[PL] Crystal Palace v Manchester United 16/7-202 kl 21:15

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Jadda, bra fighta, og flott scoring, må være fornøyd nå. Men det blir tøft med topp 4 uansett...Spille rolig ut siste 10-15 nå...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Matic og Lingard har gjort jobben de :thumb_up:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Snytt for straffe begge lag da...Skulle gjerne sett 3 eller 4 mål...Målforskjellen...Vi misbruker noen muligheter i dag og.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Et Liverpool som vinner mot Chelsea vil passe bra, men det er det ikke mer enn 50 prosents sjanse for. United-hatet Klopp har veier tungt...Pluss at de ikke kan ta noen poeng-rekord lenger.

Blir nervøst dette...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Nervene roet seg etter andre målet, Rashford og Martial i slaget.
Da er det bare å vinne de to siste kampene.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Viktig seier i kveld, dritt i FA cupen nu for MU må vinne resten av kampene i PL for å komme til CL, god kveld fra de finske skoger til alle MU fans.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pangaea wrote: 16 Jul 2020, 15:15 Jeg tror vi vinner... 2-0? Tja, la oss si det 8-)
Gikk fint det 8-) :yikes:
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Puh.

Ble mer spennende enn vi liker, men om noen mener det ikke var fortjent, prater de tull. Palace skaper nesten ingen ting utenom VAR-annuleringen og straffesituasjonen (som heller ikke var straffe etter min mening). Vi sliter lenge, men har kvalitet til å vaske fram 4-5 store sjanser.

Det hele er litt snudd på hodet fra i høst, da vi var solide defensivt men planløse og tannløse framover. Nå får jeg skjelven så snart motstanderen kommer inn på siste tredel, mens vi klikk-klakker oss fram til store muligheter med jevne mellomrom.

Rashford soleklar BB for meg, gode kamper også fra Martial, Lindelöf og delvis Pogba.
Bruno trenger en hvil nå. Selv om han er involvert i begge målene, mislykkes han for ofte. Samtidig håper jeg han aldri slutter å prøve, bittesmå marginer og han skal fortsatt ha hovedæren for at angrepsspillet vårt er blitt så mye bedre.

Fosu Mensah gjorde ingen store feil, men bidro så lite offensivt at han ikke ga OGS noen grunn til å velge ham framfor en matchfit Shaw eller Williams. McTominay litt det samme, det ble mer fasong da Matic kom inn. Greenwood trenger en kamp på benken. Wan-Bissaka virker også litt sløv etter pausen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ryder wrote: 16 Jul 2020, 23:49 Wan-Bissaka virker også litt sløv etter pausen
Synes han har vært svak flere kamper på rad. Williams burde vært brukt i et par av kampene tidligere for avlastning.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jepp. Virker ikke påskrudd defensivt heller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Synes Pogba spilte seg godt opp i dag også, virka ikke sliten heller. Martial og Rashford gull verdt.

Bruno gjør det bra, som nevnes, marginer. Men innimellom kan han velge en enkel løsning, men for all del, skal ikke vingeklippes.

Forsvaret er på gyngende grunn til tider ja. Lindelöf er frisk, og er kanskje ikke straffe. Men har sett det bli dømt på sånt. Men da skulle nå vi ha fått tildelt en au.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

United begynner veldig rotete, og de Gea gjør flere bra redninger.
Utover i 2 omgang, synes jeg faktisk United kontrollerer matchen.

De Gea, Martial og ikke minst Dr Rashford er United’s tre beste.

Enig med [mention]Blodfink[/mention] angående straffesituasjonene.

På generelt grunnlag må jeg si at å dømme offside på en millimeter eller to ødelegger litt av spillet.
Denne gangen gikk det i fordel United, så er jo fornøyd sånn sett.
Men, om jeg tar av United brillene og uttaler meg som genuin supporter.
Det blir for dumt.

Jeg trodde VAR skulle ta åpenbare dommerfeil.
Men, slik det har blitt er det flisespikk og smålighet som fremmes.

Jeg sier dette nå, selv om det gagnet United.
Håper jeg kan skrive det samme en annen gang, når det går i disfavør United, å bli trodd på at jeg ikke kun ser med United briller.
(Vet det ikke er noe problem her inne - makan til realt forum dette har blitt :clap: :clap: :clap: )
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

VAR gjør mye feil imo, men akkurat på offside så synes jeg det går relativt knirkefritt. Og det brukes relativt mindre tid nå enn tidligere på å streke opp.

I likhet med Goal line technology så er offside veldig svart hvitt
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fikk kun med meg første omgang, så høydepunktene nå.

Enig vi begynner sløvt, gjør mye surr. Men det ble bedre utover kampen. Viser mye bra. Syntes at våre stoppere var gode i dag.

Forsvarsspillet har blitt betydelig bedre, hvis du sammenligner samme tid som i fjor.

Uansett 3 poeng, det blir utrolig spennende om 3 og 4 plassen nå.

Det ligger faktisk i våre hender, vi må vinne de to siste så har vi det. Vil ikke avhenge for mye av at andre roter vekk poeng. Vi må gjøre jobben selv. Vi må slå West Ham og Leicester. Verre er det ikke.

Veldig ugunstig med semifinale i FA cupen, så kamp 2 dager senere.

Men igjen alltid deilig å vinne, ikke minst holde nullen.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Akkurat denne offsiden synes jeg var grei at ble sjekket, ble tross alt "mål". Trodde det var grei offside når jeg så den live, men det viste seg å være jevnere enn jeg trodde pga utstrakte bein. Jaja. Ser ganske teit ut med super-duper-sjekk på slikt, men samtidig så hadde det hatt veldig mye å si for kampen om den IKKE ble tatt.

Har ikke sett så mange repriser, men tror faktisk straffesituasjonen med Martial var en meget bra takling av hvem-det-nå-var. Zaha kunne gått begge veier, helt enig. Jeg heller mot "ikke straffe", men samtidig hadde jeg sikkert blitt irritert om vi ikke fikk på noe slikt. Hmm :-/

Synes det så skikkelig skummelt ut i første omgang, så det målet på slutten var beleilig. Gjorde ting enklere i andre omgang, og når Matic kom inn / vi fikk 2-0, så fikk vi god kontroll og kunne fort økt med både ett og to mål.

Alt i alt synes jeg United fortjente seieren, men det kunne absolutt gått annerledes hvis Palace f.eks. gikk til pause med 1-0.

West Ham hjemme håper og tror jeg blir enklere, men det er så sabla vanskelig å spå nå på slutten av sesongen, når nesten alle lag kjemper med nebb og klør enten for Europa eller å overleve. Heldigvis for vår del MÅ Tottenham vinne for å ha sjanse, så jeg krysser fingrene for hjelp derfra. Hadde vært utrolig digg å gå inn i siste runde og vite at uavgjort holder.

Topic author
Cola

Pink Final wrote: 17 Jul 2020, 00:36 Jeg trodde VAR skulle ta åpenbare dommerfeil.
Men, slik det har blitt er det flisespikk og smålighet som fremmes.
Helt enig med deg, bør IKKE drive med flisespikkeriet vi har sett denne sesongen i PL


Ingen er tjent med dette, og jeg er egentlig for VAR, men ikke dette vi har sett denne sesongen
Pangaea wrote: 17 Jul 2020, 00:49 Alt i alt synes jeg United fortjente seieren, men det kunne absolutt gått annerledes hvis Palace f.eks. gikk til pause med 1-0.
Enig at vi fortjente seieren, men DDG har også noen bra redninger.
Men hvorfor lar vi alle andre lag ta styringen når vi starter kampen, ikke bare i dag, men også de 2-3 siste kampene
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi må nesten forvente at motstanderne, spesielt på hjemmebane, går ut i 100.
Så blir det et spørsmål om å holde hodet kaldt og la dem løpe fra seg uten at de klarer å skape for mye. Palace er jo egentlig ikke et press-lag, men Hodgson hadde selvsagt sett de to siste United-kampene og fått med seg at vi sliter med det. Men Palace er ikke veldig trente eller gode i presset, og det redder oss på mange måter.
De hadde også gjort leksa si defensivt, stengte neste alle rom sentralt og inviterte United til å spille rundt på kant. Å avgi rom frivillig til AWB og en "fersk" Fosu Mensah var en god vurdering.
Men til slutt, når Palace blir slitne, blir enkeltspillernes kvalitet avgjørende.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
https://t.co/lKiM0x6DF1">pic.twitter.co ... </p>&mdash; Anton (@AntonAlfy) <a href=" 16, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Post Reply