[PL] Arsenal - Manchester United (1.1.2020 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

Torquemada wrote: 01 Jan 2020, 23:01 Arsenal er blitt et bunnlag
Tror Arteta får dem opp i teten, han er sikkert helt lik seg selv som spiller, knallhard. Og det Luiz og Sokratis sier etter kampen i dag tyder på at de gjør som han sier, han er nok ganske klar og tydelig.

"Vi må bli bedre fysisk for å holde 90 min"

Arteta selv etter kampen: "spillerne må trene hardt, det tar litt tid for at de skal klare det jeg krever av dem i enhver situasjon". Har virkelig troen på det prosjektet, og så kan jeg ikke noe for det, Arteta er en av mine favoritter. Håper han lykkes, dessverre blir han nok aldri United-manager. (Nei, ønsker ikke å sparke OGS, poengløst å sparke ham nå). Vi får se til høsten, det blir ingen revolusjon denne måneden. Eller nå som jeg ikke tror det kommer ny kvalitet inn i vinduet, gjør det brått det...Akkurat som jeg trodde vi kom til å vinne i kveld...Det blir alltid motsatt.

Da tipper jeg 17 strake tap i PL. :shit:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Buchan wrote: 01 Jan 2020, 23:33 Når United er dårlige, så er de skikkelig dårlige. Dette er stryk karakter til Ole og laget. Trodde de at dette skulle bli lett eller ?
Rashford total uvenn med ballen.
Jeg var forberedt på at det ville svinge i prestasjonene dette året. Men dette svinger så voldsomt at man holder på å bli sjøsyk.
Skriver under på dette, kort og greit oppsummert.

Da gleder man seg til jobbstart i morgen, og møte en Alsaker-type full av overbærende skadefryd, blir kvalm av tanken.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 01 Jan 2020, 23:38 Da gleder man seg til jobbstart i morgen, og møte en Alsaker-type full av overbærende skadefryd, blir kvalm av tanken.
Måtte alle Alsaker-typer få byllepest, skabb, fotsopp og tarmslyng i løpet av natta. Blir også kvalm, veldig kvalm....
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Ja jeg så vel den komme, vi har vunnet 2 så da var det i god kjent stil å ta et skritt tilbake. Det som egentlig kjennetegner dette laget. Gode i enkeltkamper men vi klarer ikke å levere over tid. Det er vel det vi må forvente i år, og det som kommer til å bli realiteten. Det er at vi kommer til vinne noen kamper og tape en del. Blir en god blanding litt seire og litt tap.

Kampen under ett, skuffende. Vi slipper inn 2 billige mål. Arteta legger laget bakover, han vet jo at Uniteds styrke er kontringer derfor legger han seg lavt når han har ledelsen. Det blir vanskelig å trenge gjennom. Særlig når vi ikke har en god 10r i laget.

Vi må belage oss på en sesong med opp og nedturer. 2 skritt fem, 1 tilbake, 2 skritt tilbake et frem. Blir sånn hele veien..... Dessverre..
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4414
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9373

Denne kampen viste for min del egentlig våre to største problemer. For det første har vi en så ekstrem tynn tropp og denne perioden med veldig mange kamper har kostet. Laget så utslitt ut etter første omgangen, de klarte å skru litt på i andre omgangen, men da kommer vårt andre problem frem. Vi er så ekstremt dårlige til å skape noe som helst mot dyptliggende lag.

Håper virkelig vi klarer å få hentet inn noe på midten i januar. Tror ikke vi gjør det, men med både Pogba og McTominay ute er vi rett og slett rævkjørt. Har ikke funnet noe nyheter på hverken Garner eller Levitt, noen som vet hva som skjer med de to? Ikke spilt reserve eller hvert i førstelagstroppene de siste ukene. Fred og Matic er vel ja, tynt og for dårlig.
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Jeg skal nøye meg med å si at noe er fryktelig galt innad i klubben. For ente gang fremstår vi som pasifister i en kamp...men alt er bare fryd og gammen i klubben. Kanskje alle er for gode venner og gir hverandre gode klemmer og snakker og krig og fred og sånt?
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Vidar Dale Fjeld wrote: 02 Jan 2020, 07:57 Jeg skal nøye meg med å si at noe er fryktelig galt innad i klubben. For ente gang fremstår vi som pasifister i en kamp...men alt er bare fryd og gammen i klubben. Kanskje alle er for gode venner og gir hverandre gode klemmer og snakker og krig og fred og sånt?
På hvilken måte gir sånne kommentarer fruktbare diskusjoner Hvis du tror det er kumbaya og god stemning etter dette tar du nok feil. Noen av disse spillerne kjemper for karrieren sin i United. Garantert. At OGS skal stå på pressekonferansen å slakte spillerne slik vi kan på fora er utenkelig. Men at det er ugreit på første spillermøte etter denne kampen er å forvente.
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Forbanna irriterende. Klarer aldri å bygge momentum.

For mange spillere var avskrudd fra start (var Rashford syk/skadet? Så helt feil ut helt fra første minutt), og som vanlig tåler ikke lagets kollektive psyke et baklengsmål før skuldrene trekkes oppunder ørene.

Prøvde å legge merke til bevegelsene på topp i denne kampen, og det var sørgelige greier. Noe fra Martial, men ellers statisk. Ser jo hvordan f.eks Maguire gang på gang tar meg seg ball opp i banen i 2. omgang, men ender med å trille ballen på tvers ut til Shaw. Maguire er for øvrig en av mange spillere som tar altfor mange touch, Matic en annen. Litt pga mangel på alternativer foran dem, men likevel...

