilte bra.

Marginer
West Brom har en i tverrligger.
En annen dommer kunne gitt straffe til WBA.
David Coote tok seg tid til å studere Bruno vs Conor Gallagher, og falt ned på at Bruno tok ballen først.
I min bok 50/50, og WBA kunne fort fått straffe der.

United får straffe da Darnell Furlong handser på Mata’s skudd fra 3 meters hold.
Synes den straffa er grei, selv om skuddet er tett på.

Johnstone redder skuddet, men er helt klart 1 meter foran streken i det skuddet går.
Helt rett at sparket tas om igjen.

Man United vinner hjemme - utrolig viktig.
Men, mangel på offensiv samhandling, mangel på innøvde bevegelser, mangel på spill på andre eller tredje bevegelse - det begynner å tære på tålmodigheten.
Dette Solskjær rette opp.
Jeg tror du innerst inne skjønner at Solskjær ikke kommer til å klare dette. Eller?
Last edited by The Rock on 22 Nov 2020, 08:36, edited 1 time in total.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Buchan wrote: 22 Nov 2020, 08:23 Skapte vel 17 sjanser. Ni avslutninger hvorav syv på mål. (Ja jeg vet at nødvendigvis et skudd på mål, ikke betyr at det er en stor sjanse). Men noen av United sine var store. WBA hadde også et par store sjanser. WBA sin keeper var vel banens beste.
Godt oppsummert.
United var best, og vant fortjent.
Men, matchen kunne vippet andre veien.
Ellers nydelig at MAN UNITED er foran MAN CITY.
Hører ingen som krisemaksimerer City’s sesonginnledning.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
The Rock wrote: 22 Nov 2020, 08:25 Jeg tror du innerst inne skjønner at Solskjør ikke kommer til å klare dette. Eller?
Du er ganske ny her på forumet.
Hvordan vet du hva jeg mener om Solskjær?
Er det poster inne på United.no du tenker på?
Der man må forsvare United i diskusjon med såkalte United fans.

For å svare på spørsmålet.
Det er veldig lite i fotball som er svart hvitt.
Innbiller meg at jeg har et relativt nyansert syn på hva Solskjær har gjort i United.
I hvertfall har jeg prøvd å formidle et nyansert syn.
Solskjær’s jobb vurderer jeg til svært godt utført.
Han har fått tilbake stolthet og spilleglede i United.
Men, som sagt - spill mot etablert er ikke bra nok.

Jeg tror Solskjær er rett mann for jobben.
Grunnspillet må imidlertid utvikles.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final: Ja har sett noen innlegg du har skrevet om hvorfor du mener han er rett mann osv.
Nå har han vært her i 2 år. Hans andre fulle sesong.
Da holder det ikke med slikt dårlig bunnivå selvom det er et bra resultat her og der.
Samspillet er så lite tilstedet at man bare riister på hodet. Når man har vært her i 2.5 sesonger så finnes det ingenting å skylde på.
Ta vårt "nødlandslag" nå her om dagen. Et bevis på at man trenger ikke å ha spilt lenge sammen for å skape et lag med samspill. Det de gutta der klarte i sin første kamp var 10 ganger bedre enn det Solskjærs gutter klarte igår.
Jeg er så evig lei at man skal forsvare Solskjær for alt mulig.
Tar man av norge brillene og united legende brillene så ser man at han er en middelmådig trener.
Nå for tiden er det "inn" med å forsvare han med at mange spillere er for dårlige. Vel det stemmer at noen av spillerne ikke er gode nok.... Men den stallen han har nå er den beste stallen siden Fergie.
Bedre stall enn den Moyes hadde. Bedre enn Van Gaal sin og bedre enn Mourinho sin.
Det kommer til slutt ned på hva man er i stand til å klare få til med trenerteamet. Der er Solskjær og teamet hans alt for dårlig.
Dette jeg har skrevet her har ingenting med verken positiv eller negativ å gjøre.

Gjerne si deg uenig med meg men dette mener nå iallefall jeg.

Vidar Dale Fjeld

3 poeng er bra...men dessverre er Ole i ferd med å kjøre sine foretrukne ellever i grøfta...slitasje og halvskadde spillere spiller om en skal tro det en leser...og Ole sier det jo litt selv også. Jeg begynner dessverre å tro at Ole har fått max ut av laget...og en skade på Bruno nå så faller korthuset. Lyspunktet er at det er jevnt i ligaen og mye kan skje enda...men jeg ser ikke fremgang og det er urovekkende. Nå må faktisk Ole vise noe mer.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

The Rock wrote: 22 Nov 2020, 09:15 Ta vårt "nødlandslag" nå her om dagen. Et bevis på at man trenger ikke å ha spilt lenge sammen for å skape et lag med samspill. Det de gutta der klarte i sin første kamp var 10 ganger bedre enn det Solskjærs gutter klarte igår.
Jeg er så evig lei at man skal forsvare Solskjær for alt mulig.
Tar man av norge brillene og united legende brillene så ser man at han er en middelmådig trener.
Nå for tiden er det "inn" med å forsvare han med at mange spillere er for dårlige. Vel det stemmer at noen av spillerne ikke er gode nok.... Men den stallen han har nå er den beste stallen siden Fergie.
Å plukke ut en slik enkeltkamp som Østerrike - Norge blir litt tynt.
Så du United’s første match under Solskjær?
5-1 mot Cardiff.
Det var bedre enn hva ‘nødlandslaget’ presterte.

At stallen er den beste siden Fergie!?
Mye mulig.
Og hvis fortjeneste er det?
Er det ikke Solskjær som har endret stallen?
Å bruke det mot Solskjær blir tynt.

Det sagt, vi et enige om at grunnspillet ikke er bra nok.
Jeg ser ingen overordnet plan.
En plan burde vært mulig å se nå, etter snart 2 sesonger.
(Ikke 2,5 sesonger som du skriver.
Solskjær har derimot 1,5 sesong som fast ansatt manager)

Vi ser ulikt på dette @The Rock.
Jeg synes Solskjær gjør mye rett, men ikke alt.
Så, fra mitt ståsted er jeg evig lei av at Solskjær skal kritiseres for alt mulig 😜.

At det finnes folk med UNITED briller på UNITEDFORUM er jeg glad for.
Det finnes dessverre for mange United fans som ikke har United briller.
Alt er galt, og de er så mye flinkere alle andre steder 😜
post liked by: Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final: At Solskjær har endret stallen og fått flere spillere han har ønsket er ikke hans fortjeneste i klar tekst. Det er jo bare enda større grunn til at han burde klart det enda bedre. Noe han altså ikke evner.
Så må man huske på at mange av spillerne som har blitt hentet og kommet opp fra både Van Gaal og Mourinho er blitt bedre med årene og skal være mere samspilte.
Da er det motsatt og enda mere på Solskjær.

Ja og det er greit at vi har ulike syn på ting. Jeg er en positiv kar i hverdagen jeg men er altid objektiv og realistisk.

Ja nå mener ikke jeg at vi ikke skal ha United briller på et Unitedforum heller. Men det jeg mener er når brillene blir så store og tåkete at man ikke klarer å se ting blir for dumt. Som pga Solskjær er norsk og en United legende så skal han altid forsvares.

Jeg skal gå så langt å si at Solskjær er her maks ut denne sesongen. Jeg klarer ikke å se at han skal klare å gjøre oss bedre eller å klare vinne noe som helst.

Time will show :P

Deleted User 367

Glad for 3 poeng. Bare å glemme denne kampen spillemessig også.
Ett lite problem er at når man skal glemme disse kampene så varer ikke sesongen noe særlig mer enn 4-5 kamper. Litt kort sesong syns jeg.
OGS har vært fast i 1;5 år nå, smiler og smiler og er fortsatt glad.
For meg får han fortsatt lag som WBA, CP, Brighton, Burnley osv til å fremstå som topplag.
Han skal få pluss for å kvitte seg med ugress selvom det fortsatt er en del igjen.
post liked by: The Rock
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

The Rock wrote: 22 Nov 2020, 10:25 At Solskjær har endret stallen og fått flere spillere han har ønsket er ikke hans fortjeneste i klar tekst.
Hæ?
Dette skjønte jeg rett og slett ikke.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Sir Keane wrote: 22 Nov 2020, 11:58 Ett lite problem er at når man skal glemme disse kampene så varer ikke sesongen noe særlig mer enn 4-5 kamper. Litt kort sesong syns jeg.
Voldsomt negativt.
Men, å se fotball er en subjektiv opplevelse.
Kommer på rundt 25 severdige United matcher i 2019/20.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Ser at forumet også har blitt arena for brukeren med mange navn, som støtter og gir seg selv "likes". Takk for meg her inne......
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pangaea
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Mcilroy wrote: 22 Nov 2020, 13:46 Ser at forumet også har blitt arena for brukeren med mange navn, som støtter og gir seg selv "likes". Takk for meg her inne......
Ikke helt med på hva du snakker om her. Er vel ingen som har flere brukere her inne?
Hvis det er Sir Keane og meg du sikter til så tar du helt feil iallefall Vi er 2 forskjellige brukere.

Dessuten skal det vel diskuteres fortball her inne og ikke drive med personfokus.

Tris hvis du sier takk for deg her inne da.

Lykke til videre isåfall :)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

The Rock wrote: 22 Nov 2020, 10:25 At Solskjær har endret stallen og fått flere spillere han har ønsket er ikke hans fortjeneste i klar tekst.
Prøver igjen.
Klar tekst?
Så uklart det får blitt.
Hva mener du her?
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply