[PL] Manchester United - Tottenham / Mandag 27.08.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Seier/Uavgjort/Tap?

Seier
6
67%
Uavgjort
1
11%
Tap
2
22%
 
Total votes: 9
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 828

Manchester United - Tottenham Hotspur

Mandag 27.08.2018 kl 21.00
Kampen starter om:



Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford, Manchester


Head to Head:

Kamper spilt: 52
Man Utd seire: 33
Uavgjort: 11
Tottenham seire: 8
(Premier League statistikk siden 1992)

Forrige møte:


Forrige møte Premier League:


Pressekonferanse:


Høydepunkter:

Innholdet er levert og hostet av en tredjepart


Vi må glemme kampen mot Brighton så fort som mulig, og heller tenke videre på neste kamp. Sesongens første storkamp. Det kommer nok utvilsomt til å bli sagt mye i media osv den neste uka, det blir spennende å følge med på hva som skjer. Mange ønsker nok Mourinho vekk, men det er fortsatt stor sjanse for at han er sjef mot Spurs.

Alle sammen må ta seg skikkelig i nakken, det gjelder spillere, trenere og støtteapparat, for jeg tror det blir en vanskelig kamp mot Spurs. De har startet med to seiere, riktignok mot antatt svakere motstand. Men så er jo også Jose en ekspert på disse toppkampene. Jeg håper bare vi kan reise oss og at vi kan spille litt fotball.

Hva tror dere? La oss holde diskusjonen gående gjennom uka
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Den kampen får jeg ikke se da jeg er på jobb, men det er vel like greit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17749

«Lad’s. It’s Tottenham».
Alex Ferguson fikk sagt det 😄.
Å møte Tottenham har ofte vært ensbetydende med gode opplevelser.
Spesielt under sir Alex’ tid.
Om det var å snu 0-3 ved pause til seier 5-3 på White Hart Lane.
Spurs ble vettskremte alt ved 1-3 reduseringen, og United psyket dem ut.
Det var andre tider!
Eller i den glimrende 06/07 sesongen da United vant 4-0 på WHL.
Og det med John O’Shea som keeper siste del av kampen! 8-)
Alle byttene var brukt, og van der Sar måtte gå av.
Først begynte Rio Ferdinand å ta på seg keepertrøya, men allsidige O’Shea tok jobben.

Hjemme på Old Trafford har United høvlet over dem mange ganger.
Den morsomste var kanskje våren 2009?
Spurs ledet 2-0 ved pause, og United snudde til 5-2 i 2 omgang.
5 mål på 20 minutter.
Rooney for anledningen på venstreving var involvert i 4 av dem.

I 1999 ble PL gullet sikret mot dem da United snudde 0-1 til 2-1 i siste ligakamp.
Første del av trippelen. :champion: + :champion: :champion:

Som førsteposten viser, har United hatt et stort overtak på Spurs i PL.
33 seiere på 52 kamper.
Kampene mot Tottenham har gitt gode opplevelser.

Inkluderer vi alle kamper fra den første i 1899 har:
United vunnet 90
Spurs vunnet 51
Det endt uavgjort i 48.

Tidlig på 90 tallet - før PL ble etablert - avsluttet United v. Spurs både 90/91 og 91/92 sesongene.

I 90/91 ble kampen spilt etter at Spurs hadde vunnet FA cupen, og United hadde vunnet Cupvinnercupen.
De to lagene løp rundt på en lap of honour med hver sin pokal før avspark.

Sesongen etter, i 91/92 avsluttet United - Spurs gamle 1 divisjon.
Det var siste ligakamp for begge før den nye PL ble etablert.
Ikke nok med det.
Det var siste kamp med gamle Stretford End, siste kamp med den gamle sjarmerende ståtribunen.
Den ble revet senere samme sommer.
I tillegg var det siste kampen for Spurs legenden Gary Lineker.
Stretford End viste sin klasse da de hyllet Lineker med «oh Gary, Gary. Gary, Gary, Gary, Gary Lineker» :clap:

Hva med kommende kamp?
Det er ikke lett å være positiv med den type fotball United spiller under Mourinho.
Laget blir liggende dypt mot enhver motstander.
Tanken er nok kjappe presise kontringer.
Men, det ser ikke ut som laget har noe innøvd angrepsmønster.

Det øves garantert på trening, men i kamp ser det ikke slik ut!

Jeg tror allikevel på seier.
En ny knapp seier mot Pochettino’s Tottenham.
Mourinho’s United har slått dem flere ganger.
Senest i vårens semifinale i FA cupen.

Ser for meg et lignende kampbilde igjen.
Spurs har mye ball, og skaper noen farligheter.
United rir forhåpentlig av, og kontrer inn et mål eller to.

Ny 1-0 seier på Old Trafford mot dem?

Ser for meg noen bytter.

Bailly får neppe fornyet tillit etter Brighton kampen.
Toppnivået hans er høyt, og farta hans er verdifull.
Men, han er og blir en løs kanon slik han ruser på.
Smalling er vel egentlig en dårligere stopper, men tror han går inn på laget.
Valencia er vel klar igjen?
Han leverer greit nok.
Lever på rå fysikk og fart.
Men, det blir masse støttepasninger og innlegg rett i nærmeste Spurs legg.
Mata på høyrekant må ut.
[mention]Fred17[/mention] limte inn en oversikt etter kampen mot Leicester.
Den viste at Mata ikke holder bredden.
Høyresiden er og blir det svakeste punktet i laget mener jeg.
Mata løper mer enn de fleste, men det virker så ineffektivt.

Blir det 4-2-3-1 denne gang?
Eller 4-3-3 igjen?
Tror ikke formasjon har så mye å si.
Det er ikke der det svikter.
Mangel på samhandling er achilles hælen.

Laget?

De Gea
Valencia - Smalling - Lindelöf - Shaw
Fred - Pereira
Lingard - Pogba - Rashford
Lukaku
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Tottenham har alltid bydd opp til underholdende kamper. Et lag det er lett å like.
Kommer selvsagt ikke unna 5-3 kampen, men det finnes mange herlige videoer på Youtube.

Dette blir en vanskelig og tøff kamp. Samtidig en kamp vi faktisk trenger etter tapet mot Brighton. Vinner vi denne, vil verden holde kjeft. Spurs er ikke kjempe forsterket i sommer, likevel beholdt de sine menn og mange signerte lange kontrakter. Tror Spurs har en meget god tropp med herlig harmoni. Spillegruppen ser ut til å digge Pochettino.

Laget umulig å forutse, men kan vel tippe at Bailly og Mata byttes mot Smalling og Lindgard. Fellaini muligens også inn.

Går for 3 poeng!

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Som å lese de fantastiske postene til BusbyMurphyFerguson på det gamle forumet.
Herlig lesning PinkFinal.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Mourinho er en mester på å skape oss mot dem-stemning og utnytte negativ stemning utenfra til å motivere spillere. Forhåpentligvis er alle flaue etter Brighton-kampen og hever seg noen hakk her. Kanskje er Matic tilbake og trygger forsvaret.

Jeg ser for meg at Mourinho gjør noen taktiske grep og at vi krangler oss til en stygg 1-0 seier. Typisk ved at Herrera får ansvar for å ødelegge for Eriksen, eller at Fellaini går inn og er en bølle på midten.

Usikker på om det er lurt å bytte ut Bailly nå. Da ødelegges vel alt av selvtillit som måtte være igjen etter Brighton... Jeg mener fremdeles at han er vår beste midtstopper, selv om det av og til går galt. Og jeg er ikke trygg på Smalling eller Jones når ballen går raskt langs bakken, som den fort kan gjøre med Eriksen/Alli.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Håper vi kan benytte oss av overtaket vi har mot Spurs hjemme, og hale i land en seier. Innerst inne håper jeg på et fyrverkeri av en kamp fra United sin side. Hadde bare vært utrolig deilig. Men uansett så er jeg fornøyd med seier her. Det trenger vi virkelig nå. Spent på om Matic starter, og om det blir forandringer i forsvaret.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 828

Tipper vi starter med et lag ala dette:

De Gea
Valencia - Smalling - Lindelof - Shaw
Fred - Matic - Pogba
Rashford - Lukaku - Sanchez
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17749

Skråblikk kommentar:

Manchester United har lite ball på siste 1/3 del, og har få skudd på mål målt i prosent.
Men, det skal visst bare noen promille til for at Hugo Lloris ikke holder nullen 🙃

Holdt ikke nullen i promillekontrollen.
Holder han nullen i Old Trafford goalen? 😉
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Vinner vi mot Spurs så blir jeg overrasket...mest sannsynlig resultat er vel uavgjort. Og mot Spurs blir vi vel liggende enda mer kompakt enn mot Brighton. Har for tiden ingen tro på laget, dessverre. :|
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Uff. Våknet med sommerfugler i magen.
Spurs på hjemmebane. Seier viktig. Uavgjort ikke godt nok, men vil holde media unna. Tap - krise. Det vil eksplodere i morgendagens aviser.
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Tidlig i sesongen, og sesongen avgjøres ikke her, men uansett en viktig kamp, da spesielt for United. Hvordan stemningen faktisk er i troppen er vanskelig å si, men fra utsiden så er det en del negativitet rundt United nå, og da vil en seier mot Tottenham stilne kritikken i hvert fall litt, og gi litt mer ro nå i sesongstarten. Her er det United som har størst press på seg for å vinne. Hva slags utslag det gir får vi se i kveld, men United bruker nå å gjøre det bra hjemme mot Tottenham, også i tida etter at Ferguson gav seg, og United under Mourinho har vært sterke mot de sterkeste motstanderne, så jeg har god tro på seier i denne kampen.

Håper Matic er klar til start. Der bak er det naturligvis vanskelig å spå hvem som vil spille, etter kampen mot Brighton. Men jeg håper vi vil begynne å spille med en mer fast bakrekke, da spesielt forsvar er en lagdel som nyter fordeler av å ha mye tid sammen. Og med et godt forsvar åpnes det opp for bedre angrep. United har mye å gå på begge veier. Bailly er den beste midtstopperen vår, og jeg tror Lindelöf kan ta store steg denne sesongen, og kampen mot Leicester var lovende. Samtidig er det ikke til å legge skjul på at kampen mot Brighton ikke akkurat kan ha vært noen selvtillitsvekker for de to. Men lener mot at jeg håper de får fornyet tillit i kveld.

Så er det naturligvis viktig at sirkus Pogba kommer med riktig innstilling til kampen. Regner med at det ikke skal være noe problem to kamper på rad, og spesielt ikke når vi møter et annet topplag. Så lenge alle er klare til kamp håper jeg på en sentral midtbane med Matic, Fred og Pogba, og at vi roterer mindre enn vi har vært vante til, slik at vi får en mer fast og samspilt midtbane. I og for seg samme problemstilling som vi har i bakrekka. Lukaku er bankers på topp, så får vi se hvem andre som får tillit.

Håper vi får en del gode resultater framover nå, og at det blir en lettere og mer positiv stemning igjen, etter det som har vært en bråkete pre-season og sesonginnledning.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 828

Laget


Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

En formasjon Jose elsker.

DE GEA
VALENCIA - JONES - SMALLING - SHAW
MATIC
ANDER - FRED - POGBA
LINGARD
LUKAKU
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4428
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2857
Liker mottatt: 9421

Er ikke helt der enda foran mål, men vi har møtt opp med hodet og satt brystkassa frem. Deilig å se gutta ta dueller, ta initiativ, er bevegelse foran ballfører. Helt sykt hvor forskjellig ting kan være fra kamp til kamp! Men har vel ikke vært forbannet eller syntes det har vært kjedelig å se på match for en gangs skyld. Kan nesten ikke huske sist det skjedde!
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply