[LC] Manchester City - Manchester United (29.01.2020 kl 20:45)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

messilingard wrote: 29 Jan 2020, 22:50 Syntes Kevin Friend var alt for vennlig mot City spillerne. Gir bort frispark mer eller mindre gratis, og selger de latterlig dyrt andre veien.
Tror dommeren lar seg påvirke av City-spillerne. Alle lag under Guardiola svermer dommeren for å påvirke, i betydelig større grad enn andre lag. F. eks. straffesituasjonen i første omgang, der Maguire løper ned Sterling. Alle City-spillerne svermer rundt dommeren automatisk, og presser han bakover. I sånne situasjoner så synes jeg det er utrolig at dommeren ikke deler ut noen gule kort, for denne typen oppførsel forsterker seg bare til neste gang så lenge den forblir ustraffet. Sånn oppførsel ser du rett og slett ikke hos andre lag.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 29 Jan 2020, 22:59 Martial er usynlig.
Martial var grusom. Enig med Djordjic (Viasat expert-panel), om at United i praksis spilte med 10-mann pga. Martial (9 menn etter utvisningen av Matic).

Det er stort behov for ny spiss.

Deleted User 367

Synd at ett slik resultat borte mot City blir stående igjen som ubetydelig.
Det var noe drit med den førsteomgangen hjemme.

Syns ikke de har noe skamme seg over idag.

Liker at DDG virker på vei opp igjen :thumb_up:

Behovet for ny spiss ble ihvertfall ikke endret idag. God oppsummering i studio etter kampen syns jeg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Pink Final wrote: 29 Jan 2020, 22:59 Martial er usynlig.
Ja, totalt intetsigende opptreden nok en gang...Det kommer en ny spiss til sommeren, det vil OGS få inn.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 29 Jan 2020, 23:07 Martial var grusom. Enig med Djordjic (Viasat expert-panel), om at United i praksis spilte med 10-mann pga. Martial (9 menn etter utvisningen av Matic).

Det er stort behov for ny spiss.
Veldig enig :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Sir Keane wrote: 29 Jan 2020, 23:09 Liker at DDG virker på vei opp igjen
En stor underdrivelse om jeg må påpeke :-) De Gea var fantastisk!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17373

De Gea 9
Wan-Bissaka 6
Lindelöf 6
Maguire 7
Shaw 6
Williams 7
Matic 8
Fred 6
Greenwood 5
Martial 4
Lingard 5

James 6
Pereira 6
Mata 6

Kollektiv innsats 8.

I kveld var summen av laget bedre enn enkeltspillerne.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja vi slår City borte igjen. Så klart City var det beste laget, skapte mest, hadde ballen mest og vi kan takke en god David De Gea som holder oss inne i kampen.

Vi blir litt avslørt på tempo, når City girer opp så henger vi ikke helt med. Men innsatsen er det ikke noe å si på, syntes de fighta godt i dag. Det passer oss å spille mot offensive lag hvor vi kan ligge kjempe, og kontre. Men vi sliter derimot mot lag som ligger etablert. Ja bare se kampen mot Burnley.

Vi mangler en del kvalitet, særlig offensivt, til dels også en god stopper ved siden av Maguiere. Det må kommer mer kvalitet inn. Nå kom jo Bruno inn, får vi tilbake Pogba, Mctominay og Rashford så ser det mye, mye bedre ut med en gang.

Fred igjen gjør en strålende kamp for oss, den plassen er faktisk hans nå!

Men etter å ha sett kampen mot Burley og City i dag, så ser jeg hva vi trenger. En midtstopper til, en kreativ offensiv midtbane. Kanskje har vi fått det i Bruno? Vi mangler også flere spisser uten tvil. Håper vi i det minste vi kan låne inn en spiss ut sesongen for det er løs-krutt der oppe på topp.

Klart vi må hente inn kvalitet og vi må ha bredde i stallen. Nå lysner det på skadefronten. Hvis vi kan stille med Fred, Pogba og Mctominay på midten. James Matrial og kanskje brune der fremme? Bailly tilbake, det skal bli godt med en vinterpause. Den gjengen har virkelig godt av litt fri, og det er etterlengtet.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Martial hadde en dårlig dag på jobb i dag og jeg er helt enig i at vi trenger en ny spiss, men å være enslig spiss mot City er litt av en bedriten oppgave. Når man går i press uten ball så ser man bare at spilleren man presser har 2-3 pasningsalternativer og da er det ikke moro å gå i press. Men i dag var han dårlig med ball også og han har hatt en del slike kamper i det siste. Han sliter i kamper hvor vi har lite ball, men jeg håper han får vist seg fra en bedre side mot Wolves til helgen.

Godt med seier i dag, men synd vi ikke klarte å skåre et mål til. Den dårlige førsteomgangen fra forrige oppgjør ødela avansementet. Ikke ufortjent at City går til finalen.

Jeg synes forresten det var merkelig å spille Greenwood fra start i dag, da jeg ikke føler at kampene mot City passer han spesielt bra, men det er Solskjær som bestemmer! :yikes: Jeg må ellers bare nevne at jeg begynner å se noen positive tendenser fra Lingard også. Det forekommer fortsatt feilpasninger og noen dårlige touch, men nå er det heldigvis også noe positivt å spore. Alt er ikke negativt, slik det var i 2019.

Nydelig scoring av Matic. Han har virkelig spilt seg opp den siste tiden og Fred fortsetter i samme spor. :love: Bortsett fra på dødballer. Nå vet ikke jeg hva Fred gjør på treningsfeltet, men helt utrolig at han fikk ta frisparket på 17-18 meter i sluttminuttene når Mata var på banen. I tillegg sto Pereira klar og han har også scoret noen frisparkperler for oss. Rett og slett u-b-e-g-r-i-p-e-l-i-g.
Dødballen som Fred slo på scoringen, var heller ikke en spesielt god dødball, men pga en dårlig klarering havnet den til Matic.

Forhåpentligvis kan Bruno løse litt av denne dødballgreia.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Jeg sitter forresten og ser 2. omgangen nå og ser at det var Lingard som mistet ballen den gangen City fikk spilt Sterling alene med de Gea. Ikke helt heldig med det balltapet. I tillegg var det vel Lingard som mistet ballen før pause da Aguero scoret (men heldigvis var i offside). To grusomme balltap og Solskjær var overhodet ikke fornøyd etter balltapet rundt det 58. minutt. "One more time and you're fucking off" :hah:
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 30 Jan 2020, 00:46 Nå vet ikke jeg hva Fred gjør på treningsfeltet, men helt utrolig at han fikk ta frisparket på 17-18 meter i sluttminuttene når Mata var på banen.
Mata burde ha tatt frisparket, men Mata var nok aldri planlagt at skulle spille, og Fred var satt opp som frisparktaker. Det var Fred sitt frispark å gi vekk. Men forståelig nok frustrerende for Mata (og alle oss andre).
Post Reply