[PL] Brighton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Ufortent siger, men tre poeng er vel det som betyr noko?! Vanskeleg å peika på United sin beste spelar, men eg tykkjer Rashford var god i dag. Maguire og Lindelöf var heller ikkje så galne; i alle fall ei klar forbetring frå kampen mot Crystal Palace!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

pixma wrote: 26 Sep 2020, 15:47 Både Shaw og AWB var totalt ubrukelig i dag, ser nesten ut som dem ikke bryr seg, nei dette ser ikke bra ut.
Luke Shaw gjør ingen enorm kamp, men sammenlignet med AWB så er han langt fra ubrukelig i dag. Greit med fremover og gjør ikke mange feil defensivt. Ikke at jeg syntes han var helt fantastisk, men beskrivelsen ubrukelig kan vel i beste fall betegnes som urimelig.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17406

Rashford scoret United’s mål nummer 10.000 i dag :heart:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
I perioder utspilt av et godt organisert Brighton.
Uflaks og litt udyktighet hindrer Brighton i å vinne.

United viser hvor farlige man er i overgangsspillet.
1-2 ved Rashford er et typisk United mål under Solskjær.

United vinner ufortjent på en dårlig dag, men viser hvor målfarlige man er.
Det er en god egenskap.

(Føler jeg kan skrive litt mer objektivt her enn på United.no.
Der har jeg bevisst begynt å opptre som en motvekt mot all usaklig negativitet)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg har vært medlem av supporterklubben siden oppstarten i 1981, men nå lurer jeg på om nok er nok [mention]Pink Final[/mention]
Trist at trollene der får herje fritt. Jeg er i karantene og 10% av det jeg poster blir publisert. Kommentarfeltet er fullstendig rasert og det synes redaksjonen er helt ok.
Ok, over til kampen.
Trist, tafatt, sirup, drama, frustrasjon, glede, jubel og 3 poeng.
Brighton er et godt lag og fornøyd med poengene. Nå er det bare å gjøre seg klar til neste match. Ingenting blir så fort historie som en fotballkamp i følge min sambygdning Nils Arne Eggen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17406

Synd at det er slik [mention]Mcilroy[/mention].
Jeg ble medlem litt etterpå, da det fremdeles var under 300 medlemmer.

Enig, det er for mye rør der inne.
10-20 unntak av de som poster regelmessig.
Trist å lese at så mye av hva du poster ikke kommer igjennom.

Vi er for få som støtter hele klubben.
Dessverre :tear:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

Enig med dere @Mcilroy og @ Pink Final.
Ingen som er uenig i at United har hatt to svake matcher, men kommentar feltene rundt forbi har tatt fullstendig av i negativitet.
Nå har det til og med blitt flaut og vinne😀

Deleted User 108

Ingen tvil om at det vi viste i dag er alt for dårlig. Spillemessig er det bort i mot flaut at Manchester United spiller slik. Vi leder og bytter ut Greenwood med Bailly og Martial med van de Beek. Lukter litt Mourinho over det og da får vi også ett trykk mot oss. Ingen garanti for at Solskjær fikser dette, men så lenge han er manager er det min jobb å støtte han og laget. I gode og mindre gode dager. De som vil sparke Solskjær er også greit for meg, men skriv saklig og ikke de usaklighetene som kommer fram. Vis glede over seier. Ikke forsvinn når det går godt og dukke opp når det går dårlig. Hvorfor vil ikke Barcelona og Juventus ha Pochettino hvis han er den magikeren "alle" på kommentarfeltet mener? De ansatte jo ikke noen stjernemanagere noen av dem.
Det var min utblåsning for i dag. Hadde kanskje ikke så mye på denne tråden å gjøre, men men.
Tar meg en velfortjent seiers-whisky nå. Takk for i kveld.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Man må jo få lov å være litt negativ når det spilles på den måten som MU gjør nu, selv synes jeg Solskjær ser alt annet en happy der han sitter på stolen sin og ikke noe mere. Er selvfølgelig super glad de blei 3 poeng i dag men klarer ikke å hoppe og juble. Men litt kritikk må man få lov til.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

