[PL] Manchester United - Burnley (22.01.2020 kl 21:15)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Lingard wrote: 23 Jan 2020, 00:46 så her kan man se litt av hva Maguire bidrar med.
Du skriver mye fornuftig.
Dette er jeg ikke enig i.
Maguire slår bort ballen og taper i tillegg dueller.
Jeg var en av de som ville ha inn Maguire sist sommer.
Synes han har skuffet nå i vinter.
Hadde han hett Lindelöf ville han blitt ‘slaktet’ for innsatsen (ikke av deg - snakker generelt på nett).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Skulle absolutt ønsket at Maguire fremsto mer som en bauta i forsvaret enn det han har gjort hittil, men det er for lett å hakke på forsvaret for alle tapene.

Det sies at Angrepet vinner kamper, mens Forsvaret vinner titler. Tror det er mye sannhet i dette. Du må først og fremst ha et godt angrep for å vinne kamper, men for å vinne titler må du OGSÅ ha et godt forsvar. Situasjonen til United er at de kanskje har et godt forsvar, men hva hjelper det, når angrepet ikke holder mål?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Forsvaret (og Maguire) er ikke så bra som vi hadde håpet, men det er fortsatt klart bedre enn det var i fjor. Både med tanke på hvor mange sjanser vi slipper til imot jevnt over, men også at vi er blitt betraktelig bedre til å spille av høyt press. Klarte det ikke ofte nok mot Liverpool, riktignok, men i går var det en av tingene som fungerte noenlunde. Burnley presset høyt store deler av kampen, men vi spilte oss greit ut. I fjor ville det vært panikk om to av dem kom over midtstreken mot oss.

Problemet er at motstander ofte scorer på sine få sjanser. Ofte på grunn av individuelle feil og konsentrasjonssvikt (som i går). Organiseringen på dødball er åpenbart heller ikke god nok, og Dave er dessverre heller ikke på gammelt nivå. Men det er framgang, både individuelt og strukturelt, sammenlignet med tidligere. Akkurat det var jo en av de største skuffelsene med Mourinho, at han aldri var i nærheten av å få skikk på forsvaret. Du skulle tro han fikset det, i det minste.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

God poeng Ryder, føler de her problemene har vedvart og det er så vanskelig å sette finger på hva som er det eksakte problemet.
Ryder wrote: 23 Jan 2020, 13:16 Problemet er at motstander ofte scorer på sine få sjanser. Ofte på grunn av individuelle feil og konsentrasjonssvikt (som i går). Organiseringen på dødball er åpenbart heller ikke god nok, og Dave er dessverre heller ikke på gammelt nivå. Men det er framgang, både individuelt og strukturelt, sammenlignet med tidligere. Akkurat det var jo en av de største skuffelsene med Mourinho, at han aldri var i nærheten av å få skikk på forsvaret. Du skulle tro han fikset det, i det minste.
Jeg aner ikke, man skulle så gjerne pekt ja der, der har vi problemet om vi bare fikser det så vil alt løse seg. Dessverre så er problemet mer komplekst, og jeg aner ikke hvorfor dette stadig skjer. Tror svaret er så enkelt at det er noe som er galt i hele Manchester United, det gjenspeiles da på banen.

Det er litt sånn snøballeffekt i fotball, går noe riktig så tiltrekker det andre positive ting ved seg og man bli genierklært. Samme om det går i feil retning, så blir på en måte alt feil. Magnetisk tiltrekning det der.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mye ligger nok i det mentale, laget som kollektiv har hatt skjør psyke i mange år. Du ser det på hvordan de reagerer på baklengsmål, det blir høyere skuldre og ansvarsfraskrivelse i stedet for å ta tak, heve seg og gå foran. Vanskelig å lære seg selvtillit og bestemme seg for å ha det. Følelsen av uovervinnelighet kommer med seiersrekker, noe vi ikke klarer å sy ihop. Ond sirkel.

Husker fra den tida jeg spilte selv, riktignok på mye lavere nivå enn dette. Ett år falt plutselig alt på plass i løpet av vinteren, og da sesongen startet følte jeg meg uovervinnelig (spilte stopper selv). Jeg visste at jeg ville vinne alle dueller jeg gikk inn i, og gjorde det også. Ikke faen om en eneste spiss skulle få overtaket over meg. Så gikk det mer tilbake til "normalt" nivå etter det, det snek seg vel inn en tvil et sted, slik det gjerne gjør.
Når jeg ser f.eks Van Dijk spille, kjenner jeg igjen den "auraen" der. Han nærmest psyker ut motstanderne med "bare prøv deg, småen"-vibbene sine, og det gjør ham til en enda bedre spiller enn ferdighetene hans tilsier.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja det mentale har som sagt mye å si, negativitet trekker med seg negativitet. Tror det gjelder generelt, husker jeg var på et foredrag en gang der en lege argumentere for at man burde bruke mer placebo innenfor medisin. Veldig mye ligger på det mentale. Feilsteg på feilsteg har ført til at man komme inn i en ond spiral.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 23 Jan 2020, 12:20 Dette er jeg ikke enig i.
Maguire slår bort ballen og taper i tillegg dueller.
Men du er altså ikke enig i at forsvaret er bedre enn i fjor? Du er ikke enig i at vi triller ballen bedre i forsvar?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Lingard wrote: 23 Jan 2020, 19:01 Men du er altså ikke enig i at forsvaret er bedre enn i fjor? Du er ikke enig i at vi triller ballen bedre i forsvar?
Jo, jeg synes det kollektive forsvarsspillet er bedre enn i fjor.
En oppgradering å gå fra Smalling til Maguire.

Muligens uklart formulert av meg over her.

Jeg ville ha inn Maguire før sesongen fordi jeg mener han er en god duellspiller og en bra pasningsspiller.
Etter en brukbar start synes jeg han bare blir svakere.
De siste 2 månedene har han ikke spilt bra.

Han slår bort ballen ofte og nå taper han dueller/kommer ikke oppi motstander.
Mulig han sliter mer med hofteskaden enn klubben vil innrømme offentlig.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 23 Jan 2020, 19:34 Etter en brukbar start synes jeg han bare blir svakere.
United ødelegger tilsynelatende alle spillere de kjøper :-( Rekken er lang over spiller som har kommet inn, spilt dårlig, forsvunnet ut, og spilt bra. Blind, Di Maria, Lukaku, Memphis :-)
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Elkey wrote: 23 Jan 2020, 20:00
Pink Final wrote: 23 Jan 2020, 19:34 Etter en brukbar start synes jeg han bare blir svakere.
United ødelegger tilsynelatende alle spillere de kjøper :-( Rekken er lang over spiller som har kommet inn, spilt dårlig, forsvunnet ut, og spilt bra. Blind, Di Maria, Lukaku, Memphis :-)
Ja, det virker som at alle blir dårligere når de kommer til United. Det hente jo i SAF sin tid også at enkelte spillere brukte en stund, før de ble bra.
Uansett Maguire, AWB og James har kun spilt i 5 mnd, så det er litt tidlig å avskrive dem. Selv om de har hatt en nedadgående trend.
Post Reply