[PL] Manchester United FC - Tottenham Hotspur

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Pink Final wrote: 01 Oct 2020, 21:49 Tottenham har spilt bra nylig.
Så matchene deres mot hhv Soton og Newcastle.
Son Heung-Min er on fire om dagen.
United må se opp for ham.

At José Mourinho er en manager som parkerer bussen er en sannhet med modifikasjoner.
Nylig har Spurs dominert matchene sine.

Det er ingen selvfølge at Spurs parkerer bussen på søndag, selv om jeg tror planen til Mou er å lokke United fram
Her gikk det dessverre troll i ord ;`( :tear: :bigcry:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Solskjær totalt utmanøvrert av Mourinho i dagens kamp. Stor forskjell i mentalitet i disse to lagene. Bekymringsfullt.

MUFC er en klubb med dårlig helse, mange år nå...Paradoks at Mourinho heller ikke fikk skikkelig sving på sakene. Hvor ligger problemene til United? Jeg mener det er litt sånn all over the place...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Dette var nåttå å gråden for å si det mildt. Noe av det værste jeg har sett.
Last edited by Buchan on 05 Oct 2020, 12:28, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Blodfink wrote: 04 Oct 2020, 20:32
MUFC er en klubb med dårlig helse, mange år nå...Paradoks at Mourinho heller ikke fikk skikkelig sving på sakene. Hvor ligger problemene til United? Jeg mener det er litt sånn all over the place...
Skal ikke legge for mye i Mourinhos tid der, han gjorde en bra andresesong som han alltid gjør og så klikka det for han, som det alltid gjør. Mourinho er i sin andre i Spurs nå og havner klink innenfor topp 4, men neste år er det natta igjen - spesielt når covid-ringvirkningene kommer til å vedvare en stund, og han ikke får grint seg til noen stjernespillere.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

[mention]Harry Greaves[/mention] , enig ang. Mourinho, men det har gått nedover før hans tid i United. Skuta har vingla i maange år. Og jeg mener det er mange årsaker til det. Men den største er dårlig utvikling sportslig. Og der har jo mange personer ansvar. Eiere/styret med 6 stk. Glazers eller hva det er, og administrasjonen må ta sin del av ansvaret. Managere og spillere må ta sitt ansvar, det er all over the place, kaotisk og rotete synes jeg.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Souness sier noe bra, Evra også.

LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Blodfink wrote: 04 Oct 2020, 20:32 MUFC er en klubb med dårlig helse, mange år nå...Paradoks at Mourinho heller ikke fikk skikkelig sving på sakene. Hvor ligger problemene til United? Jeg mener det er litt sånn all over the place...
Det kan man spørre seg om.
Jeg mener Neville har et godt poeng i artikkelen lagt ut på United.no.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/patet ... n-ryggrad/

Spillerne ser at klubbledelsen ikke har ambisjoner, de er ikke villig til å støtte manageren.
For meg er det ikke tvil om hvor problemet ligger.

Først og fremst hos Avram og Joel Glazer, med søsken.
Deretter hos Ed Woodward med hjelpere.

Vi kan slakte manager og enkeltspillere alt vi klarer.
Problemet ligger ikke der.

Som sagt i Solskjær tråden.
Folk som Klopp og Guardiola vil ikke ta i United med ildtang.
Hvorfor ikke?
De ser jo at klubbledelsen ikke eier sportslige ambisjoner.
De ser at det ikke finnes infrastruktur.

Andre supportere må selvsagt få mene hva de vil, skulle bare mangle.
Men, om det er Solskjær som må ta støyten for dette kaoset, så tror jeg ikke jeg orker å argumentere mer, hverken her eller på United.no.

Jeg skrev i sommer, både her og på United.no at Sevilla tapet var det mest skuffende tapet siden Bayer Leverkusen i 2002.
Jeg har i hvertfall ikke vært så skuffet etter et tap siden den gang.
Selvsagt fordi United spilte ut Sevilla, og tapte på to håpløse forsvarsfeil.
Men, mest fordi United ikke fikk en finale.
Med en finale og evt seier ville Solskjær hatt noe å vise til.
Jeg mener han gjør veldig mye rett.
Han bygger opp igjen over tid.
Men, uten noe å vise til er jeg redd både fansen og klubbledelsen ser etter forandring, igjen. ;`(

Edit: Presiserer, dette er ikke rettet til deg [mention]Blodfink[/mention], selv om jeg quotet deg.

Edit 2: Laget spilte grusomt i går, og Solskjær ble utmanøvrert av Mourinho,
Ingen tvil om det.
En ting jeg er «glad» for, er at Lindelöf ikke var på banen.
Matchen i går tydeliggjorde vel at det ikke er han alene som er skyld i forsvarstabber.
Å finne hoggestabber og hakkekyllinger i laget løser ikke mye.

Manager gjør feil, spillere gjør feil.
Ja, dessverre er det slik - hovedpoenget med posten min er at skoen ikke trykker der.
Det er ledelsen som er problemet.
En organisasjon har en tendens til å speile sin ledelse.
Og ledelsen i United bryr seg ikke om laget sitt, kun lommeboka :angry:
post liked by: offside, RaoulDuke
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Pink Final wrote: 05 Oct 2020, 06:30 Det kan man spørre seg om.
Jeg mener Neville har et godt poeng i artikkelen lagt ut på United.no.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/patet ... n-ryggrad/


Edit: Presiserer, dette er ikke rettet til deg @Blodfink, selv om jeg quotet deg.
Ja, både Neville og Evra og til og med Souness sa bra ting om tingenes tilstand i går på Sky.

