[PL] Newcastle United - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 429

Pink Final wrote: 19 Oct 2020, 17:39 Laget er IKKE friskmeldt etter én seier.
Men vi har heldigvis Dr Rashford som er flink til å finne rett medisin når det trengs 😉
post liked by: Pink Final, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 19 Oct 2020, 19:06
Otac wrote: 19 Oct 2020, 18:55 Uansett, det skal berre eit par gode kamper til so snur stemninga GLOBALT.
Kan bare svare for egen del.
Jeg har vært positiv til prosjekt Solskjær hele veien.
Vet ikke hvor lenge du har lest her eller på United.no?
For min del snur ikke meningen etter noen få matcher.
Skrev min støtte til Solskjær her inne rett etter 1-6 for Spurs.

Har trua mest fordi han virker å være en svært real kar og en god leder.
En som bygger samhold.
Dessuten mener jeg han er en tydelig lagbygger.
Finner de rette typene.
Så er han nok ikke helt topp notch taktisk.
Selv om han selvsagt ikke er den idioten han blir fremstilt som på flere fora.

På generelt grunnlag er jeg enig med deg om at polarisering er en uting.
Enten/eller, lite nyanser.

Kan ikke si å ha sett noen her inne som har snudd totalt etter Newcastle seieren?

Du må nesten utdype den?

Da har vi muligens misforstått kvarandre. Eg har veldig trua på Solskjær eg. Han gjer veldig mykje bra. Men han blir spent beina under. Eg har null trua på at han lykkes i United pga Glazer. Men ja, han er den beste vi kunne ha fått til å bygge lag.

Kanskje ikkje totalt snudd, men so skreiv eg eit par kanper også da..

Cola

Pink Final wrote: 19 Oct 2020, 19:06 Har trua mest fordi han virker å være en svært real kar og en god leder.
En som bygger samhold.
Dessuten mener jeg han er en tydelig lagbygger.
Finner de rette typene.
Enig

En god leder uansett business SKAL ikke kunne alt mulig, vi snakker om mennesker, ikke roboter.
Lederen skal stole på de han har under seg kan jobben sin.
Han skal bygge teamet sterk sammen med bra lagånd.
En Adm Dir i ett stort selskap stoler på Økonomi direktøren, og legger seg ikke opp i jobben hans.
OGS stoler på de han har rund seg, fra leger, fysio, kamp analyse etc.
Og en god leder frem snakker lag/spillere utat. Innad kan kan han bruke hårføner og slå i bordet.
Personlig syntes jeg det var bra at en leder/kollega sa til meg: "Det du gjorde var greit, men jeg vet at du kunne gjort det mye, mye bedre"
Det "sporet" meg til å gjøre neste oppgave, trening, konkurranse bedre
Men hadde en leder/kollega gått ut å sagt dette offentlig, ville jeg sett på dette som ett "ballespark", og mistet respekt for vedkommende,
men jeg ville ha gjort jobben min, men ikke gitt det extra som skulle til
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
En ting jeg glemte, hvis vi ser på OGS, er at han har folk over seg, som han igjen må rapportere til.
Er ikke tilhenger av Glazer & Ed, men før de kontaktet OGS så tror jeg de tok noen runder med kompetente personer, SAF garantert, og også andre.
Tror ikke i bare trakk ett kort fra en kortstokk.

Sikkert vanskeligere å være Manager i real PL, enn på nett
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

@Otac
Ja, da er vi jo ganske enige.
Har støttet Solskjær fra dag 1.
Det betyr ikke at jeg mener han er verdens beste manager, eller ikke har feil.
Synes imidlertid han gjør mye rett, og mener også han er den beste manageren United kan ha.
Matchen mot Newcastle var god, og jeg mener som sagt det er nivået United egentlig besitter.

Er ikke typen til å skifte mening etter en match eller to.
Det betyr ikke at jeg ikke kan endre mening på sikt.

@Cola.
Veldig enig i det du skriver om å være en leder.
Hva jeg selv har prøvd å formidle ang Solskjær.
Å være manager er så mye mer enn å være taktisk briljant.
Det handler om å lede mennesker, vinne deres respekt og tillit.

For å spore tilbake til Newcastle matchen.
Glimrende match av United.
United viste her at man kan bryte ned en lav motstander.

Neste match mot PSG tror jeg vil by på andre utfordringer.
Ett ballikkert og høytpressende PSG, hvordan løser United og Solskjær det?
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Started faktisk med å være skeptisk til Solskjær. Tenkte det her kunne aldri gå bra ettersom han ikke hadde så imponerende resultater med Molde (som vel er den klubben i Norge med best økonomi, ved siden av Rosenborg). Men så startet han med 9 strake seire eller noe sånt, så det var jo greit.

Husker de tre elendige kampene før Newcastle, men husker også de 30-ish kampene før der, når vi stort sett vant alt som møtte oss, og hadde mange gode kamper mot topplag. Det er DET som er nivået til United, eller kanskje jeg skal si toppnivået til United. Viktig å ikke glemme det, selv når det går dårlig.

Vi kommer ikke til å vinne alle kampene framover, og heller ikke spille så overbevisende som mot Newcastle. Da er det viktig at folk tenker litt lenger tilbake enn bare 90 minutter. Ro ned og analyser hele situasjonen, og tenkt over den langsiktige planleggingen og hva Solskjær bygger opp i United nå. At vi har mange unge spillere som fortsatt er under utvikling, og at deler av "stammen" i laget ikke er optimal. Gi mannen mer tid, og jeg tror dette kan bli rett så bra

(med den vanlige NBen, om at jeg skulle ønske eierne og Woodward også ønsket at United kom på toppen av England og Europa igjen, og ikke bare New York Stock Exchange).

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Spørmålet som vi sikkert er noko delt i her, trur eg, er om Glazers vil over tid vil tillate United å være på topp, for den prisen det vil koste de.
For dette er noko Glazers kan velge.

Eg trur de har bevist at dei ikkje vil betale ein pris for at United skal holde seg på topp 2 vs topp 3-7.

So kan vi ha litt flaks, kombinert med dyktigheit, i eit par år i slengen. klare å vinne PL elns. F.eks ved å være heldige med rekrutteringa. Men da vil Glazers sku igjen invisteringskrana, og vi er tilbake til 3-7 plass.

Med Glazers som eigara er United ferdige som toppklubb.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Minner alle brukere om å prøve å holde seg innenfor trådens tema...Nå er det mange temaer all over the place...
post liked by: messilingard
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Minner alle brukere om å prøve å holde seg innenfor trådens tema...Nå er det mange temaer all over the place...
LUHG!
Post Reply