[PL] Liverpool - Manchester United.

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Liverpool - Manchester United

Søndag 19.01.2020 kl 17:30

Premier League
Anfield, Liverpool



Head to Head:

Kamper spilt: 231
Man Utd seire: 87
Uavgjort: 67
United Tap: 76


Forrige møte:
1 - 1 @ Old - Trafford.
[media][/media]

Form:

Pressekonferanse:


Cola

Liverpool_2020-01-17 kl. 09.19.45.png
Liverpool_2020-01-17 kl. 09.19.45.png (93.23 KiB) Viewed 4644 times
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja utifra pressekonferansen i dag så mangler vi jo Rashford mest sannsynlig. Lite taktisk smart å sette innpå en spiller som har slitt og er litt usikker rett før en så viktig kamp. Taktisk bommert av Soslkjær, hadde jo vært ok det om vi i det minste hadde hat bredde i troppen. Nå har vi vel kun en ren spiss til Søndag. Henry Winter hadde vært ute å skrevet rett før kampen mot Wolves hvor Rashford hadde trengt litt hvile.

Personlig vill jeg kjørt 5 - 3 - 2 i denne kampen med Dalot som høyremidtstopper. Vi møter et lag som er bedre enn oss, og jeg har vel sjeldent hat så lite tro på seier som i denne kampen. Ser egentlig for meg at Liverpool vinner hjemme ganske komfortabelt. De er bedre enn oss. Troppen vår er kjempetynn, vi har vel ikke så mye å stille opp med. Særlig når vi har Mctominay, Pogba, Rashford, Shaw, Rojo, Tuanzebe, Bailly, Fosu-Mensah skadet. I tillegg så er vel Young på vei bort fra klubben og er vel neppe med i troppen.

Håper på dette laget i det minste.

DDG

Dalot Maguiere Lindeløf

WBS Williams

Fred - Matic

Lingard/Pereira
James

Matrial




Bare det ikke blir stygt, ingen skam å tape for Liverppol men la oss ikke håpe det blir med stygge sifre........

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Er det EN kamp jeg ønsker og forventer 100% innsats i samtlige to omganger, gjerne gule kort også, så er det denne. Begynner å nerme seg sannsynlig at Liverpool oppnår en invincibles sesong nå og det kan vi gjøre noe med på Juanfield søndag. Tryhard mode engage.

liverpool 0 - 2 Manchester United
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Uten Rashford blir det enda tøffere, uten tvil.
Håper han i det minste kan sitte på benken.
Jeg støtter Solskjær i å bruke Rash mot Wolves, det var viktig å gå videre der.
Cupene er der United kan vinne noe.

Denne blir selvsagt tøff.
Liverpool har ikke ligaens beste lag, det har Man City.
Men, de har ligaens beste kollektiv denne sesongen.
De har tatt utrolige 61 av 63 poeng, og har 27 poeng mer enn United.
De tapte kun én ligakamp i fjor.
Året før der tapte de kun 5.
Og, vi må tilbake til 23 april 2017 sist de tapte en ligakamp på Anfield!

Dette blir tøft.
Men, disse kampene lever sitt eget liv.
Lagene har stor respekt for hverandre.
Dessuten virker Liverpool mer sliten nå.

Jeg er nesten alltid optimist før kamp, og ser for meg seier her.
Liverpool’s gode statistikk blir brutt.

Legg til at United trives på Anfield.

I ligaen de siste 40 sesongene er tallene 16-11-13 fordel United.
United har ofte scoret i det 89 eller 90 minutt på Anfield.

Btw fin førstepost [mention]offside[/mention] :thumb_up:
Ser ut som du har inkludert kampene i krigsseriene 1914-1919 og 1940-1946 i statsen.
Det gjør jo bare United’s overtak enda større historisk :perf:

Tar vi bort de kampene (som tross alt ikke regnes som offisielle) har United fremdeles overtaket.

80 United seiere
57 uavgjort
66 Liverpool seiere
På 203 matcher.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 17 Jan 2020, 20:36 Jeg er nesten alltid optimist før kamp, og ser for meg seier her.
tja jeg skulle ønske at jeg var like optimist som deg . Sier seg jo selv Liverpool taper nesten ikke hjemme. Vi har vel ikke for vane å vinne tre på rad. Ser ikke hvordan vi skal slå de. Men alt kan jo skje, ballen er jo rund...

Ja fant gammel statestikk, noen av kampene var da vi het Newton Heat mener jeg... :hah: :hah:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

offside wrote: 17 Jan 2020, 21:15 Ja fant gammel statestikk, noen av kampene var da vi het Newton Heat mener jeg...
Bra jobba [mention]offside[/mention]. :thumb_up:
Kanskje 11v11 com?
Liker å bruke den siden jeg også.
Newton Heath tiden må med.
Akkurat mot Liverpool har 11v11 com inkludert krigsligaen både under ww1 og ww2.

Tilbake til nåtiden.
Om Rashford spiller er jeg redd Liverpool kommer til å sparke ham i stykker.
De er så kyniske.

United skulle hatt McTominay her :strong:
Williams er også en tøffing men, bare en gutt foreløpig.

Burde absolutt hatt en Joe Jordan, en Kevin Moran, en Norman Whiteside, en Mark Hughes, en Bryan Robson, en Steve Bruce, en Peter Schmeichel, en Paul Ince før 1995, en Eric Cantona, en Roy Keane, en Wayne Rooney, en Nemanja Vidic, en Zlatan Ibrahimovic her.
En eller flere tøffinger som kunne satt skapet på plass.
Slik Moran gjorde da han i duell med Dalglish på Anfield 2 januar 1984 knakk kjeven hans.
Dalglish var ute i 8 uker mens en blødende Moran fortsatte matchen.

Nydelig avslutning på den matchen btw.
Hørte på BBC radio 5 og Liverpool dominerte stort.
Etter 1/2 time scoret Craig Johnstone.
Ett minutt før slutt smalt Norman Whiteside inn utligningen :fire: :celebrate: :hah:
Hvor mange mål scoret Norman mot Liverpool?
4-5 avgjørende mål, minst. :heart:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Pink Final[/mention] Ja jeg tror det var 11vs11 faktisk at jeg henta den fra.
Skulle gjerne hat noen flere tøffinger til denne kampen. Som jeg har nevnt ørten ganger, vi har en fryktelig tynn tropp, og på toppen av det har vi mange skader. Vi blir veldig puslete er jeg redd.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Jeg er veldig pessimistisk til denne kampen rett og slett på grunn av midtbanen våres. Er 110% sikker på at vi blir løpt i senk sentralt i banen.

Det er midtbanen vi må vinne. Mulig Solskjær stiller med Phil Jones på midten sammens med Matic og Fred for å få litt mer løpsstyrke.

Enten i en 4-3-3 formasjon eller med 3 midtstoppere bak. en 3-5-2 formasjon.

Deleted User 367

Spiller Lingard og Pereira er det vel umulig å ha troen på poeng mot Liverpool. Ikke engang City hadde noe å komme med.
Men slike kamper er jo litt sann at man kan legge tabellen litt til side. Vi får håpe Rashford er kampklar. Da mener jeg jo selvfølgelig kampklar og ikke halvklar.
Blir spennende å se hva OGS stiller med😉
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Tenker 4 3 3
Romero
AWB-VL-HM-BW
Matic-Fred-Mata
James-Greenwood-Martial

Noe mer har vi ikke, da er troppen tom. Fylle opp med unggutter.
Men uansett tror jeg de fleste vil fungere som forsvar spillere.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Uff. Hardt slag i ansiktet at Rashford ikke er med i troppen til morgendagens kamp. Jeg var faktisk sikker på at han kom til å starte. Nå går det rykter på Twitter om at skaden er mye mer alvorlig enn først antatt og det er jeg stygt redd for er sant. :oops: Om det bare hadde vært en slagskade så skulle han vært tilbake til i morgen..

Troppen er syltynn, så ikke helt lett å vite hvordan vi skal spille fra start i morgen. Jeg skulle aller helst sett at Bailly var 100 % klar og at han kunne bidratt i en trio bak. Han er i troppen, så det er ikke umulig at han eller Jones tar plass i forsvaret sammen med Maguire og Lindelöf. En annen mulighet er å kjøre AWB inn som midtstopper (har han erfaring der?), altså som en trio og Dalot på høyrebacken. Med en trio på midtbanen kan vi kjøre James og Martial på topp og i tillegg ha mange på midten.

Jeg håper Solskjær har litt respekt for Liverpool, hvis ikke så er nok kampen avgjort til pause.. akkurat som mot City.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Må si at jeg har svært lave forhåpninger om seier i denne kampen. Men jeg håper selvsagt på et mirakel etter helt vill innsats fra vårt unge mannskap.

Jeg frykter at pauserommet på jobb på mandag blir et mindre trivelig sted. Hvis det blir for ille, så kommer jeg til å poste bilde av den mest ihuga LFC-fanatikeren på jobb på vår lukkede FB-side. På bildet er han, gift mann i 30-årene som han er, i het omfavnelse med ei ut-gammel røy ute på byens skikkelig ille kjøtt/brukt-marked.

I krig og kjærlighet er alt lov tenker jeg. Det vil nok få diskusjonen over på et annet tema.

Sukk.... antar at det kun blir med planen. I motsetning til LFC-fans så har jeg moral.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

City tok foten av gasspedalen etter 45 minutter. Jeg er stygt redd for at Salah & Mane ikke kommer til å gjøre det samme..
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det burde være muligheter for United å kontre mot Liverpool. Begge backene kommer høyt opp, og etterlater seg masse rom på flankene. Dette kan United klare å utnytte med eller uten Rashford; han er ikke den raskeste.

Dalot og James er vel troppens raskeste spillere (av de som ble observert på spillerhotellet i dag). Fred er jo klokket inn ganske bra på kamp. Og Lingard, Martial og Greenwood er heller ikke dårlig. Så bør være mulig å ta en skalp her. Hovmodige Liverpool står for fall.

Vidar Dale Fjeld

Det blir ikke uavgjort. Vinner vi blir det med ett mål, taper vi er jeg redd det blir stygt. Liverpool sitt kollektiv er gode i høyt tempo, og jeg frykter et tidlig mål til hjemmelaget.
Post Reply