(PL) Manchester United v Sheffield United (24.06.20)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Manchester United v Sheffield United

Onsdag 24.06.2020 kl 19.00
Premier League
Old Trafford, Manchester

Head to head:
Kamper spilt: 94
Man Utd seiere: 44
Uavgjort: 16
United Tap: 34

OPPDELT:
Liga stats 40 16 33 (alle utenom 6 kamper i øverste divisjon)
FA cup 4 0 1

Totalt 44 16 34 favør United.

Viktig match i forhold til 4 plassen.
Man United er nummer 5 med 46 poeng på 30 kamper.
Sheff United er nummer 7 med 44 poeng på 29 kamper.

Sheffield United spiller borte mot Newcastle i kveld, så tabellen kan endre seg innen onsdag kveld.

I det motsatte oppgjøret endte det 3-3.
Der bommet Solskjær med taktikken fra start.
Til tross for 3 bak og to vingbacker klarte ikke United å skape bredde.
I tillegg hadde flere spillere en fæl match.
Bortsett fra David de Gea, med flere strålende redninger.
Et stykke ut i 2 omgang gjorde Solskjær endringer, ‘all out attack’ og United snudde 0-2 til 3-2 i god gammal United stil.
Dessverre foretok Solskjær et defensivt bytte for å sikre seieren.
I etterpåklokskapens speil burde United gått for 4-2.

United spilte en relativt god match mot Spurs på fredag.
Men, laget må heve seg for å vinne denne.

Sheffield United har vært gode denne sesongen.
De var uheldige på Villa Park sist, og ble fratatt en scoring.
Hawk eye funket ikke for første gang på over 9000 matcher.
(De ble fratatt et mål mot Spurs i høst også.
Da for en offside som ihvertfall ikke jeg skjønte noe av).

Gjestene kan ikke bruke Dean Henderson i denne.
Derfor blir det Simon Moore eller Michael Verrips i buret.
Det svekker the Blades.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp, en kamp som må vinnes. 3-3 kampen var meget frustrerende, og håper Solskjær har taktikken klar denne gangen. Nå har de i hvert fall hatt mulighet til å analysere forrige match godt.

Blir spennende å se hvilken oppstilling OGS velger.

Sheffield U virkelig uheldige med hawk-eye sist og mot Spurs ja. Nesten så jeg håper de kollapser i resten av kampene, slik at det ikke har så stor betydning til slutt.

De Gea hadde flere gode redninger, men jeg mener faktisk han kunne gjort det bedre på skuddet til Mousset, og 3-3 målet.
LUHG!

Cola

Skjermbilde 2020-06-21 kl. 18.09.58.png
Skjermbilde 2020-06-21 kl. 18.09.58.png (104.11 KiB) Viewed 2886 times
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 21 Jun 2020, 10:05 Gjestene kan ikke bruke Dean Henderson i denne.
Og i dag fikk John Egan rødt kort og er dermed også utilgjengelig - fyren har spilt så og si alt for Sheffield United denne sesongen så bortelaget er utvilsomt svekket. Hjemme på Old Trafford forventer jeg tre poeng mot et svekket Sheffield-lag.

Det blir fort noen endringer på laget siden siden sist. Greenwood og Pogba er nok de mest aktuelle, men vil tippe Matic og muligens Ighalo også er nær en startplass, kanskje spesielt Matic siden Fred ikke var noe særlig forrige match. Det hadde gjort seg med en storseier og bra spill :D
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Pink Final[/mention] flott kamptråd. Er faktisk litt overasket over at vi har 34 tap mot Sheffield United.
Ny kamp venter, det bør være 3 poeng på hjemmebane. Jeg tviler på at Sheffield United kommer til Old Trafford for å angripe. Igjen, det er en utfordring for Solskjær og United. Sliter mot etablert forsvar, Sheffield United kommer til å legge seg å krige. De har jo selvfølgelig studert oss, og sett kampen vi hadde mot Tottenham.

Her må vi kjøre et lag som skal kunne bryte opp Sheffield United, med andre ord det blir neppe kontringsfotball som blir nøkkelen her, men heller kreativitet.

Mctominay må vike plass; God i krigerkamper når vi skal ligge litt lavt, men mangler kreativitet når vi er i angripende fase. Pogba kommer garantert inn her.
James: Var grusom mot Tottenham, blir overasket å se om han blir å finne på benken. Greenwood kommer mest sannsynlig inn her tipper jeg.
Matrial er vel kanskje også tvilsom for en start her, kanskje vi ser Ighalo på topp.

Ellers tror jeg laget blir som det var mot Tottenham.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk for det [mention]offside[/mention].
2/3 del av de 34 tapene kom før andre verdenskrig.
Men, ett av dem kom i den aller første PL matchen noensinne, i 1992.
United har ikke tapt for the Blades siden 1993, og på Old Trafford kom siste tap på boxing day i romjula 1973.

Jeg tror også det kommer noen endringer på laget.
Pogba starter garantert.
Kanskje også Bailly og Ighalo.
Her kommer vel gjestene til å satse på kontringer, så det er kanskje matchen for Bailly?
Innerst inne tror jeg allikevel Lindelöf starter.
Solskjær vil bygge en stopperduo.

Ighalo på topp?
Han er sterkere i kroppen, og bedre feilvendt enn Martial.

United må bli bedre til å bryte ned motstander som ligger dypt.
Farten på ball må opp, det må komme flere samtidige bevegelser, og banens bredde må utnyttes.

Chelsea vant på Villa Park, så kun seier er godt nok her for å holde kontakt til 4 plassen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Har en god følelse før denne kampen, Sheffield United har sett dårlige ut de to siste kampene og det virker som om marginene har snudd. Kanskje får Brede Hangeland rett når han mente at de har overprestert frem til nå og komme til å tape mer i avslutningen? Uansett, vanligvis taper United når jeg har en god følelse så vi får håpe den trenden snur også.

Kan ikke se noe annet enn at det blir endringer på laget. Bailly vs Lindelöf avhenger av helsen til Lindelöf tror jeg. Ble byttet ut med en kjenning i leggen så det ut som mot Spurs. Tror Solskjær har større tillit til Lindelöf, men om han er usikker så blir det nok fort Bailly.

Fremover i banen så mener jeg Pogba burde komme inn for Fred. Grunnen til at det blir Fred og ikke McTominay er at vi kommer til å trenge de defensive fibrene til McTominay, samt at han bruker generelt mindre tid med ball enn Fred. Med Pogba og Fernandes på banen er oppgaven enkel for sistemann på midtbanen. Finn Bruno eller Pogba og sørg for balanse. Ser at Matic kanskje passer beskrivelsen best, men føler nok at McTominay har såpass med goodwill at han får en ny sjanse.

Utenom det så ser jeg helst at Greenwood kommer inn for James fremover. Greenwood ser faktisk ut til å ha lagt på seg et par kilo med muskler i løpet av pausen. Syntes kassa sto litt mer frem. I tillegg er han milevis foran James når det kommer til ferdigheter med ball.

Som jeg ser det så er oppskriften til seier tempo med ball, balanse i laget og effektivitet foran mål. Med Bruno og Pogba burde vi klare å produsere målsjanser.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er kun «cupfinaler» igjen for Uniteds del. The Blades må bare vinnes over i morgen.

Da er vi 2 poeng bak Chelsea, jeg tror City vinner borte over Chelsea, selv om det ikke er helt bankers akkurat.

Laget bør se annerledes ut, om Pogba og Greenwood får starte har vi jo to kreative spillere som kan få til noe. United sliter jo med samspillet og jeg mener vi er avhengige av slike spillere som kan «trylle» frem noen mål på egenhånd.

Men med såpass god offensiv styrke som denne troppen har nå, bør det kunne løsne mtp. samspill snart...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sheffield United har en del spillere ute, John Egan er suspendert, Henderson kan ikke spille, McGoldrick mest sansynlig skadet, Jagielka høyst tvilsom og Jack O'Connell ute.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, skal man klare å vinne en kamp , så er det et greit tidspunkt å møte Sheffield U på. Vi er store favoritter i mine øyne. Selv om Solskjær snakker Sheffield U opp og om at det er negativt uten folk på tribunen. Synes han er litt defensiv for tiden...Men det er jo bare taktikkeri. Manageren vet like godt som alle andre at kun seier er godt nok i kveld💪🏻🙏🏻
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 24 Jun 2020, 10:13 Ja, skal man klare å vinne en kamp , så er det et greit tidspunkt å møte Sheffield U på.
I prinsippet ja. Bare en ting jeg frykter litt er at dette laget her er gode defensivt, de har sluppet inn 34 mål på 30 kamper. Hvis vi ser bort i fra forrige kamp så slapp de inn 3 mål men det var etter at de ble en mann mindre at de tre målene kom imot. Det er en del av deres styrke, de slipper ikke inn mål så mye. Offensivt er de ikke all verden. Med alle skader suppestasjoner så kommer de til å legge seg. Det er her utfordringen til Solskjær ligger bryte ned lag som vil forsvare seg. Håper på seier, men frykter en frustrerende 0 - 0 affære. Eller enda verre slipper inn på dødball i 86 minutt.....
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er skrekkscenarioet vi vil unngå [mention]offside[/mention] , vi får håpe vi kan score 3 på dem som sist vi møtte de, men uten å slippe inn 3🙄
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

offside wrote: 24 Jun 2020, 10:41 Bare en ting jeg frykter litt er at dette laget her er gode defensivt, de har sluppet inn 34 mål på 30 kamper.
Enig [mention]offside[/mention].
Sheffield U verken taper eller vinner med mange mål.
Unntaket kom på søndag, mot Newcastle.

The Blades har PL’s neste beste XGA.
Kun Crystal Palace er marginalt bedre.
Sheffield U ‘burde’ sluppet inn 40 baklengs, de har 28.

Så, de slipper altså til sjanser, men klarer VELDIG ofte å hindre mål i mot.
12 mål ‘for lite’ sluppet inn, i mangel av et bedre uttrykk.
(XGA er vel et mer presist uttrykk :hah: )

På den annen side sliter de med å score mål.

Tror på seier, men ikke målfest (håper jeg tar feil og det blir storseier).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pink Final wrote: 24 Jun 2020, 12:31 The Blades har PL’s neste beste XGA.
Kun Crystal Palace er marginalt bedre.
Sheffield U ‘burde’ sluppet inn 40 baklengs, de har 28.
Det positive for oss er at Henderson, som definitivt har sin del av æren for for denne statistikken, er vår eiendom og således blir nødt til å se kampen hjemme.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Laget

De Gea, Wan-Bissaka, Lindelof, Maguire, Shaw, Matic, Pogba, Fernandes, Greenwood, Martial, Rashford
Post Reply