[PL] Manchester United - Newcastle (26.12.2019 kl 18:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Var virkelig mørkt helt til 1-1 målet kom, men etter det har det vært bare herlig å se MU, får håpe dem ikke legger seg i forsvar i 2 omgang.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Ikke for bra de første 20 minuttene.
To fæle brudd i mot, ett av dem endte i baklengs.
De siste 25 særdeles bra, og United har mange muligheter til mål.

Av de tre på midten viser McTom herlig innsats men, litt vill i starten.
Pereira kommer til muligheter som alltid men, skyter hver gang, og treffer ikke kassa.
Fred med noen fine langpasninger, ellers er det litt for mye korte pasninger bakover.

Wan-Bissaka svarer på kritikken før match og leverer flere gode innlegg.
Shaw viser litt mangel på initiativ når han er med fram.
Utydelig i hva han vil.

Svake hjørnespark United har.

Greenwood har vært frisk, og Martial også.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Chrwint
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2019, 15:31

Flott med pogba inn, men hvorfor bytter ikke han og pereira posisjon?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

4-1 :hah: :hah: :hah: :hah:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nu jävlar är det party!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Så litt sjakk glemte meg fikk ikke med målet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Har United scoret 5 hjemme i PL etter 5-0 mot Wigan boxing day 2011?

Ett til nå, så er det trolig første hjemmekamp i PL med fem mål på 8 år.
Og det på dagen 8 år også!!

Kom igjen nå Man United
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Vist LVG ser kampen nu så er han sikkert fantastisk fornøyd, mye ball trilling nu, men gjør ikke noe for det blir 3 poeng i dag og det er helt topp.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Bra fram til 4. mål. Derifra demonstrerer United elegant hvor dårlig de er mot etablert forsvar.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Tidvis glimrende fotball mellom 1-1 og 4-1.
Newcastle gikk riktignok litt opp i liminga.
En morsom kamp fra 23 minutt til 53 minutt - ish -
Hadde håpet United skulle klare fem mål i en PL kamp på Old Trafford igjen, det ble med :football: :football: :football: :football: :heart:

Solskjær gjør bytter etter 4-1 og laget ‘hviler’ seg til seier.

Herlig å slå tilbake slik etter Watford matchen.

Denne matchen er ikke strålende, og den friskmelder ikke.
Det var allikevel en god opplevelse og en bra match.
Har trua på Solskjær :strong:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Fæl start, men så har nok teamet til Ole G vært innom her og lest seg opp på hva bør gjøres og div. andre tråder. Det hjalp veldig.

Da blir det ny test mot Burnley lørdag, laget fikk selvtillit i dag igjen, klarte å bryte ned Newcastle etterhvert.

Kampen idag viser at Greenwood fortjener fast plass synes jeg, han får ikke ballen når han bør ofte nok, utrolig god til å komme seg fri, men blir ikke brukt nok. Jeg skreik "skyt, ikke spill ball", når han scora i dag, der var det flere i posisjon, men han er den beste avslutteren, det skuddet hans hadde gått rett inn til venstre for keeper, om ikke ballen hadde tøtsja innom stopperen.

Martial og Rashford med nettsus, Martial klarer over 11 mål denne sesongen? (Rekorden hans i PL, fra første sesongen). En fin Boxing Day :thumb_up:
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja det var verst tenkelige start 0 - 1 og jeg tenkte here we go again. Jeg har selvsagt vært veldig kritisk i den siste tiden både til manager og laget. Men i dag gjør vi faktisk en god kamp og laget samt trenerteamet skal ha skryt for dette. Eller vi gjør ihvertfall en meget godt første omgang. Vi kommer under 0 - 1 og klarer å snu dette. Nå skal det sies at Newcastle gav bort sjanser til oss. Men første omgangen var bra, jeg så det jeg har savnet mye hos United i år i dagens første omgang. Tempo, aggressivitet og vilje til å trøkke på fremover. Som OGS sa, vi tvinger de til å gjøre feil. Det gjør vi fordi vi er aggressive, vi bruker tempo og da gjør Newcastle feil.

