[EL] Manchester United - FC København

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Manchester United

Mandag 17.02.2019 kl 21:00

Europa League
Spilles i Køln (TYS).



Head to head:
Kamper spilt: 2
Man Utd seire: 1
Uavgjort: 0
United Tap: 1


Pressekonferanse:
// Kommer //


Ny kamp! Det skal kun spilles 1 kamp nå, og kampen går på nøytral bane. Vi har møtt FCK to ganger før, det endte med seier 3 - 0 på OT og 0 - 1 tap i parken ( 2006) Solskjær spilte faktisk den kampen.
FCK ledes av Ståle Solbakken, så det blir en norsk duell. Det er ingen tvil om at vi er favoritter her. Det er en kamp vi skal og bør vinne. Rett og slett fordi vi har mer kvalitet i alle ledd.
Selv reservene våre bør være bedre enn FCK. Siden det kun er en kamp som skal spilles og ikke to så er det store muligheter at vi kommer til å toppe litt mer.

Jeg håper vi blander litt, og gir de som ikke har spilt så mye fra før slik som vi gjorde i forrige match. Men den ledet vi 5 - 0. Jeg har en følelse at Solskjær vil ønske å stille sterkt.

Cola

Skjermbilde 2020-08-06 kl. 13.18.27.png
Skjermbilde 2020-08-06 kl. 13.18.27.png (102.54 KiB) Viewed 2814 times
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

offside wrote: 07 Aug 2020, 14:24 Jeg håper vi blander litt, og gir de som ikke har spilt så mye fra før slik som vi gjorde i forrige match. Men den ledet vi 5 - 0. Jeg har en følelse at Solskjær vil ønske å stille sterkt.
Tror du får rett, jeg håper på blanding selv, men tør OGS ? Neppe, stor prestisje, evt. å ryke for Solbakken blir flaut for Solskjær. Og som du sier så har OGS tapt for danskene før...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg synes OGS bør bruke B-laget igjen. Vi må ikke glemme at det var B-laget som moste LASK Linz 5-0. Men Bruno var med den gangen. Han blir sikkert med denne gangen også mot FCK. Men spesielt flere fra XI, trengs ikke.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Nydelig kamptråd [mention]offside[/mention].

Jeg tror Solskjær topper laget.
Han vil vinne denne pokalen :champion:

United med toppet lag skal være klare favoritter mot nr 2 i Superligaen.
Men, i en oneoff kan alt skje.

De to managerne kjenner hverandre godt.

Jeg har skrevet noen ord om United’s danske motstander.

FC KØBENHAVN

Fc København ble stiftet 1 juli 1992.
Klubben fra ‘Kongens by’ er en fusjonsklubb.
KB - Kjøbenhavns Boldklub fra Frederiksberg og B 1903 fra Gentofte fusjonerte.

KB er/var den eldste fotballklubben utenfor Storbritannia, stiftet alt i 1876.

KB hadde hele 15 seriemesterskap, dansk rekord.
B 1903 hadde 7 seriemesterskap.

Fc København har 13 seriemesterskap og 8 pokalseiere (cupmesterskap) på 12 finaler.

I 1997 kom forretningsmannen Flemming Østergaard med i styret.
Med ham har Fc København med årene vokst seg til den største klubben i Skandinavia.
Fc København har de høyeste tilskuerantallene i Skandinavia.

‘Løverne’ har spilt 8 matcher mot engelsk motstand i E-cupen.
Det har gitt 1-3-5.
Den ene seieren kom faktisk mot Manchester United med 1-0 i Parken i CL’s gruppespill 2006/07.
United vant 3-0 på Old Trafford.

Første gang hovedstadsklubben møtte engelsk motstand var i den nå ‘avdøde’ Cupvinnercupen.
FcK møtte Chelsea i 2 runde 1998/99, og imponerte med 1-1 på Stamford Bridge.
Det var forøvrig den sesongen Chelsea møtte tre skandinaviske klubber i CvC.
Helsingborg i 1 runde.
København i 2 runde.
Vålerenga i kvartfinalen.
På denne tiden hadde ikke FcK det store publikummet de har nå.
Både Helsingborg og København hadde kun med seg ett hundretalls supportere til Stamford Bridge.
Vålerenga tok med seg 4.000 mann som danset jenka så tribunene ristet, og ble kåret av Chelsea til tiårets beste bortesupport der.
Chelsea fansen ønsket å lære seg de humoristiske og slagferdige sangene til Enga.
Og noen dager senere brukte de ett par av dem i FA cupmatchen mot Man United på Stamford Bridge.

