[FA] Manchester United - Wolverhampton (15.01.2020 kl 20:45)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Tjærnås på Old Trafford - faglig sterk, og er ikke tabloid.
Djordic - svært ærlig som sagt over - og heller ikke han er tabloid.

Tv2 har mye å lære fra Viasport.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Djordjic inn som CEO i MUFC!

"Bare jeg hører Ed Woodwards navn blir jeg irritert" ! :love:
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Er egentlig en parodi at vi i det hele tatt må spille omkamp. At ikke erkekonservative FA snart skjønner at omkampene i FA cupen er en pest og en plage. Slik dagens kampprogram er lagt opp skal du helst ha 330 spillere i førstelagstroppen i tillegg til 50-60 unggutter, og her overdrives det bare litt. Ser begge lag ser helt uslitt ut de siste 20 minuttene.

Personlig er jeg mer bekymret for at kampprogrammet tar knekken for oss på Anfield, blir det en tett og jevn førsteomgang frykter jeg stort at vi kommer til å slite utover i andre.

Angående Rashford så får man se hvordan det går, skjønner forsåvidt at han blir hivd innpå. Vi jakter mål og da hiver man innpå sin beste spiller. Bojan hadde sikkert slaktet Solskjær hvis vi hadde ligget under 0-1 og ikke byttet Rashford inn. Sliter egentlig generelt sett med å ta alle disse eks-spillerne så seriøst.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 15 Jan 2020, 22:57 Bojan hadde sikkert slaktet Solskjær hvis vi hadde ligget under 0-1 og ikke byttet Rashford inn.
Det tror jeg faktisk ikke.
messilingard wrote: 15 Jan 2020, 22:57 Sliter egentlig generelt sett med å ta alle disse eks-spillerne så seriøst.
Han sier jo bare det de fleste har sett, om pengene, ledelsen osv, manageren blir hengt hver gang. Jeg er fullstendig enig med ham...Klubben er vanstyrt i så måte.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
messilingard wrote: 15 Jan 2020, 22:57 Angående Rashford så får man se hvordan det går, skjønner forsåvidt at han blir hivd innpå. Vi jakter mål og da hiver man innpå sin beste spiller.
Jeg synes det var idiotisk...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Det Bojan sier ang Rashford kan diskuteres.
Abdellaoue har et poeng med press.

Det Bojan Djordjic sier om Woodward er utrolig forfriskende å høre på.
Spot on.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Som jeg nevnte i post over her, så kommer Robertson & co til å sparke Rashford herfra til månen om han er klar til start søndag. Fyren er jo halvskadet før kampen i dag, en på en måte ubetydelig kamp for min del i alle fall.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 15 Jan 2020, 22:55 Djordjic inn som CEO i MUFC!

"Bare jeg hører Ed Woodwards navn blir jeg irritert" !
Musikk i mine ører.
Jeg håper publikum på Old Trafford fortsetter å synge nidviser rettet mot Woodward, for han er rett og slett ikke god nok.
Det er ikke spillerne, det er ikke OGS, det er ikke talentspeiderne som er problemet i kubben, det er Woodward.


(Edit: men jeg tro vi må sikte litt høyere enn Djordjic)

Cola

Torquemada wrote: 15 Jan 2020, 23:08 Det er ikke spillerne, det er ikke OGS, det er ikke talentspeiderne som er problemet i kubben, det er Woodward.
Musikk i mine ører.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Blodfink wrote: 15 Jan 2020, 23:03 Det tror jeg faktisk ikke.
Vel det er helt umulig å vite, men føler meg bombesikker på at det hadde kommet kritikk fra et eller annet hold hvis det var scenarioet.
Blodfink wrote: 15 Jan 2020, 23:03 Han sier jo bare det de fleste har sett, om pengene, ledelsen osv, manageren blir hengt hver gang. Jeg er fullstendig enig med ham...Klubben er vanstyrt i så måte.
Jeg personlig begynner egentlig bare å bli så fryktelig lei av den diskusjonen om eiere/ledelse. Faktum er vel at så lenge Glazers eier klubben så er Woodward i sjefstolen. Det er langt fra optimalt og har åpenbare mangler. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå det. Klubben har investert ekstremt mye siden SAF ga seg uten en klar strategi, det er i alle fall problemet som jeg ser det. Så får man heller diskutere på et generelt grunnlag om man ønsker private eierskap i klubber. Jeg personlig har ingenting i mot det så lenge eierne ønsker suksess både sportslig og finansielt.
Blodfink wrote: 15 Jan 2020, 23:03 Jeg synes det var idiotisk...
Vel det er selvfølgelig en risiko involvert med å bruke han, skal være enig i det. Samtidig så burde det være mulig å se ting fra et annet perspektiv. Vi jakter mål, vi ønsker å vinne og stort sett hele OGS-out gjengen hadde vel egentlig bare blitt enda mer høylytte om vi hadde tapt i dag. Angående det med eks-spillere så var det ikke retten direkte mot Bojan fra min side, men stort sett hele gjengen.

Fotballen gjenspeiler seg stort sett samfunnet ellers og hvor det er på vei, polariserende diskusjoner og som regel lite reflekterende tankegang på grunn av frustrasjon.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 15 Jan 2020, 23:07 Fyren er jo halvskadet før kampen i dag, en på en måte ubetydelig kamp for min del i alle fall.
Halvskadet før kampen i dag? Kilde? Hadde ikke vært med i troppen om han hadde vært halvskadet. Det sier seg selv. FA-cup kamper er overhodet ikke ubetydelige.