Fred må jeg gi skyt til i dag, han har faktisk vært veldig god i det siste og det var han i dag også. Greenwood må selvsagt få kredit, gutten er bare 17 år. Potensialet i gutten er enormt. Rashford og Matrial også veldig på i dag. Hvorfor kan de ikke gjøre sånn i hver kamp? WBS gjør igjen en god innsats heldigvis ingen hodeløse taklinger i egen 16 hehe :D . Så må jeg også gi OGS kred for en ting, og det er at han gir unge spillere sjansen. Det er gledelig å se, og selvfølgelig er det ekstra gøy se at våre egne produkter scorer i dag.

Det er selvfølgelig surt at vi slipper inn mål igjen, vi klarer ikke å holde tett nok en gang. Det MÅ United bli bedre på. Det er en lei tendens og skjer altfor ofte. Så må vi også klare å opprettholde slike prestasjoner som i dag, i dag skal de selvsagt ha skryt første omgangen er meget meget bra. Men jeg friskmelder ikke United, som de sier "Once bitten twice shy". Det er her utfordringen til United ligger, det å kunne levere en slik prestasjon igjen til neste kamp. Nå er det Burley borte, og nå må OGS og co vise at de kan mestre det å levere flere gode prestasjoner på rad. Da tenker jeg vi er på bedringens vei, og det har vært en mangelvare i år, og det som kanskje har skuffet meg mest at vi ikke klarer å levere flere gode prestasjoner over tid.

Vi får se, United er vanskelig å bli klok, en del av dette skyldes jo selvsagt at det er en meget, meget ung tropp og prestasjonene vil også variere. Det ser man også med Chelsea. Spiller en meget god kamp mot Tottenham borte men kollapser i dag hjemme mot Sotuhampton. Men på den andre siden, så er det slik når du er trener en av verdens største klubber. Forventningene er store og det kreves at du leverer hver uke. OGS må få inn en prestasjons-kultur her som presterer hver uke og ikke bare en gang hver tredje uke.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

offside wrote: 27 Dec 2019, 01:48 Fred må jeg gi skyt til i dag, han har faktisk vært veldig god i det siste og det var han i dag også
Ja Fred har virkelig tatt store steg den siste tiden, og i går hadde han nok en bra kamp. Han var bra, men har ennå mye å gå på for å være en topp spiller. Han traff på 93% av alle pasningene sine, noe som er meget bra. Men alt for mye av spillet hans går på tvers. Flere ganger i løpet av kampen var det Fred som stoppet opp framdriften. I stedet for å forsøke en utsøkt ball til noen av de som vør på full fart framover, så venta han til han hadde et alternativ som var 100% sikkert.
- Når Pogba kom inn fikk vi en demonstrasjon på hvordan slike pasninger kan slås. Fred ser ut til å være avhengig av helt fri bane for å kunne slå ballen langs bakken, mens Pogba benytter alle 3 dimensjoner når han sender ballen framover.
- Sammenlign Fred med feks Paul Scoles og hans spill framover. Da blir man bare trist av å tenke på hva vi mangler av kvaliteter på midten.
- I tillegg er Fred helt hjelpeløs når han forsøker skudd på mål. Her bør han få mye ekstra trening, for der er han slett ikke god.

Vidar Dale Fjeld

Jeg prøver som oftest å se litt bak resultatene, uansett om vi vinner eller taper. I går var vi like dårlig som vi har vært stort sett gjennom hele sesongen. Forskjellen er at vi får tre gavepakker fra Newcastle som vi scorer på. Og vi er griseheldig at ikke McT ikke blir utvist, det kan vi takke en ukonsekvent dommer for. Det skal de ha skryt for, fordi ballen skal i mål og det har de ikke alltid vært like flinke til. Vår mest naturlige målscorer er Greenwood og han viser hvorfor. Men hans plass er ikke på kanten. Jeg bytter han gjerne ut med Martial, hele tiden.

Og dere, jeg er ikke nå bevisst negativ, men for meg var dette en kamp som ikke viste noen bedring i det etablerte. Vi er på stedet hvil, foruten at vi vinner. Så ser vi at Pogba er vår desidert beste fotballspiller, synd han ikke er en Unitedspiller i sitt "hjerte"...og det kan jeg forstå, han vil vinne trofeer og ligaer.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Veldig skuffet over Lingard sitt innhopp. Han framprovoserte mange feilpasninger på lagkameratene fordi de ikke forstår hvor han er på vei, noe bare han som forstår...
Post Reply