[EL] Manchester United - FC København

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Resultatet teller mest ja, men kritikken i dag for min del går på holdninger, det virka ikke som man var klar til kamp rett og slett.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

United begynner slapt, om det skyldes tretthet, instrukser om å begynne rolig eller varmen er uklart.
Å spille intensiv fotball i 2x45 i 35c˚ er ihvertfall urealistisk å forvente.
København skaper to enorme sjanser i matchen - men Romero må faktisk ikke gjøre en eneste redning.
Fra 2 omgang og i begge ekstra omgangene har United full kontroll.
København legger seg dypt og kompakt, allikevel kommer United til mange STORE sjanser.
Først og fremst gjennom Martial som spilte en strålende match.
Skjønner ikke kommentarene over her som ville ha ham av banen.
For noen dribleferdigheter Martial har.
Han og Mata har også god forståelse seg imellom når Mata kommer inn.

Synes Fred også spilte godt, etter den fæle ballmisten på egen 16 meter.
Aggressiv og energisk og slår flere gode pasninger.
Men, han er ikke en holdene midtbanespiller.
Fred er bedre høyere i banen.

Jeg mener det er like viktig å hente en konkurrent til Matic som å få inn Sancho eller en annen kreativ spiller i angrep.

Både Matic og Lindelöf viser i går hvorfor de er førstevalg.
Ble en helt annen ro da disse to kom på.

Ellers liker jeg energien og innsatsen Williams legger ned.
Han gir seg aldri, var United’s beste i 1 omgang.
Men, jeg savner backer som kan tilby mer sluttprodukt offensivt.
Ingen innlegg fra Williams vel, og Wan-Bissaka slår ett innlegg i blinde.
Det ene innlegget kunne blitt farlig om han hadde hatt tid til å se opp, og vinkle ballen litt bakover.

Fullt fortjent seier, kunne blitt både 3 og 4 målsseier.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Bra oppsummert [mention]Pink Final[/mention], etter å ha summert kampen så er det ikke så halvgalt egentlig.

Joda vi skapte en del og keeperen til FCK redder det som kan reddes omtrent. Samt at vi hadde vel et stolpeskudd også.
Vi ser slitne ut, det er ikke rart det har vært intenst de siste månedene med match etter match.
Vi bruker stort sett samme lag hele tiden.

Det er derfor viktigheten av bredde i stallen kommer, og gårsdagens kamp viser hvorfor vi må handle!
Hvis vi skal konkurrere på alle fronter neste år, og i tillegg ut i Europa så må vi har en større bredde, så enkelt er det.

Matic var så klart god i går, det hjelper å få han innpå. Men mot de beste i Europa er jeg redd han blir temposvak.

En bønn til Ole, hent inn forsterkninger, vi skal ut på mange fronter til neste år.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

UEFA har gjort seg til en direkte konkurrent til nasjonenes forbund nå, ved å arrangere en haste-EL/CL på overtid av overtiden av sesongen.
Spillerne ser ut som de vil være alle andre steder enn i Køln akkurat nå, og i motsetning til et heltent FCK har United i praksis ikke noe annet å spille for enn et ubetydelig B-trofé på nivå med ligacupen.

Jeg mener fortsatt at United burde røket ut av denne turneringen med vilje, og det kom helt klart frem i går. Dette er totalt ødeleggende for 20/21-sesongen. Forventer å se følgende lag i semien:

De Gea
Dalot-Jones-Rojo-Williams
Pereira-Fred-McTominay
Mata-Ighalo-Lingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ser poenget mtp neste sesong og mangel på hvile.
Tror det fort blir brukt mot Solskjær også, om United skulle se slitne ut i 2020/21 (ikke direkte til deg [mention]Harry Greaves[/mention] ;) ).

Jeg tror som sagt Solskjær er veldig lysten på å vinne EL.
Det er riktignok ‘bare’ EL (som jeg selv synes har et visst jalla preg), men det er allikevel en europeisk tittel.

United er i sin 17 Europacup semifinale.
En mindre enn Liverpool med sine 18 semifinaler.
United har 7 finaler, Liverpool har 14.

Dessuten gir suksess i EL første seeding i CL.

Jeg er veldig lysten på suksess :champion: .
Hadde blitt skuffa om Solskjær nedprioriterte dette nå.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Seedingsystemet er ikke særlig relevant lengre. Spesielt nye storlag havner ofte langt nede på koeffisientlisten. City var vel 3./4.-seedet i de tre første årene de spilte CL? Dersom ting skjer som de kan skje, kan United få følgende gruppe selv om de vinner EL og får første seeding:

Manchester United
Barcelona
RB Leipzig
Inter

Jeg trodde i utgangspunktet at United kom til å slite med topp 4 neste år. Men ettersom United nå må belage seg på potensielt halvannen uke til med manglende ferie, føler jeg meg ganske sikker på at man i beste fall, med mye flaks, kan ende på en fjerdeplass kommende sesong. Liverpool, Leicester og Spurs har allerede hatt femten dager ferie, Arsenal 10 dager og Chelsea fikk fri i forrige uke.