Tok det ikke som et svar til meg, det er bare fint at du engasjerer deg i debatten rundt MUFC :thumb_up:

Angående forsvaret vårt så bytter alle bare på å gjøre dårlige kamper. Det er lite stabilitet. Jeg ser gjerne at Maguire blir tatt ut av laget. Og Bailly tok heller ikke vare på sjansen i går...Men når kapteinen spiller så rævva sprer det seg til de rundt tenker jeg. Det er krise at Solskjær valgte Maguire som kaptein i mine øyne.

Solskjær skal ikke ta støyten for elendigheten, men det er frustrerende at han går ut å støtter klubbledelsen, men som bl.a Mitten sa så har han ikke noe valg om han skal beholde jobben i hvert fall.

Ellers ligner dette litt på Mourinho-perioden, med en sesong over evne, og så til helsike den neste...Laget kan jo heve seg, det er tidlig i sesongen. Men det ser ikke lovende ut pr. nå.
post liked by: offside, Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

En strøtanke litt fra sida her: Hvor mye av forsvarsproblemene skyldes at David De Gea ikke er noen god dirigent? Strengt tatt har vel forsvarsspillet vært et problem helt siden han kom - uansett hvem som står foran ham.
Da tenker jeg først og fremst på det verbale, men også på manglede autoritet i feltarbeidet og "sweeper-egenskapene" bak et høytstående forsvar. Der tror jeg Henderson har mer å by på.
post liked by: Elkey, Harry Greaves, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ryder wrote: 05 Oct 2020, 12:02 En strøtanke litt fra sida her: Hvor mye av forsvarsproblemene skyldes at David De Gea ikke er noen god dirigent?
Mye.

Se også på sweepingen hans. Står på streken til det lengste, noe som får Maguires temposvakheter til å være enda mer fremtredende.

De Gea har suverene reaksjoner, men foruten dette så er han en keeper uten spesielle ferdigheter. At folk sammenligner han med Van Der Sar og Schmeichel er regelrett nedsettende.
post liked by: Ryder, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Ja, de Gea har lite pondus, derfor ønsker i hvert fall jeg å fase inn Henderson fortest mulig, han er verbal og en mye mer aggressiv type. Minner litt om den gode og gale dansken. Helt korrekt at de Gea stort sett står på streken, blir for passiv. Det har vært et problem hele veien, han er en skuddstopper med refleksene i orden som nevnes.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Henderson har jo også hatt "De Gea-redninger" både mot Luton og Brighton. Reaksjonene i orden han også...
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Harry Greaves wrote: 05 Oct 2020, 13:46 At folk sammenligner han med Van Der Sar og Schmeichel er regelrett nedsettende.
Ikke i min bok - David de Gea tåler absolutt sammenligning med de to.

Uniteds i særklasse beste spiller i en fem årsperiode mellom 2013-2018 fortjener all hyllest han kan få.

Har aldri sett en bedre skuddstopper enn de Gea.
Hvor mange poeng har han reddet for United?
Også i fjorårsesongen?

Enig i at han aldri har vært noen komplett keeper.
Pga manglene i feltarbeidet.

Men, er det én mann som ikke skal ha skylda i går - så er det de Gea.

Jeg må si jeg ikke skjønner hvordan United i 19/20 slapp til langt færre sjanser, slapp til færre skudd og slapp inn færre mål enn 17 av de andre klubbene med en så svak keeper, så svakt stopperpar, så svak venstreback og en manager som ikke kan organisere et forsvar.

Hva er da forklaringen på at man et tredje beste lag defensivt?

Når man i tillegg står høyere med laget enn man gjorde under Mourinho.

Beklager at jeg er på ‘krigsstien’ om dagen, men jeg synes denne nedvurderingen av eget lag og spillere begynner å gå for langt.

United leverte en strålende andre 1/2 del av 19/20.
Både spillemessig og poengmessig.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 05 Oct 2020, 17:19
Harry Greaves wrote: 05 Oct 2020, 13:46 At folk sammenligner han med Van Der Sar og Schmeichel er regelrett nedsettende.
Ikke i min bok - David de Gea tåler absolutt sammenligning med de to.

Enig i at han aldri har vært noen komplett keeper.
Pga manglene i feltarbeidet.

Men, er det én mann som ikke skal ha skylda i går - så er det de Gea.

Beklager at jeg er på ‘krigsstien’ om dagen, men jeg synes denne nedvurderingen av eget lag og spillere begynner å gå for langt.
I går tror jeg vi kunne hatt VDS og far Schmeichel sammen med DDG, mulig at vi hadde sluppet unna noen baklengs mål.
Men DDG kan ikke lastes for dem, med ett unntak det som går mellom beina hans på slutten, men der burde forsvaret vært tidligere, og den går først igjennom en forsvar spiller (sorry husker ikke hvem, har rett å slett startet Delte av den Matchen i hodet)

Som [mention]Pink Final[/mention] skriver DDG har vært dårlig, stort sett hele tiden i feltarbeid
En ting som jeg LURER på, hvor god er DDG til å bruke stemmen og dirigere forsvaret?
Vi som har har stadion på TV lyd har hørt Dean Henderson bruke stemmen sin, og komme med instruksjoner

Som [mention]Pink Final[/mention] skriver så er dette ikke DDG sin feil

[mention]Pink Final[/mention] nedvurdering av eget lag + manager måtte komme etter sånne sifre.
Vurderte faktisk/sende mail til å be [mention]RaoulDuke[/mention] om å kjøre en oppgradering av forumet etter 1-3

[mention]Pink Final[/mention] Vil ALLTID sette deg høyt ang historie, og at vi støtter manager og spillere sesongen igjennom
post liked by: Blodfink
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

[mention]Cola[/mention] Vi gjør ikke som diverse andre sider og låser kommentarfelt 😂
post liked by: Blodfink
Post Reply