[PL] Liverpool - Manchester United.

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja han har ikke så mye annet valg, united har ingen plan ingen stuktur. Syntes han og Fred prøvde Men det ble altfor vanskelig fordi Liverpool er så mye bedre enn oss[
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ekstremt, rett og slett ekstremt irriterende å slippe inn mål imot på corner.. og det etter bare noen få minutter. Møkk.
Hvor mye tid tror dere ikke laget har brukt på defensive dødballer imot denne uken som har vært? Også scorer Liverpool på sitt første forsøk (eller Trent sin første).

Skuffende match, selv om vi faktisk kunne fått med oss poeng i dag pga at hjemmelaget var elendige foran mål. Vet ikke hvor mye positivt det egentlig er å ta med seg fra matchen, sånn annet enn at det bare ble 2-0. Fred fortsetter å imponere, men ellers var det tamt. Luke Shaw hadde noen fine involveringer. Ikke så mye å utsette på krigingen og løpingen fra spillerne, men kvaliteten i troppen er rett og slett ikke god nok.

Samtidig stiller jeg meg et lite spørsmålstegn til den taktiske Solskjær (igjen). Det var litt som da vi møtte Liverpool sist, da Wan-Bissaka og Young låste av Trent og Robertson høyt i banenfør pause. I pausen fikk Liverpool instrukser på hva de skulle gjøre annerledes for å få backene med i spillet og andreomgangen ble helt annerledes.

I dag ble vi rett og slett OVERKJØRT de 10 første minuttene av andreomgangen og kun elendigheter fra hjemmelagets spillere gjorde at ledelsen ikke økte betraktelig. Liverpool rullet opp angrep etter angrep og produserte store sjanser på rekke og rad uten at noen taktiske grep ble gjort. Jeg aner ikke hva Solskjær burde ha gjort, men det virket tydelig at Liverpool-spillerne hadde fått noen gode taktiske beskjeder fra Klopp i pausen. Jeg fikk litt flashback til da vi ble overkjørt av Spurs forrige sesong, men da de Gea sto en av sine beste kamper.

Det var ellers litt moro at vi fikk det til å bli spennende de siste 20 minuttene. At vi fikk byttet inn Mata, lagt om formasjonen og være litt offensive, vi også. Men huff, vi er bra langt bak dette Liverpool-laget kvalitetsmessig. Nå er det bare å håpe på at vi kan gjøre et par gode januarsigneringer slik at vi kan være med å kjempe om 4. plassen helt til i mai.. og at det blir gjort noen gode signeringer i sommer. Alt, alt for stor avstand mellom oss og Liverpool nå. :oops:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Bra analyse [mention]Lingard[/mention], Liverpool var virkelig elendige på avslutninger, Som Jamie Carragher sa, Liverpool hadde 2 perioder i kampen, som United klarte å ri av, og han slakter Martial som Hangeland også gjorde. 1-1 der så ville dette blitt skikkelig spennende, selv om jeg mistenker at Liverpool da bare hadde skrudd opp som de gjorde i begynnelsen av 2.omg. Da var vi rett og slett sjanseløse...

Men det tidlige målet ødela alt i dag...Og ja, det var et møkkamål å slippe inn, det var baklengs nr. 8 på corner faktisk, dårligst i ligaen sammen med Villa og Norwich...Og vi har null presisjon, James kunne servert Martial på blank helt på starten, 90% av våre cornere og innlegg går rett i blokka...Den ene corneren som var bra ble klønet til av stopperne våre, Lindelöf i veien for Maguire og ingen treffer da ballen med hodet...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Lot vente med å ta ut all frustrasjon etter i går og fått svelget unna kampen.

Etter Klopp sine uttalelser om at United ikke måtte parkere bussen(idiotisk utsagn riktignok) så var jeg positivt overrasket over at United presset Lfc høyt frem til målet. Williams og Wan Bissaka står høyt og stresser backene. Liverpool står og kun slår langt uten mål og mening. Over 20 langballer første 20 minuttene sier litt...

