[PL] Manchester United - Manchester City

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Superdupert, da er det 3 poeng til Chelsea fortsatt. Håpet lever.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Pen scoring fra McSauce.
Den er ikke så enkel.
Skrur ballen rundt motspiller fra 35 meter.

Med 2-3 klassespillere inn til sommeren kan dette bli et veldig bra lag.
Har trua på det Solskjær holder på med.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Synes kampen var helt knall, med unntak av en svak dommer som gjør flere grove feil som går imot oss.
City spiller sitt spill, men det nytter ikke når de ikke greier å skape gode muligheter. Forsvaret til United begynner endelig å se OK ut.
Ser ut som en meget taktisk god kamp av OGS, og byttene som kommer bekrefter dette. Ighalo på slutten var veldig viktig.
Med et var det en stor og solid spiller der fremme som City ikke kunne overse på lange baller opp. Han var også flink til å holde på ballen i de rette situasjonene.

Selv om City har mest ball, så synes jeg dette var en fortjent seier. United var bedre der det gjelder.

Så må jeg si at det er vanvittig deilig å se gleden til Bruno og Martial på benken. Herlig!!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er alltid deilig å slå City. Nå har vi slått de 3 ganger i år. Manchester er rød!
Det som var det mest gledelige i dag var innsatsen. United spillerne løper, kriger, og legger inn en enorm innsats. Jeg forventer ikke at vi skal spille vakker fotball hele tiden. Men jeg forventer at en skal ha en innsats. Det var gøy å se. Minner litt om Chelsea kampen i 05. Fletcher matchvinner, men fy for en innsats som hadde blitt lagt ned i den kampen med Alan Smith på midten. Det er litt av det DNA til United, det er den her jobbingen og det er faktisk gledelig å se i dag.

Bruno, fantastisk. Forsvaret gjør en meget, meget solid jobb. WBS banens beste i dag spør du meg. Fred har bare blitt bedre og bedre. James løper mye , men må bli flinkere på å ta klokere valg.

Alt i alt deilig å vinne, og det er deilig når man faktisk gir alt for å vinne. Det var ingen tvil om innsatsen i dag.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Sjekk disse bildene fra benken, helt nydelig å se. Vi begynner å bli et skikkelig lag igjen.

User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fantastisk stemning i dag, håper det kommer flere videoer fra Old Trafford stemningen var magisk i dag.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Enig med Ole Gunnar Solskjær her.

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

offside wrote: 08 Mar 2020, 20:26 Enig med Ole Gunnar Soslkjær her.
jepp
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Da håper man City hevner seg på Arsenal til onsdag. Så får vi et lite pusterom til 1 av CL-rivalene.

Så er det tid for Mourinho-OGS om ei uke. Tror vi har en god mulighet der altså.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt fantastisk med seier i dag, var borte så måtte finne en plass å se kampen, blei i lag med masse L-pool fans, men med en sånn seier så gjør det ikke noe, fy fan det blei noen tunge minutter får det sto 2-0, glede glede.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

For en deilig seier, fantastisk 1-0 målet. Bruno har virkelig satt sitt preg på dette laget. Og flere spillere har hevet seg. Forsvaret er nærmest potte tett.
Og for et stemning på OT i dag.
For håpe vi tar Tottenham også nå.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Dette var første gangen siden 60/61 sesongen vi har tatt en dobbel mot Chelsea og Manchester City i samme sesong.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Buchan wrote: 08 Mar 2020, 22:55 Dette var første gangen siden 60/61 sesongen vi har tatt en dobbel mot Chelsea og Manchester City i samme sesong.
Fantastisk :-) Rett og slett fantastisk :-)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Herlig seier.
City hadde mye ball, som ventet.
De kom imidlertid kun til 3 sjanser slik jeg så matchen.

United’s kollektive forsvarsspill har blitt enormt mye bedre denne sesongen.
Det ble eksemplifisert i går.
City kommer ingen vei.

Så håper jeg at United på sikt blir gode nok til å dominere et lag som City.
Det offensive er kraftig forbedret etter Fernandes’ ankomst.

I går ville United mest.
Både på banen og på tribunene.
Vanvittig trøkk til tider, som helt klart hjalp spillerne.

Og som [mention]Torquemada[/mention] skriver, United er på vei til å få et lag igjen.
Se på den innsatsen, og spillegleden.
Og gleden på benken,
Når så vi sånt engasjement sist?

Er så deilig å ikke ha saltstøtter passivt sittende på benken lenger.

Gleder meg til fortsettelsen med dette laget.
Tenk en Grealish inn her.
Pluss en eller to til bygd over samme lest som Fernandes.
En spiller med både ferdigheter og innsats.

Første derbydobbel i ligaen siden 09/10.
Kun fjerde gang i historien United slår City 3x på en sesong.
(1956/57, 1995/96, 2009/10).
Første gang siden februar 2018 United holder nullen i tre strake PL matcher på Old Trafford.

Man United, the pride of Manchester.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 07:04 Og som @Torquemada skriver, United er på vei til å få et lag igjen.
Se på den innsatsen, og spillegleden.
Og gleden på benken,
Når så vi sånt engasjement sist?
Helt riktig [mention]Pink Final[/mention] jeg kan nesten ikke huske en slike spillerglede. I fotball handler det veldig mye om det mentale også. Jeg la først merke til dette etter seieren mot Brugge, det oset en selvtillit og en glede som jeg ikke hadde sett på lenge. Det er viktig om en skal få til resultater.
Pink Final wrote: 09 Mar 2020, 07:04 Gleder meg til fortsettelsen med dette laget.
Tenk en Grealish inn her.
Pluss en eller to til bygd over samme lest som Fernandes.
Det hadde vært fantastisk. Det er faktisk ikke så mye som skal til før en har et meget godt lag. Et par signereringer til så tror jeg det vil gjøre underverker. Det gjelder bare å treffe på overgagner, det er Bruno et veldig godt eksempel på. Vi handler klokt nå og det liker jeg med Ole. Tre mann inn til her i sommer så begynner det å ligne noe. Jeg har nevnt det før, men jeg tror at det kommer inn 5 mann i sommer. 3 som går rett inn, 2 som vil ha potensiale til å gå inn på sikt. Gleder meg uansett til fortsettelsen.

Bare for å nevne litt historikk da. Husker fra 05 og utover, tiden hvor Fergie var i ferd med å bygge et lag rundt Rooney og Ronaldo. Han hadde et bra lag sånn sett, men det var noe som manglet. Vi slet fks defensivt. Brown og Rio var ikke det beste stopperparet. Silvestre hadde hat noen skader, Fortune og Heinze også mener jeg å huske. Fergie hentet inn Vidic og Evra, senere også da Park. Men det var de små justeringene som måtte til for man hadde et meget godt lag fra før. Resten er jo historie, Ferdinand og Vidic ble på en måte limet i det her laget, man kunne kjøre på offensivt for stopperne var meget gode. Når sant skal sies så var Wes Brown også meget, meget god som høyreback på den tiden.

Et par kloke signeringer så har vi noe på gang tror jeg.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

offside wrote: 09 Mar 2020, 08:56 Fergie hentet inn Vidic og Evra, senere også da Park.
Kanskje jeg misforstår deg, men Park kom før Vidic og Evra. :D
Men som du sier, det var noen små justeringer som måtte til og det var ekstra stas å være United-supporter fra 06/07 og følgende sesongene. Vi har vært så sykt nære ved å vinne ligatittelen 4 år på rad. Det er helt utrolig. Målforskjell og håpløse dommeravgjørelser. Og selvfølgelig måtte Barcelona ha Xavi og Iniesta i sin beste alder da vi også hadde et av Europas beste lag.

Kampen i går var helt fantastisk! Jeg skal ærlig innrømme at jeg fryktet det verste før match og ikke minst etter kampstart. Vi hadde knapt 3 pasninger i laget de første 20 minuttene, men City spilte mye på tvers og klarte heldigvis ikke skape spesielt gode muligheter. Savnet av KdB var veldig synlig. Resten av førsteomgangen dominerte vi. Moro!

Etter pause var det mye balltrilling fra City, men thats it. Jeg håper, som [mention]Pink Final[/mention] er inne på over her, at vi klarer å dominere mot lag som City fra og med neste sesong. At vi slipper å løpe etter ballen i 20 minutter og se ut som et ræva fotballag. Men det morsomme er at vi begynner å bli gode når vi har ballen, spesielt i kontringsfasen. James gjorde mye bra i går, men hadde han hatt et bedre overblikk så hadde vi faktisk knust City. Før pause kunne han sentret til Martial på bakerste da han valgte å avslutte selv og etter pause kunne han slått 45 grader ut til Fernandes. Hva hadde en spiller som Sancho gjort i disse situasjonene? :angel:

Uansett en finfin lagseier, og veldig fortjent. Og dette mot selveste Pep og Manchester City. Dette begynner å ligne på noe! :strong:

Ellers en helt nydelig scoring av McTominay på overtid. Og DEN feiringen av han og alle spillerne. I går fikk jeg tårer i øynene og nå får jeg gåsegud hver gang jeg tenker på det.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Lingard wrote: 09 Mar 2020, 13:20 Kanskje jeg misforstår deg, men Park kom før Vidic og Evra.
Ja du har nok helt rett i det, jeg surrer litt. Det er som sagt nesten 15 år siden, begynner å bli gammal. Men det var vel Van Der Sar og Park som kom først inn på sommeren, så ble vel Vidic og Evra hentet inn senere. Men alle disse 4 kjøpene var jo knallgode. Men hadde et godt lag. Men Det å få inn en ny keeper i verdensklasse. Ny stopper og ny back, samt 3 lung park. Fremme hadde man et godt lag fra før av. Rooney og Ronaldo i sin prime, trenger jeg å si noe mer? :D

Det skal uansett ikke så veldig mye til, en trenger ikke å kjøpe 11 nye spillere. Jeg tror en spiss, en ving (sancho) og en stopper hadde gjort susen.
Lingard wrote: 09 Mar 2020, 13:20 Etter pause var det mye balltrilling fra City, men thats it. Jeg håper, som @Pink Final er inne på over her, at vi klarer å dominere mot lag som City fra og med neste sesong.
Det er vel neste steg, at vi skal kunne ha possesion og dominere banespillet når vi møter de beste lagene. Der har vi forsatt et lite stykke å gå.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

offside wrote: 09 Mar 2020, 08:56 Bare for å nevne litt historikk da. Husker fra 05 og utover, tiden hvor Fergie var i ferd med å bygge et lag rundt Rooney og Ronaldo. Han hadde et bra lag sånn sett, men det var noe som manglet. Vi slet fks defensivt. Brown og Rio var ikke det beste stopperparet. Silvestre hadde hat noen skader, Fortune og Heinze også mener jeg å huske. Fergie hentet inn Vidic og Evra, senere også da Park. Men det var de små justeringene som måtte til for man hadde et meget godt lag fra før. Resten er jo historie, Ferdinand og Vidic ble på en måte limet i det her laget, man kunne kjøre på offensivt for stopperne var meget gode. Når sant skal sies så var Wes Brown også meget, meget god som høyreback på den tiden.

Et par kloke signeringer så har vi noe på gang tror jeg.
Gøy å sammenligne med tidligere.
I tillegg til spillerne du nevner kom Scholes tilbake fra øyeskaden som holdt ham ute mye av 05/06 sesongen.
2006/07 sesongen var hans beste ved siden av 02/03 imo.
Scholes spilte fantastisk i 06/07.

Carrick kom også inn i 06/07.

Dagens lag er et ganske langt stykke unna 06/07 laget.
United er tross alt kun nr 5.
Men, som dere er inne på [mention]offside[/mention] og [mention]Lingard[/mention] - det er potensiale i dette laget.
Med 3 klassespillere inn kan dette bli beste United lag på 10 år.

Må ta noen ord om Bruno Fernandes.
For en innflytelse han har på laget.
Ikke bare spillemessig.
Også mentalt.
Får Cantona vibber med Bruno - han influerer de rundt seg.
Se på selvtilliten i laget nå, kontra Lc semifinalen mot City på Old Trafford.
Som natt og dag.

Få inn noen typer til med samme mentalitet, og det begynner å ligne på United igjen.
Never say die innstillingen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply