[PL] Manchester United - Tottenham / Mandag 27.08.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Seier/Uavgjort/Tap?

Seier
6
67%
Uavgjort
1
11%
Tap
2
22%
 
Total votes: 9
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

messilingard wrote: 27 Aug 2018, 21:50 Er ikke helt der enda foran mål, men vi har møtt opp med hodet og satt brystkassa frem. Deilig å se gutta ta dueller, ta initiativ, er bevegelse foran ballfører. Helt sykt hvor forskjellig ting kan være fra kamp til kamp! Men har vel ikke vært forbannet eller syntes det har vært kjedelig å se på match for en gangs skyld. Kan nesten ikke huske sist det skjedde!
Enig. Det har vært positivt idag så langt. Lukaku skulle selvfølgelig hatt en scoring + at vi hadde noen andre store sjanser også. Men Spurs skulle nok hatt en straffe. Morsom kamp, håper vi kjører på videre slik vi gjorde de første 30. Gøy for nøytrale også, det er vel lenge siden en United kamp har vært det. :bump:
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Dette gikk fra å være en ganske så bra kamp til å ende i en ny katastrofe. Ser ikke helt lyset på enden av tunellen nå. Hva skjer defensivt? Er det virkelig så dårlig organisering. Ser vel kun et lyspunkt i dag og det er for tredje gang Luke Shaw. Han er tilbake på det nivået før benbruddet. Nå er det bare å krysse fingre og tær for at han holder seg skadefri.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ikke Mourinho sin feil dette. Fjompen Ed Woodward bestemte jo at vi ikke trenger noen forsvarsskjef i verdensklasse. Denne og forrige kamp beviser vel ganske tydelig at vi trenger nettopp det. 5/6 feil i forsvaret, 6 mål imot på 2 kamper.

Første omgang var bra idag, andre en katastrofe. Nok en uke med kun dritt i Twitter feeden min :angry:
screenshot.2018-08-27 (5).jpg
screenshot.2018-08-27 (5).jpg (131.66 KiB) Viewed 3586 times
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Nei vet ikke helt hva man skal si i dag. Sykt å si det, men det forsvaret vi har her nå er helt krise. Vi har ingen stoppere som jeg rangerer som topp ti engang i ligaen. Er vel egentlig bare å innse at denne sesongen fort kan bli vanskelig nå. For min del så syntes jeg det ser ut som om et tidsspørsmål før Mou får fyken. Hvem som kommer inn kan gudene vite, men håper for guds skyld at vi kan få en annerledes og forbedret organisering i klubben.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Veldig fornøyd med inngangen til kampen, og egentlig hele 1 omgang.
Synes Lingard, Shaw og Fred var gode i 1 omg.
Fantastisk innsats av hele laget, og fansen var tydelig engasjert.
Herlig å se stående supportere på K-stand og Stretty under match.
(Og ikke som på eksempelvis Anfield hvor selv The Kop sitter ned)

I 2 omgang ble dessverre preget av personlige feil.
Spurs best kampen sett under ett, men 0-3 er flatterende.
Lingard og Shaw fortsatte å spille bra, men resten falt av.
(Det må sies at det ble noen store rom bak Shaw.
Men laget måtte jo fram.)

Flott å se Mourinho etter kamp foran Stretty, og intervjuet etter kampen.
Gode, saklige og fornuftige svar.

Jeg ble engasjert under denne kampen, faktisk en stund siden sist jeg var så engasjert.

Dessverre blir mangel på en kollektiv angrepsplan veldig synlig utover i 2 omgang.
Dette er et stort ankepunkt mot Mourinho.

Tross tap, det er en del positivt å ta med seg fra denne kampen.

Må ta en kamp av gangen nå, og se hvordan dette utvikler seg.

Burnley neste.
Det eneste laget som fikk like godt betalt i forhold til Xg (expected goals) og Xga (against) som United sist sesong.

To effektive lag som møtes sett på bakgrunn av 17/18.

Begge har fått en dårlig start i år.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

RaoulDuke wrote: 27 Aug 2018, 22:48 Ikke Mourinho sin feil dette. Fjompen Ed Woodward bestemte jo at vi ikke trenger noen forsvarsskjef i verdensklasse. Denne og forrige kamp beviser vel ganske tydelig at vi trenger nettopp det. 5/6 feil i forsvaret, 6 mål imot på 2 kamper.
Mourinho har kjøpt en stopper i 2016, og en i 2017. De to har han brukt totalt 73 millioner euro på. I går var begge utelatt fra laget.

Jeg forstår Woodward utmerket godt, på ett eller annet tidspunkt så har du delt ut nok penger til mislykkede spillerkjøp.

Vidar Dale Fjeld

Det rare er at jeg ikke er skuffet! Jeg fikk se et Manchester United som ville noe, over hele linja. Jeg så et lag som stod samlet og jobbet sokkene av seg. Så er vi sårbare bakover, men det visste vi og vi er mange som har etterlyst signeringer i midtforsvaret. Det blir nok ikke noe mindre etter denne kampen. Men jeg likte JM etter kampen, jeg så vinnerviljen og kampgløden i øynene hans. Jeg så et Manchester United som sto mye høyere i banen og nektet Spurs rom og hadde god kontroll helt til gode enkeltmannsprestasjoner fra Tottenham-spillere og litt dårlige markeringer gjorde at vi står tomhendte tilbake poengmessig. Men jeg vil se mer av dette og i mine øyne var dette et langt steg i riktig retning. Etterhvert kommer det frem at JM ikke har fått de spillerne i midtforsvaret han ville ha. Det ansvaret legger jeg på EW. Tre poeng tapt, men klubben fikk kampviljen tilbake i meg i går kveld. Med denne innsatsen mot Burnley så feier vi de av banen...stå på slik videre...for meg så ga det mersmak. Men kanskje jeg er rar i hodet mitt, men jeg så litt gamle United :-)
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Fikk ikke sett kampen i går, og måtte legge meg til pause (bor en time foran Norge, så disse mandagskampene er noe hærk), men fulgte med på liveoppdateringer fra Skysports under førsteomgang, og synes det var spennende å følge med. Hørtes jo ut som om United spilte med en fantastisk intensitet, og absolutt burde ha fått med seg noen mål. At Shaw fosset nedover på venstresida, og Fred som var godt med fremme. Var derfor et lite sjokk å lese sluttresultatet i dag morges.

Måten det glipper på bakover er svært betenkelig. Åtte innslupne mål på tre kamper er altfor dårlig, og det virker som om når det først begynner å gjøres feil der bak så kollapser det helt. Vanskelig å si hvem som bør få tillit der bak nå framover. Smalling og Jones fikk sjansen nå etter den forferdelige innsatsen mot Brighton, fasit er tre nye mål. Vi har midtstoppere med gode ferdigheter og talent, men det mangles en bauta der bak, en leder som kan stå fram. Eneste lyspunktet bakover er vel egentlig Luke Shaw, som virker som om han kan ha noe på gang. Håper han fortsetter framgangen, og at Mourinho beholder han som førstevalg på venstresida så lenge han presterer.

Det blir spennende å se hvor det går herfra. Burnley borte blir ikke noen enkel kamp. Burnley er også et lag som behøver et resultat nå, etter en dårlig start på sesongen. Samtidig må det være lov å forvente en reaksjon fra United nå, og om vi spiller som vi har potensial til så skal Burnley slås. Mourinho må prøve å finne ut hvordan han kan få guttane til å levere like prestasjoner som i første omgang i går, i hver kamp. Det holder sjeldent med individuelle ferdigheter om man ikke spiller sammen som en enhet. Når du ser på enkeltkamper hvor United virkelig har stått fram de siste par sesongene, så har de virkelig stått sammen som et lag, spilt for hverandre, kriget for hverandre. Det er en side vi må se langt oftere om vi skal se noen forbedring.

Samtidig er det lett å glemme at vi er tre kamper inn i sesongen, og det er seks poeng opp til toppen, fire opp til City. Det er selvfølgelig langt mer enn det burde være på dette stadiet, men det er tross alt ikke mye som skal til for å ta igjen forskjellen. Dersom Mourinho og spillerne klarer å bygge videre på gårsdagens førsteomgang, samtidig som spillere som Matic kommer i form, midtbanen blir mer samspilt, Sanchez forhåpentligvis kommer mer til rette, Lukaku får kommet bedre i gang med avslutningene sine, og vi får spilt med en mer fast backrekke, så kan dette bli ganske brukbart. Noen gullkandidat er vi ikke, det er for mye som skurrer til det, men at det vil bli bedre enn det ser ut akkurat nå har jeg tro på.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Lukaku hadde en fryktelig kamp i går. I likhet med forsvaret i 2 omg, selv om Tottenham kom kraftig mot slutten av 1.omg også. Effektiviteten må opp...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Har ikke orket å lese forum, media eller noe før i dag. Var utrolig langt nede etter kampen. 0-3 høres værre ut enn det virkelig var. At de får den 3 er en konsekvens av at laget står høyt og kjemper innbitt for en redusering.

1 omg: Vi går høyt ut fra 1 sekund. Fred med en sjanse etter 20 sekunder. Burde fått den på kassa.
Lukaku stjeler ett tilbakespill, runder keeper og setter den utrolig nok utenfor. Burde tatt seg bedre tid?
Lindgars og Lukaku har flere muligheter, Pogba med 1 langskudd rett utenfor.

Jeg får ikke ut av hodet; hadde Lukaku satt den han runder Lloris og skyter utenfor fra skrått hold. Fotball er marginer. Nå for tiden jobber det mot United.

Pochettino sa selv etter kampen at han var svært overrasket over United sin vilje og offensive stil.

Selv var jeg strålende fornøyd. Slik jeg vil se United. Tørre å risikere mer offensivt.

2 omg. Næh, gidder ikke.

Mourinho eller Woodward. Ja Mou har kjøpt stoppere. Men, kan aldri tenke at han kjøpte disse med tanke på å gå rett inn i sjefroller. Begge er unge og meget lovende. Forskjellen så vi i Toby og Verthongen. Strålende spillere med pondus.

Når først Woody signerer en forlengelse av Mourinho så forventer jeg også at han backer han opp i transfervinduet. Når da Mourinho ikke får inn en sjef ala Toby, da skjønner jeg nada.

Liverpool hentet Dijk. City hentet Stones, Laporte, Otamendi, Walker med fl.
Arsenal har nå hentet Sokratis.

Mourinho har alltid i sine klubber hatt bautaer. Ramos og Terry er gode eksempler.
Woodward må enten støtte Mourinho med sine ønsker - eller sende han på dør. Jeg tror som Gary Neville at Woodward er rotet til mye vondt.

Mot Spurs startet Matic, Valencia, Jones og Smalling som har knapt kamptrening. Skremmende.
Post Reply