Med en såpass svak stall, og når de i tillegg ikke får ferie, så skriver United bare sin egen dødsdom. Dette vil føre til slitasjeskader på allerede overbelastede spillere (Martial, Pogba, Rashford, Fernandes), og da vil man igjen måtte forholde seg til Pereira, Fred og Mata. Men nå er det kanskje allerede for sent, United burde ha røket ut i går.

Dette er faktisk noe som kan prege klubben i flere år fremover. Spurs sliter fortsatt med senskader på spillere som ble overbelastet i perioden 2017-2018. Mye av det samme skjedde der, lite rotasjon og for mange kamper på rappen (inkl. landskamper). At de fikk JM som trener var jo guds lykke for dem, nå slipper de i det minste å løpe i kampene. :hah:
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 11 Aug 2020, 07:49 Først og fremst gjennom Martial som spilte en strålende match.
Skjønner ikke kommentarene over her som ville ha ham av banen.
Føler meg truffet, så her må jeg svare. Du satt altså i går da det var spilt 70-75 minutter og tenkte "i dag har virkelig Martial vært strålende"??

Mata kom inn og forandret hele matchen. Linket opp med Martial flere ganger.
På overtid av ordinær tid kom Martial seg nesten til en god sjanse, men driblet litt for mye. Etter denne sjansen så det ut som han lå nede og tøyde en krampe, men det kunne han ikke gjort.. for i ekstraomgangene var det han (og selvfølgelig Mata) som så ut til å ha et ekstra gir inne.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 11 Aug 2020, 07:49 Men, jeg savner backer som kan tilby mer sluttprodukt offensivt.
Ingen innlegg fra Williams vel, og Wan-Bissaka slår ett innlegg i blinde.
Det ene innlegget kunne blitt farlig om han hadde hatt tid til å se opp, og vinkle ballen litt bakover.
Meget enig, United trenger forsterkninger/andre typer imo. Jeg liker Shaw, Williams og Wan-Bissaka, men det mangler noe. Mange lag vi skal måle oss mot har backer som angrepsvåpen, både i England og alle de andre store ligaer.
Pink Final wrote: 11 Aug 2020, 07:49 Først og fremst gjennom Martial som spilte en strålende match.
Her refererer jeg til [mention]Lingard[/mention] sitt svar, men det er helt greit at man ser forskjellig på en spillers opptreden i kamp. Martial hadde en glimrende avslutning på kampen. Før det så var det dårlig kroppsholdning, han virket enten sliten eller furten, akkurat som Rashford. At Rashford spilte 113 minutter er for meg en gåte.

Ellers så vant jo MUFC kampen fortjent, men det var tråkig at man måtte ha 120 min. Dette laget hadde hatt godt av kun 90.

Jeg deler faktisk bekymringen og er mye enig ellers med redaktør Langerød i hans tanker på United.no i dag.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Harry Greaves wrote: 11 Aug 2020, 10:07 Seedingsystemet er ikke særlig relevant lengre.
Støtter hele posten din, men siterer ikke hele. Jeg deler bekymringen ang. neste sesong. Og det med seedingen.

Jeg hadde håpet at OGS brukte reservene i EL etter at CL ble sikret gjennom topp 4. Umulig å vite selvsagt, men tror laget som slo LASK kunne vunnet mot FCK også, de har overskudd de som spilte der.

Men United ønsker en tittel forståelig nok, men er det så smart å gå all in for EL...Nytelse blir det om vi skulle møte Inter i finalen og vinne, og Inter merker kjøret de også. Men det er ikke spesielt viktig å vinne denne pokalen sånn som situasjonen er med kamper i ett året rundt...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 11 Aug 2020, 20:58 Jeg hadde håpet at OGS brukte reservene i EL etter at CL ble sikret gjennom topp 4. Umulig å vite selvsagt, men tror laget som slo LASK kunne vunnet mot FCK også, de har overskudd de som spilte der.
Dette er jeg helt enig i [mention]Blodfink[/mention]. Ville også lagt til at United - etter min mening - hadde ingenting å tape med å sende B-laget mot FCK. Med seier ville de fått en boost, samtidig som XI fikk en forlenget pause. Og taper de? Da får alle pause...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Har hørt i etterkant, og mulig noen av dere har nevnt det, men det var visstnok ekstremt varmt (varmt og høy luftfuktighet), og at spillerne sleit voldsomt pga. det. Jeg så Wolves og Sevilla dagen etterpå, og det var ikke spesielt høyt tempo der heller. Så mulig at prestasjonene lyver litt. Det vil ta tid å bli akklimatisert dersom varmen vedvarer, men man burde nok se en forbedring til neste kamp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, varmen har nok sitt å si, Sevilla takla det bedre enn Wolves naturlig nok kanskje, blir tøft i semien :yikes:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]Lingard[/mention] og [mention]Blodfink[/mention].
Først av alt, beklager sent svar - ikke meningen å ikke stå for hva jeg skrev ang Martial.