Synes ellers synd på Fred, det var i alle fall ikke hans feil at vi tapte. Prøvde å løfte laget etter håret omtrent alene etter pause. Synes også Martial skal ha for å prøve etter pause. Ellers var det helmørkt.

Og hvorfor prøvde vi ikke å sette opp James mot Kolasinac oftere etter at K fikk gult kort etter et par minutter?

Vidar Dale Fjeld

EivindfromNorth wrote: 02 Jan 2020, 08:54
Vidar Dale Fjeld wrote: 02 Jan 2020, 07:57 Jeg skal nøye meg med å si at noe er fryktelig galt innad i klubben. For ente gang fremstår vi som pasifister i en kamp...men alt er bare fryd og gammen i klubben. Kanskje alle er for gode venner og gir hverandre gode klemmer og snakker og krig og fred og sånt?
På hvilken måte gir sånne kommentarer fruktbare diskusjoner Hvis du tror det er kumbaya og god stemning etter dette tar du nok feil. Noen av disse spillerne kjemper for karrieren sin i United. Garantert. At OGS skal stå på pressekonferansen å slakte spillerne slik vi kan på fora er utenkelig. Men at det er ugreit på første spillermøte etter denne kampen er å forvente.
Hva er en fruktbar diskusjon her inne? Jeg spør alle!! For jeg gidder ikke diskutere med noen som sier at vi er gode om 4 år. Er det når alle er enig og vi omtaler spillere/ledere som svigermors drøm? Skal vi bare snakke om de "hyggelige" tingene som skjer...slik at ikke spillere og ledere i Manchester United som leser her inne blir lei seg? Beklager at jeg ikke oppfyller dine krav til hva en skal ytre seg om på et forum for fotball, om tingenes tilstand i klubben, spillere og managere som kommer og går. Hvorfor i det hele tatt ha noen mening...foruten at ting tar tid. Legg ned forumet og ta det opp igjen når klubben blomstrer og vi vinner. Og jeg snakker ikke om at Ole skal stå å slakte spillere på presskonferanser eller lignende. Av og til lurer jeg på om brukere bevisst tillegger andre meninger de ikke har...er det for å få "likes" på et innlegg? Jeg snakker om utviklingen i klubben...dere ser tydeligvis helt andre ting enn det jeg gjør. Jeg ser ingen utvikling av spillestil, jeg ser ingen utvikling på spillere, samhandling osv. Jeg ser enkeltspillere som prøver på egenhånd, og som av og til slår en ball tenkt for en kombinasjon eller to. Jeg har sett Artetas Arsenal nå i to kamper og allerede nå ser jeg hva han prøver på. Tydelige bevegelser med og uten ball, et lag i press med tanke på å gjenerobre ballen og som flytter seg som et lag når de blir brutt. Hvor er bevegelsene til vårt lag sammenlignet med når Ole tok over i de første månedene, hvor er intensiteten og samhandlingen blitt av? Hadde ikke Ole vært manager hadde knivene vært kvassere enn det det noengang har vært...nå skal vi bare vente og se...jeg ser ingenting. Men jeg hører mye ord, følelsesladde ord, de riktige ord...synd ikke dette samsvarer med virkeligheten.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Det er mye man kan klage på etter gårsdagens tap. :(

Men først og fremst, hvor var innsatsen? Vi så litt innsats og kriging fra spillerne våre etter pause, men da hadde altså Arsenal rævkjørt oss i en hel omgang, så det skulle bare mangle. Tidligere i oppgjørene mot Arsenal har det vært gutter mot menn, der vi har vært menn, men i går var det omvendt.

Og hva var kampplanen? Taktikken? Jeg aner ikke, men at Arteta vant den taktiske biten var det liten tvil om. Selv om vi har mange dårlige omganger under Ole Gunnar Solskjær, så er det vel sjeldent (tror jeg) at lag bare spiller seg lett gjennom laget vårt og skaper sjanse på sjanse?

Backene våre fikk virkelig kjørt seg og hadde ingen god kamp, men de ble ofte satt opp i 1 vs 1 dueller mot Auba og Pépé og da blir det selvfølgelig vanskelig. Og da nytter det heller ikke at både Wan-Bissaka og Shaw er begrenset offensivt.. :sad:

Rashford var helt ute av det, som nevnt.. det samme var Lingard, som utrolig nok fikk sjansen istedenfor Pereira, som hadde en bra match sist. Lingard pleier å spille bra mot Arsenal, men i går var han veldig anonym. James prøver så godt han kan ute til høyre (burde kanskje hjulpet Wan-Bissaka mer), men James har få strenger å spille på.

Fred skal ha ros for at han prøvde.

----------------------------

Vi trenger spillere som forsterker førsteelleveren og jeg håper det kommer noen allerede i januar, og ikke minst til sommeren. James, Wan-Bissaka og Maguire var alle friske pust i dette United-laget, men nå trenger vi flere. Spiss, 10'er, høyrekant, midtbanespillere og venstreback.
Vi trenger ikke spillere som bare forsterker stallen, for flere av spillerne i dagens stall kan være gode nok til å være en del av stallen, men vi trenger 5 spillere som kan gå rett inn på laget.
Post Reply