[PL] Newcastle United - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 430

Skal man følge logikken til media og SoMe i dag, så løp vel gutta sokkene av seg for å imponere sin fremtidig manager..?

Dårlig humor til side... Dette var en nydelig seier! Sjefen ber om en reaksjon og snakk om å få svar! Kan ikke gjøre annet enn å hylle denne responsen til laget. Selv på 2-1 satt jeg med en ordentlig god følelse av det som ble vist, og de 2 siste ble en herlig "topping" på kaken.
PSG neste!
post liked by: Elkey, Buchan, Blodfink, Pangaea, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7529
Liker mottatt: 4292

I dag synes jeg United viste styrke. Etter 1-6 forrige kamp, tidlig mål i mot i dag. Og straffebom, så ender det opp med 4-1 seier.
post liked by: Blodfink, Elkey, Pangaea, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2557
Liker mottatt: 10430

Ah, så JÆ VE LIG deilig. Satt langt inne, men vi fortjente alt vi fikk til slutt.

Helt annen energi og konsentrasjon, og med den starten viser vi også en helt annen mentalitet. Sterkt på alle måter, selv om det selvsagt fortsatt er en god del å gå på.

Var skeptisk til laguttaket, selv om jeg ikke delte "katastrofe-spådommene" til mange fans. Reagerte mest på at Greenwood var ute (skade? vet noen?) og at vi ikke prøvde 3-5-2. Men OGS er jo ikke den idioten mange vil ha det til at han er, og han fikk sin revansje like mye som spillerne.

Det viktigste var å få en trygg defensiv opptreden, og det klarte de langt på vei. Herlig oppreisning for Maguire, som spilte godt også utenom scoringen. McT og Fred ga en helt annen beskyttelse, og det skal sies at f.eks James også bidrar med mer defensiv jobbing enn det Rashford gir i samme rolle.

Mata var fremdragende. Et bevis på at det ikke nødvendigvis hjelper å ha én intelligent spiller på et lag, men når flere spiller sammen skjer det ting. Mange utsøkte kombinasjoner mellom Mata og Bruno - og van de Beek da han kom inn. De er på bølgelengde, og det er ekstremt viktig. Bruno viser stor mental styrke gjennom å bli bare bedre etter straffemissen.
Rashford på vei opp, AWB med god kamp og et mål jeg tror vil vise seg å være ekstremt viktig. McTominay med superdisiplinert og viktig jobb som DM.

PSG blir en helt annen test, men dette var akkurat det laget trengte.
post liked by: Pangaea, Elkey, Buchan, Blodfink, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 429

Synes forresten Pogba hadde et bra innhopp, selv om jeg ser enkelte (andre steder) som ikke er enig. Han er litt avhengig av at laget rundt ham fungerer, slik som det gjorde i dag, noe som er en stor del av grunnen til at han får så mye kritikk. Supporterne vil så gjerne at han skal være den som tar tak og løfter laget på en dårlig dag, men han er heller den som gir oss det lille ekstra på de gode dagene. Fortsetter laget som i dag vil han ha en strålende sesong foran seg.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Dette var imponerende. SAF sa alltid (noe sånt som) at laget sin karakter defineres av hvordan man responderer på tap, og jaggu fikk de revansje i går. Det var heller ikke en scrappy win som mot Brighton - dette var ordentlig fotball. Gjorde heller ingenting at Liverpool, Chelsea og Arsenal avga poeng!

Mye mer optimistisk nå enn jeg var for bare to dager siden.
post liked by: Pink Final, offside, Belfastboy, Pangaea, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17402

Harry Greaves wrote: 18 Oct 2020, 08:19 Mye mer optimistisk nå enn jeg var for bare to dager siden.
Herlig å lese @Harry Greaves :thumb_up:

Laget responderte glimrende.
Jeg mener Solskjær har bygget og bygger et samhold og en lagfølelse United ikke har sett på mange år.
UNITED rett og slett.
Han støtter spillerne sine utad - hva betyr ikke det for feks Maguire?
Resten av laget ser hva slags menneske Solskjær er.
Mannen har KLASSE.

Det vil komme nye tap, men Solskjær og laget hans står fjellstøtt.
Mener jeg da.

Og det postmatch intervjuet Bruno Fernandes ga - for en innstilling.

Det mangler nok litt på det taktiske og kreative for at dagens United kan kalles et topp,topp lag.
Men, det gjøres så mye riktig av Solskjær og folkene rundt ham at jeg tror han er mannen som vil ta United tilbake til toppen.

Dette er ikke noe euforiske greier etter en enkeltseier i Newcastle, et lag United ofte slår med klare sifre.
Har sagt det samme i lang tid.
Men, det er et langtidsprosjekt å gjenreise klubben.
post liked by: offside, Belfastboy, Pangaea, Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Typisk at jeg ikke får med meg andreomgangen når det løsnet skikkelig. Men opptur med sene scoringer og AWB da!! Nå handler det om å gjenta dette i de kommende kamper...hyggelig med Mata da....Manchester Uniteds mest intelligente spiller, sammen med Bruno. Og Beek var bra også? Stabilitet nå Manchester United...få en rekke nå og vipps så er vi med! :-)
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Pink Final wrote: 18 Oct 2020, 08:35 Dette er ikke noe euforiske greier etter en enkeltseier i Newcastle, et lag United ofte slår med klare sifre.
Har sagt det samme i lang tid.
Men, det er et langtidsprosjekt å gjenreise klubben.
Helt enig! Klart, det er enklere å si sånt nå etter en slik kamp. Men det jeg først og fremst liker med Solskjær United er den langsiktige planlegging (til tross for sabotasje fra eierne) og at han driver å bygger opp igjen både klubben og kulturen. Jeg prøver å se bak resultatene, eller på det som skjer utenfor banen, utenfor kamper, og jeg har blitt veldig imponert av det Solskjær har gjort. Ønsker virkelig at han lykkes, og da blir klubben i mye bedre forfatning om vi f.eks. skulle sparke Solskjær utpå høsten en gang, ansette Pochettino, og så gå gjennom samme dansen om 18 mnd. Og 18-24 etter det igjen. Det blir bare surr av slikt. Fra mitt ståsted er det derfor essensielt at Solskjær får både tid og ro til å fortsette den flotte jobben han gjør med å bygge opp igjen klubben.

Så skulle jeg ønske hele klubben var med på det prosjektet, inkludert ledelse og eiere, men så heldige er vi dessverre ikke. Ganske dårlige arbeidsforhold for Solskjær sådann, men han gjør det beste han kan, og det fortjener fansens støtte.
post liked by: Blodfink, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sånn, då vant vi og alt er gulle godt igjen!

Akkurat dette er eit stort problem. Supportere glemmer so uendeleg fort! For no vant vi ein kamp, og alle problemer er glømt. Virker det som i hvertfall. Vi hadde etter sesongslutt grepet om å kunne knappe inn på topp to, med hjelp fra ledelsen i klubben. Men neida.
Supporterene er fornøgde de no. Er tross alt 34 kamper igjen av sesongen. For tidleg å begynne å hyle no.

Og det er nettopp dette som gjør at Glazers får holde på.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Otac wrote: 19 Oct 2020, 16:46 Sånn, då vant vi og alt er gulle godt igjen!

Akkurat dette er eit stort problem. Supportere glemmer so uendeleg fort! For no vant vi ein kamp, og alle problemer er glømt. Virker det som i hvertfall. Vi hadde etter sesongslutt grepet om å kunne knappe inn på topp to, med hjelp fra ledelsen i klubben. Men neida.
Supporterene er fornøgde de no. Er tross alt 34 kamper igjen av sesongen. For tidleg å begynne å hyle no.

Og det er nettopp dette som gjør at Glazers får holde på.
Vel, det må faktisk være lov å være glad på lagets vegne når de vinner! Er vel ingen som har friskmeldt laget her på grunn av at vi har slått Newcastle. Også er det jo ikke slik at man er fornøyd 4 kamper inn i sesongen, men når laget gikk på en slik smell mot Spurs var det noe deilig å se at vi både vant og leverte en god prestasjon spillemessig. Også det mot en type motstander vi har slitt med å bryte ned tidligere under Solskjær.

