[EL] Manchester United - Club Brugge (27.02.2020 - 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja ja det var jo gøy dette. En ting som var å spore som jeg ikke har sett på lenge og det var spillerglede og selvtillit.
Fred for en spiller! Det samme kan sies om Bruno.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har vel ikke kost meg såpass med en United-kamp på omtrent et år. Bruno-effekten er tydelig, virker som alle andre også skal "tøffe seg" litt for den nye fyren, hehe.

Og se på Mata, da! Under kampen så jeg for meg Mata som en fyr som hadde sittet på en fest med bare damer i fem år, og til slutt kommer det en annen kar inn som han endelig kan snakke fotball med. ;P

Bra comeback av McTominay, mens Fred og Shaw fortsetter framgangen. Ting begynner å falle litt på plass nå, føler jeg.

Men Everton-kampen blir ekstremt viktig! Vinner vi, tror jeg helt ærlig vi kan bygge ei skikkelig seiersrekke. Med tap frykter jeg at spillerne vil falle tilbake i gamle mønster. Psyken er nok fortsatt skjør, så vi tåler ikke mange tilbakeslag før gnisten forsvinner og tvilen kommer gnagende.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Morsom kamp. Første gang på lenge jeg ikke har blitt trøtt underveis i en match.

Liker det jeg ser av Ighalo. Stark med mann i rygg. Linker ok med medspillerne. Vil bare bli bedre med tid på feltet. Fred med 2 mål, ville gitt ok odds på forhånd.

Bruno - er forelsket :love:

Likevel, vi spiller 65 minutter med 1 mann ekstra.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ketil Cantona wrote: 28 Feb 2020, 09:41
Likevel, vi spiller 65 minutter med 1 mann ekstra.
Det er sant, og det selvsagt ingen stor prestasjon å vinne komfortabelt. Det er vel mer måten det skjer på, både før og etter det røde kortet. Mye høyere tempo, gnist og spilleglede. Ikke noe av denne evinnelige balltrillingen på tvers. Nok av eksempler på lignende kamper som har vært frustrende og kjedelige.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Bruno er virkelig imponerende. Ikke bare er han veldig god, men han fremstår for meg som en spiller som gjør alle andre bedre også. En ledertype, som tar ansvar og leder vei, skaper engasjement, og som sørger for at alle er med. United har manglet dette. Og han er et lite motstykke til Pogba, hvis labert prestasjonsnivå blir unnskyldt pga dårlige medspillere. Ville ikke forundre meg om Pereira og Lingard (for å nevne to utskjelte) får en real oppsving pga. Bruno.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Dette var behagelig å se på, Bruno har virkelig satt sitt preg på dette laget. Måtte det bare vare. Har ikke så mye å klage på i Februar resultatmessig. 11-1 i målforskjell, tror jeg det er.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

5-2-0 og 18-1 på de siste sju kampene i alle turneringer.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Ryder wrote: 28 Feb 2020, 09:48
Ketil Cantona wrote: 28 Feb 2020, 09:41
Likevel, vi spiller 65 minutter med 1 mann ekstra.
Det er sant, og det selvsagt ingen stor prestasjon å vinne komfortabelt. Det er vel mer måten det skjer på, både før og etter det røde kortet. Mye høyere tempo, gnist og spilleglede. Ikke noe av denne evinnelige balltrillingen på tvers. Nok av eksempler på lignende kamper som har vært frustrende og kjedelige.
Enig. Vi spiller med høyere balltempo og ikke minst fremoverretter fotball. Mye artigere å se på og ikke minst effektivt. Sett bort fra resultatet så er det denne type fotball som engasjerer.

Endelig vinner vi en kamp uten altfor store nerver underveis. Godt å se på samholdet i gruppen også. Det jubles og det gis high five her og der. På 2-0 så reiste også hele benken seg for å juble og klemme. Nydelige scener! Så får vi se om det varer og hvordan den neste perioden med svært tøffe kamper blir.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Torquemada wrote: 27 Feb 2020, 21:50
Blodfink wrote: 27 Feb 2020, 21:43 Mignolet er årsak til at det ikke står 4-0, kanskje 5
Ja han har hatt et par fine redninger, det skal han ha.
Men jeg synes at United har spilt bedre framover enn på lenge, det også før Brugge ble 10 spillere. Liker det jeg ser. Bruno har fungert like bra som jeg hadde håpet på. Odion har også vært positiv i denne kampen, og har plassert seg godt flere ganger.

Mata og Bruno sammen idag har vært bra saker.
Har hatt inntrykk av at Mata har slitt på grunn av mangel på kvalitet/initiativ fra medspillere. Hjelper ikke med fantastisk blikk og pasningsfot hvis ingen går på løp foran ham, eller tenker raskt nok til å samarbeide med ham. Så ut som han og Bruno fant hverandre umiddelbart, der var det mye bra samspill!

Oppbygningen til Ighalo-målet var fantastisk. Fortsetter det slik bør Mata spille alle kampene mot lag som legger seg lavt.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 29 Feb 2020, 15:38 Har hatt inntrykk av at Mata har slitt på grunn av mangel på kvalitet/initiativ fra medspillere. Hjelper ikke med fantastisk blikk og pasningsfot hvis ingen går på løp foran ham, eller tenker raskt nok til å samarbeide med ham. Så ut som han og Bruno fant hverandre umiddelbart, der var det mye bra samspill!

Oppbygningen til Ighalo-målet var fantastisk. Fortsetter det slik bør Mata spille alle kampene mot lag som legger seg lavt.
Og.. det får en til å tenke litt på hva man har gått glipp av de siste sesongene - det at Mata ikke har hatt gode nok medspillere, men jeg husker at han og Herrera også hadde et godt samarbeid.
Post Reply