pixma wrote: 26 Sep 2020, 19:09 Man må jo få lov å være litt negativ når det spilles på den måten som MU gjør nu, selv synes jeg Solskjær ser alt annet en happy der han sitter på stolen sin og ikke noe mere. Er selvfølgelig super glad de blei 3 poeng i dag men klarer ikke å hoppe og juble. Men litt kritikk må man få lov til.
Kritikk er helt på sin plass her, slle er missfornøyde med det som har blitt vist til nå. Men det er jo bare å håpe at United fortest mulig finner topp nivået sitt, før vi havner alt for langt bak.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mye bra dere sier, og det kan fort bli mye troll der. Jeg syntes dette forumet er bra, først og fremst så blir troll utestengt, og jeg syntes også det er mer saklig diskusjon her inne. Selvom vi kan være uenige med hverandre så er det en del takhøyde her. Jeg skal innrømme at jeg kan fort bli litt grinete hvis vi spiller dårlig, men jeg prøver å holde det saklig.

Syntes uansett mange av dere som skriver, skriver mye bra her inne og det er artig å følge med på, og ikke minst så er [mention]Pink Final[/mention] virkelig en berikelse for dette forumet med all den kunnskapen han deler.

Uansett, det skrives mye bra her og jeg håper at folk vil bruke forumet og at vi kan forsette å ha diskusjoner her inne.

Så til kampen. Kampen sett i dag var ikke mye å skryte av. Vi var heldige, og jeg syntes vi til tider forsvarer oss grusomt. Jeg sier nå alltid at seier er seier, og er det som betyr noe. Vi fikk 3 poeng, det er bedre med 3 poeng enn 1 poeng etter 2 kamper. Det hadde vært en kjedelig start. Men uansett laget må heve seg flere hakk, sånn spillemessig er det ikke veldig overbevisende.

Det er klart når motstanderen hadde fem eller seks i stanga scoret to mål så er ikke det veldig imponerende. Vi har sluppet inn 5 mål på 2 kamper, og burde hat flere mål i mot etter dagens kamp.

Det er ikke bra for et lag som har ambisjoner om å klare topp 4.

La oss håpe at det blir bedre og at vi i det minste henter en spiller til. Denne troppen har skreket etter forsterkninger i lang tid, særlig når vi skal ut på så mange fronter.

Tottenham og Mourinho neste kamp, gutta må opp flere hakk..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17406

Mcilroy wrote: 26 Sep 2020, 18:33 De som vil sparke Solskjær er også greit for meg, men skriv saklig og ikke de usaklighetene som kommer fram. Vis glede over seier. Ikke forsvinn når det går godt og dukke opp når det går dårlig
Helt enig - når/hvis man er fan av klubben hvorfor kun kommentere når det er noe negativt?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
offside wrote: 27 Sep 2020, 00:13 Syntes uansett mange av dere som skriver, skriver mye bra her inne og det er artig å følge med på, og ikke minst så er @Pink Final virkelig en berikelse for dette forumet med all den kunnskapen han deler.

Uansett, det skrives mye bra her og jeg håper at folk vil bruke forumet og at vi kan forsette å ha diskusjoner her inne.
Enig, forumet her er veldig bra.
Jeg nevner ofte forumet i komm feltet på United.no.
Takk for pen omtale.
På historiske fakta har jeg kanskje litt å bidra med, på rent fotballfaglige vurderinger og analyser er det flere her inne jeg har mye å lære fra.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
offside wrote: 27 Sep 2020, 00:13 Så til kampen. Kampen sett i dag var ikke mye å skryte av. Vi var heldige, og jeg syntes vi til tider forsvarer oss grusomt. Jeg sier nå alltid at seier er seier, og er det som betyr noe.
Hvordan Brighton tidvis utspilte United i går er bekymringsverdig.
Håper det kun skyldes manglende form.
United var vel eneste klubb som deltok i 3 turneringer i sommer.
Det kostet krefter, både fysisk og mentalt.

