[EL] Manchester United - Lask Linz (05.08.2020)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Hareide er inne på noe når han sier at Bailly er den eneste som har meldt seg på A-laget i 1. omg. Regner med at de får beskjed i pausen om at det må opp noen hakk.

Kantene våre holder heller ikke god nok standard foreløpig, som Hangeland var inne på.

Romero solid ja.

Og en god start på 2.omg. (bortsett fra at LASK leder nå)...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

For en scoring. Nesten umulig å verge seg mot.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Bare flaks at Lingard scorer der. Min påstand er at det er selvmål. United har vært sjokkerende dårlig i alle alene-mot-keeper-sjanser denne sesongen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Lingard venter nesten for lenge, backen som styrer ballen i mål, men flott at det ble scoring. Fin pasning av Mata på 1.touch
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Og der demonstrerte Williams hvorfor jeg mener han er bedre på høyre back....
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
United mistet mye av flyten med byttene sine.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Skal si Pereira viser gode takter
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Mengi og Martial inn, Fosu-Mensah og Daniel James ut.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 05 Aug 2020, 22:43 Mengi og Martial inn, Fosu-Mensah og Daniel James ut.
James ut var i seneste laget synes jeg. Han har ikke vært god.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Pereira gjorde en del fint, Chong og Mengi kom fint fra det og. Bra det ble seier, to assist av Mata, men ikke kjempekamp ellers av spanjolen.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Synes Mata var god i en times tid, så falt han veldig av.

Merkelig å bytte av Lingard, når James spilte så dårlig som han gjorde.

OGS må gjerne starte med samme lag i neste kamp, men bør bytte Pereira inn for James.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Ja, Mata gjorde det ikke så galt når jeg får summet meg, men varierer. McT var fryktelig rusten
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Grei kamp, er glad vi ikke vil måtte bruke mange av disse reservene altfor mye til neste år. Da havner vi fort utenfor topp 4. Gøy å gå spille denne turneringen uten press.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17425

Første omgang var svak.
En gjeng med spillere som verken var samspilte eller gode hver for seg.

Starten av 2 omgang var oppløftende.
Moro å se på Jesse Lingard da.
Unner ham virkelig litt medgang.

Chong med positivt innhopp.

Tre brannfakler :fire:

1 Jeg tror de Gea kunne tatt LASK scoringen.
Han står ofte helt inne på streken, og har lengre rekkevidde.
Skriver ikke at det var dårlig av Romero.
Mener bare at han sto lengre ut enn de Gea pleier, og ikke har samme rekkevidde.

Ellers gjør Romero et par inngrepener i feltet som de Gea trolig ikke ville gjort.
De har litt ulik stil som keepere.

2 Maguire treffer omtrent aldri mål med sine headinger.
Hva er greia?
Han vinner jo duellene, og treffer ballen.
Ser ut som han header med oversiden av hodet/panna.
Kommer ikke over ballen.

Ellers er Maguire en bauta av en stopper.
Utrolig viktig for dette laget.

3 Dan James har mye å tilby.
Han viser flere ganger hvor farlig han kan være som kontringsspiller med farten sin.
Han gir absolutt alt i disse løpsduellene.
Han er også flink til å orientere seg.

Men, som flere skriver på ulike sosiale medier - sluttproduktet er svakt.

Bare for å understreke.
Jeg skriver ikke at Romero er dårlig, men jeg mener David de Gea kunne tatt den ballen.

Jeg skriver ikke at Maguire er dårlig, men han er ikke farlig på offensiv dødball mtp alle hodeduellene han vinner.
Burde kanskje studert hvordan Vidic pleide å angripe ballen.
Maguire ser ofte ut som han kommer litt bakpå i offensive hodedueller.

Jeg skriver ikke at James spilte bra.
Men, jeg synes matchen i går viste det store potensialet han tross alt besitter som kontringsving.
Helsvart match hadde han ikke.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Jepp, Maguire må få orden på de hodestøtene sine. Treffer jo mål 1 av 10 maks...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2561
Liker mottatt: 10432

Både Chong og Pereira var gode og overrasket positivt da de kom inn.

Egentlig mest skuffet over McTominay, som har vært svak etter korona-pausen og minner mest om den middels spilleren han var da han først kom inn i laget. Han virker jo som en seriøs type som holder seg i form, så jeg hadde egentlig trodd han kom til å være ekstremt godt forberedt da fotballen startet igjen. Kan vel hende at selvtilliten har fått seg en liten trøkk i og med at han er kommet lenger bak i køen. Per nå ligger han et godt stykke bak både Matic og Pogba.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18982

Ryder wrote: 06 Aug 2020, 15:09 Kan vel hende at selvtilliten har fått seg en liten trøkk i og med at han er kommet lenger bak i køen
Tenker også at han har landa med et brak, ny kontrakt og rett på benken. Men det er en riktig avgjørelse av Solskjær, McT har jo en krigermentalitet, det er styrken hans. Ellers vet jeg ikke helt om han utvikler seg til å bli den klassespilleren man ønsker seg. Men tiden vil vise.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Pink Final wrote: 06 Aug 2020, 09:36 Tre brannfakler

1 Jeg tror de Gea kunne tatt LASK scoringen.
Han står ofte helt inne på streken, og har lengre rekkevidde.
Skriver ikke at det var dårlig av Romero.
Mener bare at han sto lengre ut enn de Gea pleier, og ikke har samme rekkevidde.

Ellers gjør Romero et par inngrepener i feltet som de Gea trolig ikke ville gjort.
De har litt ulik stil som keepere.
Tja, litt vanskelig å si. De er ulike som keepere, ingen tvil om det.. men grunnen til at keepere står litt ut ifra målet er jo nettopp fordi at de skal klare å redde skudd som fyker helt opp i vinkelen. Hvis David de Gea hadde stått på streken, så tror jeg ikke han hadde hatt noen bedre sjans, men igjen.. det hele kommer litt an på når de ser ballen og utgangen til skuddet.
Pink Final wrote: 06 Aug 2020, 09:362 Maguire treffer omtrent aldri mål med sine headinger.
Hva er greia?
Han vinner jo duellene, og treffer ballen.
Ser ut som han header med oversiden av hodet/panna.
Kommer ikke over ballen.

Ellers er Maguire en bauta av en stopper.
Utrolig viktig for dette laget.
Det virker ikke som han kommer godt nok over ballen, som du er inne på. Det har likevel blitt en del bedre etter Fernandes sin ankomst, selv om målene fortsatt uteblir. Vi får krysse fingrene for at han klarer å stange inn noen kasser neste sesong. Det spørs litt hvordan cornerne og frisparkene blir slått også. Maguire er vel ofte den høyeste spillerne på banen og derfor kan cornerne (og kanskje spesielt frisparkene?) bli slått med mer luft enn nødvendig, fordi det da er større sjans for at Maguire vinner? Aner ikke.. men Vidic var i alle fall mye flinkere til å komme inn med fart, synes jeg. Og "timing" er vel det aller viktigste.. der f. eks Tim Cahill var i egen klasse.

van Dijk avslutter mange av dødballene til Liverpool, men han har vel ikke vært like målfarlig denne sesongen, som det han var i fjor? Litt usikker, men jeg synes uansett at også han er flinkere til å komme inn med fart.. sånn at det som regel blir svært farlig når han kommer først på ballen.

Maguire har gjort en del rare ting denne sesongen, men han er utvilsomt en god midtstopper.. og kan garantert komme opp på et enda høyere nivå om han får seg en bedre makker.
Pink Final wrote: 06 Aug 2020, 09:363 Dan James har mye å tilby.
Han viser flere ganger hvor farlig han kan være som kontringsspiller med farten sin.
Han gir absolutt alt i disse løpsduellene.
Han er også flink til å orientere seg.

Men, som flere skriver på ulike sosiale medier - sluttproduktet er svakt.
Unge James har vært svært skuffende den siste tiden. Han var helt spinnvill i starten av sesongen. Nå er det nesten som man er usikker på om han forsvarer en plass i stallen (han gjør selvfølgelig det), men han må opp flere hakk neste sesong. Sancho er forhåpentligvis på vei inn og fra før av er Greenwood foran i køen. Det begynner virkelig å bli stor kamp om de offensive plassene. Jeg regner med Chong blir lånt ut, noe som er greit.. men jeg er fortsatt svært spent på hva som skjer med Lingard, Mata og Pereira. Alle tre hadde egentlig gode kamper i denne matchen, men jeg kan ikke se for meg at alle er i klubben når neste sesong sparkes i gang.
Post Reply