Da FcK møtte United i 2006/07 hadde de med seg et mye større følge, og mange vil huske at de laget bra liv på Old Trafford den gang.

Ståle Solbakken trener som kjent «løverne», og har gjort det i to perioder.
Fra 2006-2011 og fra 2013 - >

Innimellom der trente han Wolves og 1Fc Köln.

Matchen går i Köln, og Solbakken er derfor godt kjent med Müngersdorfer, eller Rhein Energie Stadion som den heter nå.

Köln er en by i et av Europas største urbane områder - Ruhr.
Köln er hjemmehørende i Rhindalen.
Det samme er Düsseldorf der vinneren her spiller semifinale.

Finalen går på Rhein Energie Stadion, eller Müngersdorfer som er navnet jeg fremdeles bruker.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 08 Aug 2020, 21:49 Det var forøvrig den sesongen Chelsea møtte tre skandinaviske klubber i CvC.
Helsingborg i 1 runde.
København i 2 runde.
Vålerenga i kvartfinalen.
Det hadde jeg nesten helt glemt, Vålerenga kom ganske langt det året med en ung Carew i bresjen. Det het vel da cup vinner cupen.

Cola

Pink Final wrote: 08 Aug 2020, 21:49 Vålerenga tok med seg 4.000 mann som danset jenka så tribunene ristet, og ble kåret av Chelsea til tiårets beste bortesupport der.
Chelsea fansen ønsket å lære seg de humoristiske og slagferdige sangene til Enga.
Og noen dager senere brukte de ett par av dem i FA cupmatchen mot Man United på Stamford Bridge.
Husker dette veldig godt :-)
Herlig
Takker for på minnelsen [mention]Pink Final[/mention]
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Når United tapte tilbake i 06/07 spilte Ole G sammen med Rooney og Ronaldo på topp, tidligere Aston Villa-spiss Allbäck ble matchvinner. O`Shea burde ha putta på en fin pasning fra Solskjær.

I 3-0-kampen på Old Trafford putta Scholes, O`Shea og Richardson, 3-0 i morgen og? Fernandes, Martial og Greenwood.

Gleder meg til kampen, kan bli en liten nøtt å knekke danskene. Men håper United er fulle av energi og spilleglede.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fin fyr :D

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er jo flust med United-fans i troppen til FCK, Solbakken må be dem om å fokusere på eget lag :hah:

Blir nok toppet lag ja, men jeg prøver på en liten vri bak der.
LUHG!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Laget:

Manchester United: Sergio Romero – Aaron Wan-Bissaka, Eric Bailly, Harry Maguire (C), Brandon Williams – Fred, Paul Pogba – Mason Greenwood, Bruno Fernandes, Marcus Rashford – Anthony Martial.

Innbyttere: De Gea, Lindelöf, Mata, Lingard, Pereira, James, Fosu-Mensah, Ighalo, Matic, McTominay, Chong, Mengi.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Solskjær lurte oss igjen, skulle putta inn Bailly au.

I grunn logisk det laget her. Artig at Fred får sjansen :thumb_up:
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Enig, veldig bra at Fred får en kamp fra start på midtbanen med Pogba og Bruno! Både for denne kampen (kan vel tillate oss å være hakket mer offensive mot FC København enn vi pleier...) og for neste sesong (vi trenger at Ole finner en bra måte å bruke Fred og McTominay på i dette laget).
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Forferdelig åpning av Ras i kveld,treffer ikke med noe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fryktelig start...For varmt for dem eller? FCK virker ikke særlig plaget, og AWB får ei kanonkule i trynet...

nei, nå må de våkne...
LUHG!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg vet ikke om det er vi som er dårlige eller FCK som er gode... Men ja ikke bra dette.. Tenk om vi hadde møtt Bayern i kveld i CL.. Hjelpes...
Post Reply