[PL] Manchester United - Crystal Palace

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Det er ikke lett å være midtstopper mot lynraske kontringsspillere når midtbanespillerne våre gir bort ballen i farlige posisjoner, noe spesielt Pogba gjorde ved noen anledninger i dag. Når det er sagt så tror jeg vi alle begynner å bli veldig lei av at Lindelöf er involvert hver gang vi slipper inn mål.
Uansett var dagens tap et kollektivt tap. Ikke 1 eneste utespiller leverte til godkjent i dag, det var noen som ville mer enn andre, men dette var ekstremt dårlig.

Andre lag klarer i alle fall å skape sjanser på dårlige dager, mens vi er bare elendig på absolutt alt. Jeg er sikker på at Rashford og Martial kunne fått til noe om de hadde blitt satt opp i gode situasjoner, men det ble de ikke. Neste helg venter et Brighton som imponerte mot Chelsea sist helg og som tapte noe ufortjent. Jeg blir langt ifra overrasket om vi står med 2 tap på 2 kamper spilt etter neste helg.

Få inn van de Beek og Greenwood fra start, det må være en grei begynnelse. I tillegg trenger dette laget en spiller som Matic. Jeg ser derfor gjerne at serberen starter neste match. Jeg liker McTominay, men ikke i den rollen som han spilte i dag.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Maguire, hvor var han i dag? Shaw følger jo ikke med på 0-1, Lindelöf var ikke alene om elendigheten bak der. Jeg var spent på alle lagdeler før kampen, og ingen av dem leverte noe som helst, bortsett fra noen skudd utenfra, vi kunne jo også ha scora på Greenwood og Lindelöfs muligheter, men bare han som burde starta kampen klarte å putte ballen i mål.

OGS tok ut et lag han mente var best skikket regner jeg med, men jeg skjønte ikke uttaket...Selvfølgelig ikke sikkert det hadde blitt poeng uansett med annet lag.

Det spennende nå er å se laget om ei uke...Bruno har hatt en dalende kurve etter en fantastisk periode fra januar og utover. Pogba er bare ikke til å forstå, McTominay er en begrenset spiller spør du meg, han har attitude og vilje, det skal han ha.

Fred, Matic og vdB bør få sjansen. Men så er det Fred da, best når han spiller fast...Noe han ikke kommer til å gjøre.

Jeg håper jo at de antatt beste/stjernene skal heve seg, men formen til f.eks Pogba, Bruno og Rashford i en lengre periode nå gir ingen spesiell stor tro på dette.
LUHG!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Begredelig og svakt, man skjønner jo hvorfor mange mener at United trenger en ny stopper ved siden av Maguiere. Dagens kamp viser nettopp av Lindeløf er svak på sitt dårligste. Han er en spiller som spiller seg opp i løpet av sesongen. Men han har tydelige svakheter, han er ikke top noch. Savnet også Matic i dag, hvor var han? No offense men Scott fra start så har vi vel ikke så god stats? Altså seiersprosenten med han er vel vesentlig lavere?

Generelt en svak kamp, ingenting stemte mye å ta tak i denne kampen. Dette vakke bra, 3 mål på hjemmebane..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Giggs og Wright om kampen, og mye om VAR

LUHG!

United91
Posts: 1
Joined: 20 Sep 2020, 00:28

Dette var grusomt å se på! Gjennom hele sommeren har jeg følt at United som klubb har hatt fokus på feil sted. Brukt alt for mye tid og energi på en overgang som i grunn ikke er nødvendig. Sikter følgelig til Jadon Sancho overgangen. I flere sesonger nå har jeg mast om at United er nødt til å signere nye midtstoppere! De vi har i dag holder rett og slett ikke mål. Ærlig talt hvor vanskelig er det å signere en god midtstopper i dagens marked? Jeg kan ramse opp 50 stk som er bedre enn både Lindelof og Maguire. Hva hjelper det å hente Sancho hvis forsvaret vårt slipper inn 3-4 mål hver kamp? Det er rett og slett skandale! Tenk at Maguire faktisk var dyrere enn Van Dijk, det er til å grine av :hah:
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Jeg fikk bare se første omgang av kampen, det var ikke det store. United var ikke påskrudd i det hele tatt i starten av kampen. Etter målet til CP så overtok etter hvert United ball innhav. Men her fal United tilbake til gamle synder, med alt for liten bevegelse, og det gikk alt for sent. CP var farlige på kontringer.
Andre omgang har jeg ikke sett, men det var ingen höjdare har jeg forstått.
Har sett referat fra kampen, og det var synd atnår endelig DDG reddet et straffespark igjen, så ble tatt om igjen. Jaggu skarpt syn han linjedommeren 😊.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 20 Sep 2020, 00:00 Giggs og Wright om kampen, og mye om VAR

Ok regler er regler, selv om jeg synes den er brutal den straffen. Så kort avstand, man har ikke sjanse i de fleste tilfeller å ta bort handen.
Lurer på hva VAR sin unnskyldning er etter Arsenal - WH kampen er, der det ikke ble straffe nå ballen traff armen på tre meters avstand. Her har VAR forsatt en jobb å gjøre, med å kjøre en konsekvent linje.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Ja, det er jo fortsatt VAR-krise, blir ikke praktisert likt...Lite som gikk Uniteds vei. Både spillet laget presterte og dommergjengen gjorde sitt til at Palace ble for gode...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Her er match-analysen og ikke bare VAR-praten.

LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Det viser med tydelighet hvor hjernedøde disse nye reglene er. Det var akkurat samme sirkuset i Serie A i fjor, med straffer i nær sagt hver eneste kamp. Ofte fordi ballen traff en hånd, uansett hvor lite spilleren visste om det. Så tar selvsagt PL i sin grenseløse visdom inn samme idiotiet, og i første runde har vi flere slike situasjoner, og nå også med United. Og det blir MANGE slike straffer på helt uskyldige situasjoner. Dette har veldig lite med fotball å gjøre, og rokker ved rettferdighetsfølelsen.

Det kommer til å være spillere som forsøker å utnytte dette, ved å lobbe ballen opp i hånden på forsvarere. Og de kommer til å få straffe på det. Sikkert ikke hver gang, men det vil skje. Mark my words.

Og nå skal de jaggu meg begynne med millimeter-målinger av føtter på straffespark også. Hva med spillere som løper inn i boksen under straffesparket? Skal vi måle millimetere der også? Ta opp igjen straffesparket 3-4 ganger kanskje?

Dette er komplett idioti, og det er ikke bare United det har gått ut over. Akkurat som med offsides og VAR generelt forrige sesong, så blir dette et flaut sirkus og et diskusjonstema hver uke.

Jeg savner kjernefotballen, den ærlige fotballen - både fra spillere, dommere og regelverk.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Hadde uansett type preseason tro på at gutta var såpass fokuserte at dem skulle ro i land en 3 poenger. Det er så utrolig viktig å legge slike tap bak seg etter fjorårsesongen. Men den gang ei, tlbake til start.

Laguttaket skjønte jeg lite av. James er en av disse. Det sies at han har hatt en god "sommer" men hvorfor ? De få kampene i starten av United karrieren hvor han gjorde det godt var på venstrekant hvorpå han kunne skjære innover og skyte eller slå legg. Fra høyre virker han svært usikker og lite komfortabel. Greenwood er mer innvolvert med ball og kommer til avslutninger.

Lindeløf, jeg vil så fælt at han skal lykkes. Nå ser det ut til at OGS og Co virkelig må få opp dampen i jakten på ny stopper. Dessverre.

VAR; jeg orker ikke starte engang. :sad:
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Både Lindelöf og Maguire sliter, og du kan godt si at begge burde vært byttet ut. Men realistisk snakker vi om én, og da må svensken ryke. Vi trenger sårt en rask, sterk og atletisk stopper som kan ta seg av duellspill og ta ut bakromspasninger, mens Maguire kan sope opp rundt og være spillstarter. Bailly er jo riktig type, men han klarer verken holde seg frisk eller feilfri.

Hvorfor spilte ikke Williams for AWB? Nå synes jeg for så vidt at Mensah spilte opp mot sitt beste (som ikke så mye, dessverre), men jeg trodde vi jaktet venstreback slik at Willams kunne skifte side og være backup for AWB?

Ellers synes jeg mange er for strenge med Bruno etter denne kampen. Han har spilt mye bedre enn dette, men han er fortsatt sentral i bortimot alt de lille vi skaper, og den eneste som gjør noe annet enn å trille ball på tvers fra ving til ving. Tar på seg mye arbeid oppe og nede, noe som var nødvendig med en Pogba som ikke giddet eller maktet (fyren har nettopp hatt korona, hvorfor starter han?). Vår beste sammen med DDG, tross alt.

Kampen under ett minnet altfor mye om det vi så i fjor høst, med fantasiløs stanging mot et lavtliggende lag, i tillegg så det mye verre ut defensivt. Med tanke på oppladningen skal laget skal få en kamp eller to til før det er noe poeng å analysere på alvor, men det var bekymrinsverdig. Vi trenger åpenbart forsterkninger, men dette var tross alt laget som tok flest poeng i PL fra februar og ut, så det bør være godt nok til å vinne kamper som dette.
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Heldig enig. For øvrig synes jeg ikke dette var en "happy monday" :(
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Haha :D

Jeg hater å diskutere VAR og dommeravgjørelser, og det var definitivt ikke derfor vi tapte i helga - men skjønner ikke hvorfor det nesten ikke har vært snakk om straffesituasjonen med Pogba. Det kan vel knapt finnes klarere bevis på at han blir hindret enn at skoa hans ligger igjen i gresset? Om McCarthy hadde intensjon om å felle ham er irrelevant, han tråkker på foten til Pogba og hindrer ham. Klink straffe, og ufattelig at den ikke tas når skoa ligger der som en rykende pistol av et bevis...
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Jeg har lenge gjort det klart at jeg mener Solskjær ikke hører hjemme i en klubb som vil kjempe om gull i Premier League, og lørdagen befestet bare dette. Man kan skylde på kort pre season (Wolves hadde samme preseason og vant enkelt mot Sheffield), man kan skylde på manglende spillerkjøp etc., men for meg så ikke dette veldig annerledes ut fra kampene mot slutten av 19/20: Et uorganisert lag over hele fjøla.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Troppen til United(uavhengig av kjøp/salg) er langt bedre enn CP sin. Sånn sett skulle og burde dem vunnet denne kampen uten å måtte heseblesende jakte. Å la CP skåre 3 mål på Trafford... Hjelpes!
Post Reply