Pereira 2,5 cm unna å utligne rett før pause.

Starten av 2 omgang er fryktelig, men all honnør til Lfc, de er ett godt lag og setter opp ett tempo i forsøk på ett tidlig mål. Flaks er lov i fotball - de kunne lett punktert matchen.

United skal ha skryt for resten av 2 omg. Om det er United som er gode eller Lfc som blir feige vet jeg ikke, men vi har ett visst press som fort kunne og ikke minst SKULLE ha resultert i utligning. Martial - hjelpes det må trenes på avslutninger kommende uke. Kunne enkelt trillet inn 1-1 i stedet for å kline til alt han maktet... Det går sjeldent.

At det ender 2-0 er tilfeldig etter en overgang på tampen der vi kjører frem alt og alle.

Jeg mener at det er for mange som er negative til gårsdagens kamp. Hva lå til forventningene? Jeg fryktet ikke bare tap, men rundspilling til de grader. Skammen lå og ventet.

Husk også, våre 3 beste / mest viktigste var ute. 18 år gamle Williams startet mot en av de beste kantspillerne i ligaen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg gikk heller ikke i kjelleren etter kampen. Det er alltid kjipt å tape for Liverpool - men alle vet at de er mye bedre enn oss per i dag, og at vi trengte å levere årsbeste samt ha flaks for å få med noe som helst fra Anfield.

At vi helt til det 92. minutt hadde godt håp om å ta poeng, er bedre enn jeg forventet. Vi blir overkjørt i en halvtime midt i første omgang og første kvarter av andre. Resten av kampen er vi fullt på høyde med dem, og vi presser dem på slutten. En xG på 2.01 (Liverpool) vs 1.42 (United) sier vel også litt om at kampen var jevnere enn mange vil ha det til, og at de som mener Liverpool burde vunnet 5-0 prater tull.
Vi klarer å løfte oss, og gir oss ikke.

Fjorårets forestilling på Anfield var mye, mye verre.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Tror dette var en kamp med et United på absolutt maksnivå, mens Liverpool spilte store deler av kampen i 2.-/3. gir. Liverpool hadde nok vunnet greit selv om Martial eller Pereira hadde scoret på sjansene sine. Da de skrudde opp tempoet mellom min 20 og min 70, så hadde ikke United mulighet til å henge med, og burde ligget under med mer enn ett mål.

De to positive tingene jeg kan ta med meg, er hvordan AWB faktisk nøytraliserte Mané såpass mye at han sluttet å gå 1v1 mot han, og hvor god Fred faktisk var. Fred er IMO den eneste United-spilleren, sammen med Rashford, som kunne kjempet seg til en startplass på Liverpool. Det er nesten sjeldent jeg ser en spiller ta så store steg ila en sesong, som det han har gjort, og hadde han hatt to bedre makkere enn McTominay og Pereira, så hadde jo dette laget sett sånn nogenlunde bra ut.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Harry Greaves wrote: 20 Jan 2020, 10:47 Tror dette var en kamp med et United på absolutt maksnivå, mens Liverpool spilte store deler av kampen i 2.-/3. gir. Liverpool hadde nok vunnet greit selv om Martial eller Pereira hadde scoret på sjansene sine. Da de skrudde opp tempoet mellom min 20 og min 70, så hadde ikke United mulighet til å henge med, og burde ligget under med mer enn ett mål.
Selv ikke Liverpool kan kjøre maks i 90 minutter, med alt spillestilen deres krever av fart og bevegelse.

Det som skjedde det siste kvarteret, var definitivt ikke en situasjon de var komfortable med. Hadde de evnet å "skru på bryteren" da, hadde de nok gjort det. Se kontrasten til fjorårets kamp, da de selv i "hvileperiodene" hadde full kontroll.

De hadde 36 avslutninger sist, 16 nå.
64% ball da, 53 % nå.

Var det en makskamp av United? Tja. Defensivt var det nok i nærheten, motstanderen betraktet. Men altfor mange feil valg og svak utførelse når vi først klarte å spille av presset og/eller fikk kontringsmuligheter. Så kan man selvsagt si at det er nivået spillerne våre ligger på, men likevel...
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Tror ikke Liverpool er veldig komfortable med å ligge dypere og forsvare seg, det så vi mot Spurs også. Men det er jo en avveining man tar da, skal man gire opp så risikerer man fort at spillere løper seg helt tomme, eventuelt at man etterlater store rom som kan utnyttes. Synes de håndterte Uniteds press nokså greit, selv om både Pereira og Martial kunne scoret.

Pereira ja, han er bedre enn Lingard men man ser jo igjen og igjen hvor lite god han er når han kommer inn på siste tredel. Skremmende lite målfarlig type, og rett og slett bare en glorifisert Championship-spiller i mine øyne (akkurat som Lingz). At man starter en slik kamp med Pereira, James, Matic og Shaw på banen, og snakker om at savnet etter McTominay er stort, sier egentlig nok om hvor tungt United har falt som klubb.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Harry Greaves wrote: 20 Jan 2020, 13:34 Pereira ja, han er bedre enn Lingard men man ser jo igjen og igjen hvor lite god han er når han kommer inn på siste tredel. Skremmende lite målfarlig type, og rett og slett bare en glorifisert Championship-spiller i mine øyne (akkurat som Lingz).
Spot on. Til tross for et par ok kamper i det siste, og en alltid upåklagelig innstilling og kampånd. Alle balltapene hans i går (19) var flere enn vellykkede pasninger (16).

Kanskje kunne han vært en nyttig squadplayer, men selv der sliter jeg med å se den store nytten. Han har jo ingen ekstreme kvaliteter, ingen spisskompetanse. Han er liksom grei nok til det meste, men ikke ordentlig god til noe. Hvorfor skal vi for eksempel sette inn ham på tampen av en kamp, bortsett fra generell løpskapasitet?

Vidar Dale Fjeld

Det er slik United er blitt...vi har greie nok spillere. At ikke fans våkner av tornerosesøvnen Ole har ført klubb inn er for meg ubegripelig. Han evner ikke å engasjere...bare teatralsk føleri uten innhold. 14 mnd er gått siden har kom...og vi er lenger bak enn noensinne. For all del, dere skal få mene at Ole er rett mann. Jeg er bare så dørgende uenig og mener at mannen må sparkes før hann trekker klubben enda lenger ned et prosjekt som bare han og hans trenerstab tror på.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

En annen manager ville vel hatt så å si nøyaktig den samme stallen med "greie nok" spillere?

Tornerosesøvnen startet for 10 år siden, ikke i april i fjor...
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg var veldig for at vi skulle fyke han litt tidligere. Men nå ser jeg jo på det stakkarslige laget han stiller med. Jeg stilte også spørsmålstegn i August her inne på forumet på hvorfor i alle dager gikk vi inn i en så tøff sesong med en så tynn stall?

For min del nå, det spiller ingen rolle om han får fyken nå eller i sommer. Jeg vil ihvertfall gi han ut sesongen så ser vi hvor vi ender. Klarer vi topp 4, javel da er det en godkjent sesong da. Da er vi i Champions Leauge og kan forsterke stallen. Han får sitte frem til Mai tenker nå jeg. Så får vi se og gjøre en vurdering. Hvor endte vi på tabellen, evt hvordan gikk det i Europa Leauge?

Han har jo ikke mye å stille opp med når man ser på troppen, attpåtil alle skadene han har fått. Jeg hadde sett for meg at vi skulle ligge på 8 plass. Vi kan fort ende på 6-7 plass for all del. Men vi kan også ende på 4 plass med litt flaks.
Post Reply