Selv om at jeg også helst skulle sett at vi hadde andre eiere i klubben, helst supporterne selv, så er ikke Glazers noe vi får gjort noe med her og nå. Skal de ut av klubben kreves det nok mer krefter involvert enn hva som skjer per dags dato. Men uansett vil nok et råd til deg være å bruke mer energi på hvordan du kan støtte laget om ikke klubben.
post liked by: Pink Final, Buchan
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Fotball er ferskvare og skal nytes der og da...så får realismen sige inn litt etter hvert...men vinne noen viktige kamper nå i PL så vokser selvtillit og da kan vi være sabla goe...;-) I år er alt mulig med sjefen i Liverpool på skadelisten...der ryker det 30 poeng :-)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17402

Otac wrote: 19 Oct 2020, 16:46 Sånn, då vant vi og alt er gulle godt igjen!

Akkurat dette er eit stort problem. Supportere glemmer so uendeleg fort!
Hehe, husker veldig godt ;) - både 0-6 på Portman Road 1 mars 1980 og 9-0 mot samme motstander 4 mars 1995.
Husker t.o.m 1-6 for Spurs ;)

Joda, skjønner hva du mener.
United har spilt 3 svake ligakamper FØR Newcastle.
De matchene er IKKE nivået til United.
Uniteds nivå ligger på det som BLE VIST I Newcastle.
United spilte god fotball i 1/2 år fra februar.
Teller det?

Nei, United er ikke gullkandidat denne sesongen heller.
Skulle ønske - men klubben er under gjenoppbygging og ledes i tillegg av sjakaler fra Florida.

Hva er så feil med å juble over en seier?
MÅ man være negativ?
Ser dessverre ut til at det er den veien både komm felt på United.no og forumet Red Café beveger seg.

Snart så man må vurdere å logge av alle steder for godt er jeg redd.

Laget er IKKE friskmeldt etter én seier.
Like lite som liksom det er krise etter 2 ligatap i høst.

Blir glad når Manchester United vinner.
Gir uttrykk for det.
Og har trua på laget og Solskjær - men, det må man visst passe seg for å skrive på et United nettsted.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7529
Liker mottatt: 4292

Alt er ikke gull og grønne skoger , men etter tre begredelige kamper av United, så ble jeg glad etter denne kampen. For her mener jeg United spilte bra. 2-1 målet var virkelig klasse spill.
Og så er det mye bedre tross alt å ha 6 poeng i stedet for 3.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 19 Oct 2020, 17:39 Og har trua på laget og Solskjær - men, det må man visst passe seg for å skrive på et United nettsted.
Litt rart at du skriver akkurat det, for da forteller jo du at det IKKJE er greit å skrive det eg skreiv..

Uansett, det skal berre eit par gode kamper til so snur stemninga GLOBALT. Og alt er liksom ok. Og eg tenker at eit bittelite forum opp i kalde nord også bidrar med dette.

Det er ikkje ok.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17402

Otac wrote: 19 Oct 2020, 18:55 Uansett, det skal berre eit par gode kamper til so snur stemninga GLOBALT.
Kan bare svare for egen del.
Jeg har vært positiv til prosjekt Solskjær hele veien.
Vet ikke hvor lenge du har lest her eller på United.no?
For min del snur ikke meningen etter noen få matcher.
Skrev min støtte til Solskjær her inne rett etter 1-6 for Spurs.

Har trua mest fordi han virker å være en svært real kar og en god leder.
En som bygger samhold.
Dessuten mener jeg han er en tydelig lagbygger.
Finner de rette typene.
Så er han nok ikke helt topp notch taktisk.
Selv om han selvsagt ikke er den idioten han blir fremstilt som på flere fora.

På generelt grunnlag er jeg enig med deg om at polarisering er en uting.
Enten/eller, lite nyanser.

Kan ikke si å ha sett noen her inne som har snudd totalt etter Newcastle seieren?

Du må nesten utdype den?
post liked by: Buchan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply