[PL] Burnley - Manchester United (28.12.2019 kl 20:45)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Dette var deilig, fullt fortjent seier. Burnley fortjente en i fleisen. De ville ikke spille fotball. Selv om Hangeland påstod at Burnley sannsynligvis jublet når de så lagoppstillingen til United.
Jeg må innrømme at jeg var skeptisk før kampen.
For dere som ikke har den evnen til å glede seg over en seier. Så har jeg det 😊
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Rashford`s goal, en god komedie.

Men bra kriga av gutta, møte dette drittlaget og vinne, det er bra nok det.
LUHG!

Deleted User 108

Dette var en fantastisk bortekamp mot et lag som Burnley. Heldigvis vinner det ikke fram å spille slik en destruktiv, stygg og talentløs fotball som Sean Dych står for.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Deilig seier. 1 poeng bak Chelsea på fjerde med en kamp mer spilt.

Fred var veldig god idag. Min MOTM. Matic tok også vare på sjansen, forstår hvorfor han startet foran Pogba når vi ser hvor hardt Burnley takler/spiller.

Williams god. Trenger kanskje ikke en venstre back alikavell?

James litt begrenset synes jeg. Får mye bank idag selvfølgelig, jobber hardt. Men slår mye feilballer, mangler litt basis ferdigheter synes jeg.

Bra forsvarsspill idag, Maguire og Lindelof solide. Deilig med clean sheet (første siden september) og back to back wins.

Rashford og Martial klarer begge 20+ mål denne sesongen?
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Dette smakte godt, og flott at me slår eit lag som ofte forsvarer seg godt og som tidvis speler ganske grisete fotball. Eg likar òg å sjå at me skårar «stygge» mål og at me greier å utnytta feil hjå motstandarane, noko me har sett altfor sjeldent denne sesongen.

Trur både Chelsea og Wolves taper i morgon, så dette blir jamnt!

Deleted User 108

Da håper vi vel på uavgjort i Arsenal-Chelsea i morgen?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Viktig seier. Det er slettes ikke lett å dra fra Turf Moor med tre poeng.. spesielt ikke når Mike Dean gjorde det han kunne for å hjelpe hjemmelaget. Jeg kan ikke huske sist jeg var like irritert på en dommer som det jeg var i dag. Burnley er ekle å spille mot og må sies å være det sleipeste laget i hele ligaen. Det hadde hjulpet om Dean hadde åpnet kortstokken litt tidligere for Burnley-spillerne fikk jo gjøre hva de ville de første 20 minuttene.

Jeg var litt skeptisk til Matic da jeg så lagoppstillingen, men han gjorde en god kamp på midtbanen i dag, sammen med Fred. Midtstopperne våre var solide og det samme var backene. Ekstra kudos til Williams som stormet fremover med ballen i beina flere ganger.

Offensivt lugget det litt. Martial var periodevis veldig anonym, men fikk likevel 2-3 store muligheter og klarte heldigvis å skåre på 1 av dem.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 28 Dec 2019, 23:41 Da håper vi vel på uavgjort i Arsenal-Chelsea i morgen?
Jeg håper Arsenal vinner!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

RaoulDuke wrote: 28 Dec 2019, 22:55 James litt begrenset synes jeg.
Begynner å bli helt krise for James. Spiller elendig om dagen. Kom seg litt mot slutten av 2. omgang, men har en forferdelig kamp imo. Så kampen med brødrene mine og vi tullet med at han sikkert får målpoeng på slutten av kampen, nå som vi hadde vært så kritisk mot han gjennom hele kampen. Og han fikk vel en assist på slutten...

Litt irritert på at OGS ikke satt inn Greenwood for James til pausen, men forstår at det ikke ville bli noe bytte der mot slutten når de prøvde å forsvare seieren; James er tross alt bedre i press enn Greenwood.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 29 Dec 2019, 01:13 Begynner å bli helt krise for James. Spiller elendig om dagen. Kom seg litt mot slutten av 2. omgang, men har en forferdelig kamp imo. Så kampen med brødrene mine og vi tullet med at han sikkert får målpoeng på slutten av kampen, nå som vi hadde vært så kritisk mot han gjennom hele kampen. Og han fikk vel en assist på slutten...
Forferdelig kamp? Virkelig? Uenig der altså.
Det er selvfølgelig på tide at James får seg en nettkjenning igjen, men han viser at han er et helvete å spille mot. Litt anonym til tider, litt som resten av våre offensive, men han lager problemer for Burnley-spillerne og de er nødt til å ta hensyn til den enorme hurtigheten hans. Burnley-spillerne sparket han ned, 1 etter 1...

Men jeg er enig i at James har sloknet litt den siste tiden, men mer positiv i dag enn tidligere. (kanskje føltes det bare sånn siden de andre offensive spillerne også var litt av, spesielt Martial forsvant veldig etter pause, synes jeg)

Vidar Dale Fjeld

Det kan godt være at jeg sitter med for høye forventninger til Manchester United når jeg ser kamper. Jeg får legge skylden på SAF sine meritter og sin propagandafotball når vi var på vårt beste. Men som Ole og alle andre sier...vi er Manchester United. Da synes jeg det legges opp til forventninger og at en kan stille krav. Så vet alle at kamper skal vinnes og at poeng deles ut utifra det. Da er det fint å slå i bordet med seire mot Newcastle og Burnley! Alt vel og bra! Men jeg synes ikke spillet er bra, på langt nær. Vi er prisgitt direkte tabber for å få uttelling i kamper, mange av målene kommer ikke etter min oppfatning p.g.a blendende spill og kombinasjoner som setter motstander sjakk matt. Selvfølgelig finnes det unntak! Men i det store og hele er vi på stedet hvil siden Ole overtok.

Jeg ser ikke grunnspillet, jeg ser ikke samhandlingen og løpene som åpner opp et forsvar...jeg ser nesten ikke løp der hvor ballen ikke er, om dere skjønner hva jeg mener. All konsentrasjon er i området der ball er. Spesielt når motstander ligger kompakt. Vi er nå på et nivå som ligger langt etter de beste, vi er på et nivå der vi sammenlignes med Wolves, Sheffield United, Crystal Palace osv...eller stemmer ikke tabellen? Har vi bare vært uheldig og de andre klubbene heldige? Jeg påstår at vi er enda lenger bak de beste enn for ett til to år siden. Og som Ole sier...vi er Manchester United... ;)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Alt tar sin tid er ikke gjort 123 og bli et super lag igjen, så vi må bare ta de lyspunktene som seier i de de 2 siste kampene og så får vi håpe at OGS er på rett vei med MU og at om ca 1 til 2 år så er vi med å kjemper om de beste tilltlene igjen. Klarer han å komme blant de 4 beste med den troppen så synes nu jeg at det går rett vei med laget våres.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Pink Final wrote: 27 Dec 2019, 15:38 Stiller vi disse 11 krøkkene fra start?

De Gea - eller David la Linea; David Streken på italiensk.
Lever opp til navnet og står planta på mållinja.

Wan-Bissaka - Dr Jekyll i forsvar, Mr Hyde i angrep.

Lindelöf - Gavmild pusling.
Deler sannsynligvis ut et baklengsmål på Torvmyra også.

Maguire - Underpresterende stopper til overpris.

Shaw - Fyller venstrebackdrakta på sin måte.
Sprenger han badevekta i garderoben på Turf Moor?

Matic - Etter et langt liv som Chelsea krumtapp, har han valgt å trappe ned som rundingsbøye i Manchester United.

Fred - Brasilianer som sjeldent danser samba eller annen stildans i United’s farger.

Pogba - Hodet i Madrid og hjertet i Torino.
Er beina med til Turf Moor?

James - Har høy fart men, kun ett triks i registeret, one trick pony.
Risikerer fartsbot på Torvmyra?

Martial - Latsabb som risikerer parkeringsbot på Turf Moor?

Rashford - Overhypet venstreving, er egentlig bare den nye Welbeck.
Stilte vi disse 11 krøkkene fra start? ;)
Svaret er nei, kun 8 av dem.

David La Linea sto ikke planta på streken.
Var ute som sweeper minst to ganger, var ute i feltet og bokset bort ball og lå som en katt på streken å slo bort skuddet til Bardsley.
Akkurat det å slå bort ball til ufarlig område er et stort pluss ved den eminente skuddstopper’n United har i buret.
Bl.a det skiller han fra Romero.

Wan-Bissaka ble spart til Arsenal.
Der blir de lange beina til Azza fort avgjørende.

Young kommer inn og gjør en kamp på det jevne.

Lindelöf stod opp for seg selv og laget, solid innsats.

Maguire underpresterer ikke på Turf Moor.
Har kontroll bortsett fra én gang.

Shaw fylte ikke ut venstrebackdrakta denne gang.
Det gjorde derimot Williams til gangs.
Jobber skoa av seg, bokstavelig talt.
Gir juling, får juling, filmer dessverre en til to ganger men, for et driv den gutten har.
Kommer opp på venstresiden og er et farlig angrepsvåpen.
Shaw kan faktisk fort bli veiet og funnet for lett!! framover.

Matic ble ingen rundingsbøye her.
Heller en staut bauta.
Solskjær fant den perfekte matchen for Nemanja.
Fikk bruk for fysikken sin, ble ikke avslørt på tempo og slo noen flotte pasninger.

Fred kan jo danse samba i United’s farger.
Spiller bra, igjen.
Det har han stort sett gjort fra og med Liverpool matchen.
Slår gode pasninger, og mindre på tvers enn mot Newcastle.

Pogba.
Er hodet i Madrid? Hjertet i Torino?
Jeg har ikke peiling.
Beina ble ihvertfall ikke med til Turf Moor, ikke engang på benk.
Det spekuleres i hva som foregår bak kulissene.
Satser på at han spiller i Islington på onsdag og viser fram hele sitt arsenal av ferdigheter.

Pereira kommer inn og er sentral ved United’s åpningsmål.
Jeg synes denne gutten har ferdigheter med ball, selv om han sannsynligvis aldri blir kjapp nok i verken hode eller bein til å starte for et bedre Manchester United.

James slapp fartsbot da han klippes ned gang på gang.
Burnley er livredd farta hans.
Jobber som en galeislave.
Tror dog han blir satt ut mot the Gunners til fordel for Greenwood.

Martial slapp P-bot.
Blir heller scoringsbonus i ukelønna igjen.

Rashford scorer et mål Welbeck ville blitt stolt av.
Med beina i kryss liggende på rompa takler han ballen i mål :celebrate:

Jeg synes United gjør en god første omgang.
Laget forsøker virkelig å spille på en og to berøringer og drive opp balltempoet.
Banens bredde blir brukt og Burnley må strekke ut.
United spiller seg til situasjoner ute på kanten hvor man kommer inn bak Burnley forsvaret.
Da er de mer sårbare enn når de har spillet foran seg.

Selv om kvaliteten faller i 2 omgang er dette en fullt fortjent seier.
Intensjonen i spillet fra første omgang er noe å bygge videre på.
Gjennomføringen var også tidvis bra.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote: 29 Dec 2019, 08:44 Det kan godt være at jeg sitter med for høye forventninger til Manchester United når jeg ser kamper. Jeg får legge skylden på SAF sine meritter og sin propagandafotball når vi var på vårt beste. Men som Ole og alle andre sier...vi er Manchester United. Da synes jeg det legges opp til forventninger og at en kan stille krav. Så vet alle at kamper skal vinnes og at poeng deles ut utifra det. Da er det fint å slå i bordet med seire mot Newcastle og Burnley! Alt vel og bra! Men jeg synes ikke spillet er bra, på langt nær. Vi er prisgitt direkte tabber for å få uttelling i kamper, mange av målene kommer ikke etter min oppfatning p.g.a blendende spill og kombinasjoner som setter motstander sjakk matt. Selvfølgelig finnes det unntak! Men i det store og hele er vi på stedet hvil siden Ole overtok.

Jeg ser ikke grunnspillet, jeg ser ikke samhandlingen og løpene som åpner opp et forsvar...jeg ser nesten ikke løp der hvor ballen ikke er, om dere skjønner hva jeg mener
Det er funny, på forrige forum prøvde en del av ‘van Gaal fan boys’ å snakke ned fotballen under Ferguson.
Da ble det trukket fram at det var mange svake kamper under Ferguson også.
Det skulle legitimere at fotballen under van Gaal burde godtas.
Husker jeg skrev flere innlegg om hvordan fotballen under Fergie sett under ett dreide seg om å angripe, om å åpne opp forsvar - selv om det sikkert også var flere hundre svake kamper av de 1500 han ledet.
Du og jeg var vel forresten de to første? på forrige forum som skrev kritisk om spillet under van Gaal.

Nå må jeg argumentere motsatt :D - det var svake kamper under Fergie også.
Selvsagt ble vi bortskjemte når «vi var på vårt beste» som du skriver.
United er langt i fra på sitt beste nå.
Så om man sammenligner med feks sesongene 1993/94 eller 2006/07 eller 07/08 blir man skuffet.

Jeg ser heller ikke «blendende spill og kombinasjoner som setter motstander sjakk matt».
For en ukes tid siden laget jeg tråden MAN UNITED TAKTIKK OG FORMASJON.
Der flere skriver om United’s svakheter mot etablert forsvar - og hva som kan gjøres.

United spiller ingen lag trill rundt, og er langt fra feks United - West Ham 1 januar 2001.
Den 3-1 seieren er muligens den største rundspilingen et PL lag har gitt et annet PL lag noensinne.
Selv om det ‘bare’ ble 3-1.

Jeg velger allikevel å se glasset som halvfullt og ikke halvtomt etter de to siste matchene - Newcastle og Burnley -.

United spiller seg til tider gjennom begge klubbers forsvar, via bevegelse og raskere distribusjon av ball.
Så er det et åpent spørsmål om det skyldes:
1) Tilfeldigheter
2) Elendig nivå på motstander
3) United har funnet en nøkkel i å åpne opp lavtliggende motstand.

Jeg har ikke svaret.
Det hjalp selvsagt på å få den utligningen mot Newcastle etter keepertabbe.
Det hjalp selvsagt på å få det første målet i går.

Man ser kamper forskjellig.
Slik jeg ser kampen i går, gjør United en god førsteomgang, der man bevisst prøver å strekke det kompakte Burnley forsvaret.
Jeg synes den førsteomgangen er noe å bygge videre på.
Akkurat som 2 omgang mot AZ Alkmaar var noe å bygge videre på.
Det er framgang synes jeg, en framgang jeg vil glede meg over.

Når jeg ser på Manchester United spille er (nesten) alltid utgangspunktet at jeg tror United kommer til å vinne.
Jeg trodde United kom til å slå Liverpool i oktober.
Har en god følelse av seier på Anfield 19 januar.
Det blir 1986/87 om igjen :fire:
FØR hver match håper jeg United vil spille bra.
Orker ikke sette meg ned foran TV å tenke, ‘dette blir ikke no gøy’.
Kanskje er jeg ikke kritisk nok? :wink:
To supportere kan se samme kamp og sitte igjen med hvert sitt inntrykk.

Helt ærlig går det ikke an å argumentere mot det du skriver.
Du har rett i at United ikke spiller strålende fotball.
Det har gått ett år, og United har ofte slitt mot etablert.

Jeg har imidlertid sett to strake kamper med fremgang nå.
Og når man legger til 2 omgang mot AZ67’ er det kanskje grunnlag for å håpe på et mønster?
United har bedret sitt spill mot etablert.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Wow 2 seire på rad, det er ikke hverdagskost. Attpåtil så klarte vi å holde nullen noe vi ikke har for vane å gjøre. Det har lekket godt bakover hos United de siste par årene, derfor er det godt vi klarte å holde nullen.

Det er viktig seier, nå er vi helt oppe på femte plass. Hadde bare Arsenal hat et mer vanntett forsvar så kunne vi jo være enda nærmere. Det bør uansett være mulig å ta 3 poeng på Emirates når Arsenal skuta er såpass lekk.

Så får vi se om vi klarer noe vi ikke har gjort i årets sesong, 3 seire på rad.......
Post Reply