[PL] Manchester United v Southampton 13/7-2020 kl 21:00

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ikke vitsen å prøve å skrive noe på united.no lenger. Under 2 uker siden forrige kommentar, så ta det kuli. FFS

Så her er hva jeg prøvde å skrive.

De 3 beste etter min mening:

1. Martial (~8)

2. Lindelöf (~7.5)

3. Shaw (~7-7.5)


Kjempesurt å tape 2 poeng laaaangt på overtid. Var sikkert fortjent når vi ser på banespillet gjennom hele kampen -- men samtidig hadde United de største sjansene følte jeg, med gigantsjanser på både Martial og Rashford som vi brente.


Dårlig kamp av Pogba, spesielt de første 20 når han var kanskje den svakeste på banen. Synes ikke Fernandes var spesielt bra heller, til tross for assisten. Fryktelig mange feilpasninger (selv enkle pasninger). Men han skal ha for steinhard jobbing.


Håpte vi skulle holde unna, men en konklusjon er vel kanskje at for mange på laget hadde en "off day", og det holder ikke til seier i PL.

Edit: Får håpe Shaw ikke er alvorlig skadet. Det blir litt krise for oss. Han har vært en bauta på venstrebacken, og han og Rashford veldig farlige offensivt, og med godt samspill.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

OGS jinxa det når han sa st United var det fiteste laget i PL før kampstart. Southampton virket mye mere fit enn United - dessverre.

Kunne vært verre. Kunne vært tap.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Så dessverre ikke kampen er på ferie, så høydepunktene.

Det var skuffende å slippe inn de to målene og særlig i 96 minutt. Samtidig, så har vi vunnet og vunnet man ventet på smellen. Ikke noe annet å gjøre enn å ta opp hanskene og prøve å vinne neste
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Veldig enig med Matic og Solskjær i det de uttaler her:

https://www.united.no/nyhetsarkiv/vi-ma ... ene-bedre/
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Solskjær tror ikke det er slitne spillere som var problemet, men det tror jeg, i hvert fall at det var en faktor i kveld. Og så var Southampton skikkelig i krigen, la ingenting i mellom, skulle hatt rødt på Romeu f.eks...

Enig med manager i at vi forsvarte oss godt frem til corneren, der Matic taper en viktig duell, og det er han som gir corneren. Skylder ikke på ham, men det er små detaljer som forandrer resultatene i fotballen...Den corneren og 3 solide målsjanser gjør at vi ikke vinner, Southampton kunne hatt 3 mål, vi kunne hatt 5 slik jeg ser kampen...

Det var forresten baklengs nr. 9 etter corner i mot denne sesongen, svakt...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi gir fra oss kontrollen på kampen fullstendig det siste kvarteret, og det er uakseptabelt på hjemmebane. Vi skal ikke trenge å "forsvare oss godt" hjemme mot en middelhavsfarer som ikke har noe å spille for.
Det er da vi skal ta tak i ballen, roe ned, spille rundt dem og la dem løpe mellom og bli frustrerte. I stedet faller vi langt inn i egen boks, panikk-klarerer og evner ikke å ha to pasninger på rad i laget. Hadde en kjip følelse lenge før målet kom, dessverre. Tenkte at her trenger vi et mål nummer tre, ellers går det galt.

Southampton var til dels grisete, men også gode (enda et hakk bedre enn jeg hadde trodd/fryktet på forhånd). Vi taklet ikke det fysiske trøkket deres. Synes generelt vi er blitt bedre til å spille av høyt press, men både innledningsvis mot Villa og mot Soton var vi tilbake til gamle synder med ballmist og panikk i oppbygningen.

Det positive er at vi fortsatt skaper mer sjanser enn før, det skjer noe nesten hver gang de fire fremste spillerne våre får vendt opp og satt fart.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Okay, det forbanna united-kommentarfeltet er bare å drite en lang, sur og stinkene flyter i....

Ikke kamp nå, jeg har skrevet et laaaang innlegg... "Ta det kuli..." :angry: :angry:

Så da får jeg prøve her i stedet, som faktisk fungerer, selv om det er trist lite trafikk/aktivitet.

Håper det funker med en link her. Dette er fra målet til Southampton. For de som kritiserer Lindelöf -- hvordan i svarte skal han klare å markere TRE spillere??

Image


Greit at dette er langt på overtid, men makan til ballwatching da, eller ballsucking (er det et uttrykk?). SYV spillere rundt første stolpe. EN spiller cirka i midten. NULL i returrom. Og altså TRE spillere som stakkars Lindelöf skal markere (men han får jo pes for målet likevel... sigh)


Jeg ønsker absolutt ikke å legge skylda for dette på DDG, for dere kan alle se for en katastrofe markeringen er på hele forsvaret/laget, men føler likevel det er på sin plass å påpeke at innlegget går rett foran nesen på ham, ca 2-3 meter ut i feltet. Svært mange keeper vil da være pent kapabel til å bokse det innlegget, eller til og med holde det. Så vet vi at det er ikke DDGs spillestil og vi har blitt vant til det, men det er likevel en svakhet i spillet hans som forsvaret vårt må prøve å kompensere for.


MEN: feilen her ligger på organiseringen/posisjoneringen av hele laget. Det minner faktisk en del på "møljespill" som 7-åringer driver med. Slikt holder ikke. Skal vi bruke soneforsvar på corner f.eks., så må vi faktisk markere alle sonene, og ikke bare den ved første stolpe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Vi er generelt elendige på corner i mot, Ferguson var nok ikke blid på tribunen i går?

Bra med den linken over [mention]Pangaea[/mention] , det er jo horribelt å se det stillbildet...

Corneren var hard, men vi burde klare å forsvare oss mot slikt på en bedre måte.

Jeg kan heller ikke fri meg fra å tro at spillerne blir litt usikre, siden vår keeper stort sett aldri tør å gå for en slik ball, men i går taper Matic hodeduellen på første stolpe, sånn sett greit at DDG ikke er på ball, men han er feilplassert sånn det ser ut på linken din.

Corneren var også unødvendig å gi bort av Matic.

Men United hadde rodd dette i land, med høyere uttelling på de sjansene som faktisk var der...Irriterende...Alltid svikter det i viktige øyeblikk.

Nå er det bare cupfinaler igjen av sesongen, og en tynn tropp merker kjøret, jeg holder det som 50/50 om vi spiller CL neste år...Vi har heldigvis 2 muligheter. Men det blir hardt å vinne EL, selv om de 11 beste i United muligens er de 11 beste av lagene som er igjen i turneringen.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Etter å ha sett denne kampen her så er det liten tvil om at hvis prosjekt Solskjær skal lykkes på lang sikt så må bredden i troppen utvides betraktelig. Greit nok at våre beste 11 kan matche de fleste andre, men OGS stoler åpenbart ikke på de neste 11 til å vinne kampene for oss. Hvis vi sammenligner oss selv med for eksempel City så har de nærmest to ellevere som kan konkurrere med vår.

Vi så fryktelig svake ute i andre omgangen imo, åpenbart at det er noe slitasje samt at dødballer i mot må jobbes med.

Nå må Solskjær og resten av oss supportere heller fokusere på neste kamp fremfor topp 4 konkurransen. Vinner vi resten er vi inne, uansett må fokus være på å slå neste motstander.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tror også det kan være greit å ha i bakhodet at vi har et veldig ungt lag, selv beste-11eren som har spilt mye nå.Vi kommer til å bli bedre. Men jeg er enig at vi mangler dybde i stallen per nå. For et par uker siden tenkte jeg "hva skal vi med Grealish", men det hadde faktisk vært godt å ha noen slike å rotere med. Sancho har jeg hele tiden ønsket inn, for det er totalt urealistisk at våre 3 fremste kan gå gjennom en hel sesong uten skader/dårlig form/slitasje. Med de to hadde vi hatt 6 veldig gode spillere på de fremste 4 posisjonene, som er okay (pluss Pogba som kan gå opp).

Var en litt rar kamp for min del. Følte sjelden at vi var veldig truet bakover, selv om So'ton presset hardt høyt i banen. Men synes vi burde utnyttet akkurat det bedre. Vi har 3 lyntog fremst, og So'ton sto ofte veldig høyt med hele laget, også forsvarsfireren. Pga det presset ble det vanskelig å spille oss gjennom eller slå gode langpasninger, men det må ha vært mulig å slå gjennom på løp flere ganger enn vi gjorde, fremfor å spille rundt på kant og så inn på ofte markert midtbanespiller. Når det er sagt, så var det en veldig godt taktisk gjennomført kamp av Southampton. Hasenhüttl har virkelig fått styr på dem. Er nok mange større lag som følger med der ja...

Det hadde blitt en helt annen kamp hvis vi bare hadde tatt noen av de kjempesjansene vi hadde. Martial var kjempegod og banens beste, men tenk om han hadde putta på den selvskapte sjansen tidlig, før 0-1? Eller Rashford på 2-1. Eller.. eller.. eller. Vi kunne punktert kampen ved flere anledninger, mens Southampton hadde egentlig ikke noen andre store sjanser bortsett fra på DDGs flotte redning fem minutter før slutt. Lindelöf var veldig god til å bryte mye, det skal være sagt, men de hadde ikke de helt store sjansene synes jeg.

Vi må heve oss mot Crystal Palace, men jeg har troa på seier der. Bare håper at enten Shaw eller Williams ikke må stå over. Det så ikke veldig alvorlig ut for noen av dem, heldigvis. Shaw prøvde å fortsette, og gikk av banen selv ganske greit. Usikker på hvor flerren var for Williams, men med mindre han fikk hjernerystelse i selve duellen, så vil jeg tro han kan spille, evt med bandasje eller annet fiksfakseri der kuttet var.

Uansett vil jeg tro Solskjær må rotere litt nå, og det kommer en veldig viktig FA Cup kamp mot Chelsea også. Kanskje Fred eller McTerminator starter neste kamp?

Topic author
Cola

Blodfink wrote: 14 Jul 2020, 12:45 Men det blir hardt å vinne EL, selv om de 11 beste i United muligens er de 11 beste av lagene som er igjen i turneringen.
Kvitter vi oss med LASK kampen, så må vi ikke glemme at det er IKKE hjemme/bortekamper.
Kun 1 kamp å gjøre det på, og dette også på bortebane for begge lag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Man skal heller ikke glemme at Pogba gir vekk ballen, og sånn sett må ta på seg det målet Southampton får først. Det er han også klar over selv, han spiller seg opp etterhvert heldigvis, men synes det var greit å bytte ham ut, det tråkige er at Fred ikke så spesielt skarp ut...

Matic kan lastes for mål nr.2. Når vi også misbruker 3 opplagte sjanser så blir det vanskelig å vinne. De Gea hadde en redning, ellers hadde ikke Southampton noe særlig med sjanser, selv om de hadde like mange skudd on and off target som oss, vi hadde sjuke muligheter til å drepe kampen...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Helt enig [mention]Blodfink[/mention]. Angående Fred så tror jeg han muligens mangler mentaliteten som kreves i en såpass hard konkurransesituasjon. Virker som om han blomstret under tillit og deretter mangler kvaliteten når han ikke har tillit. Kun synsing, men jeg ville ikke blitt overrasket hvis det var tilfelle.

Jeg har vel nevnt dette tidligere, men Pogba er definitivt best når han gjør ting enkelt. Når han er i flytsonen så er nærmest ustoppelig, problemet er det at han graver seg ned etter et par dårlige involveringer. I går var det et greit eksempel på hvor mye farligere han blir når han gjør ting enkelt og med tempo fremfor å ta de to ekstra touchene.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 14 Jul 2020, 16:39 Angående Fred så tror jeg han muligens mangler mentaliteten som kreves i en såpass hard konkurransesituasjon. Virker som om han blomstret under tillit og deretter mangler kvaliteten når han ikke har tillit. Kun synsing, men jeg ville ikke blitt overrasket hvis det var tilfelle
Tror det stemmer jeg. Han var absolutt best under Pogba`s skadeavbrekk.
messilingard wrote: 14 Jul 2020, 16:39 Jeg har vel nevnt dette tidligere, men Pogba er definitivt best når han gjør ting enkelt. Når han er i flytsonen så er nærmest ustoppelig, problemet er det at han graver seg ned etter et par dårlige involveringer. I går var det et greit eksempel på hvor mye farligere han blir når han gjør ting enkelt og med tempo fremfor å ta de to ekstra touchene.
Nettopp, han må gjerne prøve noe fancy ved motstanderens 16-meter for min del, men ikke så nærme eget mål...Helt krise den i går...Men også enig i at han er best når han gjør ting enkelt og raskt.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Deppet skikkelig etter kampen, selv om jeg hadde en dårlig følelse før kampen. Håper ikke de for seg en trøkk nå etter dette, men reiser seg mot Crystal Palace. Jeg har troen at de gjør det. Som nevnt av andre her så var det nok av muligheter til å avgjøre kampen. Men av og til så kommer slike kamper. Heldigvis så skjer det skjeldnere nå, enn tidligere. . Synes Martial viser fine takter for tiden, når det gjelder innsats så er han nesten ikke til å kjenne igjen. Liga innspurten blir en rysare
Post Reply