[PL] Brighton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Manchester United

Lørdag 26.09.2020 kl 13:30

Premier League
Falmer Stadium, Brighton



Head to head:
Kamper spilt: 23
Man Utd seire: 15
Uavgjort: 5
United Tap: 3


Pressekonferanse:
// Kommer //

Ny kamp nye muligheter, hvis vi spiller slik som vi gjorde mot Palace så blir det tap! Får ikke noe gratis i PL.
Så og si skadefri tropp, mye å velge mellom. Blir det første 3poenger?
Last edited by offside on 25 Sep 2020, 16:09, edited 1 time in total.

Cola

Skjermbilde 2020-09-25 kl. 12.25.05.png
Skjermbilde 2020-09-25 kl. 12.25.05.png (125.24 KiB) Viewed 2818 times

Vidar Dale Fjeld

Lørdag 26 så er vi enig! :-)
Kanskje litt søkt, men tror vi kanskje må ha 3 poeng om vi ikke allerede i starten skal havne for langt etter. Nå kan det vise seg at tapet for CP rett og slett var en katastrofe...nå vil presset ligge der hele tide. Vi spiller først av alle lagene i serierunden og de kan "sjekke" vårt resultat.
Og Brighton har tatt steg...kanskje blir det redningen for oss, all den tid de satser mer på eget spill og kampen vil åpne seg fra start av. Vi må ha første målet, da tror jeg dette går veien!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Brighton er gode, de var uheldige som ikke fikk med seg poeng mot Chelsea og vant fullt fortjent borte mot Newcastle. Men som Vidar sier, de er interesserte i å spille selv og ikke bare ødelegge for oss, og det kler oss normalt bedre.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Sep 2020, 13:51 Lørdag 26 så er vi enig! :-)
ops my bad, takk for at du er våken 😁
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Flott med kamptråd [mention]offside[/mention]
Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Sep 2020, 13:51 Og Brighton har tatt steg...de satser mer på eget spill
Som dere skriver [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention] (velkommen tilbake på forumet :thumb_up: ) og [mention]Ryder[/mention] så spiller Brighton med tanke på å angripe.
Trolig vil det bli en åpen og morsom match.
Forhåpentlig vil United la ballen gå fort i lengderetning å utnytte farta i laget mot et Brighton som satser framover.
Så Newcastle - Brighton og måkene tok en fullt fortjent seier der.
Jeg tror ikke Brighton er noen dumpekandidat denne sesongen.
Har dem på 15 plass i tabellkonken, ser du har dem på 13 plass [mention]Ryder[/mention] :thumb_up: .

Håper så inderlig United får et resultat her, og gjerne spill som varmer.
Synes det er for mye negativitet, spesielt på United.no.
United har da vitterlig kun ett tap i PL siden januar.
Hva skjer???

Brighton & Hove Albion

Klubben ble stiftet i 1901.
De spilte på Goldstone Ground i byen Hove til 1997.
I år 2001 ble tvillingbyene Brighton & Hove til én by.
Gode gamle Goldstone Ground huset faktisk én OL match - i 1948 da Storbritannia arrangerte OL.
Matt Busby var manager for Storbritannia som ble slått ut i SF.
De fleste matchene gikk på ni ulike arenaer i London.
Men, Goldstone Ground og Fratton Park, Portsmouth huset to innledende matcher.

Etter 95 år på Goldstone spilte Brighton 2 år i Gillingham.
Deretter på et friidrettsstadion nord for Brighton, før de flyttet inn på Falmer (Amex).

Brighton har ikke mange sesonger i toppen, kun syv i tallet.
De fire første mellom 1979/80 - 1982/83, samt tre til fra 2017/18 til nå.
I 2018 reddet de plassen ved å slå United 1-0.

Om man tenker golden oldies matcher, er det selvsagt FA cupfinalen 1983 og omkampen som står fram. :champion:

Men, det var ikke første gang Brighton var på norsk TV.
Første gang var 17 november 1979.
Den gang var det så få TV matcher at jeg også husker små glimt fra matcher som ikke inneholdt United.
Ritualet var det samme hver lørdag, og tror flere som vokste opp den gang kjenner seg igjen.
Først ut å spille på løkka.
Så hjem til match.
Ett glass brus - kun ett glass.
Brutter’n og meg delte pinlig nøyaktig - finsiktet glassene - her skulle ikke den ene få mer enn den andre.
Sånn var det da - kun én TV match, kun ett glass.
Det var kos, en herlig tid.
Deretter var det tippekamp på sorthvit TV (farge TV fikk vel mutter og fatter rundt 1981/82).
Det var såpass vanlig med sorthvit TV at kommentator alltid sa hvem som spilte i lyse trøyer/shorts, og hvem som splite i mørke.

Lørdagen før hadde City - United innledet tippekamp sesongen på Maine Road, Manchester.
City vant 2-0 etter at Steve Coppell skjøt stang ut i gjørma på Maine Road.
United hadde ‘mørke trøyer’ - rødt ble mørkere enn lyseblått på sorthvit TV.

Sorthvit TV og gjørme på banen var det også uka etterpå, Nottingham Forest - Brighton på City Ground.
Nottingham Forest hadde Brian Clough som manager, og var regjerende Europacupmester.
Brighton var nyopprykket og lå i bunn.
De hadde ingen kjente spillere, bortsett fra ex Spurs stjerne Martin Chivers.
Forest hadde Peter Shilton, Viv Anderson, Kenny Burns, Tony Woodcock, John McGovern (den mest undervurderte spiller’n i England sa Clough) og vingen John Robertson.
Den dribleglade skotten som også var fast straffeskytter både for Forest og Skottland.

Faktisk husker jeg at Robbo bommet på straffe.
Og Brighton vant sensajonelt 1-0.
Det var første gang på 2,5 år at Forest tapte hjemme i ligaen!
Litt av ei bombe.
(Sjekket nå, de gikk 59 hjemmekamper uten tap. De hadde dessuten 42 uten tap hjemme og borte i 1978 og 1979 - rekord helt til Arsenal gikk 49 uten tap i 2003/04).

Long gone er matcher i svart-hvitt, og kun ett glass - Cola/Villa Farris/7up/Solo kos på lørdag ettermiddag.

Gleder meg like mye til match fremdeles - Brighton & Hove Albion Manchester United - tror det blir gøy!
Last edited by Pink Final on 25 Sep 2020, 20:13, edited 2 times in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Optimist før i dag.

Brighton er et lag som bør passe United bra - etterlater seg rom på kantene, står vesentlig høyere i banen enn Palace og de mangler Bissouma, som er en viktig brikke hos dem.

Tenker det skal være rom å leke seg i for Rashford og Greenwood i dag! 1-4 blir det. :perf: :perf:
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er nu mest spent på om det er samme inngang på kampen som mot CP med støtte pasninger bakover og nesten ikke fremdrift, vist det skjer blir jeg veldig skuffet. Blir det tap i dag så er det nok full krise for Solskjær og da vet man ikke hva som skjer fremover. Men får håpe mine negative tanker blir knust og at dem feier Brighton av banen. :strong: :strong: :perf:
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Som flere er inne på, så passer Brighton oss bedre enn Palace, så håper på et godt resultat i dag. Det skal bli spennende å se hvilke 11 som får sjansen fra start. Jeg regner med det ikke blir så mange overraskelser, men Bailly eller Lindelöf er nok det store spørsmålet. Samtidig fortjener van de Beek å starte, men ser ikke helt at Solskjær vraker Pogba, men kanskje? Det gjør meg ingenting om van de Beek eller Fred starter istedenfor Pogba. Jeg ser faktisk gjerne Fred fra start i denne.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Meldes på Twitter at van de Beek er benket, så da er sikkert Pogba inne i elleveren.
Har sett dette laget:
DDG, Wan-Bissaka, Lindelöf, Maguire, Shaw, Matic, Pogba, Greenwood, Bruno, Rash, Martial
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Lingard wrote: 26 Sep 2020, 12:27 DDG, Wan-Bissaka, Lindelöf, Maguire, Shaw, Matic, Pogba, Greenwood, Bruno, Rash, Martial
Bekreftet.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Sier meg fornøyd med lagoppstillingen - selv om jeg gjerne skulle sett Fred eller van de Beek istedenfor Pogba, håper franskmannen viser seg fra en bedre side i dag. Ellers er det ikke helt overraskende at Lindelöf får fornyet tillit. Han var ikke veldig god sist helg, men det var han ikke alene om. Bailly er vel også nettopp tilbake fra skade, så han kan ikke kjøres for hardt. ++ forsvaret vårt med AWB, Lindelöf, Maguire og Shaw var faktisk stabilt bra i fjor..
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ikke mye å skyte av til nu, Bruno treffer ikke med noe Shaw det samme, så ser ikke så bra ut det her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Fullstendig overkjøring første halvtimen.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
1-0
Bytt ut Fernandes og Pogba i pausen. Udugelige begge to.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Det er bare trist å se på, full utmykelse på alle mulige måter.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

1-1!
Maguire på dødball.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ekstremt viktig med tidlig utligning. Før pause til og med
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Lingard wrote: 26 Sep 2020, 14:11 Bytt ut Fernandes og Pogba i pausen. Udugelige begge to.
Det er vel å ta litt vel hardt i å bytte dem i pausen. Hele laget har ansvar sammen synes jeg. Martial har vært helt usynlig f.eks, men så har han fått svært lite å jobbe med.
Det største problemet er forsvaret, de greier ikke å spille seg ut og slipper Brighton for lett til.

Starten på denne sesongen har vært ekstremt svak fra United. Få inn nr 34 som kanskje har hatt en bedre oppkjøring enn resten av laget.

En ting er sikkert, her må det kvalitetsheving til i alle ledd.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Steike, Rashford... mer av det der....
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Sånt kan man like, men det smerter å se hvor lite engansjert Solskjær er.
Post Reply