[PL] Manchester United - Norwich (11.01.2020 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Vidar Dale Fjeld

Komfortabel og en helt nødvendig seier. Uansett motstand i PL...kampene skal vinnes og dette var det kontroll på fra start til mål, selv om spillet var dårlig til første mål kom. Godt var det også å se at kloke fotballspillere(Mata) er det fortsatt plass til i Manchester United. Synd ikke klubben synes det samme som meg... ;) . Williams er akkurat så uredd som en Unitedspiller skal være. Shaw er en helt grei backup, etter å ha stagnert...litt som hele laget. Nå vil vi få noen gode svar fremover om vi ser på kampene. Og jeg tror virkeligheten vil innhente oss...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

offside wrote: 11 Jan 2020, 21:46 Syntes det er så vanskelig å bli klok på Ole, for i dag leverer han glimrende og jeg tenker han her må vi jo ha... Men så er det fort et skritt frem og to tilbake.
Det kan du si.
Ustabilt spill og ustabile resultater.
Akkurat det var forventet.

Selv har jeg trua på Solskjær.
Men, det har ikke vært så lett å støtte oppunder den tilliten ved å henvise til fotballkamper.
For, klagene kommer gjerne etter de svakeste kampene.

Denne sesongen har ihvertfall vist oss at United ofte gjør det godt mot lag som gir bort litt plass.
Enten ved å angripe høyt, eller ved å ikke være stramt organisert.
I kampene mot Chelsea x2, 1 omg mot Wolves i PL, Arsenal hjemme, Liverpool, City PL og Spurs.

I tillegg har man utnyttet at Norwich x2, Brighton og Newcastle opptrådte naivt.
Å slå slike lag skal ikke feies under teppe.
Det er en styrke.
For, det har også vært kamper der United sleit med å bryte ned et dårlig organisert lag - Astana hjemme -.
United’s beste spill denne sesongen kom i 1 omgang på Eastlands og i 2 omgang mot AZ Alkmaar imo.

Ser man på sesongen har det vært noen få svært gode matcher.
Flere gode matcher.
Og noen helt fryktelige - West Ham, Newcastle, Bournemouth, Watford (den så jeg ikke), Arsenal og City i LC.
Mot City ble United utspilt i 1 omgang.

United’s store utfordring er å bryte ned godt organiserte lag som ligger dypt.
Av den grunn ser jeg for meg at United vil slite mer mot Wolves på onsdag enn mot Liverpool neste søndag.
Jeg tror faktisk United vinner på Anfield :bump:

Og, denne sesongen har aldri handlet om å unngå nedrykk.
På den annen side blir nok 4 plass også for tøft.
Jeg står fremdeles på tipset om 65 poeng pluss et cupgull :champion:

United og Solskjær må bygge videre på den farten laget har i lengderetningen.
Så håper jeg man klarer å legge til et bedre grunnspill i kampene der det er lite rom mellom og bak motstanders forsvar.
United må bli mye bedre på å ikke bare spille på fot, og foran motstanders forsvarsrekke.
Men, skape rom og få motstanders forsvar feilvendt - med nesa mot eget mål.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 12 Jan 2020, 12:49 Denne sesongen har ihvertfall vist oss at United ofte gjør det godt mot lag som gir bort litt plass.
Enten ved å angripe høyt, eller ved å ikke være stramt organisert.
I kampene mot Chelsea x2, 1 omg mot Wolves i PL, Arsenal hjemme, Liverpool, City PL og Spurs.
Du kommer med mange gode poeng her. Jeg tenker at det også er utfordringen til United når man møter lag som ligger lav og er godt organiserte. Men det har det vært helt siden Van Gaal tok over.

Som jeg nevnte så gjelder det å kunne prestere jevnere over tid. Jeg liker at Soslkjær har brukt unge spillere, og at de unge spillerne faktisk leverer. Laget trenger mer påfyll, og det er vel her Solskjær må måles. Når han da får inn 3-4 solide forsterkninger. Det er vel da det også må forventes av han at United skal levere stabilt og faktisk ligge i toppen.
Post Reply