I første omgang spilte hele laget svakt - jeg synes selv Williams kom best fra det da - herlig innsats og fightervilje.
Ellers var ikke Martial værre enn de andre synes jeg.
Fc København begynte aggressivt, og United som lag virket tafatte den første 1/2 timen.

Jeg synes Martial gjorde en del bra i 2 omgang, FØR Mata kom på.
Hadde noen gode pasninger, bl.a til Pogba og ett par gode vendinger.
Så god som Martial er for tiden må jeg si at det var vanskelig å forstå at noen ville bytte ham ut.
Ser jeg er i mindretall her inne.

Jeg kommenterte jo ikke her under matchen, men dagen etterpå.
Da er man gjerne litt roligere enn under match.

Som [mention]Blodfink[/mention] skriver ser man gjerne matchene litt forskjellig.
Det lyser ikke minst igjennom på United.no’s spillerbørs.

Jeg angrer litt på at jeg skrev det setningen om Martial her inne - fordi det indirekte/direkte ble kritikk av dere som skrev at han burde byttes ut.

Burde ha skrevet det i komm feltet på United.no i stedet.

Har kommet dit at jeg blir litt sår på kritikk av spillerne på laget.
Ikke fordi jeg er en bedre supporter.
Kanskje er jeg en dårligere supporter?

Er bare så lei av kritikk på United’s spillere på United.no’s komm felt.
Ting går ganske bra nå imo.
Ingen spillere leverer topp hele tiden.
Men, flere har levert svært bra over tid nå - ikke minst Martial.
Jeg mente aldri at han burde byttes ut mot København.
Rashford, ja - Martial, nei.

Vil avslutte med å beklage at jeg lot min frustrasjon gå utover dere her på denne siden :loveblush:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 12 Aug 2020, 21:05 Kanskje er jeg en dårligere supporter?

Er bare så lei av kritikk på United’s spillere på United.no’s komm felt.
Ting går ganske bra nå imo.
Ingen spillere leverer topp hele tiden.
Men, flere har levert svært bra over tid nå - ikke minst Martial.
Jeg mente aldri at han burde byttes ut mot København.
Rashford, ja - Martial, nei.

Vil avslutte med å beklage at jeg lot min frustrasjon gå utover dere her på denne siden
Tror nok alle vil påstå at du er en 110% god supporter, så jeg er ikke enig at du er en dårlif supporter
Enig med deg ang komm felt på United.no
Ang Rashford bytte ut og ikke Martial, også 100% enig
Og synes IKKE du skal beklage deg.

Vi har alle våre synspunkter, og hvis vi ikke kan diskutere hva vi mener, så kan vi heller ikke bli bedre.
Men tror nok trener apparatet til MU vet mere en vi supportere vet ang veien videre ang div spillere etc.

Jeg liker stort sett alltid det du kommer med :-)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 12 Aug 2020, 22:53 Ang Rashford bytte ut og ikke Martial, også 100% enig
Og synes IKKE du skal beklage deg.
Takk for hyggelige ord.
Nei, jeg beklager ikke meningen min.
En formspiller som Martial skal ikke av, selv om han i likhet med de andre begynte matchen labert.

Det jeg beklager er at jeg tok ut min frustrasjon her inne - da dette er et forum med seriøse brukere.
Pluss at de andre skrev under match, mens jeg skrev dagen etterpå.
Under match uttrykker man seg gjerne sterkere.

Er ganske frustrert over alle enkeltspillere som får gjennomgå - Lindelöf, Fred, Lingard, de Gea m.fl.
Men, det er komm feltet på United.no som frustrerer.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 12 Aug 2020, 21:05 Så god som Martial er for tiden må jeg si at det var vanskelig å forstå at noen ville bytte ham ut.
Blir bare kjedelig hvis man alltid er enige. :D
Vi er enige om at Rashford kanskje var den som burde blitt tatt av banen først. Han var på et helt ekstremt nivå før han ble skadet, men han har slitt etter Corona-pausen. Derfor er det litt dumt at det alltid er unggutter som f. eks Greenwood som må vike, nå var også nevnte Mason anonym, men unggutten er direkte livsfarlig på siste tredjedel og trenger bare de rette ballene, men det er ikke alltid han får disse.

Jeg synes det var få lyspunkter i løpet av de første minuttene og det var derfor jeg ønsket endringer i angrepet. Greenwood --> Mata var selvfølgelig et klokt og fornuftig bytte, men jeg er litt lei av at stjernespillere som Rashford, Bruno og Martial ikke leverer. De leverte litt dårlig på en forskjellig måte. Martial har veldig anonym før Mata kom inn og det var derfor jeg tenkte at Ighalo kunne komme inn og gjøre noe annerledes. Det kan selvfølgelig virke dumt i ettertid når man fikk se hvor god Martial faktisk kan være i ekstraomgangene. Bruno er alltid mye involvert, men han kan være veldig unøyaktig med pasningene. Selvfølgelig kommer dette av at han prøver på de vanskelige tingene ofte, men i det siste har han slurvet litt med de lette pasningene også og da ser det ikke bra ut. Han virker sliten.. men fortsatt sikkerheten selv fra 11-meteren og deilig er det. For en spiller han er. Spørs om det ikke blir Bruno-drakt på meg denne sesongen.

Rashford er som regel involvert i spillet, men med variert hell. Dårlige avleveringer osv.

Og.. jeg vet også at det er vanskelig å spille spiss og gjøre en god jobb når resten av laget ikke fungerer, men som sagt, det var derfor jeg tenkte at en endring eller to kunne være fornuftig.

Cola

Pink Final wrote: 13 Aug 2020, 00:17 Er ganske frustrert over alle enkeltspillere som får gjennomgå - Lindelöf, Fred, Lingard, de Gea m.fl.
Har selv vært oppgitt over Lindelöf, kanskje pga av all mulig kritikk ang han på diverse forum,
men det jeg så i 2. omgang når han kom inn, det jeg så var hvorfor OGS bruker han sammen med vår kaptein
Ang Martial, vi har sett at han scorer i de siste kampene, men kanskje ikke jobber like mye tilbake som Rashford.
Hvor mange husker Odd Iversen, en av de beste spissene i Norge i gamle dager, han lå kun i midt sirkelen.
Og ingen kritiserte han for det, og han var 110% i angrep når laget hans vant ballen
Lingard wrote: 13 Aug 2020, 01:35
Vi er enige om at Rashford kanskje var den som burde blitt tatt av banen først.
Absolutt, jeg har sansen for han, ikke bare for det han gjør utenfor banen, men også at han er oppvokst i MU
Men vi må huske på at dette gjelder å vinne matcher, personlig så synes jeg Rashford har vært anonym siden oppstarten.
Kanskje pga av hans "jobb/oppfølging" av alle rundt han i samfunnet. Som jeg setter STOR pris på hans engasjement.
Lingard wrote: 13 Aug 2020, 01:35 Derfor er det litt dumt at det alltid er unggutter som f. eks Greenwood som må vike, nå var også nevnte Mason anonym, men unggutten er direkte livsfarlig på siste tredjedel og trenger bare de rette ballene, men det er ikke alltid han får disse.
Hvorfor ble Greenwood byttet ut, min mening etter 25 minutter bytt ut Rashford, selv om jeg har sansen for han.
Men vi så på den tiden Mason spilte, og hva han kunne utføre.
Så er det ting som vi supportere ikke vet, følte Mason seg kjørt etter 1. omgang, hva snakket OGS med dem i pausen....?
Lingard wrote: 13 Aug 2020, 01:35 Jeg synes det var få lyspunkter i løpet av de første minuttene og det var derfor jeg ønsket endringer i angrepet. Greenwood --> Mata var selvfølgelig et klokt og fornuftig bytte, men jeg er litt lei av at stjernespillere som Rashford, Bruno og Martial ikke leverer.
Mata er en spiller som jeg personlig føler, spiller for navnet foran på drakta.
Og han har erfaring, jeg skal også bøye meg i støvet og si at han har ikke den hastigheten vi ønsker.
Skal vi velge mellom Magnus Carlsen (sjakk) eller Usain Bolt?
Jeg tar 10 av 10 ganger Mata, dette pga av at han ser trekk forover og vi trenger spillere med erfaring i troppen.
Og har fått inn DNA´et til MU, og jeg tror at han fortsetter karriere sin på akademiet til MU, muligens senere i trener troppen til OGS

OK, nå har jeg gjort ting jeg ikke kan.
1) Prøve å sitere fler i samme innlegg
2) Fortelle/mene noe til de jeg vet har 250% mere greie på fotball, MU og PL en jeg noen gang vil klare og komme på samme høyde med.

!) Føler at jeg aldri for gammel til å høre, og lære noe nytt.
Post Reply