[PL] Everton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Er med på den forklaringen [mention]Buchan[/mention]. De Gea er jo typen som fort kan gjøre umulige redninger. Så strålende dømt :-)
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fikk dessverre ikke sett kampen, men kun høydepunkter. 1 - 1 er vel et rettferdig resultat sånn sett ser det ut som? Skuffende mål vi slipper inn. Bruno er god igjen så klart.

Surt at vi ikke klarer å tette igjen til Chelsea, ny tøff kamp til Søndag, City hjemme. Blir neppe enkelt.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

offside wrote: 01 Mar 2020, 19:28 Fikk dessverre ikke sett kampen, men kun høydepunkter. 1 - 1 er vel et rettferdig resultat sånn sett ser det ut som? Skuffende mål vi slipper inn. Bruno er god igjen så klart.
1-1 kan sies å være rettferdig, ja. Vi fortjente ikke noe mer enn ett poeng selv om vi kunne reist fra Liverpool med alle poengene.

Ekstremt skuffende keepertabbe av David de Gea. Det er så komedie som du får det. Sånne type tabber hører overhodet ikke hjemme i toppfotball og man ser svært få slike situasjoner i fotball generelt, til og med ikke på amatørnivå. Everton var gode i dag, men å gi de ledelsen etter et par minutter. Det er så håpløst så du får det. 1-1 borte mot Everton er ikke krise i seg selv, men vi er gode nok til å ta tre poeng på Goodison.. og kanskje kunne det blitt tre poeng hvis det ikke hadde vært for den fatale keepertabben. Det skal sies at David de Gea hadde et par enorme redninger i kampen, blant annet da han reddet avslutningen fra Gylfi i forkant av offsidemålet.

Etter scoringen til Calvert-Lewin så spiller vi egentlig en grei førsteomgang. Bruno ordner utligningen etter svakt keeperspill av Pickford (skal denne fyren seriøst vokte buret til England i EM?), men bortsett fra målet så skapte vi vel ikke all verden før pause? Uansett en grei førsteomgang.. men etter pause var det fullstendig natta. Everton styrte alt og fikk dødball etter dødball. ENORM innsats av Maguire på defensive dødballer i dag. Livsviktig. Ellers så synes jeg Lindelöf slet litt i dag. :oops:

Shaw gjør egentlig en ny god figur, mens Wan-Bissaka var litt skuffende.. kanskje mest fordi han rotet litt da han prøvde å bidra offensivt.

Jeg trodde faktisk før kampen at Solskjær kom til å spille med fire sentrale i dag og ble derfor ikke så overrasket da jeg så lagoppstillingen, men fungerte det egentlig bra? Jeg er skeptisk. Jeg synes Bruno og Matic løste rollene sine bra, men både McTominay og kanskje spesielt Fred ikke så ut til å finne seg til rette. Det er ingen dum formasjon og lagoppstilling, men jeg ser helst at det blir mer 4-2-3-1 fra nå av, så får man heller benke McTominay, Matic eller Fred. Sånn må det bare bli.. og mer konkurranse blir det når Pogba returnerer. Og selv om McTominay ikke hadde sin beste kamp, så kunne man se viktigheten av han så fort han gikk av banen, for da tok Everton over så til de grader.

Vet ikke hva mer det er å si. Everton er ikke et dårlig fotballag, men det var skuffende å se hvor mye bedre de var enn oss etter pause. Spesielt når man ser på lagene spiller for spiller, den midtbanen til Everton oste det ikke kvalitet av, synes jeg. Men Richarlison og Calvert-Lewin lagde mye problemer for forsvaret vårt.. og det at Gylfi og Baines slår så gode dødballer gjorde ikke akkurat oppgaven lettere for oss.

Tror dere vi klarer å vinne tre kamper på rad i ligaen denne sesongen?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi hadde god kontroll før pause, men så lot vi Everton få lov til å bryte rytmen i kampen og jazze opp stemninga. Ble litt for mye med på "knokkelfotball" en periode, i stedet for å roe ned litt. Skjønner at vi skal satse på kontringer, men i andre omgang hadde vi tjent på å hvile med ballen i laget i stedet for å se etter første mulighet i bakrom. Ballen kom for fort tilbake.

Formasjonen var vel grei, Bruno fikk en del plass ved å ligge mer ut mot sidene. Men McTominay var ikke helt på hugget, var nok hakket for tidlig for ham, han virket rusten og ble tidlig sliten. Fred jobber bra, men var uheldig med ball i denne kampen. Duoen på topp bidro ikke nok.

Matic var god nok en gang, best sammen med Maguire og Fernandes.
Post Reply