(LC 4r) Brighton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Buchan wrote: 30 Sep 2020, 22:27 Ser ut som Pogba siktet på han i muren. Smart frispark
Iskald beregning, ingen tvil [mention]Buchan[/mention] :celebrate:
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Ble ganske komfortabelt til slutt - for B gjengen til United mot B gjengen til Brighton.

Mata, Hendo, Bailly - de spilte bra.
Har også sendt et klistremerke i posten for innsatsen til McTominay og Lindelöf ;)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1944
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Solid av midtstopperene i dag, ellers ikke så veldig mye å klage på, mulig formen på gutta kommer sakte men sikkert.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Håper Rashford lærer litt om flikking av vdB. Sånn generelt så tror jeg kanskje det er noe de trener på, i flyt-periodene under OGS så har man sett noen fine kombinasjoner, men det blir for lenge mellom hver gang.

Men da er gutta videre i LC, gratulerer til alle :clap:

6 mål scora mot Brighton er jo godkjent, når man ikke har spilt godt i mer enn 15 av 180 minutter :hah:
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4312

Den flokken til de Beek ved Mata sin scoring, var flott. Smart spiller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Mata inn på laget mot Spurs kanskje. Litt vanskelig å finne plass til ham da.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2916

Blodfink wrote: 30 Sep 2020, 22:52 Mata inn på laget mot Spurs kanskje. Litt vanskelig å finne plass til ham da.
Bruno sliter visst med låret, men skal rekke Spurs-kampen. Hvis ikke kan det være duket for Mata, selv om jeg gjerne ser Pogba i en mer offensiv rolle, slik som i dag. Ikke tilfeldig at Mata linker godt opp med van de Beek. Fotballsmarte spillere, begge to.

Kan Bailly og van de Beek få fornyet tillit mot Spurs? Tiden vil vise.

Det ble en god gjennomkjøring i dag selv om laget brukte litt tid på å sette seg. Henderson med en god og veldig viktig redning på 1-0, rett før vi kastet inn Rashford og Pogba. Kampen kunne fort veldig annerledes om avslutningen til Trossard hadde gått i mål.

Jeg aner ikke hvordan kampen mot Spurs kommer til å bli, men om Spurs legger seg dypt inne på egen banehalvdel, så håper jeg Mata får en del spilletid, selv om også Greenwood er veldig god å ha når vi har mye ball. van de Beek imponerende igjen, men det er ikke lett å finne plass til han i en startellever når Bruno er spikret i 10'er-rollen. Et alternativ er Bruno sammen med Matic litt dypere i banen og van de Beek, men da må Pogba ut..

Deleted User 108

Pogba koste seg når han får spille som 10'er. Mata var over alt. Elsker farten til Bailly. Henderson dirigerer og ser ut til å gjøre forsvarskollegene sine tryggere. Mye positivt i dag, selv om motstanden ikke var allverden.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Gode kamper av Mata, Bailly og McTominay - alle la inn gode søknader for plass i startelleveren mot Spurs.
Motsatt for Dalot, James og Ighalo, iskalde alle tre.

Noen herlige og smarte involveringer fra Donny, men alt i alt synes jeg ikke han er nok involvert i oppbygningen (sammenlignet med Bruno i samme rolle). Befinner seg veldig mye helt ute til venstre og oppe på spissplass, han fungerte vel egentlig mer som en "falsk nier" enn en klassisk tier. Kvaliteten er jo der, det ser vi tydelig, vi trenger bare å finne ut hvordan han kan brukes best mulig.

Mata mot Spurs? Vanskelig avgjørelse. Han er jo fortsatt veldig god i kamper som denne, der intensiteten ikke er all verden og han får tid og rom. Mer bekymret for om han klarer å henge med når det blir tøffere tak, det vil også ha mye å si hvordan Spurs angriper kampen. Har en følelse av at de heller vil legge seg lavt enn å presse oss høyt - begge deler kan funke mot United, men førstnevnte taktikk er mer Mourinho-stil. I et slikt kampbilde kan Mata være nyttig, mens han vil falle gjennom i en aggressiv og tempofylt match.

Tolker Solskjærs Bailly-skryt både etter Luton og Brighton som at han er inne på laget til helga.
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

God kamp, spilte jo bedre med B-laget.

Som nevnt over av Ryder så var det en god trio der, men om de får starte til Søndag gjenstår å se.

Jeg tenker Mata kan bli en joker om vi sitter fast.

McTtominay gjorde en god kamp han, bør han starte neste? Jeg sier hvorfor ikke, men det er en fryktelig tøff konkuranse.

Bailly - Solskjær skryter av han, kan jo også være for å bygge han opp siden Maguiere har fått en smell og er usikker?

Kanskje det blir Bailly og Linde?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Jeg så ikke helt hvor god McTominay var i går, tror jeg må se kampen en gang til. Jeg synes jo både han og Fred var langt under pari, i hvert fall i 1.omg.

Angående Bailly så er det bare å håpe at han ikke skader seg på trening denne uka...

Om McTominay skulle starte, så betyr det Pogba/DvdB på benken om Bruno er klar for Spurs. Kan jo være at det er en god løsning. Pogba startet på benken mot Spurs i juni og fiksa den litt billige straffen. McTominay startet jo den kampen med Fred faktisk.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

En liten opptur skjønner jeg? Så ikke kampen da slike kamper sjelden viser lagets reelle status, men bra med Bailly da, måtte han bli skadefri og plutselig har vi en midtstopper av klasse. Trenger mye kamper. Hadde vært greit å tatt en cup....pokaler er pokaler.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Vidar Dale Fjeld wrote: 01 Oct 2020, 14:25 En liten opptur skjønner jeg
Vel...spillemessig mener nå jeg det var elendig første 45...men opptur i 2.omg. Mata og Bailly var bra. Og kampen åpna seg opp siste 20 min, når Pogba og Rashford kom inn. Plutselig så DvdB bra ut og. Men som jeg nevnte over et sted, 6 mål scora på 180 min mot Brighton, og av de minuttene synes jeg vi spilte bra i 18 :hah:
LUHG!
Post Reply