[PL] Manchester United - Watford (23.02.2020 kl 15:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser ut som fotball guden er på MU sin side i dag, herlig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Håper det blir 3 stoppere som system etterhvert, 4-2-3-1 har jo ikke fungert spesielt bra...Men med bedre spillere så vil jo det fungere bedre antageligvis.

Martial er inne på pluss-siden for tiden, den var lekker. Og da blir det seier, vi er bedre som kontringslag, som Solveig Gulbrandsen nevner. Synes hun sier mye fornuftig btw.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
pixma wrote: 23 Feb 2020, 16:11 for nu er det verre en Vangaal sin tid.

Hæ?? Kritikk av min kjære LvG? Ikke godkjent [mention]pixma[/mention] ;P

Jeg har ikke så mange med på dette, men helt ærlig så mener jeg vi kontrollerte en del kamper under LvG, og jeg synes jeg så et tydelig system, i motsetning til alle andre sesonger siden 2013... Jeg kjedet meg selvfølgelig til tider jeg også. Men JM var enda verre IMO...

Under Solskjær bør vi legge oss med lavt press og bare kontre, tror vi hadde hatt flere poeng da faktisk. Og kontringer er morro å se på.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kontringer er tingen, og Mason er tingen :champion:
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Dagens, nydelig og det er jo et under at ikke noen andre klubber har kjøpt Bruno før, han er jo et kupp direkte.

Deleted User 367

Nå snakker vi😎
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

United er best i forsvar når de ligger etablert, og best i angrep på kontringer. Taktikken er opplagt sesongen ut. Kjør med 5-4-1.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Det er godt med seier, mandag morgen blir bedre av sånt :hah:
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Blodfink wrote: 23 Feb 2020, 16:40 United er best i forsvar når de ligger etablert, og best i angrep på kontringer. Taktikken er opplagt sesongen ut. Kjør med 5-4-1.
Nå er det nesten slik det har sett ut hele sesongen. Problemet er jo bare at 75 % av motstanderne bruker samme taktikk.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

messilingard wrote: 23 Feb 2020, 16:59 Nå er det nesten slik det har sett ut hele sesongen.
Vi har vel hatt mye ball på motstanders halvdel denne sesongen, uten å skape noe som helst?

Ser problemet med at lag kjører samme taktikk, men om OGS parkerer bussen fullstendig får vi nok lurt de fleste frem.

Under OGS ser vi ut som et meget godt kontringslag, ganske elendig på alt annet, under JM var det ikke sånn synes jeg. Parkerte bussen, men uten kontringsvilje, eller de rette spillerne kanskje...

Har i grunn fortrengt JM-perioden, så mulig vi scora på noen kontringer, men husker det som like kjedelig som hver sesong i grunn har vært siden sånn ca 2011...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Er definitivt noen floker å løse offensivt. Forhåpentligvis klarer Fernandes og spille seg enda varmere og skape gode relasjoner offensivt.

Men det å legge seg nedpå mot alle lag og kun satse på kontringer syntes jeg virker alt for risikabelt. Man er rett og slett nødt til å flere strenger å spille på.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ja, litt risky muligens, er jo satt litt på spissen av meg også. Men jeg tror det vil funke faktisk. I dag fungerte det i alle fall utmerket utover i kampen:

Underholdningsverdien på United går faktisk opp jo mindre ball de har.

Idag var United oppe i 79 % ballinnehav tidlig i kampen, og det var helt grusomt å se på, etterhvert som Watford fikk mye mer ball blir MUFC i grunn mye bedre. Ballfordelingen endte vel med 57-43 i United`s favør.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Sykt hvor god uttelling United har fått den siste tiden, seks poeng og 5-0 i målforskjell mot Chelsea og Watford reflekterer IKKE kampforløpene i det hele tatt. Er redd slike seire kan redde jobben til OGS, fyren har bevist så mange ganger nå at han ikke har snøring i det hele tatt. I dag igjen, står og snakker om hvor dårlige spillerne var før pause, når skylden for null kampplan åpenbart ligger hos treneren. Den førsteomgangen er hands down noe av det verste jeg har sett noensinne.

Det er så mye amatørmessig over United nå, at fansen tok helt av da Bruno klarte å treffe Maguire på en corner sist mandag. På tide at alle sammen får opp øynene for all middelmådigheten vi er vitne til.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Harry Greaves wrote: 23 Feb 2020, 19:15 Sykt hvor god uttelling United har fått den siste tiden, seks poeng og 5-0 i målforskjell mot Chelsea og Watford reflekterer IKKE kampforløpene i det hele tatt. Er redd slike seire kan redde jobben til OGS, fyren har bevist så mange ganger nå at han ikke har snøring i det hele tatt. I dag igjen, står og snakker om hvor dårlige spillerne var før pause, når skylden for null kampplan åpenbart ligger hos treneren. Den førsteomgangen er hands down noe av det verste jeg har sett noensinne.

Det er så mye amatørmessig over United nå, at fansen tok helt av da Bruno klarte å treffe Maguire på en corner sist mandag. På tide at alle sammen får opp øynene for all middelmådigheten vi er vitne til.
Skal ikke skrike ut om at vi spiller fantastisk fotball eller dominerer kamper, men samtidig så opplever jeg nok at det her er krisemaksimering opphøyd i tusende grad. Hvis vi spiller dårlig, men likevel vinner kamper så tar jeg det lett over fantastisk fotball og 4-5 tap hver uke.

Vi har hentet Fernandes, som ser veldig god ut. La han og de andre offensive spillerne få noen kamper sammen før man dømmer alt nedenom og ned. Syntes vel også at man er nødt til å legge både skyld og ros på både Solskjær OG spillerne. For eksempel var Fred direkte svak i dag, virket desorientert og mistet ballen utallige ganger i første omgangen.

Denne sesongen her har vært mange nedturer og noen få oppturer sett under ett. Betyr det at absolutt alt og alle er ræva og vi burde sparke alt og alle? Etter min mening nei. Vi har fått en god opprydning i stallen, vi har truffet med 3/4 signeringer (Regner ikke med Ighalo, og er fortsatt på gjerdet angående James). Jeg er ikke nødvendigvis uenig at man burde evaluere Solskjær til sommeren, men for øyeblikket så er klubben på et bedre sted enn når han kom.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Litt komisk med 5-0 i målforskjell og 6 poeng på de to siste, som Harry Greaves skriver over her. Vi har vært heldig i begge kampene som har unngått baklengsmål. Den første halvtimen i dag var direkte grusom, men det er disse enkle pasningsfeilene som irriterer meg.. og den elendige kommunikasjonen mellom spillerne. Jeg vet at store sjanser gjerne kommer av at motstanderlaget gjør feil, men av og til spiller det andre laget veldig bra fotball.. og da må man bare applaudere, men i dag ga vi Watford muligheten til å ta ledelsen flere ganger. Det er så håpløst å se på.

Vi var sikkert flere som satt med hjertet i halsen ved et par anledninger og selv om man ikke skal legge for mye i xG-tallene så var tallene for denne matchen: 2,23 - 0,30
Ganske lavt tall for Watford og fullt fortjent seier til oss, men husk at straffen vår trekker opp en del.

Og nok en gang slipper vi inn på dødball. Elendig kommunikasjon mellom Lindelöf og Fernandes, eventuelt bare veldig dårlig av Fernandes. Heldigvis grep VAR inn på det som var en syltynn hands.

---------------------------------------------

Av spillerne så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Før pause var det svært lite å skryte over, men sånn totalt sett synes jeg Shaw og selvfølgelig Fernandes leverte en god kamp. James var også friskere i dag enn hva han har vært den siste tiden, han hadde nok godt av en pause i midtuka.

Etter pause spilte flere av spillerne seg opp, men om vi skal være med i kampen om topp 4 så er vi nødt til å levere i begge omganger fremover. Nå venter Everton på Goodison, før vi tar imot City på Old Trafford og deretter bortekamp mot Spurs. Og i mellom disse kampene har vi Europa League og FA-cup. Spørsmålet er, er vi fortsatt med i kampen om en CL-plass etter de neste tre kampene? Jeg håper det, men da må vi opp flere hakk.. og ikke gi bort ballen på egen banehalvdel. Rimelig sikker på at vi spiller 3-4-1-2 (eller en annen variant med tre midtstoppere) mot City og Spurs, men ikke sikkert det blir den formasjonen mot Everton neste helg.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Nydelig mandag morgen etter gårsdagens 3 poenger.
Første halvtime er skrekkelig. Restene er en fornøyelse, tross mye kan bli bedre. Det er lys i enden av tunnelen...

Alle målene, pur klasse!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi mangler fortsatt en toppklasse DM, verken Fred eller Matic bekler rollen godt nok. Fred hadde i tillegg en ballmist-dag. Matic hadde gode offensive glimt utover kampen, men han blir fortsatt overspilt pga dårlig tempo/forflytningsevne. Han bruker også konsekvent minst ett touch for mye og senker tempoet i spillet vårt. Vi trenger noen som kan kontrollere kampen, være både tryggere og raskere i pasningsspillet, og samtidig ha nok frekvens i beina til å dekke rom.

Og selv om både James og Greenwood hadde ok kamper i dag, er kantene et problemområde dersom vi skal ta steget opp til å bli et virkelig topplag igjen.

Men Fernandes, dere. Så utrolig deilig å se noen som bare er god, hehe. Og noen som ikke minst alltid er fremoverrettet, alltid ser etter den mest målfarlige løsningen, selv om det innebærer en risiko. Ser ut som et gullkjøp. Bær på mine knær om at det er han som vil endre mentaliteten på medspillerne og ikke omvendt...
Post Reply