[LC] Manchester United - Manchester City (07.01.2020 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Man ser jo resultatet av en tynn stall i kveld. Pogba, Mctominay og Magiuere ute. Da blir det fryktelig tynn suppe. Så kan man spørre seg hvorfor man ikke har henta inn flere forsterkninger.

Når laget et toppet så er vi ok, når vi har skader så merker vi det så til de grader...
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er nu glad at man ikke har kanalen som sender kampen, så slipper man å bli helt tom i toppen. Men når man så lagene før kampen så er det vel ikke så rart at City rævkjøre MU klasse forskjell i stort sett alle plasser.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Utspilt i 1 omgang.
Et helt annet United i 2 omgang.
Synes Fred, Matic, Williams, Lindelöf og Rashford har spilt bra i denne omgangen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 07 Jan 2020, 22:43 Utspilt i 1 omgang.
Et helt annet United i 2 omgang.
Synes Fred, Matic, Williams, Lindelöf og Rashford har spilt bra i denne omgangen.
Det kommer nok av at City har tatt foten av gasspedalen, men liten tvil om at vi har fungert bedre etter pause. Matic har fått seg en positiv opplevelse og har egentlig levert gode prestasjoner den siste tiden, selv om han av og til bruker litt for lang tid med ballen. Men igjen leverer Fred en bra match og viser at han har et høyt nivå inne.

Lingard er helt ute av det og det blir nok en stund til vi får se han fra start igjen, tror jeg. Eller kan han få sjansen i helga? Han trenger en positiv opplevelse og det kan han få mot Norwich.. men fyren er helt ute av det for tiden og har null selvtillit. Kanskje får vi se Gomes?

Fred og Pereira har spilt mye den siste tiden..

Det hadde gjort seg med en redusering til nå, men City virker å ha full kontroll.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Tror nok Solskjær også tester disse gutta om de er gode nok til å bli med videre. At han gir de sjansen til å bevise at dem får en plass i startelleveren. Da tenker jeg spesielt på Lingard og Pereira. Er ikke sikker på at de vil være i stallen våres neste sesong. Kan jo også tenkes Solskjær la fram den planen også i sitt første møte med Woodward. At han selv kunne se det med egne øyne hvem er verdt å satse på videre av unggutta. Lingard er jo 27 år og ikke talent lenger. Han har aldri hvert det heller etter min mening. Ikke noe United materiale. Og Pereira er for ustabil og svak.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, bedre 2.omg, men det skulle ikke mye til heller...City kunne "slappe" av litt i 2.omg som Lingard nevner.

Da bokfører man altså tap nr. 7 på de 10 siste møtene mot City på Old Trafford...

Benken til City i dag: Agüero, Jesus, Silva, Cancelo, Foden, Moraes, Garcia.

Matic med fin ro, fin goal av Rashford på fin assist av Greenwood. Fred ok, Williams viser flott holdning, godt å få frem en slik type.

Gomes kan godt få spille noen kamper, blir jo ikke varm i trøya av spilletiden han får under sesongen.

Han og Mata kan bytte på.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Captain Marvel wrote: 07 Jan 2020, 23:01 Da tenker jeg spesielt på Lingard og Pereira. Er ikke sikker på at de vil være i stallen våres neste sesong.
Blir veldig overrasket om begge forsvinner før neste sesong, men bare fordi troppen er veldig tynn. Mata forlater oss garantert og vi vet ikke hva som skjer med Gomes. Da kan det koste oss dyrt å sende både Lingard og Pereira på dør. Jeg har lenge holdt Lingard over Pereira, men de to siste månedene har fått meg til å forandre mening. Nå tenker jeg at Pereira kan ha en fremtid i klubben som stallfyll - mtp at han kan spille i alle posisjonene på midtbanen i tillegg til både høyre- og venstrekant. Det er litt luksus med en sånn spiller som kan bidra i så mange posisjoner, men kvaliteten skulle selvsagt vært bedre.. men det er det vi har akkurat nå.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vi tapte mot et mye bedre fotballlag. Er egentlig ikke så mye mer å si, ble rett og slett dominert i en omgang og kontrollert i den andre. Lingard beviser egentlig bare hvor elendig han er, har forsvart han til tider, men nå har jeg ingen argumenter igjen. Gi Gomes 4-5 kamper nå de neste dagene å få han til å signere en ny kontrakt så får man i alle fall vurdert om han duger til neste sesong eller ikke. Phil Jones burde vel også vurdere hvorvidt fotballspiller er det yrket han vil lykkes i. Dette må vel være en av de dårligste spillerne i PL som har vunnet PL.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lurer på om Glazers ser behovet for forsterkninger btw...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Dette ble en forholdsvis trist greie, med noen unntak.

Fred, AWB og Rashford, tildels Greenwood gjør tingene bra. Williams ikke helt borte vekk han heller, og hadde sort sett ok kontroll.

Lindelöf og Jones er helt og totalt krise i dag. Jones aner jo ikke hvor han er i perioder, og Lindelöf burde ha blitt hentet av banen og lagt i jern etter det ene målet. Skjønner ikke hvorfor Jones er med i stallen i det hele tatt.

Lingard ble med rette byttet ut, og laget ble bedre etter at Matic kom inn. Det sier noe, når Matic ikke er god nok til å spille fast på Kidderminster Headbangers FC.

Det må gjøres store endringer i stallen framover. At United ligger såpass høyt på tabellen må sees på som ren magi av OGS.
Uansett om Pogba kommer seg på beina ASAP, så må midtbanen forsterkes mye. Her trenger vi to nye spillere med høy kvalitet. Vi trenger også to nye i midten bak. En for å erstatte Lindelöf som rett og slett ikke er stabil og god nok, pluss en i reserve.

Vi trenger en spiller som kan inn for å avlaste James, han har spilt mange kamper. Med en som kan komme inn og ta hans rolle, så kan James jobbe hardere mens han er på banen. Jeg har også tro på at James kan utvikle seg mer når han får bedre spillere rundt seg.

United trenger sårt en spiller som Scoles, en som kan slå de sykeste pasninger framover. Pogba bør ikke ha denne rollen, han skal ligge litt lengre fram.

Det kommer til å ta to år til å bygge opp laget, håper at det er vett og tålmodighet til å vente slik at OGS får gjort denne jobben. Jeg er helt sikker på at han har kvalitetene som trengs, man mangler bare 5-6-7-8 spillere.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 07 Jan 2020, 23:30 Lurer på om Glazers ser behovet for forsterkninger btw...
- Hvis det står PLUSS på konto så er svaret trolig nei....
Last edited by Torquemada on 08 Jan 2020, 00:05, edited 1 time in total.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 07 Jan 2020, 23:30 Lurer på om Glazers ser behovet for forsterkninger btw...
Det lurer jeg også på, men jeg min tvil om akkurat det.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Traurige greier, spesielt første omgang. Andre omgang blir som den blir, City tar foten av pedalen og vi har mer kontroll, men uten å true dem spesielt mye.

Til tross for dette synes jeg Fred gjør en god kamp, trygg med ballen og stadig på leting etter framoverrettede løsninger. Williams er litt "all over the place", men elsker attituden hans. Rashford og Greenwood er vel ok under utakknemlige forhold. Matic gjør sakene sine bra når han kommer inn, selv om jeg fortsatt tror at også han hadde blitt overspilt i 1. omgang om han hadde startet.

Dersom vi hadde hatt en fyldig, bred stall, ville dette vært Phil Jones' siste kamp for klubben, kanskje også Jesse Lingards. En siste sørgelig innsats i rekken av sørgelige innsatser fra dem begge to. Tendenser fra Gomes når han kommer inn, nå må han få prøve seg i noen kamper.
Lindelöf helt ute å kjøre, hvilket geni var det som ga ham tilnavnet "Iceman"? Selve definisjonen på stress og høye skuldre.

Vi går inn i denne kampen helt uten stoppere på benken, og med to oldinger som alternativ på en allerede syltynn midtbane. Så snakkes det om at vi gjerne venter til sommeren dersom vi ikke kan få førstevalget vårt. :bigcry:

På dette tidspunktet vil tiendevalget være en solid og nødvendig forsterkning, nå handler det om å redde i lang sesongen på en anstendig måte og forhindre kollaps. Selv om det ikke er førstevalget som kommer, vil et nytt fjes eller to være god indremedisin. Både for fansen og i spillergruppa, som lider under av altfor slapp konkurranse om plassene.
Post Reply