Moro med avansement og en grei gjennomføring med sjanser til begge lag. Jeg synes James har vært litt av den siste tiden, men i dag var han veldig på. Håper han forbedrer venstrefoten sin og lærer seg et par nye finter etter sesongen. Han er ekkel å møte 1 mot 1, men han skulle absolutt oppgradert fintereportoaret sitt. Trenger ikke bli helt Neymar, men litt enkle kroppsfinter som gjør han enda eklere å møte. Og James hadde nok sendt oss i ledelsen før pause om han hadde hatt en bedre venstrefot.

Avslutningen til Mata var rett og slett lekker! :football:

På overtid i gårsdagens kamp fikk vi en kontring med Martial og Pereira - og her kan man se litt av forskjellen på kvaliteten på spillerne våre vs f. eks City. Nå er Pereira fast på vårt lag (burde bare være stallfyll, men uansett). Hvis Mahrez eller Bernardo Silva hadde fått samme sjanse som Pereira så hadde det stått 2-0 og kampen hadde vært avgjort.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Dessuten var dette en viktig seier for Solskjær. Ingen som forventer at United skal vinne mot Liverpool på Anfield på søndag, men i dag forventet man seier.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 16 Jan 2020, 00:35 Halvskadet før kampen i dag? Kilde?
Solskjær etter kampen sier noe om det...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
messilingard wrote: 15 Jan 2020, 23:17 Jeg personlig begynner egentlig bare å bli så fryktelig lei av den diskusjonen om eiere/ledelse.
Jeg får ikke nok av den, så der er vi på hver vår pol.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Lingard wrote: 16 Jan 2020, 00:35 FA-cup kamper er overhodet ikke ubetydelige.
Det var dette med forskjellige meninger igjen da...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Altså...Jeg håpet juniorlaget skulle spille i dag, vil gjerne prioritere liga og EL. Vi har gode sjanser til å komme på 4.plass og vinne EL, jeg var mer negativ tidligere, men har fått litt mer tro på dette. Om det er tuftet på fornuft eller følelser er ikke godt å si...

Flott at OGS vil vinne FA-cupen, og at det er en fin opplevelse for troppen osv, jeg vil også at MUFC vinner den, men ikke så viktig dette året mener nå jeg.

LvG vant FA-cupen uten at det hjalp for noe som helst...Det hjalp ham i hvert fall ikke til å beholde jobben :hah: Jeg var glad når vi vant den gangen, men det falmet litt i all annen negativitet. Akkurat som det vil gjøre om vi skulle gjøre det samme denne sesongen, vinne FA-cupen men enda en sesong uten CL...
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 16 Jan 2020, 01:00 Jeg håpet juniorlaget skulle spille i dag, vil gjerne prioritere liga og EL. Vi har gode sjanser til å komme på 4.plass og vinne EL, jeg var mer negativ tidligere, men har fått litt mer tro på dette. Om det er tuftet på fornuft eller følelser er ikke godt å si...
Aldri for sent å begynne å tenke positivt.

Eksempel: Du våkner om morgenen, og det har snødd 75 cm snø i løpet av den tiden du har sovet.
Normal reaksjon: F*** i H**** nå må jeg måke for å få ut bilen" :monkey:
Tenk heller: Ahh snø, nå er det mange som ikke bruker bilen til jobb, lite kø, og jeg får tatt treningen på morgenen med snø skuffa :D

Hos meg vil det vært følgende:
F*** i H**** nå må jeg få startet den forbanna snøfreseren som jeg ikke har brukt på 10 år, men vent litt, bikkja elsker jo snø, og han skulle egentlig bades, nå slipper jeg det og leker med han i snøen og dermed vasker jeg han med snø Samtidlig.

Tenk positivt, selv om jeg begynner å bli redd at vi ikke får noen nye inn i Januar....
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

hehehe, suverent [mention]Cola[/mention]
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

messilingard wrote: 15 Jan 2020, 22:57 Er egentlig en parodi at vi i det hele tatt må spille omkamp. At ikke erkekonservative FA snart skjønner at omkampene i FA cupen er en pest og en plage
Ja for Man United og de 6-8 beste klubbene av de 92 ligaklubbene er det nok slik.
De er jo med i CL eller EL, og har kalenderen full.
Tidligere kunne de mindre klubbene tjene en god slant på å få omkamp.
Omtrent hele League one og League two sliter økonomisk.
Bury gikk dukken i august.
Hvem blir neste klubb?
Engelsk fotball kan ikke bestå av kun eliteklubbene.
FA cupen er jo en turnering for ALLE medlemsklubber av FA.
736 av dem er med i FA cupen.

Det er dessverre penga som rår.
Og penga er ikke i FA cupen.
Pengene der er bare lommerusk for de største.

De største klubbene har heller ikke tid til omkamper lenger.
De europeiske turneringene fyller veldig mye av kalenderen.
Og der er det også penger å hente, penger som monner.

Det spilles fremdeles omkamper i de 6 kval rundene, og i de første fire ordinære rundene.
Nytt av i år er at omkamp i 5 runde er fjernet.
For å få en vinterpause - veldig fornuftig akkurat det.

Omkamp i 6 runde ble borte i 2016.
Siste omkamp i semifinalen var i 1999.
Omkamp finalen ble vel også tatt bort på 90 tallet.

Sett fra de største klubbenes ståsted er omkamp noe herk.
Kalenderen er omtrent helt full allerede.
Men, veldig kjipt for de mindre klubbene.
Avstanden mellom fattig og rik øker for hver sesong :|
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

På en annen side kan det være positivt uten omkamp for de mindre klubbene. Hvis kampene hadde gått rett til straffekonkurranse så er det større sjanse for at de mindre lagene kan gå videre til neste runde.
Post Reply