[PL] Manchester United FC - Tottenham Hotspur

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

For meg er fotball ferskvare, og det er det vel for de aller fleste. For spillere og managere er det veldig ferskvare, man er ikke bedre enn det man viste i siste kamp man spilte.

United må finne stabilitet, og de må bli flinkere taktisk. Jeg vet ikke hvorfor laget produserer så fryktelige dårlige perioder, for så å fungere godt i perioder...Slik har det vært siden 2013. Det er bingo liksom, slitsomt.

Angående kampen i går, på 1-0. Jeg ville hatt en omlegging allerede der. Lagt om til kompakt forsvar, stått litt lavere, og prøve på kontringer som United kan være giftige på, det er der OGS har hatt de beste kampene?

I stedet ser United ut som en gjeng hodeløse kyllinger, hvor alt bare kollapser. Noe OGS innrømmet selv, (at det var kollaps).

Javel, hvorfor skjer det? Det er en gåte OGS må løse.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Pink Final wrote: 05 Oct 2020, 17:19
Harry Greaves wrote: 05 Oct 2020, 13:46 At folk sammenligner han med Van Der Sar og Schmeichel er regelrett nedsettende.
Ikke i min bok - David de Gea tåler absolutt sammenligning med de to.

Uniteds i særklasse beste spiller i en fem årsperiode mellom 2013-2018 fortjener all hyllest han kan få.

Har aldri sett en bedre skuddstopper enn de Gea.
Hvor mange poeng har han reddet for United?
Også i fjorårsesongen?

Enig i at han aldri har vært noen komplett keeper.
Pga manglene i feltarbeidet.
Det Ryder poengterte er jo nettopp de "skjulte" feilene som gjør at det kommer skudd imot, og som han av og til redder glimrende.

Han er dårlig med beina, han er dårlig i feltet, han er dårlig på å rykke ut, han er relativt sped (kanskje ikke hans skyld men det gir han mindre fear factor) og han redder aldri straffespark.

Å tro at dette er en keeper som skal måle seg med de beste krever nok litt tjukke United-briller, etter mitt syn. Og dette har ingenting med 1-6 eller Solskjær å gjøre, jeg har sagt dette i mange år på dette forumet.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17745

Harry Greaves wrote: 05 Oct 2020, 19:47
Pink Final wrote: 05 Oct 2020, 17:19

Ikke i min bok - David de Gea tåler absolutt sammenligning med de to.

Uniteds i særklasse beste spiller i en fem årsperiode mellom 2013-2018 fortjener all hyllest han kan få.

Har aldri sett en bedre skuddstopper enn de Gea.
Hvor mange poeng har han reddet for United?
Også i fjorårsesongen?

Enig i at han aldri har vært noen komplett keeper.
Pga manglene i feltarbeidet.
Det Ryder poengterte er jo nettopp de "skjulte" feilene som gjør at det kommer skudd imot, og som han av og til redder glimrende.

Han er dårlig med beina, han er dårlig i feltet, han er dårlig på å rykke ut, han er relativt sped (kanskje ikke hans skyld men det gir han mindre fear factor) og han redder aldri straffespark.

Å tro at dette er en keeper som skal måle seg med de beste krever nok litt tjukke United-briller, etter mitt syn. Og dette har ingenting med 1-6 eller Solskjær å gjøre, jeg har sagt dette i mange år på dette forumet.
:hah: Jeg har ganske tykke United briller - null problem å innrømme.
Allikevel tør jeg påstå å være relativt objektiv.
Innbiller meg å være ‘kjent’ som en relativt saklig forumist.
(Har full respekt for andre klubber, og deres spillere - omtaler selv Liverpool pent).

Er også veldig glad i fotball historie, og i å snakke opp gamle helter.
Schmeichel er trolig tidenes United keeper.
Hvor mange straffer tok han [mention]Harry Greaves[/mention]?
Var det 2 på 8 år?
Hvor mange ganger ble han chippet når han rykket ut?
(Paul Cooper tok 59 straffer i sin 20 år lange karriere.
I dag vet vel kun et fåtall hvem Cooper er, bl.a fordi det var så mange keepere som var enda bedre - Clemence, Shilton, Corrigan m.fl)

Alle keepere og spillere har svakheter.
De Gea har flere, som du og [mention]Ryder[/mention] så riktig påpeker.

For meg er ihvertfall de Gea en mann/spiller som fortjener en stor stjerne i United’s historie.
Glad United.no fant plass til ham i topp 50 i sin kåring i vår.
(Eneste nåværende spiller).

Jeg synes det blir for mye fokus på å finne syndebukker og hakkekyllinger i troppen.

Glad for at ikke Lindelöf var på banen.
post liked by: offside, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

RaoulDuke wrote: 05 Oct 2020, 19:12 @Cola Vi gjør ikke som diverse andre sider og låser kommentarfelt 😂
Og det er bra, men etter 1-3 så følte jeg at her kommer det mye "oppgulp"
Men faktisk ikke, det som kom stort sett var konstruktiv kritikk, og det må vi tåle,
uansett om det går på OGS eller enkelt spillere.

Det jeg følte, etter å logge meg inn her etter matchen mot Tottenham , var at her var jeg redd for det mye "oppgulp".
Ble gledelig overrasket, det samme dafen etterm selv om vi alle venter på at det int. overgangstiden går ut ved midnatt

Og g hva kan jeg si om dette forumet, jo VI støtter klubben vår på en hederlig måte

La oss fortsette med det uansett resultat, manager og spillere. Det vi har er Manchester United
post liked by: offside, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Pink Final wrote: 05 Oct 2020, 20:27 Jeg har ganske tykke United briller - null problem å innrømme.
Allikevel tør jeg påstå å være relativt objektiv.
Innbiller meg å være ‘kjent’ som en relativt saklig forumist.
(Har full respekt for andre klubber, og deres spillere - omtaler selv Liverpool pent).
Du er alltid saklig og er definitivt en av de brukerne jeg setter høyest - håper ikke du misforstår. Selv om vi er uenige om mye så liker jeg å tro at vi (stort sett) alltid har en saklig meningsutveksling. :D

Forumer hadde vært ganske kjedelig dersom alle var hjertens enige.
post liked by: offside, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17745

Takk for det [mention]Harry Greaves[/mention]
Du besitter mye fotballkunnskap - spesielt taktisk og analytisk. :thumb_up:
Vi hadde jo flere meningsutvekslinger på det forrige forumet også.
Alltid saklig og ryddig, selv om vi ofte så, og ser ulikt på ting.

Vi tenker muligens noe ulikt, du den mer analytiske :football: , jeg den mer fotballromantiske :football:

Tipper vi begge, (og alle) ønsker det samme.
At United igjen skal bli en toppklubb.
Så er vi uenige om veien dit.
post liked by: offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Nå ble det litt for mye kjærlighet her inne :blush:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Ketil Cantona wrote: 06 Oct 2020, 12:32 Nå ble det litt for mye kjærlighet her inne
hehehe
LUHG!
Post Reply