[PL] Tottenham Hotspur - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Mourinho fikk vel matchen dit han ville.
De lå dypt, og satset på kontra.
Hvilket ga dem målet.

United er helt klart et bedre lag enn Spurs.
Men, United sliter fremdeles med kreativiteten mot etablert.

Jeg er ingen kjempefan av Matic.
Men, trodde Solskjær ville starte med ham i går.
For å frigjøre Fred mer ved siden av Fernandes.
(Og evt bytte Fred med Pogba etterhvert, hvilket også skjedde).

Jeg synes United begynte ganske bra.
Ballen gikk tidvis fort spillerne i mellom, men etter baklengsen slokna det i resten av 1 omg.
Tilbake til det statiske.

United må få brukt banens bredde mer.
Høyresiden er et problem.
For å forsvare Wan-Bissaka litt, så kom han på en del løp opp og skapte bredde.
Han lykkes også med en dribling, og kom seg forbi.
Men, stort sett er innleggene hans for upresise.

Jeg håper Solskjær finner plass til både Pogba og Fernandes for å skape mer kreativitet.
Begge viste fram gode pasninger i går, som kunne blitt målgivende med bedre touch fra ballmottaker (Rashford),
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jepp, bra oppsummert over her, er selv litt irritert over at Bruno, Martial eller Greenwood ikke satt ballen i mål, de var nærme alle sammen...

Pogba og Greenwood fra start i neste håper jeg også.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Tanker:

Synes United ser rotete ut fremover, jeg var ikke veldig imponert over det offensive samspillet. Spesielt klarer jeg ikke forstå hvordan man har brukt så mye penger på backer, for å få så lite igjen for dem fremover i banen. Hvorfor ber ikke Solskjær dem om å overlappe mer?

Det positive er jo at man på papiret begynner å få et veldig godt lag, og at Bruno-Pogba må være noe sånt som den beste midtbaneduoen United har hatt på veldig mange år. Da Pogba kom inn for Fred, så snudde denne kampen.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Harry Greaves wrote: 22 Jun 2020, 08:50 Synes United ser rotete ut fremover, jeg var ikke veldig imponert over det offensive samspillet.
Litt av problemet til Solskjær dessverre, sliter mot etablert forsvar. Solskjær skal aller helst kontre med raske spillere. Var knallgod på det i Molde. Det er noe han MÅ bli bedre på i United(spill mot etablert forsvar). Derfor mener jeg United sårt trenger en høyrekant. James er god når vi skal kontre, for han løper jo raskere enn lynet, men han sliter mot etablert forsvar. Mangler kreativitet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Harry Greaves wrote: 22 Jun 2020, 08:50 Synes United ser rotete ut fremover, jeg var ikke veldig imponert over det offensive samspillet. Spesielt klarer jeg ikke forstå hvordan man har brukt så mye penger på backer, for å få så lite igjen for dem fremover i banen. Hvorfor ber ikke Solskjær dem om å overlappe mer?
Det er lite system å spore offensivt i ‘etablert’ angrep.
Nettopp dette er vel achilles hælen til Solskjær.
(Som det også var under Mourinho).

Kantspillet, som jeg vil påstå har vært United’s varemerke i mange tiår fungerer dårlig.
Med kantspill så tenker man ikke lenger på den gammeldagse vingrollen, men å bruke banens bredde, og skape overtall.
Da er man avhengig av at backene fungerer.

Nå er vel tidvis begge backene ganske langt framme i banen.
United står høyere som lag enn under Mourinho.

Dette er snittposisjoner mot Spurs.
Legg merke til hvor høyt Shaw står.

Image

Men, United får ikke utnyttet effekten av å stå høyere i banen.
Det virker ikke å være nok innøvde relasjoner mot etablert forsvar.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, man må bare håpe at det løsner litt mot etablert snart. Jeg tror det kommer til å bedre seg, men det med backene er et godt poeng, det er ikke all verden de bidrar med. Det blir nok Fernandes og Pogba vi må stole på. Og selvfølgelig Rashford/Martial/Ighalo/Greenwood, om de får det til å flyte så bør vi klare et bedre offensivt spill.

Så litt på Carvajal og Real i går, han er virkelig en fantastisk back, kommer seg til innlegg og er omtrent helt inne ved første stolpe flere ganger pr. kamp. Ofte kommer Benzema i mot og bare slår en vegg, vipps så er Carvajal igjennom.

Shaw står rimelig høyt, men kommer sjeldent med farlige bidrag fremover, selv om det skjer innimellom. Rashford etterlater mye rom, så jeg vet ikke helt hva OGS tenker om samspillet på den kanten...

Eide, analytikeren, nevnte jo at mange lag muligens tenker at det er bare å la United ha ballen.
LUHG!
Post Reply