Både det kollektive forsvarsspillet og det kollektive angrepsspillet ble mye bedre ila sesongen 2019/20.
Håper ikke United har falt helt tilbake til null.
Satser på, og håper på at formen kommer etter 5-6 matcher.

Solskjær høster mye kritikk nå, for manglende taktiske ferdigheter.
Taktikk er det ene punktet jeg har vært usikker på - noe jeg skrev allerede på side 1 i Solskjær tråden (desember 2018),
Som sagt, jeg synes laget tok steg i 19/20, også taktisk.
Derfor venter jeg med å svinge øksa.

Det ble ihvertfall seier - en heldig seier.
Sånn er fotball.
I en match utspiller man Sevilla og taper unødvendig 1-2.
Ett par matcher senere er rollene snudd og Brighton & Hove Albion blir nærmest ranet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

3 poeng var et must, der 1 hadde vært "katastrofe". Nå er vi med uansett, all den tid vi bare har spilt 2 kamper. Men dette var bekymringsverdig til de grader, uansett oppkjøring osv. Vi skaper ingenting offensivt med våre backer, mye skyldes manglende løp offensivt, spesielt fra Martial og til dels Greenwood. Vi klumper oss sammen og finner ikke rom, og Matic og Pogba bruker for lang tid med ballen. Vi er desidert best når det går på få touch fremover, og det er dessverre et tegn på at laget ikke spiller godt nok sammen i etablert og slik har det vert lenge. Jeg ser ikke forbedringer her, vi blir liksom stående og ballen går sideveis og bakover. Er offensiv drilling en mangelvare på treningen? Løp og bevegelser i blinde kjennetegner de beste lagene, og så førsteforsvarerjobben der vi slurver noe aldeles forferdelig. Lar det være med dette så det ikke bare blir å påpeke det som ikke fungerer. Men 3 poeng fungerer, så satser vi på at OGS får fart på det som var hans uttalelse tidligere...vi skulle gjenvinne ballen slik de beste gjør det. Nå er det hjemme mot Tottenham og borte mot Newcastle...6 poeng der og sesonginnledningen er glemt.
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4931

Pink Final wrote: 26 Sep 2020, 18:08 Synd at det er slik [mention]Mcilroy[/mention].
Jeg ble medlem litt etterpå, da det fremdeles var under 300 medlemmer.

Enig, det er for mye rør der inne.
10-20 unntak av de som poster regelmessig.
Trist å lese at så mye av hva du poster ikke kommer igjennom.

Vi er for få som støtter hele klubben.
Dessverre :tear:
Var medlem for mange år siden, men langt fra for så lenge siden, og hadde medlemsnummer rundt 8000 eller noe slikt.

Har nesten sluttet å kommentere der nå, prøver meg på noen halvmorsomheter nå og da. Enten er det noen som misforstår og skriker tilbake noe dritt, eller så drukner det i all negativiteten og kritikken. Og uansett forsvinner det bare ned på siden og ut. Er også drittlei av hvor vanskelig det er å finne fram til kommentarene. Hjelper ikke å klikke på "kommentarer-linken" heller. Går bare til et drøss med andre artikler på førstesiden (det tullet kunne de bare fjernet). Skroll videre, og så begynner kommentarer å "boble" opp. Siden flakser opp og ned. Verre på mobil. Men om jeg raskt skroller helt til bunnen, holder skjermen seg som regel der, så må jeg vente noen sekunder til all poppingen har roet seg ned, og jeg kan begynne å skrolle opp igjen til det jeg faktisk var ute etter. Helt idiotisk system.

