[PL] Liverpool - Manchester United.

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir overrasket om vi ikke vurderer å stille med 3/5 bak, med tanke på hvor effektivt det var mot Liverpool sist.
Ankepunktet er jo at vi strengt tatt ikke har en tredje stopper som er kampklar. Blir bingo å sette inn Bailly allerede, Jones er ødelagt.
AWB som tredje stopper kan funke, i så fall blir det vel Dalot som wingback.

Om det blir 4-2-3-1, sier laget mer seg selv. Ønsker i så fall heller Pereira enn Lingard, AP er i brukbar form. James på venstre og Greenwood på høyre.

Klarer ikke helt å se hvordan vi skal få med oss noe herfra, med tanke på skadene. Men håper på en maxprestasjon og en dose flaks.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Føler nesten det samme, at vi stiller 5 bak. Så er vel spørsmålet hvem som blir den 3 stopperen. Bailly tror jeg kunne fungert meget, meget bra men så er spørsmålet om det er så lurt å kaste han inn i en slik kamp. Han har ikke spilt på evigheter.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Kjenner jeg grugleder meg til denne kampen nå! Vi er nødt til å sette de sjansene vi evt får og demme opp på midtbanen så godt som mulig. Ha troa på poeng gutta!
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
DDG, AWB, Maguire, Lindeløf, Williams, Fred, Matic, Pereira, James, Greenwood, Martial.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

MU kan så klart vinne denne kampen, men da må det vel et såkalt fotball mirakel til, for det har vel aldri vært større forskell på de 2 klubbene i fordel L-pool, og så har pool noe å spille for, det vil ikke se bra ut om dem skulle tape for første gang i PL og da til MU. Så på Drillo vis så har MU sånn ca 4 % sjanse til å vinne.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

pixma wrote: 19 Jan 2020, 13:59 MU kan så klart vinne denne kampen, men da må det vel et såkalt fotball mirakel til, for det har vel aldri vært større forskell på de 2 klubbene i fordel L-pool, og så har pool noe å spille for, det vil ikke se bra ut om dem skulle tape for første gang i PL og da til MU. Så på Drillo vis så har MU sånn ca 4 % sjanse til å vinne.
Vi har da også noe å spille for? Klart det ikke vil se bra ut for dem om de taper for oss, de er jo soleklare favoritter og vinner mest sannsynlig tittelen i år, men hvor godt hadde det ikke smakt for oss og tatt 3 poeng her?! Og vi har mer enn 4% vinnersjanse, vi har slått City og vi kan gjøre det samme mot l'pool!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

3 stoppere bak ? backer på kantene ??? Det er jo et must egentlig når vi har så mye skader. Og Pool vil garantert bruke backene sine høyt i banen. Satser på 3-5-2 formasjon
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Bekrefta XI: De Gea; Wan-Bissaka, Lindelof, Maguire, Shaw, Williams; Matic, Fred, Andreas; James, Martial. Betyr det Shaw som venstreback og Williams på venstrekant?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

offside wrote: 17 Jan 2020, 14:54 Ja utifra pressekonferansen i dag så mangler vi jo Rashford mest sannsynlig. Lite taktisk smart å sette innpå en spiller som har slitt og er litt usikker rett før en så viktig kamp. Taktisk bommert av Soslkjær, hadde jo vært ok det om vi i det minste hadde hat bredde i troppen. Nå har vi vel kun en ren spiss til Søndag. Henry Winter hadde vært ute å skrevet rett før kampen mot Wolves hvor Rashford hadde trengt litt hvile.
Enig, men det er viktig å vinne FA-cupen, OGS og klubben går for en cup-tittel, jeg forstår det ikke.

Men men, vi får nå håpe at man går til finale og vinner da...Jeg ville helst sett at alt dreier seg om PL og EL, de engelske cupene er på en måte en bonus om man lykkes i liga og europa tenker jeg.

Det er flott med FA og Carabao, men viktig er det ikke før PL og CL er turneringer MUFC konkurrerer om å vinne...

Kampen på Anfield ser jeg skikkelig mørkt på, men håper vi klarer å kjempe dem ut av stilen, få dem frustrerte og sure...Håper det beste, frykter det verste. OGS og laget kan jo absolutt overraske, håper på et lignende scenario som i hjemmekampen.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Her skal vi sikre og jeg synes ikke det er veien å gå for klubben. Scorer Liverpool tidlig er vi ferdig. Jada...jeg er "negativ", men jeg vil se utvikling og det finnes ikke.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Shaw og Williams på venstre betyr vel at de skal passe godt på Salah. Her trengs det god kommunikasjon hele veien. Må løpe sokkene av seg i denne kampen. Jeg vil faktisk bli ekstremt glad for uavgjort. Med tanke på den stallen vi har.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote: 19 Jan 2020, 16:49 Her skal vi sikre og jeg synes ikke det er veien å gå for klubben. Scorer Liverpool tidlig er vi ferdig. Jada...jeg er "negativ", men jeg vil se utvikling og det finnes ikke.
Kan tro Klopp er ekstremt frustrert når han ser den defensive lagoppstillingen IGJEN. hehe. Blir ikke akkurat en kamp slik han ønsker. Men han må også tenke på at vi har en veldig tynnslitt stall og er i oppbygningsfasen. Hvorfor skal man ta idiotiske sjanser ?? Liverpool er samspilte. Det er ikke vi.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Veldig synd at James ikke klarer å slå den inn foran forsvaret...Martial på blank, James kunne også slått ut på straffemerket, en United-spiller var på blank der og...I stedet slår han den rett i forsvarsspiller...Men ikke den verste starten...

Det er dette med presisjon i avgjørende situasjoner.

Og der slipper vi inn på heading, jaja, dett var dett...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Sånn små gutta mot manfolk mål, ikke bra.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Vi er svake på dødball i mot, og vi er svake på dødballer vi får...Et godt eksempel er frisparket vi slår rett i blokka dems tidlig i kampen...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Hjelpeløse de stopperne våre når de skal sette i gang bakfra, blir pressa og bruker altfor lang tid. men var det Williams som hadde ansvaret for VVD? Maguire kommer for seint, Lindelöf er vel der og, tre mann i duell, alle taper......

Etter en ok start, har dette blitt vondt å se på...Og når vi har ballen så er det for mange touch og nøling...Eller forsøk på å drible seg forbi hele Pool. Men lenge igjen, håper på litt presisjon snart. Det er rom å slå i innimellom, det er det å se disse rommene da, og at det kommer noen løp.

Lett å spille oss ut nå, vi må frem...

Edit: Men tendenser og nesten vellykka pasninger. Men vi taper ball altfor lett. Liker at Shaw kliner til litt. Vi er jo faktisk på deres banehalvdel nå, men vi scorer ikke på muligheter, ingen flyt.

Håper på flyt i 2. omg. Det var positive ting å bygge på innimellom. Greenwood og Mata inn for Pereira og James kanskje? Vet ikke om det hjelper...

Jepp, baklengs nr 8 på corner denne sesongen ja, det er meget svakt, horribelt faktisk...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Og Pereira fortsetter med feil valg, sikkert mange som mener han er god i dag, jeg er kun frustrert...Han forstår f... ikke fotball.

Takk for den paraden DDG...! Viktig.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ikke så dårlig av MU er ikke helt på bærtur og nesten mål.
Post Reply