[PL] Manchester United FC - Chelsea FC

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17424

Synes ikke United er friskmeldt enda.
En svak match av begge lag.
Rashford med én stor sjanse, og et glimrende langskudd på slutten.

Fred?
Virker best mot dominante lag, der han kan dekke rom og komme oppi motstander.
Treffer faktisk på mye pasninger, men slår også bort utrolig mye.
Van de Beek neste gang?
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Siste 10 min var det bra, ellers ikke mye å skryte av. Trur Solskjær like å få dårlig kritikk for start laget han sender på banen, synes det er rart at James starter når Greenwood er i troppen. Men man kommer nok over denne skuffende kampen også men noen stor form på gutta klarte ikke jeg å se.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7533
Liker mottatt: 4292

Skuffende kamp dette, Cavani har akkurat begynt å trene og Greenwood har vært småskadet. Går utifra at det er årsaken til at de ikke startet.
Det lugger for United på OT
post liked by: Pangaea, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Fotball skal være gøy...gøyen i denne kampen er at det blir spennende de siste 10 minuttene pga at det står 0-0. James får mye tyn...greit nok, men flere andre er langt under pari synes jeg...og så er det det å bruke James riktig da...får ballen i bena hele tiden...han skal ha den i bakrom. Takknemlig for at ingen lag har stukket av i toppen, det er dagens lyspunkt.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17424

Stopperparet spiller bra, unntatt den holdingen til Maguire.
Lindelöf har vært god.
Ingenting å si på å kåre han til b.b i kveld.
Faktisk mot PSG også.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7533
Liker mottatt: 4292

Lindelöf MOM for meg i dag. Generelt ser det ut til at United har fått skikk på forsvaret igjen.
De to siste målene som er sluppet inn er selvmål 😊
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Litt skuffende kamp sett i lys av de to siste (selv om vi gladelig ville tatt ett poeng og clean sheet for halvannen uke siden).

Kampen var veldig preget av at dette var to lag som har hatt store forsvarsproblemer så langt i sesongen, og som for alt i verden ikke ville sprekke opp defensivt. Det er en klisjé, men både vi og Chelsea hadde større frykt for å tape enn lyst til å vinne. Så da blir kampen som den blir, den mentale inngangen til begge lag lar seg ikke riste av så lett.

Sånn sett skjønner jeg at vi fortsetter med "McFred", men synes nok vi burde justert så snart vi så at Chelsea egentlig ikke var interesserte i å gå "all in": Greit mot PSG, som etterlot seg enorme hull så snart vi fikk stoppet front-trioen deres, men Chelsea lå mye dypere og tryggere. Vi burde satt inn mer kreativ kraft tidligere, i alle fall i pausen.

Vi var nærmest seieren, og ingen kunne ha sagt noe om vi hadde vunnet 1-0. Ville i så fall vært et perfekt resultat, jeg tror OGS har veldig fokus på defensiv trygghet akkurat nå og er sånn brukbart fornøyd tross alt. 1-6-spøkelset må renses bort, og vi er på vei dit.

Forsvaret er bra hele kampen, spesielt Lindelöf som er BB for meg. Mye mer variert framover, spesielt James er gjennomført svak. Det er vel den mest åpenbare feilen til OGS, han burde aldri startet.
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22986
Liker mottatt: 18981

Ja, bra analyse det @Ryder, det var safety first stort sett. Justeringen kom litt seint, men det var fokus på det defensive, og OGS var fornøyd med siste halvdel av 1.omg sånn jeg forstod det.

Men det lover godt at man i alle fall har mulighet til å justere med en bedre tropp. Håper Beek for muligheten i CL på onsdag. Må jo passe ham perfekt. Det blir ikke samme 11 som i dag fra start i alle fall.
LUHG!

Deleted User 108

To lag som var redde for å tape. Synes vi var minst dårlige, men alt i alt skuffende. Chelsea ser også forferdelig ut. Dette laget vant overgangsvinduet suverent, Unitedsupporterne var misunnelig på hva Chelsea fikk til og mente vi er sjanseløse mot dem denne sesongen. De som mente dette for en måned siden fikk også noe å tenke på. Blir en spennende sesong, hvor mye rart kan skje.
post liked by: Pink Final, The White Pele
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Skuffende ja, vi har fortsatt en del å gå på, hadde forventet at vi skulle skape mer på hjemmebane. Chelsea lå veldig kompakt, det skjønner jeg til tider har forsvaret deres vært som en sil. De ønsket nok ikke å angripe så veldig mye. Vi blir sittende fast, litt planløst.

Vi må opp flere hakk når Arsenal og Arteta kommer på besøk.

Vidar Wahlquist
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2020, 10:51

Når skal Harry slutte med å bruke hendene i duellene? Han bruker de aktivt både i offensive cornere like mye som i defensive cornere. Dette vil føre til tapte poeng, spesiellt nå som en så klar forseelse som i går vil bli fulgt med argusøyne fra andre dommere framover. Dette MÅ Ole ta grep om. Kjenner jeg er irritabel over dette. Min mening.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Red Devils wrote: 24 Oct 2020, 20:23 Håper også Ole nå ser at Pogba bør være en 10er å ikke et midtbaneanker.
Tja, ikke bare bare å få til når man har Bruno på laget, men Pogba har heller ikke imponert i 10er-rollen de gangene han har spilt der for oss. Så hvor er det Pogba har imponert deg i 10er-rollen?

En mulighet kan være at Bruno tar over Pogba sin posisjon, men tror det er greit at Bruno er den mest offensive av disse to.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22986
Liker mottatt: 18981

En diskusjon om laguttaket går varmt i England, de er mer kritiske enn oss for å si det sånn. Taktikken til United var ganske åpenlys var den ikke? Det var defensiv trygghet og overganger med linken Maguire-James (bl.a). Maguire slo noen bra pasninger han, og det var ikke sånn at James fikk ballen i beina bare. Han fikk flere i bakrom, men det blir null og niks ut av det. Den defensive jobben til James var bra, og han var vel med i oppbyggingen frem til Mata`s skudd som Mendy reddet lett. Mata skulle vridd den i andre hjørnet, hehe.
Den dagen James får selvtillit på hvilke valg han skal ta, og når han skal ta dem blir det bra. Men sånn som det er nå, hjelper ikke farten ham spesielt mye. Han blir faktisk løpt opp og han gir bort ballen veldig ofte.

Men nevner igjen at han jobber bra for laget.

Ellers, har vi et aldri så lite problem med midtbanen? Hvem skal spille liksom? Jeg synes også at Beek bør få spille snart...Det kjøpet ser bare rart ut pr. nå...Bruno kan hvile en kamp, og inn med Beek. Må jo la ham få prøve seg. Det lille han har spilt har vist at han er en suveren ballspiller, 1 og 2-touch er i ryggmargen liksom. Men det er jo 3 mann til 1 plass...Pogba, Bruno, Beek, spille diamant da?

McT, Fred eller Matic anker, og Bruno,Pogba, Beek sammen. Kanskje det kunne fungert. Ikke vet jeg. Vet bare at Beek støver ned.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jamenn, hvem faen er det som er ansvarlig for spillerlogistikken i klubben? Beek inn, men ikke Oles mann hevdes det? Forvirret? Ikke etter neste episode av overgangsvinduet! Forviklingar...
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Pink Final wrote: 24 Oct 2020, 20:25 Fred?
Virker best mot dominante lag, der han kan dekke rom og komme oppi motstander.
Treffer faktisk på mye pasninger, men slår også bort utrolig mye.
Fred er gull verdt i kamper hvor vi ikke har ballen mye, som f. eks var tilfelle mot PSG. Men han kan slå en del rare pasninger iblant.. så liten tvil om at laget vårt fungerer bra i kamper hvor vi ikke har ballen mye for da kan vi spille med Fred og McTominay på midtbanen og de gjør som regel en veldig god jobb sammen. Laget vårt kan kontre, det har de bevist flere ganger. Men de verste kampene er de hvor vi må styre spillet mest, men la oss håpe at Telles og Cavani kan forandre på dette.

Kanskje vi fryktet denne rekken med kamper som vi er inne i uten grunn? Vi slipper å ha ballen mye og kan konsentrere oss om å angripe når vi først har den. Det er vel ganske så sikkert at Arsenal kommer til å ha ballen mest på søndag med mindre Arteta ønsker å være mer kynisk enn tidligere.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply