[PL] Manchester United - Bournemouth

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pogba må få seg et mål synes jeg.
LUHG!
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Blodfink wrote: 04 Jul 2020, 17:21 Pogba må få seg et mål synes jeg.
Einig! Hadde vore kjekt for han.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt syk å ikke godkjenne det målet, kan være 1 mm ikke noe mere helt sprøtt.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Snart er Maguire nede på en 3 poenger på spillebørsen i dag.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Rart at vi ikke har bytta ut Bruno... :D
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nye 3 poeng mye bra fra gutta på topp og midtbanen men mye dårlig der bake, nu er det bare å vente på neste kamp.
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Med unntak av eit par defensive feil på baklengsmåla er eg godt nøgd med innsatsen i dag. Kampen kunne lett ha vorte 8-0. Mason Greenwood, for ein spelar! Eg vert overraska om ikkje han er med i Englands EM-tropp neste sommer. Tykkjer òg at Fred og James hadde positive innhopp i dag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Ett par stygge forsvarsfeil, flere nydelige mål, VAR kommer i fokus - kort sagt - masse action.
Det er moro å se United igjen.

Femte gang United scorer minst fem mål under Solskjær.
Da er han faktisk oppe på 4 plass på lista over United managerer etter ww2 på denne lista:

Scoret fem mål eller mer i kamp

94 ganger under Busby.
68 ganger under Ferguson.
9 ganger under Atkinson.
5 ganger under Solskjær
4 ganger under Docherty.
4 ganger under Sexton.
3 ganger under McGuinness.
1 gang under O’Farrell.
1 gang under Moyes.
1 gang under van Gaal.
0 ganger under Mourinho.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 04 Jul 2020, 18:35 Ett par stygge forsvarsfeil, flere nydelige mål, VAR kommer i fokus - kort sagt - masse action.
Det er moro å se United igjen.
Godt oppsummert. Det er kjempegøy å se United spille nå. Det er dette vi har savnet så sårt. Vi kunne og burde hat flere mål, så det gjør ikke noe at vi slipper inn 2 mål. Ikke når vi skaper så mye fremover. Syntes litt synd på Bailly, veldig uheldig der, jeg mener fremdels at han er en meget god fotballspiller. Håper at han får flere sjanser.

Det er gøy å se spilleglede, det var noe vi kunne se før corona også.

Gøy å se Greenwood, Martial og Rashford. Men jeg må innrømme at det gleder meg ekstra å se Greenwood gjøre som han gjør. Han er uredd og tatt hans alder i betraktning så er dette meget gøy. Husk han har ingen erfaring på dette nivået eller minimalt. Jeg er sikker på at at han blir å se på landslaget ganske snart.

Bruno sier seg selv, vunnet mitt hjerte. Sammen med Matic og Pogba så er det en fin midtbanetrio.

Må også gi kred til Shaw og Wbs. De har gjort sakene bra.

Det kommer til å bli tett og jevnt, nå blir hver runde spennende.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Da fikk jeg sett kampen - om enn litt forsinket.
(Uanmeldt besøk som ødelegger planer om å se kamp er irriterende, men man er da et høflig menneske med oppdagelse)

I forsvaret i dag så var AWB og Lindelöf best. Bailly har veldig mye bra i seg, men er til tider en kløne og en klovn. Harry Maguire hadde ikke sin beste dag, flere helt unødvendige feil. Første mål mot er pinlig. Lindelöf hadde flere turer framover som jeg likte veldig godt. Han greide til og med å havne i kamp med keeper. Mange har klagd på han, særlig på engelske forum. Tror kanskje ikke det er han som er problemet i forsvar, i alle fall ikke alene.

Selv om dette ble en solid seier, så synes jeg at tempo var veldig lavt i enkelte deler av spillet. Men Bournemouth evnet ikke å legge mye press på, så da var det tid til 2-3 touch.

Mason Greenwood, for en spiller. Måtte dette fortsette slik at han får 30 mål pr sesong etterhvert.
Målet til Martial, for en kanon. Jeg har på følelsen at det er viktigere at han ikke har måltørke, enn Rashford. Rash tror jeg tåler det bedre en Martial.
Fernandes, for et kjøp. Et slikt kjøp til nå, så kommer vi til å kjempe om tittel i PL.

Håper at Pogba får seg et mål snart. Mye bra å se i denne kampen, men ennå langt igjen til det nivået vi vet han kan ha. Håper han finner fram til dette før sesongen er over. Gjør han det, og beholder humøret, så er jeg villig til å trekke tilbake alle krav om umiddelbart salg.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

En kamp der følelsesregistret gikk fra helvete til himmel flere ganger de første 55 minuttene.
Matic med gjentatte pasningsfeil og balltap i første omgang og til Bailly rett etter pause. Spilte kompisene i trøbbel. DDG skal også ta sin del av skyldebøtten for 1-0 målet på tross av at Maguire ble sendt rett i pølsesjappa.

Men, kampen under sett - nydelig. For noen mål av Greenwood og Martial. Satt bare å lo til slutt.

Men, Bournemouth er ingen reel motstander. Testen vil komme mot bedre lag. Lag på nedre halvdel bør krige og kjempe mer enn dette laget. Howie`s lag går ned!

Pogba, Bruno, Greenwood, Martial, Rash - den gjengen der er det lenge siden vi har sett lignende kvalitet på. Attpåtil, gutta kan spille sammen i 5-10 år sammen. Tenk hva dem kan utrette!

Fotball har blitt så utrolig mer morsomt igjen. Ikke bare vinner vi kamper, men det skåres mye mål. Deilig!
Post Reply