[CL] Istanbul Basaksehir - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13342
Liker mottatt: 5115

Sir Keane wrote: 04 Nov 2020, 20:54 Ole Gunnat Feilskjær
Virkelig? Smakløst synes jeg!
post liked by: Buchan, Pink Final, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Pink Final wrote: 04 Nov 2020, 20:51 Tippet 3-2-2 på
Men du tippa ikke rett på kampene vel? Klandrer deg ikke, United er umulige å tippe...
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17707

Blodfink wrote: 04 Nov 2020, 21:02 Men du tippa ikke rett på kampene vel?
Nei, det kan jeg ikke skryte på meg 😄
Nå tror jeg ikke det skjer.
Legger hodet på hoggestabben og sier.
Newcastle seier
Paris Saint Germain tap
CHELSEA uavgjort
RASENBALLSPORT LEIPZIG seier
ARSENAL seier
Istanbul Basaksehir uavgjort
Everton tap
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Nå må "vi" få være litt usaklig i de første minuttene etter en kamp...jeg sikter til Feilskjær...Verre om det kommer i morgen...cheers!!!
post liked by: Elkey, Blodfink, pixma
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Dette var bare trist. Pokker.

Repeterer meg selv igjen, men jeg fatter ikke hvordan det er mulig å gå ut på banen for MANCHESTER UNITED og IKKE gi 100%. Hva feiler det denne gjengen? Tviler på de blir pisket og 'kjørt' som galeislaver på trening, så de burde ikke være tomme for energi.

Håper virkelig laget er tilbake der vi liker å se dem mot Everton. Kanskje vi burde spilt mot PSG hver uke?

:tear:

Er dette slik det var på 70 og 80-tallet, med oppturer og nedturer om hverandre nesten hver uke? Uff, nå er jeg bare lei meg.
post liked by: Blodfink, Pink Final, pixma
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Pink Final wrote: 04 Nov 2020, 21:04 Nei, det kan jeg ikke skryte på meg
3 av 6 så langt, ikke verst.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Pink Final wrote: 04 Nov 2020, 21:04 Nei, det kan jeg ikke skryte på meg 😄
Håper du tar feil om Everton *gulp*
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Enig med deg @Vidar Dale Fjeld. Lov til å være usaklig rett etter en kamp som dette, spesielt når det andre kamp på rad :-(
post liked by: Blodfink, pixma
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Og rosemale Solskjær og gutta etter en sånn kamp blir jo nesten tåpelig, er jo ikke noe vilje for å prøve å vinne så triste greier det her.
post liked by: Van The Man
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2850
Liker mottatt: 9410

Etter denne horrible starten av sesongen som har vært til nå så har jeg personlig mistet all tro på prosjekt Solskjær. Kampen mot PSG var bra, selv om PSG var dårlige. Kampen mot Leipzig var bra, men Leipzig var også ekstremt naive. Utenom dette har stort hver eneste kamp hittil i år vært av helt forferdelig kvalitet. Vi evner ikke bryte ned lag. Vi evner ikke være påskrudd fra første stund. Vi gjør alt for mange individuelle feil.

Som jeg ser det så går det på vilje, mentalitet og fokus. Vi taper kamper på mentale og taktiske blundere. Både som lag og individuelt.

Jeg syntes Solskjær har gjort en god jobb frem til nå. Spillerstallen ser uten tvil bedre ut enn når han kom til klubben, vi henter mye spennende talenter og det jobbes godt i akademiet. Mye av dette syntes jeg at Solskjær fortjener honnør for. MEN, når Solskjær nå har vært i klubben i snart 3 år og vi har absolutt ingen progresjon i det offensive spillet samt at det defensive ser dårligere ut nå enn i fjor, så ser jeg ikke hvordan han skal få dette på plass. Solskjær er åpenbart bakpå når det kommer til det taktiske mot antatt svakere motstand, spesielt de som er godt organisert.

Et par punkter som jeg legger merke til gang etter gang mot "dårligere lag".
1. Vi har absolutt ingen bevegelse i boks ved innlegg, eller det kommer kanskje et løp som regel 5 meter forbi bakre stolpe. Greit nok at Martial scoret på et innlegg i dag, men hvis man ser på det så var det ingen markering i boks fra Istanbul. En konsekvens av dette er at vi i stedet for å komme rundt på kanten så forsøker vi å tråkle oss igjennom 6 motspillere innen 16 meter. Det er en vanskelig øvelse som gjør ting unødvendig vanskelig.
2. Vi sliter ekstremt med gjenvinningen av ball. Med mindre McTominay og Fred spiller så evner vi ikke presse høyt. Midtbanen blir spilt ut og vi vinner sjeldent ballen tidlig etter at vi har vunnet den. Mye av dette skyldes nok også at Martial og Rashford er late når det gjelder å presse. Mata, Bruno og Van de Beek kommer seg ikke hurtig nok opp i motspillere. Samt at Matic er bokstavelig talt ferdig som toppspiller. Helt sirup i beina sistnevnte.
3. Vi benytter ekstremt mange touch. Midtstopperne og de sentrale midtbanespillerne benytter ekstremt mange touch med ballen. Ting går sjeldent på en eller to touch. Som følge av dette så stopper bevegelsene opp og vi kommer inn i en dårlig sirkel. Maguire er en mester på 3-4-5-6 touch. Og da har man ikke nevnt Pogba og Matic.
4. Vi vender spillet for tidlig i det offensive spillet. Ser ofte at vi klarer å etablere 1-2 trekk med ballen før spillvendingen kommer. I stedet for å spille på seg press og la motstanderne trekke mot ballen så vender vi spillet med en lang pasning ut mot back for tidlig. Som regel er det Bruno eller Pogba som er opptatt av å vise frem godfoten fremfor å spille ball.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17707

messilingard wrote: 04 Nov 2020, 21:59 Mye av dette syntes jeg at Solskjær fortjener honnør for. MEN, når Solskjær nå har vært i klubben i snart 3 år og vi har absolutt ingen progresjon i det offensive spillet
1 og 11 måneder, straks 2* år.
Enig i mye av innlegget ditt, men ikke alt.
Spill mot etablert er til å bli gal av denne høsten, med unntak av Newcastle borte.
Det er null samhandling, pasninger i hytt og pine, lavt tempo, lite bevegelse, ikke utnyttelse av banens bredde m.m.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

pixma wrote: 04 Nov 2020, 21:31 Og rosemale Solskjær og gutta etter en sånn kamp blir jo nesten tåpelig, er jo ikke noe vilje for å prøve å vinne så triste greier det her.
Helt enig med deg om det!
Man kan prøve å skrive så pent å leke positiv som man bare kan, svaret er det samme og det er at Solskjær ikke er rett mann! Sånn er det bare.
Blir det tap til lørdag så tror jeg han får sparken og Poch blir hentet med en gang slik at han kan forbrede seg i landslagspausen før sin første kamp!
Tipper Ed forhandler med Poch allerede!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2916

Elkey wrote: 04 Nov 2020, 20:52 Stusser litt på at Beek og Mata ble tatt av; de eneste som faktisk er flinke med raske pasningskombinasjoner på et lite område. Noe United virket å mangle på i 2. omgang.
Tja, både Mata og van de Beek kunne passet kampbildet slik det ble etter 60-70 minutter, men ikke sånn som kampen ble fra starten av. Vi hadde en del ballen før pause også, men ikke på samme måte som etter at timen var spilt. Det virket som Solskjær tenkte at kampbildet hele kampen kom til å være sånn som det var de siste 30 minuttene og da hadde spillere som van de Beek og spesielt Mata vært gode alternativer, men det var de ikke fra start, spesielt ikke Mata. Så det hadde nok vært bedre om disse hadde kommet inn fra benken, selv om det alltid er interessant å se van de Beek fra start.

Vi MÅTTE skåre etter pause, men spilte vel 2. omgang uten å ha omtrent noen avslutninger på/mot mål? Det er ikke godt nok. Det skal ikke være så lett å stoppe selveste Manchester United..

Dagens prestasjon og resultat hadde vært dårlig selv med et reservepreget lag. Istedenfor starter vi nesten med et toppet lag og gjør enda en flau forestilling.

Ekstremt skuffet.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19162

Jeg tipper også at Cavani er overrasket over "lack of smartness", i en tidligere kamp så somler Bruno og spiller ham i offside, istedet for alene med keeper, det samme i dag, det går ikke fort nok, nå må de begynne å spille ballen til ham de få minuttene han får spille. Og Beek burde fått fullføre, Bruno kunne man tatt av, eller Rashford.

Og en detalj til: Shaw hadde en glimrende mulighet til å slå en pasning mot Rashford og Martial, som begge var alene på bakre, istedet kliner han ballen i ingenmannsland utover dødlinja, jeg tror han prøvde å lime den inn i motsatt, men det oppsummerer liksom hele greia....
post liked by: Pink Final
LUHG!

Cola

Hva skal man si...
På 0-1 trodde jeg ikke mine egne øyer, vi hadde corner, og motstanderen hadde en spiller stående høyt.
Men VI hadde corner, og vedkommende motspiller får ballen, nærmeste er Matic, men han er 20-25 meter unna.

På 0-2 må vi dessverre si, og som vi vet, og til og med jeg vet, at Mata sliter med farta, men hvorfor spiller Bruno den pasningen....

Og de fleste her inne sitter med 98% mere fotball kunnskap enn hva jeg gjør

Jeg er kjent for å "gå i kjeller`n" ved tap eller lignende. Ikke lett å finne noe spesielt positivt, utenom at jeg så Henderson gikk å kjefta på forsvaret, en dette var før 0-1.

Men en ting jeg også er kjent for, man må tenke positivt dagen etter.
Man må se fremover, ikke tenke negativ når vi våkner.
Ikke lett å skrive dette, men dette er kun ett spill/konkurranse.
Noen håp døde hos mange, men jeg merker fortsatt at jeg lever.

Avslutter med dette:

[media]


[/media]

Og fortsatt støtter jeg OGS
post liked by: Pink Final, Pangaea
Post Reply