Vel, denne kampen... Fikk ikke sett den, og det var kanskje like greit. Fra høydepunkter smalt det en del i treverket bak de Gea (selv om han hadde god kontroll på et par av dem) og vi var veldig heldige. Straffen på overtid var helt korrekt, og viser at av og til er det godt å ha VAR, men vi var heldige som vant. Spesielt skuddet i stolpen som gikk langs streken, bak de Gea, og ut igjen... En halv centimeter fra å gå inn, kanskje mindre.

Utrolig flott mål av Rashford da, og et verdig 10.000 øyeblikk :) Ble faktisk nesten blokkert til slutt, men for et strålende mål. Viser det jeg har skrevet tidligere, om at Rashford er mye roligere foran mål nå, som er et resultat av coaching av Solskjær (tror jeg). OGS har mast om at spisser gjerne har bedre tid i boksen enn de tror.

Godt å se at Maguire var farlig på headinger og offensive dødballer igjen, det har jeg savnet. Håper vi får se mer av det utover i sesongen.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Litt interessant at de lagene som spilte lengst i Europa-cupene forrige sesong og dermed fikk mindre ferie, ble latterliggjort denne helga. Chelsea, Wolves og begge Manchester-lagene. + Bayern München som fikk juling av Hoffenheim. D
Skal sies at vi ble latterliggjort spillemessig også, det ble f. eks ikke City og Chelsea. Begge de lagene hadde noen alvorlige personlige feil som førte til straffer imot eller baklengsmål. Vi og Wolves ble utspilt.. MEN.. vi tok med oss 3 poeng. Vet ikke om jeg noen gang har vært vitne til en mer heldig seier.

Jeg vet heller ikke hvor mye vi skal legge i en slik kamp. Det virker tydelig som spillerne ikke er helt klare for ligaspill.

Flere av spillerne virker veldig lystne på å vinne, men det gjenspeiler seg ikke i prestasjonene på banen. Flere av spillerne slet enormt mot Brighton. Wan-Bissaka leverte den svakeste kampen jeg noen sinne har sett han spille, men Bruno som ikke fulgte mannen sin på det siste baklengsmålet, som noen allerede har nevnt her inne.

Jeg synes både Pogba og Bruno leverte dårlig, men Bruno kommer fra kampen med en fin målgivende og et nydelig straffespark.. og slipper dermed litt unna. Han er også tent fra første sekund og jobber godt, det samme kan man ikke si om Pogba, dessverre. Det virker ikke som han finner seg helt til rette på banen. Kan det være bedre at Pogba legger seg enda mer offensivt, og Bruno litt mer defensivt?

For trioen Matic, Pogba og Bruno ser ikke ut til å fungere. Motstanderne bare spaserer gjennom midtbanen vår, lett som bare det. Da fungerte faktisk midtbanen mye bedre da Pogba var ute med skade og Matic spilte sammen med Fred eller McTominay med Bruno foran, eller Fred og McTominay med Bruno foran. Det blir mer balanse i laget, rett og slett.

På papiret ser en midtbane bestående av Matic, Pogba og Bruno knallbra ut. Kanskje en av ligaens aller, aller beste.. men den trioen har vist seg å ikke fungere i det hele tatt. Jeg ser gjerne at Fred får litt mer tillit fremover, hvertfall til Pogba kommer seg i form.

Hvis man ser på laget vi startet med på lørdag og deretter tar en titt på laget til Brighton, så er det helt utrolig å tenke på at Brighton rundspilte gjennom 90 minutter. Helt seriøst fra første spark på ballen. Det er etter slike kamper jeg mister troen på Solskjær. Nå håper jeg Sancho skriver under i løpet av uken og at vi får en positiv opplevelse mot Spurs neste helg, som etter all sannsynlighet må spille uten Son. Og at jeg i slutten av neste måned er litt mer optimist mtp Solskjær som manager.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg synes OGS gjør rett i bruke Pogba. Pogba er en av de beste, men er den spilleren som har hatt den dårligste oppkjøringen pga coronasmitte. Det er viktig å få han i gang, og jeg er overbevist om at han kommer til å levere så fort han har fått spilt en 5-6-kamper.
Post Reply